Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Nee, het enige wat ik heb kunnen halen uit de diensten op dit moment is dat lijn 5 Schuytgraaf-Presikhaaf een hele andere rijtijd gaat krijgen en de 15 minuten stilstand op Presikhaaf wordt gereduceerd naar 6.
When you're tired of London, you're tired of life
-
- Berichten: 81
- Lid geworden op: zo 30 jul 2023, 16:31
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Maar als lijn 62 ingekort wordt tot Vergertlaan is er geen directe verbinding meer tussen Duiven, Station en Duiven, Centerpoort Noord dat is toch niet handig?
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Ik denk dat dat wel meevalt, omdat die treinreizigers ook 1 station verder/eerder kunnen uitstappen (Westervoort) en daar 2-4x per uur een bus kunnen pakken.
-
- Berichten: 81
- Lid geworden op: zo 30 jul 2023, 16:31
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Ja, maar mensen die in Duiven wonen hadden een directe bus en moeten dan 1 of meerdere keren overstappen
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Ik denk dat er weinig Duivenaren met die bus gingen, anders was die niet geschrapt. De bedrijven in Centerpoort-Noord zijn zover ik weet geen winkels (dus geen winkelend publiek met evt. grotere aankopen zoals bij de Ikea, Intratuin, Mediamarkt en Kwantum die in Centerpoort-Zuid zitten) en vooral maakindustrie, dus veel mindervaliden zullen er ook niet moeten zijn. Voor (bijna) iedereen zal de fiets dus een volwaardig alternatief zijn lijkt me. Ik denk overigens dat de meeste Duivenaren die naar Centerpoort-Noord moeten sowieso al op de fiets/auto aangewezen waren, aangezien het grootste gedeelte van Duiven ver van haltes van lijn 62 af ligt.
Voor die enkeling die wellicht wel moet, zou het efficiënter zijn om op de kruising Hamersestraat en Rivierweg haltes aan te leggen, zodat reizigers uit Duiven kunnen overstappen tussen de 60 en 61 zonder helemaal via Westervoort-Zuid en het station in Westervoort te hoeven reizen.
Voor die enkeling die wellicht wel moet, zou het efficiënter zijn om op de kruising Hamersestraat en Rivierweg haltes aan te leggen, zodat reizigers uit Duiven kunnen overstappen tussen de 60 en 61 zonder helemaal via Westervoort-Zuid en het station in Westervoort te hoeven reizen.
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Het aantal passagiers tussen Duiven Centrepoort en Duiven Station/Klavierstraat is dagelijks op 1 hand te tellen.
Sterker nog, het totaal aantal passagiers naar Centerpoort Noord is misschien net op 3 handen te tellen. Dus een heel groot gemis is het niet. De reizigers die met de trein komen kunnen via Wetervoort reizen en die ene passagier die op de Nieuwe Maat uit stapt, Tsja daar kun je niet de extra km voor maken.
Sterker nog, het totaal aantal passagiers naar Centerpoort Noord is misschien net op 3 handen te tellen. Dus een heel groot gemis is het niet. De reizigers die met de trein komen kunnen via Wetervoort reizen en die ene passagier die op de Nieuwe Maat uit stapt, Tsja daar kun je niet de extra km voor maken.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Lijnen 70 en 71 lijken nu alsnog opgeheven; de reisinfo is uit OVInfo gehaald en ze zijn ook van de bushaltes gehaald.
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Op dit moment is alle reisinfo vanaf 27 augustus uit de OVinfo app, muv de lijnen waar niks verandert.
Maar inderdaad van lijn 70 en 71 geen spoor meer.
Maar inderdaad van lijn 70 en 71 geen spoor meer.
When you're tired of London, you're tired of life
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 21:37
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
De dienstregeling is nog niet online, maar lijkt wel te vinden via een omweg, sort off.
Als je een dienstregeling zoekt via hier, en dan achter een halte op het PDF icoontje drukt lijken de nieuwe vertrekstraten van een lijn per halte wel te kloppen voor de nieuwe dienstregeling.
Ik heb dit getest met 3 lijnen (56, 5 en 352) en daar lijkt het te kloppen. Er staat ook rechts bovenaan Geldig vanaf: 28-08-2023
Voor de extreme liefhebbers uiteraard die niet kunnen wachten, gezien het uitzoekwerk per lijn
Als je een dienstregeling zoekt via hier, en dan achter een halte op het PDF icoontje drukt lijken de nieuwe vertrekstraten van een lijn per halte wel te kloppen voor de nieuwe dienstregeling.
Ik heb dit getest met 3 lijnen (56, 5 en 352) en daar lijkt het te kloppen. Er staat ook rechts bovenaan Geldig vanaf: 28-08-2023
Voor de extreme liefhebbers uiteraard die niet kunnen wachten, gezien het uitzoekwerk per lijn
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Ah. Al enigszins wat duidelijkheid. De rare eindbestemming op de laatste rit lijn 14 op zaterdag, Arnhem Brabantweg, is gelukkig ingekort tot Elst Griegstraat.
En de extra tijd tussen Elst Station en Elst Morgenster is weer teruggedraaid nu er niet meer omgereden hoeft te worden.
En de extra tijd tussen Elst Station en Elst Morgenster is weer teruggedraaid nu er niet meer omgereden hoeft te worden.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Met ingang van 19 augustus 2023 komen de buslijnen 627, 643, 660 en 662 te vervallen vanwege een wijziging in het contract tussen Vitesse en Hermes.
Op wedstrijddagen zullen de lijnen 60 en 62 versterkt worden.
De seizoenskaart is niet meer geldig als vervoersbewijs. Fans kunnen reizen met de OV chipkaart of de bankpas of ze kunnen via Vitesse een buskaart als app aanvragen voor het vervoer. Geen app, geen vervoer.
Alleen lijn 607 blijft dan nog rijden.
Bijkomend nadeel is dat er nu ook voor de chauffeurs geen vrij toegang is tot de wedstrijd.
Op wedstrijddagen zullen de lijnen 60 en 62 versterkt worden.
De seizoenskaart is niet meer geldig als vervoersbewijs. Fans kunnen reizen met de OV chipkaart of de bankpas of ze kunnen via Vitesse een buskaart als app aanvragen voor het vervoer. Geen app, geen vervoer.
Alleen lijn 607 blijft dan nog rijden.
Bijkomend nadeel is dat er nu ook voor de chauffeurs geen vrij toegang is tot de wedstrijd.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Jammer dat die late rit van de 14 wordt ingekort; nu kan ik niet meer na 12 uur 's nachts naar huis vanuit Nijmegen zonder vanaf Elst of Arnhem CS te moeten fietsen.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
-
- Berichten: 573
- Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
- Locatie: Arnhem
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Blijven de pendelbussen tussen Arnhem Centraal en Gelredome nog wel gewoon rijden? En blijven deze ook nog vanaf achterin de bunker vertrekken?gkw1969 schreef: ↑vr 11 aug 2023, 23:36 Met ingang van 19 augustus 2023 komen de buslijnen 627, 643, 660 en 662 te vervallen vanwege een wijziging in het contract tussen Vitesse en Hermes.
Op wedstrijddagen zullen de lijnen 60 en 62 versterkt worden.
De seizoenskaart is niet meer geldig als vervoersbewijs. Fans kunnen reizen met de OV chipkaart of de bankpas of ze kunnen via Vitesse een buskaart als app aanvragen voor het vervoer. Geen app, geen vervoer.
Alleen lijn 607 blijft dan nog rijden.
Bijkomend nadeel is dat er nu ook voor de chauffeurs geen vrij toegang is tot de wedstrijd.
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Dat is de 607 ja. Achterin vertrekken, perron L afgesloten om de stroom passagiers te verwerken.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Jij was ook zeker de enige passagier?
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Vandaag voor het eerst met de stadsmarshrutka gereden, lijn 12 richting IJsseloord 1. Klopt het dat dit doordeweeks een normale bus is en dan in het weekend zo'n marshrutka? In tegenstelling tot in Oekraïne mogen er in Nederland geen 25 man in zo'n ding, dus vanaf station Arnhem was die al ramvol (8 mensen dus). Meerdere mensen moesten maar op de volgende wachten bij de haltes in het centrum, lekker dan
Mijn Flickr account.
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Dat is inderdaad de situatie ja.
Heel leuk om met een taxibusje te rijden als je de frequentie van de 43 verlaagd hebt naar 1x per uur...
Heel leuk om met een taxibusje te rijden als je de frequentie van de 43 verlaagd hebt naar 1x per uur...
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
-
- Berichten: 573
- Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
- Locatie: Arnhem
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Is ook in de avonduren. Lijn is vooral bedoeld om de industrieterreinen te bedienen maar meer en meer mensen lijken deze bus te gebruiken om in Presikhaaf te komen.. Maarja er rijdt ook niet zo gek veel meer naar Presikhaaf in de avonden en weekenden.Timon91 schreef: ↑za 12 aug 2023, 18:58 Vandaag voor het eerst met de stadsmarshrutka gereden, lijn 12 richting IJsseloord 1. Klopt het dat dit doordeweeks een normale bus is en dan in het weekend zo'n marshrutka? In tegenstelling tot in Oekraïne mogen er in Nederland geen 25 man in zo'n ding, dus vanaf station Arnhem was die al ramvol (8 mensen dus). Meerdere mensen moesten maar op de volgende wachten bij de haltes in het centrum, lekker dan
Heb zelf ook al eens gehad dat er wél meer dan 8 personen in de bus werden toegelaten, maar die moeten zich dan achterin maar een beetje opproppen wat ook niet ideaal is.
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Dat was precies de reden dat ik die bus nam. Ik kwam gisteren om 17:00 aan met de IC vanuit Utrecht, dan kun je om 17:06 met marshrutka 12 naar Presikhaaf of wachten tot 17:21 (bus 43) of 17:24 (bus 5). Tsja, dan loop ik liever wat meer dan dat ik een kwartier langer moet wachten
Mijn Flickr account.
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Het voorstel is gedaan om de oude lijn 8 weer in ere te herstellen, maar dat is dan pas vanaf dienstregeling 2024.
Er mij niets bekend van het opheffen van lijn 88, ik zal vanavond op Geitenkamp wel even kijken of hij daar nog op staat.
Er mij niets bekend van het opheffen van lijn 88, ik zal vanavond op Geitenkamp wel even kijken of hij daar nog op staat.
When you're tired of London, you're tired of life
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 21:37
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
In de vertrekstaat staat 88 nog wel gewoon. Met zo lijkt dezelfde vertrektijden als vandaag richting Velp. En 1 minuut later (dus xx:27) richting Rijnstate
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: vr 04 nov 2022, 12:49
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Ook lijn 43 zit vaak vol met reizigers tussen Arnhem CS en Presikhaaf, blijkbaar is daar een sterke vervoersvraag waar de stadsbussen niet in faciliteren.
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
1. Tsja, Presikhaaf lijkt steeds drukker te worden. Wellicht moet lijn 5 dan maar naar een kwartiersdienst of lijn 6 moet dan maar terug komen in de avonduren.
2. Even in Velp gekeken. Er zitten nu weer stikkers voor lijn 8 op de haltes, alleen met als eindpunt “P President Kennedylaan”. Maar of lijn 8 vanaf 28 augustus alweer door rijdt is niet duidelijk. Er is intern nog niks meegedeeld. Daarnaast zal een groep chauffeurs zijn die dan nog lijnverkenning moeten hebben.
Update:
De haltepalen zijn aangepast als naar december. De vertrekstaten staan op 28-08, ook die van lijn 88
2. Even in Velp gekeken. Er zitten nu weer stikkers voor lijn 8 op de haltes, alleen met als eindpunt “P President Kennedylaan”. Maar of lijn 8 vanaf 28 augustus alweer door rijdt is niet duidelijk. Er is intern nog niks meegedeeld. Daarnaast zal een groep chauffeurs zijn die dan nog lijnverkenning moeten hebben.
Update:
De haltepalen zijn aangepast als naar december. De vertrekstaten staan op 28-08, ook die van lijn 88
When you're tired of London, you're tired of life
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten