Omleiding serie 140 via Zwolle
Re: Omleiding serie 140 via Zwolle
Anders zetten ze er een 2200 / 2400 voor. Die zijn namelijk wel geschikt om met treinstammen en hebben dit in het verleden ook gedaan op diesellijnen, hebben ATB (anders stoppen ze er eenmalig ATB-eenvoudig in) en zijn zeker toegelaten op het Nederlandse net. NS-R of wie die trein ook mag exploiteren in Nederland kan vast wel tot een akkoord komen met een spoormuseum dat een van deze mooie loc's bezit.
@ Wubbo
Die hebben toch nog een aantal stellen staan in Zwolle? Zou overigens wel een mooie stunt zijn als ze dat zouden doen.
@ Wubbo
Die hebben toch nog een aantal stellen staan in Zwolle? Zou overigens wel een mooie stunt zijn als ze dat zouden doen.
Re: Omleiding serie 140 via Zwolle
Waar ergens op internet kan ik dit vinden dan? Amateur als ik ben ken ik hafas niet. Via google vind ik wel iets, maar nergens dat de pimpelexpress om rijd of zo iets dergelijks
Re: Omleiding serie 140 via Zwolle
Als je bij Google Hafas intypt dan kom je de Hafas-planner tegen. Als je hierin een reisje Amersfoort - Bad Bentheim of iets in die richting invoert met een datum van 9 t/m 15 augustus, dan zie je bij de 140'jes dat ze vanaf Amersfoort direct naar Deventer gaan.
Re: Omleiding serie 140 via Zwolle
En wat hadden die locs niet? Juist, treinverwarming/hoogspanning ;) Vandaar ook de energiewagen in die treinen in de winter.playertwo schreef:Anders zetten ze er een 2200 / 2400 voor.
-
- Berichten: 6424
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Omleiding serie 140 via Zwolle
Ik ga je niet helpen met aanduwen van de dieselmotor ;)Wubbo schreef:Anders gaan we gewoon met plan U rijden :D
Re: Omleiding serie 140 via Zwolle
Er is ook nog wel DM90 met Indusi verkrijgbaar toch? ^^Wubbo schreef:Anders gaan we gewoon met plan U rijden :D
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Omleiding serie 140 via Zwolle
Momenteel is de Indusi verwijderd uit de DM90 jammergenoeg. Dit is gebeurd nadat ze niet meer op Heerlen-Aachen Hbf hoefden te rijden, omdat daar Talenten kwamen...
Re: Omleiding serie 140 via Zwolle
Nee joh. Gewoon de 65018 van de SSN huren.playertwo schreef:Anders zetten ze er een 2200 / 2400 voor. Die zijn namelijk wel geschikt om met treinstammen en hebben dit in het verleden ook gedaan op diesellijnen, hebben ATB (anders stoppen ze er eenmalig ATB-eenvoudig in) en zijn zeker toegelaten op het Nederlandse net.
Enige nadeel: hij mag maar 85 km/h. :(
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Omleiding serie 140 via Zwolle
De 01-1075 kan dan ook nog wel dingen ;)meltrain schreef:Nee joh. Gewoon de 65018 van de SSN huren.playertwo schreef:Anders zetten ze er een 2200 / 2400 voor. Die zijn namelijk wel geschikt om met treinstammen en hebben dit in het verleden ook gedaan op diesellijnen, hebben ATB (anders stoppen ze er eenmalig ATB-eenvoudig in) en zijn zeker toegelaten op het Nederlandse net.
Enige nadeel: hij mag maar 85 km/h. :(
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Omleiding serie 140 via Zwolle
Ja, maar die mag maar 50 km/h achteruit. :(
En ik weet niet of ze zowel in Hengelo/Bad Bentheim als Amersfoort of Zwolle een draaischijf hebben.
En ik weet niet of ze zowel in Hengelo/Bad Bentheim als Amersfoort of Zwolle een draaischijf hebben.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Omleiding serie 140 via Zwolle
Hehe, dat heb je niet nodig op de heenweg joh, alleen terug, en dan kan er wel ergens gedriehoekt wordenmeltrain schreef:Ja, maar die mag maar 50 km/h achteruit. :(
En ik weet niet of ze zowel in Hengelo/Bad Bentheim als Amersfoort of Zwolle een draaischijf hebben.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten