Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
-
- Berichten: 1258
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Ahh. Dat verduidelijkt de zaak behoorlijk. Dank!
Dat krukken maakt het flink wat onwaarschijnlijker dat er gekeerd wordt op Lunteren en dan kan er dus hooguit tussen Barneveld-Noord en Barneveld Zuid gependeld worden. Ik kan me zo voorstellen dat Keolis dan nog liever het hele traject verbust.
Dat krukken maakt het flink wat onwaarschijnlijker dat er gekeerd wordt op Lunteren en dan kan er dus hooguit tussen Barneveld-Noord en Barneveld Zuid gependeld worden. Ik kan me zo voorstellen dat Keolis dan nog liever het hele traject verbust.
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Ik heb even wat zitten zoeken: met VCVL beveiliging zou je in principe moeten kunnen keren achter het inrijdsein. Dus je komt binnen op het voorkeursspoor, je laat de reizigers uitstappen en vertrekt leeg tot achter het inrijdsein. Zodra je de las bij de inrijder voorbij bent loopt het wissel automatisch om en komt het sein uit de stand stop waarna je kop kunt maken. Maar je keert echter wel op de vrije baan dus als er overwegen aanwezig zijn zoals in Lunteren is het net even iets ingewikkelder. Wat ik kan vinden moet je in dat geval doorrijden tot voorbij het voorsein en dan met een partij instructies overweg op zak terugrijden naar de inrijder die dan automatisch uit de stand stop gekomen zal zijn.
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Is het al bekend wanneer de treinen de RRReis-huisstijl krijgen?
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Grote kans dat het gaat gebeuren tijdens/rondom de grote buitendienststelling van Amersfoort.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- Nickipedia
- Berichten: 64
- Lid geworden op: vr 07 okt 2022, 20:35
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
De eerste revisie is nog niet begonnen, dus dat zal nog even op zich laten wachten. Dit is voor nu uitgesteld in verband met de gewenste inbouw van toiletten in de Protossen.
Stillstand ist der sicherste Betriebszustand
-
- Berichten: 146
- Lid geworden op: zo 30 jul 2023, 16:31
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Ik zag op Instagram een filmpje voorbij komen van FLIRT3 5038 in 's-Hertogenbosch. Ik vermoed dan dat ie naar Blerick gaat. Wellicht voor revisie? Of is er een andere reden voor dat hij in 's-Hertogenbosch was?
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
De stellen van de Valleilijn worden in Roosendaal onderhouden, de snelste route tussen Amersfoort en Roosendaal is via 's-Hertogenbosch.
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
De flirts worden ook onderhouden bij Stadler in Hengelo.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Nee, onderhoud is bij Brouwer, zowel voor de Flirt als de Protos van de Valleilijn.
Er is er laatst wel een in Hengelo geweest wegens een draaistelwissel, maar dat was alleen omdat het in Roosendaal niet mogelijk is door het ontbreken van hefbokken.
Er is er laatst wel een in Hengelo geweest wegens een draaistelwissel, maar dat was alleen omdat het in Roosendaal niet mogelijk is door het ontbreken van hefbokken.
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
^^ en wat met een laptop of schroevendraaier af kan..wordt op lokatie gedaan, schat ik zo in..Ik heb wel eens een service auto van Stadler op de Bokkeduinen gezien, voor de neus van de Vallei Flirt.
- Nickipedia
- Berichten: 64
- Lid geworden op: vr 07 okt 2022, 20:35
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Afgelopen week zijn alle Protossen naar Strukton in Zp geweest voor het preventief afdraaien van de wielen. Die stellen komen nog eens ergens…
Stillstand ist der sicherste Betriebszustand
- ThatPCDude
- Berichten: 583
- Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
- Locatie: Beverwijk/Delft
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
...Maar erg efficiënt is het niet
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Tja er zijn wel meer dingen niet efficiënt. Als je ziet hoeveel materieel er dagelijks leeg door het land rijdt om ergens anders weer een trein te kunnen rijden...
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Het is natuurlijk niet zo dat al die lege ritten doelbewust zijn. Bij NS zijn dat soms ook lege ritten omdat de Bijsturing materieel naar de juiste plek dirigeert, bijvoorbeeld om materieel waarvan een rit in de omloop is opgeheven toch aan de juiste kant van de route te krijgen, zodat de vervolgrit niet ook afgeschaft hoeft te worden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Klopt. Die ritten heb ik zelf ook vaak zat aangevraagd.
- Spoiler: show
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Er is dan nog geen officieel bericht vanuit Keolis over de ombouw van de treinen, maar ondertussen heb ik wel gevonden hoe het interieur eruit zou kunnen zien: https://brandguide.rrreis.nl/toepassing ... aankleding
-
- Berichten: 146
- Lid geworden op: zo 30 jul 2023, 16:31
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Volgens Busposities rijdt de Tribus Civitas 315 op lijn 834, terwijl deze eerder nog als POD-wagen diende. Klopt dit? En past een 8-persoonsvoertuig wel op de TVV-lijn qua capaciteit?
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Hij heeft nog steeds chipkaartlezers en heeft al eerder in de weekenden op de 834 gereden, net als de Utrechtse buurtbus 127. Ze voldoen in de rustige kennelijk qua capaciteit.
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Iemand enig nieuws over de renovatie van de stellen. Ben benieuwd wanneer dat gaat gebeuren.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten