Concessie Twente (2024-2028)
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Halte Helmerzijde kan voor lijn 5 misschien terug komen, bij de ingang van de Helmerhoek
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Ik kan online nergens iets vinden over een afgegeven vergunning voor die halte. Ik zie het nut van de halte ook niet echt in op die plek. Naar mijn idee zou het beter zijn om de halte Dubbelinckhoek in de richting Centraal Station voor het kruispunt te plaatsen, aangezien inwoners van een deel van Helmerhoek-Noord straks voor lijn 5 eerst helemaal richting Disselhoek moet lopen of moet instappen bij de halte Dubbelinckhoek lijn 2 richting Disselhoek te nemen, om vervolgens met lijn 5 weer vlak langs de bushalte Dubbelinckhoek te rijden.
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Het nut van die halte is de loopafstand te verkorten tot het Psychiatrisch Centrum Helmerzijde. Dit is altijd al een wens geweest van Helmerzijde. In het verleden had lijn 2 het eindpunt op het terrein en keerden de bussen achter het hoofdgebouw. Door politieke keuzes is er toen voor gekozen om Helmerzijde niet meer aan te doen omdat de politiek van mening was dat ze de afstand vanaf de Dubbelinckhoek wel konden lopen(het principe van de "vereniging van mensen die dicht bij het station wonen". Door een andere gemeenteraad en nieuwe inzichten heeft men er dus nu voor gekozen om de halte daadwerkelijk aan te leggen. De halte was ook al in beeld voor lijn 8, maar dat is nooit ten uitvoering gekomen.
When you're tired of London, you're tired of life
-
- Berichten: 811
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Ik heb wel het gevoel dat de Lintjes die hier gaan rijden (of iig de 30, waar ik nu in zit) rustiger rijden (zowel qua geluid als qua ligging) dan de Lintjes op alma(ha).
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Als ij mij niet vergis rijden die op Alma nog met een oude versnellingsbak waarbij de ZHO linten een nieuwe hebben gekregen in 2013
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Het blijven hoe dan ook hobbeltreinen. Afgelopen vrijdag nog weer de trein van Zutphen naar Hengelo genomen, hele trein rook veel sterker dan normaal naar diesel en maakte bij optrekken continu vreemd geluid. Ben blij dat er ook 2 GTW's gaan rijden. Wereld van verschil qua comfort.
Re: Concessie Twente (2024-2028)
De dienstregeling staat inmiddels in de reisplanners. De tijden in OVinfo en het lijnoverzicht kloppen echter nog steeds niet. De overstap in Almelo vanaf mijn lijn 66 op de IC naar de Randstad wordt nu met 20-25 minuten wel erg groot...
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Ja maar nu haal je hem tenminste wel
(niet dat 1x per week 30 minuten vertraging erger is dan 5x per week zo'n lange overstap.....)
Weet niet waar je weg komt, maar het zou misschien nog wel sneller zijn om via Oldenzaal te reizen waar je juist wel een goede overstap op de trein krijgt.

(niet dat 1x per week 30 minuten vertraging erger is dan 5x per week zo'n lange overstap.....)
Weet niet waar je weg komt, maar het zou misschien nog wel sneller zijn om via Oldenzaal te reizen waar je juist wel een goede overstap op de trein krijgt.
-
- Berichten: 811
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Dat zal, maar de stellen die hier gaan rijden zijn de oude stellen uit Limburg. Geen idee of die destijds ook een nieuwe versnellingsbak gekregen hebben.
Overigens zijn de stoelen niet vervangen. De 1e klas stoelen zitten nu in een zogenaamde "Werkzone".
Re: Concessie Twente (2024-2028)
De dienstregeling staat ondertussen ook online op RRReis.nl en in OVinfo.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8257
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Twente (2024-2028)
En in de ovinfo-app staan zelfs bij diverse ritten al koppelingen met andere lijnen gemeld. In hoeverre kan dat kloppen, nu al zo van te voren?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 19-11-2023
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 19-11-2023
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Dat is best gebruikelijk, als niet de individuele ritten maar de omlopen ingeladen worden.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8257
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Ah oké, ik heb dit nooit al van tevoren gezien namelijk.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 19-11-2023
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 19-11-2023
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Op dit moment lijkt het in de reisplanners alsof er een overstap nodig is bij eindpunten van lijnen om door te reizen (bijvoorbeeld lijn 2-5 en 4-4), ik neem aan dat dat nog aangepast gaat worden? De gemiddelde reiziger zal waarschijnlijk niet snappen dat er niet echt een overstap nodig is.
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Dit is al jaren een probleem en kan alleen opgelost worden als je de hele rondrit als 1 rit ziet, zoals in Enschede lijn 7 of de huidige lijn 5. Kijk nu ook bij Syntus maar bij lijn 21 van Almelo CS naar De Mees. Dan geeft hij ook overstap aan bij Wkn Windmolenbroek.
Oftewel een blijven probleem met ringlijnen die midden in de "ring" het eindpunt hebben zitten.
Hengelo kent in de Hasseler Es bijvoorbeeld overdag een rechtstreekse verbinding en 's avonds een overstap omdat de bus 's avonds maar in 1 richting rijdt.
Oftewel een blijven probleem met ringlijnen die midden in de "ring" het eindpunt hebben zitten.
Hengelo kent in de Hasseler Es bijvoorbeeld overdag een rechtstreekse verbinding en 's avonds een overstap omdat de bus 's avonds maar in 1 richting rijdt.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Dar speelt niet overal. Lijn 326 in Geertruidenberg rijd ook eej rondje in 1 richting bijvoorbeeld waarbij de eerste halte die je tegenkomt (Statenlaan) het eind en beginpunt is. Bij het plannen van een reis naar een halte die na de halte Statenlaan komt word het in de reisplanner als 1 rit getoond zonder overstap terwijl het officieel dus 2 verschillende ritten zijn. Ook als je in Breda een reis plant op de stadsdienst over een eindhalte heen waarbij de bus op de eindhalte van lijnnummer veranderd geeft de reisplanner het als 1 rit zonder overstap aan.
-
- Donateur
- Berichten: 179
- Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Ik zag vanochtend in Almelo een van de nieuwe bussen rijden


Re: Concessie Twente (2024-2028)
OVPro bericht nu ook over een dreigend conflict tussen Arriva en de vakbonden over de roostering.
Re: Concessie Twente (2024-2028)
De Tubantia meldt vandaag dat de ZHO een dieseltraject blijft omdat er geen geld is in Gelderland voor elektrificatie. Almelo-Marienberg wordt wel elektrisch met het oog op de Nedersaksenlijn.
Wel een gemiste kans voor de ZHO want dit had een ideale verbinding kunnen worden tussen Twente en de regio Arnhem/Nijmegen, zeker sinds de overstap in Deventer tegenwoordig zo beroerd is. Batterijtreinen lijken ook van de baan vanwege de hoge kosten. Misschien een optie om Oldenzaal-Hengelo los te koppelen want om daar te blijven dieselen terwijl er al een draadje boven hangt is ook zo zinloos.
Wel een gemiste kans voor de ZHO want dit had een ideale verbinding kunnen worden tussen Twente en de regio Arnhem/Nijmegen, zeker sinds de overstap in Deventer tegenwoordig zo beroerd is. Batterijtreinen lijken ook van de baan vanwege de hoge kosten. Misschien een optie om Oldenzaal-Hengelo los te koppelen want om daar te blijven dieselen terwijl er al een draadje boven hangt is ook zo zinloos.
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Wellicht wordt dit in de toekomst een mooi pilottraject voor een waterstoftrein?
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Want daar heeft men natuurlijk wel centen voor. 

Re: Concessie Twente (2024-2028)
Denk dat het daar te vroeg voor komt, uiterlijk over 4 jaar zullen ze toch nieuwe treinen moeten bestellen voor de nieuwe concessie, dus dat betekent weer minstens 15 jaar dieselen op de ZHO!
Ook onbegrijpelijk dat het Rijk er geen geld voor over heeft, altijd de mond vol over klimaat en stikstof maar niet in dit soort projecten willen investeren.....
Overigens valt het definitieve besluit op 13 december, mogelijk dat er nog iets gaat veranderen.
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Nouja nieuwste grootste partij is anti klimaat dus zou hun het boeien.
Leuke reizen? Vertel ze!
OVgek uit Grunn
OVgek uit Grunn
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Als men vanuit de provincie er Rijksgeld bij nodig heeft, waarom start men dan geen lobby? Het is heel makkelijk roepen dat Den Haag maar moet betalen.
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Enige juiste lijkt me elektrificatie tot de provinciegrens en Gelderland op laten draaien voor de meerkosten van de accu's in de treinen die nodig zijn om het niet geëlektrificeerde deel van zo'n 19km te overbruggen.RTBS schreef: ↑wo 29 nov 2023, 09:28 De Tubantia meldt vandaag dat de ZHO een dieseltraject blijft omdat er geen geld is in Gelderland voor elektrificatie. Almelo-Marienberg wordt wel elektrisch met het oog op de Nedersaksenlijn.
Wel een gemiste kans voor de ZHO want dit had een ideale verbinding kunnen worden tussen Twente en de regio Arnhem/Nijmegen, zeker sinds de overstap in Deventer tegenwoordig zo beroerd is. Batterijtreinen lijken ook van de baan vanwege de hoge kosten. Misschien een optie om Oldenzaal-Hengelo los te koppelen want om daar te blijven dieselen terwijl er al een draadje boven hangt is ook zo zinloos.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten