Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
gkw1969 schreef: ↑zo 07 aug 2022, 17:22
Ik heb er even over nagedacht, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand huilend achter het stuur zit omdat de baas of collega’s er een potje van maken. Volgens mij heb je dan net het verkeerde beroep gekozen en moet je snel wat anders gaan doen.
Ik daag je uit om dit te herhalen in een willekeurig personeelsverblijf binnen de concessie IJssel/Vecht.
busfanNL schreef: ↑di 09 aug 2022, 07:21
... omdat er dingen gebeuren waardoor zij zich geschoffeerd voelen (bewust te weinig inplannen, salarissen niet of te laat uitbetalen, niks meer laten horen als je een vraag stelt, te weinig salaris betalen, etcetera).
De grootste professional brandt een keer op als hij/zij met dit soort zaken te maken krijgt. Het verloop/tekort is niet voor niets zo groot bij bepaalde bedrijven. Die zullen dit probleem ook nooit erkennen. Geen enkel bedrijf wat gaat bevestigen dat het nu eenmaal de cultuur is om lak te hebben aan de chauffeur. Terwijl ik er toch meerdere zou kunnen noemen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Het gaat om 2 bussen: 4133 (die terug is op het oude honk) en 3249 (ex-????, eveneens terug op het oude honk)
Ze rijden tot einde concessie vanuit Deventer.
De 3249 is de ex 4149. De 4139 heeft eerst nog in Gelderland gereden en is daarna pas naar Twente gegaan. Overigens zouden er ook nog 2 in Apeldoorn als reserve komen te staan. De 3249 stond origineel niet op het lijstje, maar net zoals afgelopen december zal er wel gewisseld worden weer.
In Apeldoorn is blijkbaar ruimte over. In Deventer is de ruimte best beperkt. En de afstand tussen Apeldoorn en Deventer is relatief klein. Chauffeurs uit Apeldoorn worden ook wel eens in Deventer ingezet, waardoor chauffeurs uit Vaassen bijspringen in Apeldoorn.
De A59 richting Den Bosch was dit weekend afgesloten bij Waalwijk. Dus waarschijnlijk is ie gewoon een stukje binnendoor gereden om die afsluiting te omzeilen.
Waarom heeft lijn 11 (Apeldoorn) geen halte aan de Ravenweg? Lijn 11 rijdt daar non-stop middendoor een woonwijk die alleen aan de buitenranden bushaltes heeft?
Die haltes zijn er wel geweest in de tijd dat Apeldoorn nog een buslijn had die de ring afreed. Dat waren de Oude Beekbergerweg en Hofveld, de haltekommen zijn er volgens mij nog.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Roeland schreef: ↑ma 14 nov 2022, 13:49
Waarom heeft lijn 11 (Apeldoorn) geen halte aan de Ravenweg? Lijn 11 rijdt daar non-stop middendoor een woonwijk die alleen aan de buitenranden bushaltes heeft?
Ja dat gaf ik destijds ook al aan, maarja niets mee gedaan.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Dat zijn keuzes die Syntus/Keolis heeft gemaakt. Ze verleggen dan soms een route zonder haltes toe te voegen.
Door het niet toevoegen van een halte op de gewijzigde lijn 161 in Deventer waren ze eigenlijk wel verplicht weer terug te gaan naar een straat die niet geschikt is voor de bus om een halte in de buurt aan te doen. Op de juiste plek een halte plaatsen op de nieuwe route haf de afstand hooguit 300 meter verhoogd.