Concessie Twente (2024-2028)
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
In minder tijd nog: de laatste gele stellen reden in 2013 nog rond volgens mij.
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Treinstellen die in Blauwnet-kleurstelling rijden mogen in die kleur blijven rijden. Andere treinstellen moeten wel de TreinRRReis-huisstijl krijgen, net zoals de paaltjes.Meltrain schreef:Als de Linten blijven, gaan ze op voor hun vierde kleurstelling.
Eerst Syntus-geel, daarna Twents-rood, nu Blauwnet-blauw en straks RRReis-wit (met groen en paars).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Nickipedia
- Berichten: 50
- Lid geworden op: vr 07 okt 2022, 20:35
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
De 44 en 45 zijn al aan hun vierde kleurstelling bezig. Syntus-Geel, Connexxion/Twents-rood, Syntus/Twents-rood en Blauwnet-blauw…in het geval van de 45 zelfs binnen 12 jaar.
Stillstand ist der sicherste Betriebszustand
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
In tege stelling tot eerdere berichten zal de uitslag van "Twente Kort" dinsdag 20 december ipv woensdag 21 december bekend worden.
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Arriva heeft de concessie gewonnen is zojuist bekend gemaakt
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Van het grote Keolis blijft niet veel over sinds de fraudezaak. Voor de marktwerking niet echt een goede zaak…
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
www.rtvoost.nl/amp/nieuws/2174422/twent ... overijssel
Artikel van RTV Oost over de gunning.
Artikel van RTV Oost over de gunning.
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
"De dienstregeling zal worden uitgebreid" staat in dat artikel... Is er ook al bekend waar en hoeveel uitbreiding?
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8831
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Goed nieuws inderdaad voor Arriva, maar Keolis wordt nu wel steeds een stapje kleiner…
Wat mij even niet bekend is: gaat Arriva rijden onder de huidige merknaam Twents of wordt het al per december volgend jaar onderdeel van RRReis?
Wat mij even niet bekend is: gaat Arriva rijden onder de huidige merknaam Twents of wordt het al per december volgend jaar onderdeel van RRReis?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Nee. Daar laat men zich meestal nog niet over uit zolang er nog bezwaar mogelijk is. Wellicht dat er op hoofdlijnen nog iets bekend wordt. Ben wel benieuwd waar Arriva 100 nieuwe ZE bussen vandaan gaat halen binnen 1 jaar.
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Alleen bestaand materieel mag nog in de Twents-kleurstelling blijven rijden, nieuw materieel moet in de RRReis-kleurstelling. Aangezien Arriva alles wil vervangen zal de RRReisificering hier dus wat sneller gaan dan misschien verwacht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 4402
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
is dat niet een logisch gevolg van de fraude? Men kan niet erop aan dat alle documenten nu kloppen.
Ik ben benieuwd naar de wijzigingen. Ik kan me niet indenken dat er ergens 100 bussen overzijn, al heeft Keolis 25 BYD zonder werk.
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Dus dat wordt aRRRiva
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Ben benieuwd of de blauwnet bussem blijven. Vam Ede naar Zwolle is elke keer best wel eindje namelijk.
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Dit kan misschien wel goed uitpakken voor de doorgaande (en overstappende) reizigers rond Haaksbergen, als Arriva zowel Achterhoek als Twente rijdt?
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Blauwnet bussen blijven wel, dit zijn namelijk ook de TVV bussen voor Enschede-Zwolle-Kampen.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Ik denk dat hij vooral bedoelt dat wanneer de stallingen niet meer van Syntus zijn, waar je die bus dan gaat stallen. De dichtstbijzijnde vestiging van Syntus is dan Ede en dat is inderdaad een beste MAT-rit als je naar het traject Zwolle-Enschede moet kachelen leeg.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Moeten er dan niet meer Blauwnet bussen gaan komen, wanneer vanaf december 2023 in principe de Twentse bussen ook niet meer kunnen bij springen?
Lijkt mij daarnaast ook logisch de Blauwnet Amba's voor Twentse citea's te vervangen die jonger zijn en waarschijnlijk minder kilometers op de teller hebben staan.
Lijkt mij daarnaast ook logisch de Blauwnet Amba's voor Twentse citea's te vervangen die jonger zijn en waarschijnlijk minder kilometers op de teller hebben staan.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- The Greyhound
- Berichten: 815
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Aangezien Keolis een goede werking van de marktwerking behoorlijk verstoord heeft met het frauduleuze gedrag in het verleden lijkt mij dit juist een hele goede zaak. Met Transdev is de Franse overheid al genoeg vertegenwoordigd.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Wie rijdt die Blauwnet bussen nu? Machinisten met busrijbewijs? Dan zouden ze op zich nog wat plek in een Arriva stalling kunnen huren bijvoorbeeld.
Daar worden nu wel andere doorgaande verbindingen mogelijk ja, al rijden ze nu al deels gezamenlijk toch op sommige lijnen?
Volgens mij mag zoiets niet meegerekend worden. Qbuzz heeft natuurlijk ook nog concessies gewonnen na de fraude in Limburg.CamilleKreemers schreef: ↑di 20 dec 2022, 16:28Is dat niet een logisch gevolg van de fraude? Men kan niet erop aan dat alle documenten nu kloppen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Die bussen worden vziw idd grotendeels gereden door machinisten met een busrijbewijs, en wellicht (als ze eventueel blijven) zet keolis ze wel gewoon op de oude busbuffer van station Zwolle (wat nu ook al de opkomstlocatie is voor zwenzwoka).
Grt. Stefan
-
- Berichten: 4402
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Heeft Raalte niet een stalling gehuisd? Misschien kan je ze daar plaatsen.
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Raalte is geen stalling meer.
Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)
Die stalling is gesloopt.
Ze kunnen anders die bussen nog bij een onderaannemer (zoals TGVia) stallen.
Ze kunnen anders die bussen nog bij een onderaannemer (zoals TGVia) stallen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 18 gasten