Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Die plannen zijn er nog steeds, er ligt zelfs een speciale baan langs de weg, maar er zijn nog de nodige uitdagingen voor het werkelijkheid gaat worden.
Hij kent ze misschien wel maar paste ze niet toe op dat moment.Heel_Holland_Spot schreef: ↑ma 16 sep 2024, 16:44Nou, ik zat laatst bij '75 jaar trolley' in een Solaris, die chauffeur kent de voorrangsregels niet eens (tot twee keer toe).
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Autonom (rijden) is een droom.
Enkele berichten afgesplitst naar een topic over autonoom rijdend OV
Als vaste reiziger zie ik dat de uitval alle kanten opvliegt: de ene dag gaat het goed, de andere dag regent het uitgevallen ritten. Zelf denk ik dat er nog wat te snijden is, zoals lijn 11. En ik heb onlangs ook nog een voorstel gedaan bij de klantenservice hoe in het weekend een specifieke lijn aantrekkelijker kan worden gemaakt (aansluitingen op de treinenknoop beide kanten op) waarbij de rittijd minder wordt zonder haltes over te slaan.Maxim schreef: ↑ma 16 sep 2024, 13:00 ... en dat was nou precies het dilemma. Hoeveel schaal je af, passen de reizigers dan nog wel fatsoenlijk in de bus en wil je iedere dag 'dezelfde' reizigers benadelen, of is de uitval dusdanig beperkt dat het wel af en toe voor komt, maar niet altijd dezelfde reizigers treft?
Ik wil hiermee absoluut niet iets 'goed praten', alles wat gezegd wordt is óók waar (er is te weinig afgeschaald), maar het is wel een moeilijke puzzel die je ook nog eens ver vooruit moet leggen. Even een (goedgekeurde) dienstregeling en dienstenpakket maken kost toch al snel minimaal twee maanden, waarbij je een inschatting doet van ziekteverzuim, instroom, uitstroom en reizigersaantallen. Waarbij in een gebied als IJssel-Vecht het extra moeilijk is dat in de (ochtend)spits de bussen eigenlijk allemaal nodig zijn om de mensen weg te krijgen. En helaas pakt het resultaat in dit geval dan niet uit zoals je verwacht en hoopt.
Gelukkig komen er veel nieuwe collega's bij! Maar dat we als sector nog voorlopig krap zullen zitten in personeel, dat kun je wel aannemen. Welke sector niet momenteel...
Beul van de blindegeleidelijn
Ik weet niet hoe het bij EBS zit, maar bij Hermes Arnhem Nijmegen is het zo dat er diensten aangewezen zijn die mogen vervallen. Dit zijn voornamelijk diensten waarbij de impact van uitval zo min mogelijk is, bij voorbeeld spits verdichting lijn 33, 2 spitsomlopen lijn 352 (omdat we toch 2 Solarissen stil hebben staan) of als er een goed alternatief is. Een voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld lijn 5: Aan de kant van Presikhaaf heb je ook lijn 6 en 62, aan de kant van Schuytgraaf kunnen passagiers met 1 en 56 mee.
Daarnaast wordt er voor gewaakt dat sowieso alle laatste ritten gereden worden, als dat betekend dat in de loop van de avond een rit uitvalt, dan is dat maar zo. Maar van alle lijnen rijden in principe alle laatste ritten (tenzij er overmacht in de avond zelf is)
Daarnaast wordt er voor gewaakt dat sowieso alle laatste ritten gereden worden, als dat betekend dat in de loop van de avond een rit uitvalt, dan is dat maar zo. Maar van alle lijnen rijden in principe alle laatste ritten (tenzij er overmacht in de avond zelf is)
You only live once, but if you do it right, once is enough
-
Gaan de VDL Citea SLFA-181 Electric van EBS nog in deze consessies rijden? Zijn er wellicht (technische) problemen die inzetten van deze bussen tegenhoudt?
Wat ik er van begreep gaat dat nog wel even duren.
De bussen zouden een revisie krijgen en daar schijnt volgend jaar pas ruimte voor te zijn (bij VDL?).
Tevens moet de laadinfrastructuur aangepast worden > lees ruimte gemaakt voor de gelede bussen op de stallingen.
Naar mijn idee kan EBS beter het geld investeren in nieuwe bussen. Mocht Ebusco het overleven, dan zou de annulering van de order uit Zweden een mogelijkheid kunnen zijn. Deze bestaat uit Ebusco 3.0 29x 12meter & 18x 18meter. Dan zijn er tenminste voldoende bussen in IJssel-Vecht .
De bussen zouden een revisie krijgen en daar schijnt volgend jaar pas ruimte voor te zijn (bij VDL?).
Tevens moet de laadinfrastructuur aangepast worden > lees ruimte gemaakt voor de gelede bussen op de stallingen.
Naar mijn idee kan EBS beter het geld investeren in nieuwe bussen. Mocht Ebusco het overleven, dan zou de annulering van de order uit Zweden een mogelijkheid kunnen zijn. Deze bestaat uit Ebusco 3.0 29x 12meter & 18x 18meter. Dan zijn er tenminste voldoende bussen in IJssel-Vecht .
Ondertussen wordt er in de wandelgangen gesproken over de komst van Waterland Scania's om de VDL's te vervangen, zodat EBS geen bussen meer hoeft te huren
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Heeft men al het flauwste idee wanneer de Ebusco's wellicht voor een structurele oplossing kunnen gaan zorgen?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Nouja, mits ze niet afbranden voor de Ebusco's er zijn Ik weet niet of die compleet opgereden vloot bussen de betrouwbaarheid nou persé verbeterd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Laat die VDL's maar lekker rijden.. op de een of andere manier moet ik bij Scania altijd aan vrachtwagens denken..
-
Leuk idee, maar kan EBS wel zomaar zo'n order overnemen? Die Zweedse klant heeft niet voor niets geannuleerd, dus het is uberhaupt de vraag of Ebusco die 47 bussen kan leveren. En sowieso: EBS heeft zelf ook nog een order lopen.flipje schreef: ↑zo 22 sep 2024, 10:50 Naar mijn idee kan EBS beter het geld investeren in nieuwe bussen. Mocht Ebusco het overleven, dan zou de annulering van de order uit Zweden een mogelijkheid kunnen zijn. Deze bestaat uit Ebusco 3.0 29x 12meter & 18x 18meter. Dan zijn er tenminste voldoende bussen in IJssel-Vecht .
Het is verder inderdaad maar de vraag of het nog loont om die ex-Waterland Citea's te reviseren, de techniek van die bussen lijkt mij enigszins verouderd. Is de range bijvoorbeeld wel voldoende voor dit wat meer uitgestrekte gebied (tenzij ze voor de stadslijnen gebruikt gaan worden)?
Frequent reiziger in Haarlem IJmond.
Zijn die bussen (zowel Citea's als Scania's) überhaupt niet bedoeld als tijdelijke oplossing totdat de Ebusco's geleverd worden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Tot de komst van de 31 Ebusco's rijden er nu 40 ex-Syntus VDL's in IJssel-Vecht. Dat zijn dut 9 bussen meer dan de Ebusco's, dus er zouden ergens nog circa 9 bussen bij kunnen komen. Met de gelede VDL's uit Waterland zou dat moeten kloppen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste updates:
06-10-2024 --> 53 nieuwe foto's NIEUW
25-09-2024 --> 134 nieuwe foto's
Website:
Laatste updates:
- The Greyhound
Als je de citea’s van een nieuw accupakket voorziet kunnen ze weer een hele tijd mee. Anders zijn ze nog prima te gebruiken ter vervanging van de capacities.
Leuk idee, maar kan EBS wel zomaar zo'n order overnemen? Die Zweedse klant heeft niet voor niets geannuleerd, dus het is uberhaupt de vraag of Ebusco die 47 bussen kan leveren. En sowieso: EBS heeft zelf ook nog een order lopen.
Het is verder inderdaad maar de vraag of het nog loont om die ex-Waterland Citea's te reviseren, de techniek van die bussen lijkt mij enigszins verouderd. Is de range bijvoorbeeld wel voldoende voor dit wat meer uitgestrekte gebied (tenzij ze voor de stadslijnen gebruikt gaan worden)?
Als de order geannuleerd is en de onderdelen zijn nog niet gemaakt/besteld dan wordt dat ook niet meer gedaan en wordt de levertijd voor latere orders korter.
Als de bussen al in aanbouw zijn kan het voor een vervoerder interessant zijn de order over te nemen, en in deze tijd juist tegen een hoger bedrag omdat de levertijden zo lang zijn. Ik zou er dan rustig wat meer voor betalen om die levertijd te verkorten.
Dus de vraag is: was de Zweedse bestelling al in aanbouw of niet.
Als de bussen al in aanbouw zijn kan het voor een vervoerder interessant zijn de order over te nemen, en in deze tijd juist tegen een hoger bedrag omdat de levertijden zo lang zijn. Ik zou er dan rustig wat meer voor betalen om die levertijd te verkorten.
Dus de vraag is: was de Zweedse bestelling al in aanbouw of niet.
You only live once, but if you do it right, once is enough
Vanmiddag even gepolst bij een collega wat de plannen zijn mbt het materiaal vanaf december.
- Het plan met de elektrische gelede Citea's gaat niet door.
- Er komen +/- 15 Scania's naar IJssel-Vecht of dit 12m/18m of een mix wordt is nog niet duidelijk.
- Zolang de Ebusco's er nog niet zijn blijven de diesel Citea's in dienst.
- Het plan met de elektrische gelede Citea's gaat niet door.
- Er komen +/- 15 Scania's naar IJssel-Vecht of dit 12m/18m of een mix wordt is nog niet duidelijk.
- Zolang de Ebusco's er nog niet zijn blijven de diesel Citea's in dienst.
-
Wat een vreemde beslissing om die Scania's daar naartoe te halen, even aangenomen dat dat inderdaad klopt. Die bussen zijn meer dan op, dus ik mag hopen dat die echt voor de reserve zijn en slechts af en toe ingezet worden, en dat EBS zo snel mogelijk op zoek gaat naar een aantal goede bussen om het tekort op te vullen, bij voorkeur natuurlijk elektrisch. Trouwens: waarvoor zouden die Scania's dan gebruikt gaan worden?
Er zijn nog 11 ex Keolis BYD's over (en de serie van NHN).
Nog meer goedkope BYD rommel.
-
Nou liever dat dan zo’n afgetrapte Scania die elk moment in brand kan vliegen
Die Scania's zullen tijdelijk zijn.
De 11 ex Keolis BYD's worden momenteel als plukbus gebruikt..
De 11 ex Keolis BYD's worden momenteel als plukbus gebruikt..
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Omroep Flevoland heeft enkele plannen van EBS in dienstregeling 2025 toegelicht:
https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/3 ... oerder-ebs
Het gehele vervoerplan is ook online te vinden:
https://lelystad.bestuurlijkeinformatie ... 6f000bce8c
Zitten een aantal goede veranderingen in, zoals het rijden van lijn 215 naar Kampen Zuid en in de daluren, het wijzigen van de routes van de lijnen 11 in Zwolle (verlenging naar station) en 199 (in Zwolle naar Isala) en het verlengen in de spits van lijn 101 naar Amersfoort Centraal.
https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/3 ... oerder-ebs
Het gehele vervoerplan is ook online te vinden:
https://lelystad.bestuurlijkeinformatie ... 6f000bce8c
Zitten een aantal goede veranderingen in, zoals het rijden van lijn 215 naar Kampen Zuid en in de daluren, het wijzigen van de routes van de lijnen 11 in Zwolle (verlenging naar station) en 199 (in Zwolle naar Isala) en het verlengen in de spits van lijn 101 naar Amersfoort Centraal.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
Laatste updates:
Website:
Laatste updates:
De 304 breidt in de avonduren weer uit tot volledige ritten richting Apeldoorn. In de richting van Zwolle verandert er jammer genoeg juist niks. Toch een gemiste kans om enkele bussen door te laten rijden tot minstens Heerde.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
-
Wordt de 217 per routevariant ook anders genummerd?