Vias Arnhem Emmerich
Vias Arnhem Emmerich
Ik wil graag met OVkaart van Arnhem naar Emmerich reizen. Zie echter op station Arnhem geen incheckzuil voor Vias. Wie heeft hier ervaring mee? Afgelopen zaterdag was deze trein overvol, dus instappen was niet mogelijk. Is dit standaard in het weekend?
Re: Vias Arnhem Emmerich
U moet de OV-chipkaartpaaltjes van Arriva gebruiken.
Wilde u zaterdag de trein van 9:45 nemen? Die zal overvol geweest zijn omdat de voorafgaande ICE International was opgeheven.
Wilde u zaterdag de trein van 9:45 nemen? Die zal overvol geweest zijn omdat de voorafgaande ICE International was opgeheven.
Re: Vias Arnhem Emmerich
Normaal gesproken zijn de treinen niet zo vol tussen Arnhem en Emmerich.
Re: Vias Arnhem Emmerich
Als de ICE vol is worden de reizigers in Arnhem verwezen naar de trein van VIAS. Misschien was dat in dit geval ook aan de hand.
Re: Vias Arnhem Emmerich
In het weekend wel. Op werkdagen valt het normaal wel mee.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Vias Arnhem Emmerich
Ook in de weekenden, zelf in het kerstmarktseizoen was er altijd ruimte zat naar mijn ervaring.
Alleen tussen Düsseldorf en Oberhausen moeten mensen soms staan.
Alleen tussen Düsseldorf en Oberhausen moeten mensen soms staan.
Ik heb geen onderschrift
Re: Vias Arnhem Emmerich
De laatste tijd hoor ik over de weekenden toch echt andere berichten. Helpt ook niet mee dat er tegenwoordig praktisch dagelijks minstens één rit naar Arnhem uitvalt.
Maar ja dat is dan ook vooral op tijden dat de Duitsers die ritten gebruiken van en naar Nederland, en die gebruiken wij Nederlanders over het algemeen nauwelijks
Maar ja dat is dan ook vooral op tijden dat de Duitsers die ritten gebruiken van en naar Nederland, en die gebruiken wij Nederlanders over het algemeen nauwelijks
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Vias Arnhem Emmerich
Ja de uitval onder VIAS is wel opvallend. Onder Abellio had ik wel eens vertraging, maar nooit uitval. Bij VIAS was het meteen de eerste keer raak.
Nou ja, echte uitval was het niet, maar we moesten richting Arnhem in Emmerich overstappen op de trein uit Arnhem, terwijl de reizigers uit Arnhem richting Düsseldorf moesten overstappen op de trein die net uit Düsseldorf kwam.
Hoe dit exact logistiek handiger was dan beide treinen laten doorrijden ontgaat mij ook een beetje.
Nou ja, echte uitval was het niet, maar we moesten richting Arnhem in Emmerich overstappen op de trein uit Arnhem, terwijl de reizigers uit Arnhem richting Düsseldorf moesten overstappen op de trein die net uit Düsseldorf kwam.
Hoe dit exact logistiek handiger was dan beide treinen laten doorrijden ontgaat mij ook een beetje.
Ik heb geen onderschrift
-
- Donateur
- Berichten: 1520
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Vias Arnhem Emmerich
Misschien was er een trein of machinist die niet in Nederland kon rijden terecht gekomen op een dienst naar Arnhem?
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Vias Arnhem Emmerich
Aannemelijk ja, dat overstappen in Emmerich kwam ook bij Abellio wel voor trouwens.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Vias Arnhem Emmerich
Lijkt me eerder de trein dan, aangezien je anders zou denken dat je alleen de machinisten laat switchen en niet alle reizigers?JordiBrabant schreef: ↑za 29 okt 2022, 13:38 Misschien was er een trein of machinist die niet in Nederland kon rijden terecht gekomen op een dienst naar Arnhem?
Re: Vias Arnhem Emmerich
Is heel makkelijk te zien aan de stellen. Heeft de coupé achter de machinist 1 groot raam en 1 klein raam (en daar 12 ipv 16 stoelen) dan heb je een Internationaal stel. Zitten er 2 gelijke ramen en 16 stoelen dan heb je een stel dat alleen in Duitsland kan rijden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Vias Arnhem Emmerich
Of je kijkt naar het treinnummer.
Van de zomer twee keer RE19 gehad, beide keren de laatste trein naar Arnhem gehad. Beide keren een stel dat alleen in Duitsland mocht rijden. Een keer een ersatzbus terwijl de conducteur in de trein van niks wist. Tweede keer een ersatzzug, dat wist de conducteur ons pas in Praest te vertellen.
Van de zomer twee keer RE19 gehad, beide keren de laatste trein naar Arnhem gehad. Beide keren een stel dat alleen in Duitsland mocht rijden. Een keer een ersatzbus terwijl de conducteur in de trein van niks wist. Tweede keer een ersatzzug, dat wist de conducteur ons pas in Praest te vertellen.
Re: Vias Arnhem Emmerich
^^ deel dan ff het lijstje met stelnummers.
Dus het systeem om op beide voltages te kunnen rijden neemt (minimaal) vier zitplaatsen in beslag?cassie127 schreef: ↑za 29 okt 2022, 18:18 Is heel makkelijk te zien aan de stellen. Heeft de coupé achter de machinist 1 groot raam en 1 klein raam (en daar 12 ipv 16 stoelen) dan heb je een Internationaal stel. Zitten er 2 gelijke ramen en 16 stoelen dan heb je een stel dat alleen in Duitsland kan rijden.
Re: Vias Arnhem Emmerich
8 zelfs, want aan de andere kant zitten er ook maar 12.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Vias Arnhem Emmerich
En het scheelt een tonnetje of 20 aan gewicht
Trafo's, omvormers, dat is best omvangrijk. Wel geinig om vanuit de cabine te zien hoe lang de "gang" is van de meersystemer ten opzichte van een "eensystemer" zoals de NL Flirts.
Trafo's, omvormers, dat is best omvangrijk. Wel geinig om vanuit de cabine te zien hoe lang de "gang" is van de meersystemer ten opzichte van een "eensystemer" zoals de NL Flirts.
Re: Vias Arnhem Emmerich
Drie voltages. Zover ik weet is Emmerich-Elten het enige station in Duitsland waar 25 kV op de bovenleiding staat.Durashift schreef:^^ deel dan ff het lijstje met stelnummers.
Dus het systeem om op beide voltages te kunnen rijden neemt (minimaal) vier zitplaatsen in beslag?cassie127 schreef: ↑za 29 okt 2022, 18:18 Is heel makkelijk te zien aan de stellen. Heeft de coupé achter de machinist 1 groot raam en 1 klein raam (en daar 12 ipv 16 stoelen) dan heb je een Internationaal stel. Zitten er 2 gelijke ramen en 16 stoelen dan heb je een stel dat alleen in Duitsland kan rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Vias Arnhem Emmerich
Durashift schreef: ↑za 29 okt 2022, 22:21 ^^ deel dan ff het lijstje met stelnummers.
Dus het systeem om op beide voltages te kunnen rijden neemt (minimaal) vier zitplaatsen in beslag?cassie127 schreef: ↑za 29 okt 2022, 18:18 Is heel makkelijk te zien aan de stellen. Heeft de coupé achter de machinist 1 groot raam en 1 klein raam (en daar 12 ipv 16 stoelen) dan heb je een Internationaal stel. Zitten er 2 gelijke ramen en 16 stoelen dan heb je een stel dat alleen in Duitsland kan rijden.
Alleen Duitsland: ET 25 2201 – ET 25 2214
Nederland en Duitsland: ET 25 2301 – ET 25 2307
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Vias Arnhem Emmerich
Ik meen dat er vijf stellen nodig zijn voor de dienst op Arnhem, twee stellen reserve lijkt me dan wel voldoende toch? In de praktijk doorgaans wel.
Re: Vias Arnhem Emmerich
Er is ook altijd maar 1 stel tussen Arnhem en Wesel, daar wordt namelijk de trein gekoppeld aan die van Bocholt
Re: Vias Arnhem Emmerich
FF een vraag over deze treinservice: binnenkort vlieg ik vanaf Dusseldorf International Airport en probeerde op station Arnhem CS een kaartje te kopen. Dan komt er een vraag waar je heen wilt en dan moet je de eerste letter intikken, dus de D, dan de tweede letter, dus de U en dan blijft er alleen maar Duisburg over. Terwijl ik dacht dat de VIAS trein ook naar Dusseldorf gaat. Iemand enig idee hoe ik nou naar Dusseldorf kom met deze trein? Ik ga liever niet met de ICE, want de ICE slaat nogal vaak Arnhem over en dan zal je zien dat ik mijn vlucht mis.
EDIT: Ondertussen uitgevonden dat ik de Deutsche Bahn app kaartje kan kopen alleen nog niet nu. Te vroeg, aangezien ik 23 december pas vlieg
EDIT: Ondertussen uitgevonden dat ik de Deutsche Bahn app kaartje kan kopen alleen nog niet nu. Te vroeg, aangezien ik 23 december pas vlieg
Laatst gewijzigd door Arnhem_EW op di 29 nov 2022, 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Vias Arnhem Emmerich
Kun je ook de Ü intikken? Dus met umlaut, want zo schrijf je Düsseldorf
Ik doe ook maar wat
Re: Vias Arnhem Emmerich
Nee volgens mij had ik geen u met umlaut er op maar ik zal morgen eens kijken, dan ben ik toch weer op Arnhem CS.
Re: Vias Arnhem Emmerich
En probeer anders eens Duesseldorf.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten