Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door sirvinniei »

Misschien komen er van die stakussetjes, zoals NS ze ook heeft in nieuwe trein.
Ik heb geen onderschrift
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door VIRM »

cassie127 schreef: wo 01 mar 2023, 09:49 NS heeft weldegelijk interesse getoond om zich in te schrijven en een bod uit te brengen.
Wat heeft NS tegengehouden dat te doen?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door regenmaker »

Komt de gedeputeerde weer als naam op de trein te staan? :mrgreen:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
aadvannijen
Berichten: 105
Lid geworden op: zo 29 nov 2015, 17:28

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door aadvannijen »

Blijft volgens mij overeind dat CXX de "kippenlijn" weer aardig tot leven heeft weten te wekken.
Had volgens mij ook wel ( vanuit de provincie ) meer verdiend.
Maar ja, als er voor een kwartje goedkoper gereden ( denkt te kunnen ) worden, telt resultaat in de voorgaande jaren dus niet.
Lang leve de aanbestedingen...................
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door SuperGhost »

Tja, gezien de beperkingen van die lijn kun je ook niet zoveel op de dienstregeling concureren he? Dan valt de keuze al snel op dat 'kwartje' ;)

En resultaten uit het verleden bieden natuurlijk ook geen garantie voor de toekomst. Bovendien heeft Keolis dus niet eerder op die lijn gereden, dus kun je ook moeilijk vergelijken op hoe ze het beiden op die lijn zouden doen. Dan is het ook vrij oneerlijk om dat te gebruiken als maatstaf in een aanbesteding.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door Reiziger Delft »

aadvannijen schreef: vr 21 apr 2023, 18:13 Maar ja, als er voor een kwartje goedkoper gereden ( denkt te kunnen ) worden, telt resultaat in de voorgaande jaren dus niet.
Lang leve de aanbestedingen...................
Connexxion heeft de lijn ook verkregen via een aanbesteding en daar ben je toch juist tevreden over?
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door gkw1969 »

Connexxion heeft in 2006 gewonnen, daarna zijn er geen aanbestedingen meer geweest. Alleen een verlenging van 5 en een verlenging van 2 (door corona) jaar.
En we weten allemaal wel dat bij een verlenging er geen bezuinigingsvoorstel op tafel ligt.
When you're tired of London, you're tired of life
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door Durashift »

aadvannijen schreef: vr 21 apr 2023, 18:13 Blijft volgens mij overeind dat CXX de "kippenlijn" weer aardig tot leven heeft weten te wekken.
Had volgens mij ook wel ( vanuit de provincie ) meer verdiend.
Maar ja, als er voor een kwartje goedkoper gereden ( denkt te kunnen ) worden, telt resultaat in de voorgaande jaren dus niet.
Lang leve de aanbestedingen...................
Prijsstelling deed voor de helft mee in de weging / puntenaantal.

De provincie wordt nu opbrengstverantwoordelijk. Dus het financiële risico ligt minder bij de vervoerder, die dient 'gewoon' de rekening in voor de gemaakte kosten per jaar..
(..)Prijs-kwaliteit

2 partijen schreven in voor de aanbesteding. Gunning vond plaats op basis van de beste prijs-kwaliteitverhouding. Prijs en kwaliteit telden beiden voor 50% mee. Inschrijvers moesten een materieelplan, kwaliteitsplan en personeelsplan indienen. Een beoordelingsteam beoordeelde dit. Keolis behaalde de hoogste totaalscore.
Opbrengstverantwoordelijkheid

We hebben ervoor gekozen om in deze concessie verantwoordelijk te worden voor de opbrengst in plaats van de vervoerder. Dat betekent dat we de vervoerder betalen voor de kosten die worden gemaakt voor het rijden van de treinen en alles wat daarbij hoort. De inkomsten gaan naar de provincie. Daarmee halen we het grootste financiële risico voor de vervoerder weg.
https://www.gelderland.nl/nieuws/keolis ... wageningen
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1248
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door Frank93 »

Transdev maakt geen bezwaar tegen de gunning en dus heeft Keolis nu ook officieel de aanbesteding gewonnen.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door Lijn 45 »

Worden de treinstellen voor of na de concessiewissel gemoderniseerd/omgeschilderd?
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door marvinkok »

Na, wordt een 2 jarenplan. Zal een Flirt van Zwenzwoka naar Valleilijn gaan om stellen vrij te spelen.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door dennistd »

Zwenzwoka zit toch ook niet heel ruim in het materieel zou ik zeggen. Ideetje om twee gekoppelde Lintjes in de Barneveld-pendel te zetten? (A)
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door koekje »

- Diesel onder bovenleiding terwijl dat niet persé noodzakelijk is
- Maximum snelheid van 120 km/h
- Iedere machinist daar bekend maken met het spul
- Geen dieselpomp beschikbaar in Amersfoort.

Ja hoor, topidee
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door ArrivaBas »

Connexxion heeft eerder twee Breng-GTW's ingezet op de Valleilijn. Dat was uiteraard ook dieselen onder de draad, maar voor een of meerdere kortere periodes dan de nu voorziene twee jaar.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door marvinkok »

Zwenzwoka kan makkelijk een stel missen....
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door Wubbo »

Is dieselen op Zwolle - Kampen niet logischer dan op Amersfoort - Barneveld Zuid (als je dan toch ergens Linten in moet zetten)?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door Lijn 45 »

Ik denk niet dat de Linten de krappe rijtijden op Kampen kunnen halen.
ArrivaBas schreef: zo 09 jul 2023, 10:43 Connexxion heeft eerder twee Breng-GTW's ingezet op de Valleilijn. Dat was uiteraard ook dieselen onder de draad, maar voor een of meerdere kortere periodes dan de nu voorziene twee jaar.
Ze hebben ruim een jaar (eind 2016 tot begin 2018) op de Valleilijn gereden.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door Meltrain »

En omdat ze gekoppeld moesten rijden, ontstond toen de gekke situatie dat de "tussentreinen" meer capaciteit boden dan de doorgaande treinen.
Wubbo schreef: zo 09 jul 2023, 12:03 Is dieselen op Zwolle - Kampen niet logischer dan op Amersfoort - Barneveld Zuid (als je dan toch ergens Linten in moet zetten)?
Dat lukt waarschijnlijk alleen als Zwolle Stadshagenn tijdelijk niet bediend wordt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersnaam
Berichten: 627
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door Gebruikersnaam »

koekje schreef: zo 09 jul 2023, 10:20 - Geen dieselpomp beschikbaar in Amersfoort.
Volgens Sporenplan is er op Amersfoort gewoon een tankplaat.
Gebruikersavatar
Nickipedia
Berichten: 42
Lid geworden op: vr 07 okt 2022, 20:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door Nickipedia »

De Linten staan te koop, er gaat een Flirt van ZwEnZwoKa die kant die ze prima kunnen missen.

Afgezien daarvan zou de maximum snelheid van 120km/h van een Lint geen belemmering zijn, toen de Protossen net in dienst waren mochten deze vanwege slechte rijeigenschappen ook slechts 110km/h.
Stillstand ist der sicherste Betriebszustand
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door SuperGhost »

Alleen zijn er intussen wel twee stations bijgekomen op die lijn...
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door jelmerrr »

Nickipedia schreef: di 11 jul 2023, 18:25 De Linten staan te koop, er gaat een Flirt van ZwEnZwoKa die kant die ze prima kunnen missen.
Nog vaker achterblijvers bedoel je?
Gebruikersavatar
Nickipedia
Berichten: 42
Lid geworden op: vr 07 okt 2022, 20:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door Nickipedia »

Dat lijkt me niet zo moeilijk :D is mij in de afgelopen vijf jaar slechts 1x gelukt en dat was met de eerste trein na een verstoring.
Stillstand ist der sicherste Betriebszustand
omaylie
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door omaylie »

Krijgen de treinen op de Valleilijn dan eindelijk GPS zodat we ook live locatie van die treinen hebben? Want volgens mij hebben ze dat nu niet.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door marvinkok »

Aannemelijk komt er dezelfde reisinfo in die ook in de huidige Keolistreinen zit. Dus dan wel.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten