Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 8453
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door regenmaker »

Nieuwe lijn 8 in Apeldoorn is nog wel noemenswaardig. Op lijn 2 naar Zuidbroek wordt de frequentie gehalveerd en lijn 8 zorgt de hele week weer voor een ontsluiting van Zevenhuizen en wkc. Anklaar. De reserveerRRReis op lijn 14 komt dan te vervallen. Ook wordt op de lijnen 12, 13 en 16 de frequentie op zondag verlaagd naar 1x/uur.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plutona
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Plutona »

Ben benieuwd naar lijn 6 in Ede. In het vervoerplan van RRReis werd een heel nieuwe route genoemd, die volgens mij een soort ringlijn zou worden. Ede-Wageningen - Oost - Centrum - Ede-Wageningen ofzoiets.
dennistd
Berichten: 4450
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door dennistd »

Ede, Station Ede Centrum 09:00:00 09:00:00
Ede, Grotestraat 09:06:43 09:06:43
Ede, Raadhuis 09:09:20 09:09:20
Ede, Mausoleum 09:18:00 09:18:00
Ede, Langenberg 09:19:47 09:19:47
Ede, Tolhuislaan 09:26:11 09:26:11
Ede, Station Ede-Wageningen 09:28:00 09:28:00

Ede, Station Ede-Wageningen 09:30:00 09:30:00
Ede, Tolhuislaan 09:32:16 09:32:16
Ede, Langenberg 09:38:24 09:38:24
Ede, Mausoleum 09:40:00 09:40:00
Ede, Doelenstraat 09:48:41 09:48:41
Ede, Politiebureau 09:51:45 09:51:45
Ede, Maanderweg 09:53:38 09:53:38
Ede, Station Ede Centrum 09:58:00 09:58:00
MichOV
Berichten: 252
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door MichOV »

Het is weer eens raak met die lijn 105 van Arnhem - Barneveld. Of die bus is vaak te laat of komt de bus gewoon die van 7.56 uur niet opdagen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 6772
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Milco »

In de ovinfo-app staat deze rit nu daadwerkelijk als vervallen.
Medewerker Verloning bij RGF Staffing The Netherlands.

Mijn websites:
http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 28-11-2021
http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 18-08-2021
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 17851
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Meltrain »

In de concessie Veluwe had je de situatie dat je (op sommige lijnen) buiten de bebouwde kom op bijna elke willekeurige plek kon uitstappen.
Bestaat dat systeem nog steeds?
Elke dag van de slaapkamer naar de woonkamer en terug.
Af en toe komt daar bovenop een reis van Rlb naar Dvd en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 6772
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Milco »

Voor zover ik weet zijn de Flexstops vervallen.
Medewerker Verloning bij RGF Staffing The Netherlands.

Mijn websites:
http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 28-11-2021
http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 18-08-2021
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 339
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door DPDelft »

Alleen staan de paaltjes van de flexstops op sommige plaatsen nog steeds langs te route :roll:
Philip
Berichten: 55
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Philip »

Zonder enige ruchtbaarheid er aan te geven zijn de flexstops vervallen.

Daarnaast vind ik het ook typisch dat op de per 13-12-2020 gewijzigde routes geen nieuwe haltes zijn geplaatst. Lijn 170 't Harde - Epe heeft geen halte bij het militair museum en ook niet bij de buurtschap Tongeren. Idem voor de route Barneveld - Wekerom. Rondom de Valkseweg staan huizen genoeg.
CamilleKreemers
Berichten: 3621
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door CamilleKreemers »

De 170 route kan ook verhoogde haltes krijgen daar, aangezien dat vanuit het Rijk voor nieuwe haltes geldt?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 17851
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Meltrain »

Ook in Apeldoorn zijn er op verschillende logische plekken geen nieuwe haltes gekomen, zoals langs lijn 2. :s
Elke dag van de slaapkamer naar de woonkamer en terug.
Af en toe komt daar bovenop een reis van Rlb naar Dvd en terug.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 8453
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door regenmaker »

Lijn 2 tussen Georg Hengelstraat en Symfoniestraat.
Lijn 11 tussen Marchantstraat en Hoenderparkweg.
Dat zijn de grootste gapen waar echt haltes tussen moeten.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
flipje
Berichten: 1177
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door flipje »

Philip schreef: ma 29 nov 2021, 09:36 Zonder enige ruchtbaarheid er aan te geven zijn de flexstops vervallen.
Mag ik vragen hoe je aan deze informatie komt?
Bij mijn weten zijn de flexhaltes nog gewoon in gebruik.
Philip
Berichten: 55
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Philip »

Er is geen informatie meer te vinden waaruit blijkt dat de flexstops nog in gebruik zijn. Alleen de borden staan hier en daar nog.

Dat een buschauffeur bereid is om er stoppen, zegt niet alles. Ik ben pas nog ergens in het gras uitgezet op mijn verzoek.
nvdw
Donateur
Berichten: 2581
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door nvdw »

CamilleKreemers schreef: ma 29 nov 2021, 15:00 De 170 route kan ook verhoogde haltes krijgen daar, aangezien dat vanuit het Rijk voor nieuwe haltes geldt?
De haltes waren er ooit wel, maar ik ben bang dat die zijn opgeruimd toen de weg opnieuw is ingericht. Er reed toen al jaren geen lijndienst meer op die route. (Die was er ooit wel: https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn ... pe_Centrum)

Wil je ze weer terug hebben, dan moeten er op z’n minst haltekommen komen, stoepjes, oversteekplaatsen om er veilig te kunnen komen... da’s dus 50 mille per haltepaar. Volgens mij is in Gelderland de portemonnee van uienleer als het om ov gaat, dus verwacht er niet veel van.
Wie ben ik? Wat doe ik hier? Waar is mijn Roddelflop?
Philip
Berichten: 55
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Philip »

Het Ministerie van Defensie exploiteert een eigen vervoersservice tussen station 't Harde en de kazernes. Als ze nu eens het ministerie zo ver zouden kunnen krijgen dat ze aan de lijnbus meebetalen? En dan het artilleriemuseum een eigen halte, genoemd naar het museum.

Gaat niet gebeuren, weet ik. Dit is veel te veel buiten de gebaande paden voor de OV-autoriteiten. En dan is het OV in Gelderland nog altijd veel beter dan in IJsselmond en Brabant.

Lang leve Nederland:
1. Veel haltes in het buitengebied zijn te onveilig.
2. Het Rijk stelt verhoogde haltes verplicht - want zij betalen het toch niet.
3. De provincie wil niet betalen voor een verhoogde halte.
4. We leggen gewoon helemaal geen halte meer aan. Probeem opgelost.
dennistd
Berichten: 4450
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door dennistd »

Meltrain schreef: ma 29 nov 2021, 08:53 In de concessie Veluwe had je de situatie dat je (op sommige lijnen) buiten de bebouwde kom op bijna elke willekeurige plek kon uitstappen.
Bestaat dat systeem nog steeds?
Eventjes lekken uit een interne nieuwsbrief (A)
De flexstop was onderdeel van de concessie Veluwe. Er is besloten om deze service tot nader order te handhaven in IJssel-Vecht. Omdat de toekomst van de flexstops nog niet is vastgesteld, blijft er op deze palen staan dat dit een service is van Syntus.
cassie127
Berichten: 5431
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door cassie127 »

De nieuwe dienstregeling en lijnennetkaart staat nu op de website https://www.rrreis.nl/dienstregeling
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet & Syntus Overijssel
2017: 26681,3 km 2018: 33296,4 km 2019: 54919,6 km
2020: Trein 9019,3 km, Bus 384,2 km, Metro 68,3 km, Tram 8,0 km, Zweeftrein 6,3 km 04-06
Roeland
Berichten: 1448
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Roeland »

De 89 en de 110 staan er nog steeds bij. Ik dacht dat die zouden worden opgeheven vanwege de bezettingscijfers?
sirvinniei
Berichten: 2896
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door sirvinniei »

Kan geen bron noemen, maar ik dacht dat ze hadden afgezien van het schrappen van die lijnen, omdat ze helemaal nieuw waren en tijd nodig hadden om te groeien.
Ik heb geen onderschrift
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 3 gasten