Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
ArrivaBas
Contacteer:

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ArrivaBas »

Daniel was het blijkbaar wel vergeten. Die denkt dat een zondagsdienst volstaat op Bevrijdingsdag. (A)
2-10-2020: Trein 3.310 km, Bus 138 km, Trèm 0 km, Metro 0 km
2019: Trein 5.638 km, Bus 322 km, Trèm 0 km, Metro 0 km

Volg hier Mijn Flickr!
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Waar lees je dat dan... Ik reageerde op waldo79 die weinig vraag naar de Campus op 5 mei verwacht dat er waarschijnlijk op zondag ook weinig vraag naar de Campus is (en dan rijdt 89 er ook heen).

Doorrijden met 89 voorkomt nu vooral dat C3 overloopt met reizigers die adviezen krijgen om op de Campus te gaan overstappen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift

Bericht door Durashift »

Stefan Works schreef: wo 13 apr 2022, 20:54 (..)
Verder start 25 april met de aanleg van de definitieve haltes Mr. Troelstralaan en Valkseweg, alle 4 een haltehaven in beton met toegankelijke perrons.
Nog even beton storten op die van de Valkseweg en dan kunnen ze open, denk ik? Zag er al netjes uit, zag ik vanmiddag.
IK denk dat het in de donkere wintermaanden, tijdens de spitstijden, wel lastig wordt voor de chauffeurs om uit de kom weg te rijden en dan goed op het kruisend fietsverkeer voor de ovonde te letten. Staat er een beetje haaks op, volgens mij. Is een lastige hoek met fietsers die van alle kanten mogen komen, is mijn ervaring.
dennistd

Bericht door dennistd »

Waarom je OV niet aan vrijwilligers over moet laten....
Op 15 mei a.s. is het 40 jaar geleden dat de Buurtbusvereniging Buurse- Haaksbergen is opgericht en de dienstregeling met een Buurtbus tussen Buurse(grens) en Haaksbergen op zich heeft genomen. [..] Natuurlijk zal de Buurtbusvereniging ik nog het 40- jarig jubileum vieren. Dit zal gebeuren op vrijdag 20 mei met een activiteit voor alle vrijwilligers en hun partners. De Buurtbus zal op die dag niet rijden, dus houdt daar even rekening mee.
https://www.facebook.com/grensregio/pos ... 5919755706

Doe dat lekker op zaterdag of zondag als de buurtbus toch al niet rijdt denk ik dan :X
busfanNL

Bericht door busfanNL »

HAHAHA wat een lachertje. :lol: Dit kunnen inderdaad alleen vrijwilligers doen :')
Roeland

Bericht door Roeland »

Vaste buschauffeurs laten toch ook weleens een dag verstek gaan?
Buurtbus-vrijwilligers zijn doorgaans geen FNV-lid...
TomSteyl

Bericht door TomSteyl »

Of juist wel... Er komen steeds meer gepensioneerde bondsleden en dat is wel te rijmen met de gemiddelde leeftijd van een buurtbuschauffeur.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Stefan Works

Bericht door Stefan Works »

Durashift schreef: wo 11 mei 2022, 00:20
Stefan Works schreef: wo 13 apr 2022, 20:54 (..)
Verder start 25 april met de aanleg van de definitieve haltes Mr. Troelstralaan en Valkseweg, alle 4 een haltehaven in beton met toegankelijke perrons.
Nog even beton storten op die van de Valkseweg en dan kunnen ze open, denk ik? Zag er al netjes uit, zag ik vanmiddag.
IK denk dat het in de donkere wintermaanden, tijdens de spitstijden, wel lastig wordt voor de chauffeurs om uit de kom weg te rijden en dan goed op het kruisend fietsverkeer voor de ovonde te letten. Staat er een beetje haaks op, volgens mij. Is een lastige hoek met fietsers die van alle kanten mogen komen, is mijn ervaring.
Klopt. Als goed is dan is gisteren de abri geplaatst. Fietsenklemmen volgen ook nog. Het storten van beton wordt gecombineerd met de halte Mr. Troelstralaan eind deze maand. Na het storten moet het beton nog wel even uitharden!

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie