Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Met die blauwe lijn bedoel je dan ik de huidige lijn 35 mee?
Waarom zou je deze doortrekken naar Gendt en eventueel Doornenburg? Vanaf Bemmel kunnen mensen lijn 33 richting Arnhem nemen.
De bus ben ik ook nog niet zeker over. Als je met de trein naar Arnhem-Zuid gaat kan je daar lijn lijn 6 nemen, en dan maak je toch niet een omweg qua afstand.
De buurtbuslijn naar Huissen zou eventueel wel kunnen want vanaf Elst is nu de verbinding naar Huissen slecht.
Waarom zou je deze doortrekken naar Gendt en eventueel Doornenburg? Vanaf Bemmel kunnen mensen lijn 33 richting Arnhem nemen.
De bus ben ik ook nog niet zeker over. Als je met de trein naar Arnhem-Zuid gaat kan je daar lijn lijn 6 nemen, en dan maak je toch niet een omweg qua afstand.
De buurtbuslijn naar Huissen zou eventueel wel kunnen want vanaf Elst is nu de verbinding naar Huissen slecht.
3 0 7 9
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Zijn chaffeurs in de nieuwe Citaro's eigenlijk in staat in CICO aan en uit te zetten?
Het viel mij heel toevallig op dat alle CICO's buiten dienst raakte toen Lijn 10 vanaf het station weg reedt maar op station Heyendaal opeens weer aan sprongen. Precies tegelijk met dat de deuren open gingen.
Het viel mij heel toevallig op dat alle CICO's buiten dienst raakte toen Lijn 10 vanaf het station weg reedt maar op station Heyendaal opeens weer aan sprongen. Precies tegelijk met dat de deuren open gingen.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
ja, ik bedoel lijn daar lijn 35 mee, het doortrekken naar gendt of zelfs Doornenburg zou beter zijn dan een overstap waarbij lijn 33 niet op lijn 35 aansluit. Verder ook omdat er bij de Chauffeuse van buslijn 35 ( die ik dan weer persoonlijk ken ) veschillende aanvragen voor waren onder andere dat als je vanuit gendt naar arnhem wilt je met lijn 33 eerst een heele ronde via doornenburg, angeren , huissen moet maken. lijn 35 zou dan ook alleen tijdens de spits uren naar doornenburg rijden. waarbij hij aansluit op de bus en/of trein naar Arnhem. = reistijdvermindering
over de buslijn naar Heteren, vergeet niet dat als je de trein neemt het wel veel meer reistijd zou kosten ( iv.m overstappen ect. ) terweil de reisafstand bijna hetzelfe is. Ook zal mee tellen dat toch de trein in combinatie met de bus duurder uitvalt. En dat mis schien alleen maar om even boodschappen te doen in elst of naar school te gaan.
maar natuurlijk ook het feit dat een bus(je) door het cetnrum heen kan en het treinstation op de rand van Elst ligt.
*bus*
over de buslijn naar Heteren, vergeet niet dat als je de trein neemt het wel veel meer reistijd zou kosten ( iv.m overstappen ect. ) terweil de reisafstand bijna hetzelfe is. Ook zal mee tellen dat toch de trein in combinatie met de bus duurder uitvalt. En dat mis schien alleen maar om even boodschappen te doen in elst of naar school te gaan.
maar natuurlijk ook het feit dat een bus(je) door het cetnrum heen kan en het treinstation op de rand van Elst ligt.
*bus*
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Je kunt de validators uit zetten via Infoxx. ;)Joshua schreef:Zijn chaffeurs in de nieuwe Citaro's eigenlijk in staat in CICO aan en uit te zetten?
Het viel mij heel toevallig op dat alle CICO's buiten dienst raakte toen Lijn 10 vanaf het station weg reedt maar op station Heyendaal opeens weer aan sprongen. Precies tegelijk met dat de deuren open gingen.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Ik heb in Elst op school gezeten (jaja ;-)) maar ik kende niemand op school uit Heteren of Driel. Dat ging allemaal naar Arnhem volgens mij. Wel hadden we mensen uit Valburg en omgeving. Of je met een bus Heteren - Elst dus veel scholieren binnenhaalt betwijfel ik.
In Bemmel zaten wel veel mensen uit Elst (en Huissen, Gendt, Doornenburg, Haalderen en Angeren, kortom het bereik van bus 33) op school.
In Bemmel zaten wel veel mensen uit Elst (en Huissen, Gendt, Doornenburg, Haalderen en Angeren, kortom het bereik van bus 33) op school.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
maar er zulen naruurlijk ook andere leefdrijds catagorien van heteren / driel naar elst reizen. niet perse voor school ofzo. maar voor werk. de lijn komt langs meerdere industrietereinen: elst de aam / Heteren : de gelderse poort.
heb de brief met ideen inclusief dienstregeling tabbellen die ik zelf gemaakt heb, vandaag naar de gemeente overbetuwe gestuurd. nou nog op reactie wachten.
heb de brief met ideen inclusief dienstregeling tabbellen die ik zelf gemaakt heb, vandaag naar de gemeente overbetuwe gestuurd. nou nog op reactie wachten.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Het zou ook onlogisch geweest zijn om naar Elst te gaan omdat je na de onderbouw van HAVO/VWO alsnog naar Arnhem of Bemmel moest. Dat is ook de reden geweest dat veel scholieren uit Elst naar Bemmel gingen. Inmiddels is 't een en 't ander wel veranderd maar daar weet ik ook niet 't fijne van .Wubbo schreef:Ik heb in Elst op school gezeten (jaja ;-)) maar ik kende niemand op school uit Heteren of Driel. Dat ging allemaal naar Arnhem volgens mij.
Wat betreft lijn 35 tussen Bemmel en Elst: ik vind het een leuk initiatief en dat de lijn de afgelopen tijd fors uitgebreid is zal niet komen doordat de bus geen passagiers trekt, maar heel druk is het volgens mij nou ook weer niet. Maar dat kan ook komen doordat ik bijna niet meer in de ochtendspits reis . Toch denk ik dat rustig afwachten de beste optie is voordat er allerlei nieuwe buslijntjes ontstaan die vervolgens weer even snel verdwijnen; daar is niemand bij gebaat.
Wat betreft bus- en treinaansluitingen: m.i. kun je vanuit Heteren geen nuttige aansluiting geven in Elst. Als je naar Nijmegen moet stap je in Arnhem Zuid over; naar Arnhem neem je de rechtstreekse bus. Lijn 35 sluit vanuit Bemmel idealiter aan op de trein naar Arnhem - zeker zolang de RijnWaalsprinter nog niet rijdt is daar wel echte reistijdwinst te pakken. Hoe verder je zo'n bus naar het oosten door zou trekken, hoe kleiner de reistijdwinst wordt (ten opzichte van lijn 33; de RijnWaalsprinter/lijn 32 komt daar niet), maar misschien is het het uitrekenen waard.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Even een vraagje over het nachtnet in Nijmegen. Ik heb gisteren heel toevallig van de nachtbus gebruik moeten maken. Volgens de folders en het busboekje kost een rit in de nachtbus binnen Nijmegen 3 euro en voor een rit binnen de regio 4 euro. Ik moet naar Dukenburg (Malvert) en ging er vanuit dat dit wel onder "binnen Nijmegen" valt, maar ik moest toch 4 euro betalen. Ik doe nu niet eventueel moeilijk om die ene euro, voor vier euro kan ik geen taxi van CS naar de Malvert krijgen, maar ik vraag me alleen af, klopt dat? Als dat klopt, dan mag de folder wel wat duidelijker zijn, want dan is alleen rit binnen de centrumzone 3 euro en alles daarbuiten (dus ook Dukenburg) 4 euro.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Van de site "Breng",
""""""Voor € 3,- reis je naar een bestemming binnen de stad Arnhem of Nijmegen en voor € 4,- heb je een kaartje voor de regio. Breng nacht rijdt vlot via vaste routes, tussen 2.00 uur en 4.30 uur ’s nachts."""""""
Dit zegt toch genoeg, je bent afgezet
""""""Voor € 3,- reis je naar een bestemming binnen de stad Arnhem of Nijmegen en voor € 4,- heb je een kaartje voor de regio. Breng nacht rijdt vlot via vaste routes, tussen 2.00 uur en 4.30 uur ’s nachts."""""""
Dit zegt toch genoeg, je bent afgezet
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Zo had ik het ook uit het busboekje begrepen. En ik was schijnbaar niet de enige die uitging van drie euro, want volgens mij vrijwel iedereen in die bus drie euro paraat en moest er nog een vierde bij gaan zoeken. Wellicht dat die chauffeur zelf dacht "zone 6000 is 3 euro, alles daarbuiten 4 euro".
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
De enige die het zeker kan weten is de Breng helpdesk denk ik :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Maar mensen die in de centrumezone wonen, zoals ik. Die gaan niet zo snel met de bus.
Ik fiets er 10 minuten op naar de stad, daarvoor ga ik echt geen nachtbus betalen van 3 euro.
Ik fiets er 10 minuten op naar de stad, daarvoor ga ik echt geen nachtbus betalen van 3 euro.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Ik heb uit ervaring geleerd dat de mensen bij de Connexxion klantenservice in het algemeen ook vrij weinig weten (net als Hermes gaat ook de Breng klantenservice gewoon via Connexxion). Ook denk ik niet dat de nachtbussen bedoeld zijn om mensen te lokken die de fiets pakken (of alleen bij erg slecht weer) maar meer voor mensen die anders een taxi zouden pakken. Voor 3 of 4 euro kan ik geen taxi van CS naar Malvert pakken denk ik. Overigens, als ik al ooit in Nijmegen naar de stad ga, dan pak ik ook de fiets. Maar nu kwam ik met een late trein uit Amsterdam, dan is het wel fijn als er nachtbussen zijn, want een fiets heb ik dan niet bij de hand.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Btw, staat er niets op de achterkant van het kaartje vermeld?
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Nee, ze gebruiken namelijk gewoon de enkeltjes van het KAN gebied, die hebben alleen de standaard tekst van het enkeltje achterop, geen vermelding voor nachtnet. Of tenminste, die chauffeur deed dat. Misschien zijn er wel aparte nachtkaartjes, dat weet ik niet. Hij stempelde ze ook niet.
"Een touringcar is geen bus"
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Nee die zijn er niet, heb al verschillende keren een nachtbus gebruikt en je krijgt gewoon voor de 'sier' 2x een dalkaartje van 2 euro die ze niet afstempelen ;)fogeltje schreef:Nee, ze gebruiken namelijk gewoon de enkeltjes van het KAN gebied, die hebben alleen de standaard tekst van het enkeltje achterop, geen vermelding voor nachtnet. Of tenminste, die chauffeur deed dat. Misschien zijn er wel aparte nachtkaartjes, dat weet ik niet. Hij stempelde ze ook niet.
3 0 7 9
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Wel leuk dat je toch nog iets krijgt, mijn collectie buskaartjes had nog geen KAN enkeltjes en ik was niet van plan die dingen ooit te kopen in de bus, veel te duur. Alleen jammer dat er geen stempel op staat, dan weet ik over een paar jaar niet meer waar ik hem gekocht heb en wanneer. Misschien zelf maar met potlood een stempelcode erop zetten
"Een touringcar is geen bus"
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Stempeltje vragen
Had laatst van die dronken mensen die met de nachtbus gingen en die wilde persee een stempel, want het was een bus zeiden ze, en daar moest gestempeld worden. Dus de buschauffeur maar even wat gestempeld, hun ook weer blij *bus*
Had laatst van die dronken mensen die met de nachtbus gingen en die wilde persee een stempel, want het was een bus zeiden ze, en daar moest gestempeld worden. Dus de buschauffeur maar even wat gestempeld, hun ook weer blij *bus*
3 0 7 9
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Die chauffeur had zijn stempel volgens mij niet eens bij. Ik heb overigens toch maar eens een vragenformulier op breng.nl ingevuld, misschien krijg ik een antwoord en misschien zelfs het antwoord wat ik wil hebben (heb al wel eens eerder bij Connexxion antwoorden ontvangen die nergens op sloegen omdat ze mijn vraag niet goed gelezen hadden en maar gewoon een standaardtekst ergens vandaan gehaald hadden).
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Ik heb een vraag:
Waarom zijn bij de Breng amba's (van hermes) grote letters en bij die van connexxion en bij de Citaro's niet?
Waarom zijn bij de Breng amba's (van hermes) grote letters en bij die van connexxion en bij de Citaro's niet?
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Omdat die een ander merk filmbak hebben :)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Het zit soms niet mee..................
Afbeelding
NIJMEGEN/UBBERGEN - Een verlengde bus van Lijn 80 is donderdagmorgen van de weg gegleden bij een noodhalte aan de Ubbergseweg, op de grens van Nijmegen en Ubbergen. Er zat op dat moment een zestigtal passagiers in de bus die allemaal ongedeerd bleven.
bron en foto De Gelderlander
Afbeelding
NIJMEGEN/UBBERGEN - Een verlengde bus van Lijn 80 is donderdagmorgen van de weg gegleden bij een noodhalte aan de Ubbergseweg, op de grens van Nijmegen en Ubbergen. Er zat op dat moment een zestigtal passagiers in de bus die allemaal ongedeerd bleven.
bron en foto De Gelderlander
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten