Ik zal het lijstje komende week even aanvullen, maar de Capacity's betreffen de 9344, 9346-9348, 9350, 9357 en 9359.ovVeluwe schreef: ↑za 29 okt 2022, 16:56Er is nog geen lijstje van welke er exact gaan komen?
Edit, zover bekend:
Citaro G: 9249, 9255, 9257, 9258, 9259, 9261
CapaCity: 9351-9360
Ambassador: 3394, 4183, 4214, 4215, 4238, 5812, 5815, 5816, 5818, 5822, 5828, 5829, 5830, 5834, 5839, 5841, 5842, 5843
Volvo: 5737, 5738
Iveco: 2744, 2745
Citea: ?
Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Dit is wel scheef, men is juist gewend aan de voorgeschreven huisstijl. Keolis heeft dit ook gewoon toegepast op de Citaro's, wetende dat het tijdelijk zou zijn. Zo netjes en duidelijk vind ik de oplossing van Hermes niet, neigt meer naar goedkoop.Durashift schreef: ↑za 29 okt 2022, 22:14(..)Hermes heeft met Provincie Gelderland afgesproken met een RRReis-huisstijl te rijden. Dat zal niet de volledige huisstijl zijn, maar de witte basis met de naam ‘RRReis’ erop. Dit wilden we graag om een nette en eenduidige uitstraling te geven aan het vervoer en duidelijkheid te bieden aan de reizigers, die al gewend zijn aan deze huisstijl. (..)
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
- The Greyhound
- Berichten: 815
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Ik vind de nieuwe ‘tijdelijke’ huisstijl een stuk netter dan de sliertjes over de ramen van de oude huisstijl. Op een goedkoop Chinees product kan dat niet zoveel kwaad, maar je moet er niet aan denken dat de sjieke Arnhemse trolleybussen straks zo rond moeten rijden.
Laatst gewijzigd door The Greyhound op zo 30 okt 2022, 08:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1039
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Ga er maar alvast aan wennen dan. Over een paar jaar rijden ook die Arnhemse trolleys zo rond
- busentrein
- Berichten: 580
- Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
- Locatie: Ulft
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Nee dat wordt TrolleyRRReis
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: ma 31 okt 2022, 11:36
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Deze blijven eigendom van Keolis en komen daarom niet in Veluwe-Zuid te rijden. Het is ook wel goed te begrijpen dat zowel EBS als Hermes niet op die 25 BYD's zitten te wachten. Als Keolis de noodconcessie had gekregen wouden ze de huidige gasbussen, en dus die 25 BYD's inzetten. Wellicht dat ze in de toekomst nog in een van de overgebleven concessies van Keolis gaan rijden, maar daar ga ik maar niet teveel over speculeren.
"Kies bewust, kies de aardgasbus"
-
- Berichten: 4402
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Welke concessies heeft Keolis langdurig als Ijssel-Vecht stopt? Alleen Utrecht en Almere toch?
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Utrecht is ook niet zo bijster lang meer
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
is er al een vervoerplan 2023 bekend voor Veluwe-zuid? Veranderen er veel dingen?
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Utrecht zal hoe dan ook geen extra BYD in dienst nemen. Wat ik me wel kan voorstellen is dat, mocht Keolis de noodconcessie van Twente winnen, ze daar ingezet zullen worden.CamilleKreemers schreef: ↑ma 31 okt 2022, 15:38 Welke concessies heeft Keolis langdurig als Ijssel-Vecht stopt? Alleen Utrecht en Almere toch?
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: ma 31 okt 2022, 11:36
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
En Twente sowieso nog 1 jaar. In december wordt bekend of ze Twente-ZHO krijgen of dat het stokje wordt overgedragen aan Arriva.CamilleKreemers schreef: ↑ma 31 okt 2022, 15:38 Welke concessies heeft Keolis langdurig als Ijssel-Vecht stopt? Alleen Utrecht en Almere toch?
Provincie Utrecht zou ook nog maar 1 jaartje zijn, maar is 2 jaar verlengd (dus tot december 2025), dat zou een optie kunnen zijn.
Almere loopt nog tot december 2027, dus dat zou een geschikte concessie kunnen zijn om die 25 BYD's te dumpen.
Of verkopen zou nog een optie kunnen zijn, maar dat gaat lastig worden gezien de kwaliteit
"Kies bewust, kies de aardgasbus"
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8831
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Met het open instapbeleid in Almere hebben we denk ik niets aan tweedeurs bussen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Ze zouden in Almere ook nog op het R-net ingezet kunnen worden, maar ik twijfel of ze daar genoeg hebben aan die lengte. Hooguit als versterking.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Ik zie ze in Almere hoogstens de 62xx MAN's, de oude BYD's en een paar R-net diensten vervangen, maar ik denk niet dat ze, zelfs in die situatie, alle 25 daar terecht kunnen.
Misschien dat er een paar naar Blauwnet gaan, al heb je dan wel het probleem dat ze ergens moeten laden...
Misschien dat er een paar naar Blauwnet gaan, al heb je dan wel het probleem dat ze ergens moeten laden...
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Ik denk dat Twente toch de grootste kanshebber is als deze verlengd wordt. Kleurstelling hoeft niet aangepast te worden en de transitie naar ZE wordt dan al ingezet. En ze kunnen al direct ingezet worden.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
In Almere zou ik ze liever gebruiken om de laagfrequente "R-net"-lijnen als niet-R-net te rijden (zoals de 322 en de 326, die dan ook weer meteen 12x-nummers zouden kunnen krijgen?)
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Enige is dat er nog geen laadvoorzieningen zijn, maar daar hebben ze dan nog een jaar voor
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8831
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Nieuwe dienstregelingen Connexxion staan in de OVinfo-app. Snelle blik op deze concessie zijn weinig grote veranderingen. Lijn 43 gaat in z’n geheel naar Breng, lijnen C2, C3 en 231 heten straks 302, 303 en 371.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Zo te zien verdwijnen lijn 6 (Ede Oost) en 89 (De Klomp - Wageningen Campus). De stadsdiensten in Ede gaan in de avonduren terug naar een uurdienst. De tienminutendienst op de 303 (C3) op werkdagen in de daluren en zondagavond vervalt ook, dat wordt een kwartiersdienst.
Ik hoop trouwens dat Hermes ook nog iets gaat aanpassen aan de lijnbestemmingen. Zoals het er nu in staat, krijgen we in Ede twee stadslijnen met bestemming "Veldhuizen" (zijn twee ringlijnen in tegengestelde richting) en rijden alle ritten van de 303 met "Wageningen via Hoevestein", al rijdt de helft van die ritten juist niet via Hoevestein...
Ik hoop trouwens dat Hermes ook nog iets gaat aanpassen aan de lijnbestemmingen. Zoals het er nu in staat, krijgen we in Ede twee stadslijnen met bestemming "Veldhuizen" (zijn twee ringlijnen in tegengestelde richting) en rijden alle ritten van de 303 met "Wageningen via Hoevestein", al rijdt de helft van die ritten juist niet via Hoevestein...
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9201
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Ai, lijn 302 gaat terug naar een uursdienst in de avonduren en op zondag dat is wel een slechte zaak. Hoezo ComfortRRReis?
Ook op de 108 wordt behoorlijk gesneden in de frequenties. Lijn 108 gaat alleen doordeweeks overdag nog 2x/uur rijden; rest van de tijd 1x/uur. Lijn 105 gaat in Barneveld doorrijden naar de Troelstralaan.
Gezien de wijzigingen op de 302; ben ik nu al blij als Hermes weer weg is, wat een armoede. De frequentie is nu op alle momenten gehalveerd ten opzichte van wat Keolis bood en is nog slechter dan in het Syntus en BBA tijdperk.
Ook op de 108 wordt behoorlijk gesneden in de frequenties. Lijn 108 gaat alleen doordeweeks overdag nog 2x/uur rijden; rest van de tijd 1x/uur. Lijn 105 gaat in Barneveld doorrijden naar de Troelstralaan.
Gezien de wijzigingen op de 302; ben ik nu al blij als Hermes weer weg is, wat een armoede. De frequentie is nu op alle momenten gehalveerd ten opzichte van wat Keolis bood en is nog slechter dan in het Syntus en BBA tijdperk.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Is al iets bekend over het rijden van de 'vakantiedienstregeling'? Met andere woorden: wat gebeurt er met de ritten die de afgelopen periode niet hebben gereden?
En ik dacht dat lijn C3 overvol was, met name op zondagavond?
En ik dacht dat lijn C3 overvol was, met name op zondagavond?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Ah, ze blijven dus op lijn 5 een nergens op aansluitende dienstregeling rijden. Juist de uitgedunde NS dienstregeling biedt mogelijkheden tot wat beters.
Het rondje Ede/Veenendaal zit er nog in, zie ook lijn 83 staan namelijk. Al is volledig Breng zoals er nu in staat wellicht wat overdreven
Het rondje Ede/Veenendaal zit er nog in, zie ook lijn 83 staan namelijk. Al is volledig Breng zoals er nu in staat wellicht wat overdreven
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
De huidige verdeling van ritten RRReis/Breng blijft gewoon behouden. De export van Veluwe Zuid is echter als ''Breng'' tevoorschijn gekomen in plaats van als ''RRReis''. Hier wordt aan gewerkt.
We werken met via-bestemmingen op het lijndisplay. Dit geldt ook voor lijn 303, maar doordat er kwantitatief meer ritten via Hoevestein rijden wordt dit blijkbaar in de export zo overgenomen. Ik ga erachteraan.Daelea schreef: ↑wo 02 nov 2022, 06:33 Ik hoop trouwens dat Hermes ook nog iets gaat aanpassen aan de lijnbestemmingen. Zoals het er nu in staat, krijgen we in Ede twee stadslijnen met bestemming "Veldhuizen" (zijn twee ringlijnen in tegengestelde richting) en rijden alle ritten van de 303 met "Wageningen via Hoevestein", al rijdt de helft van die ritten juist niet via Hoevestein...
Lijn 110 gaat ook doorrijden naar de Troelstralaan.regenmaker schreef: ↑wo 02 nov 2022, 06:50 Lijn 105 gaat in Barneveld doorrijden naar de Troelstralaan.
De dienstregeling met ingang van 11 december wordt de reguliere dienstregeling. Lijn 303/C3 is de enige lijn met een vakantiedienstregeling. Daarnaast gaan we rijden met 21 meter bussen, dus met meer capaciteit per voertuig.
In overleg met Syntus Utrecht is ervoor gekozen om de huidige dienstregeling vanaf 11 december te behouden. Op korte termijn gaan we om tafel om een nieuwe robuuste dienstregeling uit te werken voor lijnen 5, 83 en 85. Dat was binnen het huidige tijdsbestek helaas niet meer mogelijk.Daniel schreef: ↑wo 02 nov 2022, 07:52 Ah, ze blijven dus op lijn 5 een nergens op aansluitende dienstregeling rijden. Juist de uitgedunde NS dienstregeling biedt mogelijkheden tot wat beters.
Het rondje Ede/Veenendaal zit er nog in, zie ook lijn 83 staan namelijk. Al is volledig Breng zoals er nu in staat wellicht wat overdreven
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
OVinfo app? Kun je me uitleggen waar? Ik vind alleen realtime info. Geen DR info ingaande 11-12
When you're tired of London, you're tired of life
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten