Concessie Twente (2024-2028)
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Heel vreemd. In IJssel-Vecht rijden we gewoon een zondagsdienst met ReserveerRRReis, lijkt me ook niet meer dan normaal.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Het staat ook wel correct in de dienstregeling, maar achter de schermen is het inroosteren van de chauffeurs blijkbaar niet goed gegaan...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Fijn voor al die mensen die op een bus zitten te wachten die nooit komt, wederom een goede beurt Arriva!
Zullen ze Tweede Kerstdag en Nieuwjaarsdag zeker ook niet rijden....
Zullen ze Tweede Kerstdag en Nieuwjaarsdag zeker ook niet rijden....
Re: Concessie Twente (2024-2028)
En... reden ze inderdaad niet vandaag?
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Nee, wederom niet. Alleen vanavond na 20.00 uur, maar zelfs dan reed er slechts 1 busje die drie lijnen moest bedienen terwijl ze met 2 busjes moeten rijden. Zo klooien maar wat aan bij Arriva....
Morgen maar weer eens een klacht indienen bij de Provincie.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: vr 01 sep 2023, 11:07
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Vandaag in Enschede voor de zoveelste keer een lijn 5 Helmerhoek via Haaksbergerstraat op de Zuiderval gespot.
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Volgens Arriva allemaal opstartproblemen, hoe kun je ook verwachten dat het in week 3 goed zou kunnen gaan...Sundance-Kid schreef: ↑do 28 dec 2023, 16:11 Vandaag in Enschede voor de zoveelste keer een lijn 5 Helmerhoek via Haaksbergerstraat op de Zuiderval gespot.
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Nou, klacht indienen en afgewimpeld worden met een standaardreactie:
En daarna als douceurtje een gratis dagkaart. (Mijn klacht ging over een reisje Oldenzaal - Haaksbergen, waarbij ik strandde op de halte Landweerweg tussen Oldenzaal en Enschede en daarna de 63 naar Borculo vervolgens niet kwam opdagen. Maar inhoudelijk reageren how maar).Zoals je hebt gemerkt zijn er opstartproblemen bij de overname van de regio Twente. Bedankt voor het delen van je ervaring. We begrijpen dat je hier last van hebt gehad en daar bieden we onze excuses voor aan. We laten je ook graag weten dat al onze medewerkers hard werken aan het oplossen van deze opstartproblemen.
In korte tijd zijn er veranderingen zoals een nieuwe dienstregeling waarbij routes en aansluitingen zijn aangepast en zijn rijtijden veranderd. Dit kost tijd voordat iedereen gewend is aan de nieuwe situatie.
We inventariseren problemen en zoeken naar een oplossing. Dit doen we niet alleen nu maar continu, want alleen zo kunnen we onze dienstverlening blijven verbeteren en problemen in de toekomst voorkomen.
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Weet je zeker dat het ook daadwerkelijk lijn 5 was? Soms wil de bestemming namelijk wel eens blijven hangen...Sundance-Kid schreef: ↑do 28 dec 2023, 16:11 Vandaag in Enschede voor de zoveelste keer een lijn 5 Helmerhoek via Haaksbergerstraat op de Zuiderval gespot.
Persoonlijk de laatste anderhalve week op één rit na geen uitgevallen ritten gehad en was de vertraging nooit meer dan 10 minuten. Moet er wel bij zeggen dat dit allemaal vanaf het eind van de middag was, kan zijn dat het vroeger op de dag een grotere rotzooi is.
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Hahaha ohw jij krijgt steeds dezelfde reactie als ik... Ik kan inmiddels al bijna een maand gratis reizen met al die gratis dagkaarten.Dre schreef: ↑do 28 dec 2023, 19:51 Nou, klacht indienen en afgewimpeld worden met een standaardreactie:En daarna als douceurtje een gratis dagkaart. (Mijn klacht ging over een reisje Oldenzaal - Haaksbergen, waarbij ik strandde op de halte Landweerweg tussen Oldenzaal en Enschede en daarna de 63 naar Borculo vervolgens niet kwam opdagen. Maar inhoudelijk reageren how maar).Zoals je hebt gemerkt zijn er opstartproblemen bij de overname van de regio Twente. Bedankt voor het delen van je ervaring. We begrijpen dat je hier last van hebt gehad en daar bieden we onze excuses voor aan. We laten je ook graag weten dat al onze medewerkers hard werken aan het oplossen van deze opstartproblemen.
In korte tijd zijn er veranderingen zoals een nieuwe dienstregeling waarbij routes en aansluitingen zijn aangepast en zijn rijtijden veranderd. Dit kost tijd voordat iedereen gewend is aan de nieuwe situatie.
We inventariseren problemen en zoeken naar een oplossing. Dit doen we niet alleen nu maar continu, want alleen zo kunnen we onze dienstverlening blijven verbeteren en problemen in de toekomst voorkomen.
Ben benieuwd of dit dezelfde "opstartproblemen" zijn als op de RB61, daar hebben ze al vier jaar last van "opstartproblemen". Iedere keer maar weer het smoesje dat er hard aan gewerkt wordt en dat de problemen over een maand opgelost zijn. En een Provincie Overijssel die de situatie blijft "monitoren".
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: vr 01 sep 2023, 11:07
Re: Concessie Twente (2024-2028)
In het leven is maar 1 ding zeker. En het was dus niet de eerste keer. En stond de bestemming niet goed, tja, dan had het ook lijn 1 naar Wesselerbrink kunnen zijn.dennistd schreef: ↑vr 29 dec 2023, 01:11Weet je zeker dat het ook daadwerkelijk lijn 5 was? Soms wil de bestemming namelijk wel eens blijven hangen...Sundance-Kid schreef: ↑do 28 dec 2023, 16:11 Vandaag in Enschede voor de zoveelste keer een lijn 5 Helmerhoek via Haaksbergerstraat op de Zuiderval gespot.
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Opstartproblemen he... Zelfde als dat er bij de helft van de bushaltes na ruim 3 weken nog altijd de oude dienstregelingen hangen.
Enige lichtpuntjes zijn er wel, de vertragingen lijken minder geworden te zijn (vakantietijd?) en zelfs lijn 810 en 812 zijn ze deze nieuwjaarsdag niet vergeten in te plannen.
Minpuntje is wel dat vandaag bij Keolis en Eurobahn weer eens de helft van de treinen uitvallen. Dacht dat Keolis onlangs nog riep dat alle problemen vanaf december opgelost zouden zijn. Achja dat roepen ze vrijwel maandelijks en ze komen ermee weg.... Tijd voor flinke boetes lijkt mij.
Enige lichtpuntjes zijn er wel, de vertragingen lijken minder geworden te zijn (vakantietijd?) en zelfs lijn 810 en 812 zijn ze deze nieuwjaarsdag niet vergeten in te plannen.
Minpuntje is wel dat vandaag bij Keolis en Eurobahn weer eens de helft van de treinen uitvallen. Dacht dat Keolis onlangs nog riep dat alle problemen vanaf december opgelost zouden zijn. Achja dat roepen ze vrijwel maandelijks en ze komen ermee weg.... Tijd voor flinke boetes lijkt mij.
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Ik heb nog maar één halte gezien waar een Rrreis-dienstregeling hing: De bushalte bij De Grote Zwaan van lijn 593 Oldenzaal - De Lutte richting Oldenzaal.
Het potje dat Eurobahn ervan maakt is inmiddels al een behoorlijk schoolkind geworden en heeft z'n 6e verjaardag gevierd. Dat staat weliswaar los van deze concessie, maar laat wel zien hoe bont je 't kunt maken bij de provincie Overijssel. En dan mag de NWL penvoerder zijn, maar 't is toch echt elke keer het stukkie van Overijssel (Bentheim - Hengelo) waar structurele problemen spelen. Het ging een tijdje (wat) beter, maar nu is het vaak uitval en vertraging (maar dat laatste komt wellicht ook door een Berlijntrein die ook niet schitterd in punctualiteit en het traject dat de IC77 en RB61 delen).RTBS schreef: ↑ma 01 jan 2024, 15:56Minpuntje is wel dat vandaag bij Keolis en Eurobahn weer eens de helft van de treinen uitvallen. Dacht dat Keolis onlangs nog riep dat alle problemen vanaf december opgelost zouden zijn. Achja dat roepen ze vrijwel maandelijks en ze komen ermee weg.... Tijd voor flinke boetes lijkt mij.
Re: Concessie Twente (2024-2028)
In Hengelo hangen ze bij de haltes met abri over het algemeen wel, alleen de haltes zonder abri hangen nog altijd de oude aan de "paal". Dat dat in de vierde week nog altijd niet geregeld is zegt wel heel veel over Arriva.
Net wel weer vergeefs op een lijn 13 zitten wachten, de rit verviel weer eens een keer.... Dus de bus de andere kant op genomen, kost mij als reiziger weer een euro extra ongeveer.
Op de RB61 is het Nederlandse deel overduidelijk het kind van de rekening want dat deel gooien ze er heel gemakkelijk uit bij flinke vertraging. In Duitsland durven ze dat niet te flikken want die nemen wel maatregelen, Provincie Overijssel doet alleen maar aan monitoren, niet aan handhaven en dat weten ze bij Eurobahn. Ik zag net rond half 1 weer een behoorlijke hoeveelheid mensen in Hengelo op de RB61 wachten en de RB61 uit Bielefeld zat ook propvol (die overigens keurig op tijd reed). Het leek erop dat de ICB weer eens uitgevallen was. Wat dat betreft is de RB61 wel een uitkomst, heb er zelf ook een paar keer gebruik van gemaakt als de ICB weer eens uitviel. Leuk ritje naar Bielefeld en daar overstappen op de ICE naar Berlijn. Uiteindelijk ben je niet veel later in Berlijn.Dre schreef: ↑di 02 jan 2024, 13:06 Het potje dat Eurobahn ervan maakt is inmiddels al een behoorlijk schoolkind geworden en heeft z'n 6e verjaardag gevierd. Dat staat weliswaar los van deze concessie, maar laat wel zien hoe bont je 't kunt maken bij de provincie Overijssel. En dan mag de NWL penvoerder zijn, maar 't is toch echt elke keer het stukkie van Overijssel (Bentheim - Hengelo) waar structurele problemen spelen. Het ging een tijdje (wat) beter, maar nu is het vaak uitval en vertraging (maar dat laatste komt wellicht ook door een Berlijntrein die ook niet schitterd in punctualiteit en het traject dat de IC77 en RB61 delen).
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Arriva en bonden vandaag opnieuw in gesprek over rij- en rusttijden: "Het is buigen of barsten"
Is Arriva bereid bedrijfsafspraken en -regelingen van de vorige vervoerder Keolis over te nemen? Die vraag staat vandaag centraal in een gesprek tussen de vakbonden en Arriva, dat sinds 10 december het busvervoer in Twente verzorgt. De overgang van Keolis naar Arriva verliep allerminst soepel de afgelopen weken met als gevolg klagende passagiers en chauffeurs. Arriva stelt dat problemen langzaam maar zeker steeds meer worden opgelost.
In een bericht aan de leden stelt vakbond FNV dat er veel onvrede bestaat over 'de implementatie van bedrijfsregelingen aangaande rij- en rusttijden'.
Bron en meer: RTV Oost
Is Arriva bereid bedrijfsafspraken en -regelingen van de vorige vervoerder Keolis over te nemen? Die vraag staat vandaag centraal in een gesprek tussen de vakbonden en Arriva, dat sinds 10 december het busvervoer in Twente verzorgt. De overgang van Keolis naar Arriva verliep allerminst soepel de afgelopen weken met als gevolg klagende passagiers en chauffeurs. Arriva stelt dat problemen langzaam maar zeker steeds meer worden opgelost.
In een bericht aan de leden stelt vakbond FNV dat er veel onvrede bestaat over 'de implementatie van bedrijfsregelingen aangaande rij- en rusttijden'.
Bron en meer: RTV Oost
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Weet iemand toevalig welke omlopen bij welke stalling het hoort? Want ik zie namelijk bijv: 587101, 587201, 587301, 587401 en 587501.
-
- Berichten: 193
- Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Almelo: 587100
Enschede: 587200
Groenlo: 587300
Hengelo: 587400
Oldenzaal: 487500
Enschede: 587200
Groenlo: 587300
Hengelo: 587400
Oldenzaal: 487500
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Er zijn weer een aantal Volvo's in dienst en er zijn tot nu toe 103 Volvo's op kenteken gezet. Ben benieuwd wanneer de laatste komt van de 104.
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Desondanks toch nog erg veel inzet van diesels, op sommige momenten zie je uitsluitend diesels rijden. Is deze concessie überhaupt wel met 104 accu-bussen uit te voeren als die 3x per dag opgeladen moeten worden? De laadpunten liggen ook niet echt om de hoek.
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Ik dacht eerst ook dat er iets meer waren dan 104, nu is dat exact hetzelfde aantal als het aantal Citea's die daar voorheen reden. Syntus had echter ook Amba's uit andere concessies gehaald, waardoor ze toen ongeveer 110 bussen hadden. Misschien nog wat extra nabestellen als het mogelijk is? Heb je ook gelijk reserves zonder diesels te hoeven inzetten.
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Gemeente Enschede wil 24/7 openbaar vervoer tussen Enschede en Hengelo hebben, het liefst met trams. Is natuurlijk ook wel een stukje grootheidswaanzin waar men in Enschede al jaren aan lijdt. New York kan nog niet eens in de schaduw van Enschede staan dus waarom rijden er in Enschede nog altijd geen trams?....
https://www.1twente.nl/artikel/3995990/ ... en-hengelo
Met die trams spelen ze natuurlijk wel weer wat accu-bussen vrij op lijn 9. Maar tegen de tijd dat die infra er ligt is Arriva al lang weer vertrokken uit Twente (mag ik hopen).
https://www.1twente.nl/artikel/3995990/ ... en-hengelo
Met die trams spelen ze natuurlijk wel weer wat accu-bussen vrij op lijn 9. Maar tegen de tijd dat die infra er ligt is Arriva al lang weer vertrokken uit Twente (mag ik hopen).
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Waarbij dit de stallingen zijn waar 's ochtends vertrokken wordt. Tussendoor en einde dienst kunnen ze op andere stallingen binnenkomen en eindigen.Speedmaster schreef: ↑wo 03 jan 2024, 14:54 Almelo: 587100
Enschede: 587200
Groenlo: 587300
Hengelo: 587400
Oldenzaal:4587500
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Er is vandaag overeenstemming gekomen over een nooddienstregeling vanaf zondag a.s.:
https://www.rtvoost.nl/nieuws/2298800/a ... noodpakket
https://www.rtvoost.nl/nieuws/2298800/a ... noodpakket
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: vr 24 nov 2023, 08:58
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Volvo is gestopt/gaat stoppen met de productie van de 7900 serie dus dat wordt lastig denkikomaylie schreef: ↑wo 03 jan 2024, 16:34 Ik dacht eerst ook dat er iets meer waren dan 104, nu is dat exact hetzelfde aantal als het aantal Citea's die daar voorheen reden. Syntus had echter ook Amba's uit andere concessies gehaald, waardoor ze toen ongeveer 110 bussen hadden. Misschien nog wat extra nabestellen als het mogelijk is? Heb je ook gelijk reserves zonder diesels te hoeven inzetten.
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Hoeft ook niet per se Volvo's te zijn, als ze maar niet op diesel rijden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten