Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
-
- Berichten: 623
- Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
- Locatie: Arnhem
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Op halte Maaslaan is de Surtronic DRIS alweer weggehaald, tenminste weet zeker dat ik daar tot voor kort nog 1 zag hangen.. of die al gewerkt heeft kan ik me dan weer niet herinneren.
Is er al een keer een doorbraak in het dispuut?
Is er al een keer een doorbraak in het dispuut?
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Volgens mij was er alleen een in de richting van Arnhem CS. Die heeft inderdaad wel gewerkt (ik stond daar een tijdje terug met een defecte trolley en kon precies zien wanneer de volgende bus kwam)
Het duurt zeker nog een jaar voordat het allemaal opgelost is. Wel jammer want op Willemsplein en Velperplein mis je die borden wel.
Het duurt zeker nog een jaar voordat het allemaal opgelost is. Wel jammer want op Willemsplein en Velperplein mis je die borden wel.
You only live once, but if you do it right, once is enough
-
- Berichten: 623
- Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
- Locatie: Arnhem
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Ja want het oude systeem is nu ook echt uitgezet? De schermen hangen er allemaal nog wel maar tonen geen data meer
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Wat trouwens wel apart is dat het nog 1,5 maand duurt terwijl ik ergens op een pagina van gemeente Arnhem (of zo) heb gelezen dat Arnhem Onderlangs klaar zou zijn op 20 oktober.gkw1969 schreef: ↑vr 25 okt 2024, 19:36Dan heb je de Utrechtseweg nog niet gezien. Maar goed, nog 1,5 maand en dan is Onderlangs weer open en heb je geen sluipverkeer meer op de Amsterdamseweg.MichOV schreef: ↑vr 25 okt 2024, 17:48 Men mag imo ooit wel een keer wat gaan doen aan die eeuwige files keer op keer bij de Amsterdamseweg richting Arnhem Centraal wat een drama als je daar doorheen moet. Nu net bijna een 25 minuten stilgestaan wat overigens niet de eerste keer is. Heb het te doen met de buschauffeurs die daar soms doorheen moeten en daardoor superveel tijd door verliezen.
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Het eerste deel was klaar op 20 oktober, nu zijn ze bezig met de andere kant maar de rijrichting van het verkeer is niet gewijzigd. Overigens gaat van 4-7 november Onderlangs in beide richtingen dicht, dus dat gaat helemaal spannend worden.
Tevens zijn de verkeerslichting Onderlangs/Utrechtseweg slechter afgesteld als je vanaf CS komt. Gisteren 15 minuten voor gestaan voordat ik er door was. Iedere keer maar 3 voertuigen en dan weer rood.
Tevens zijn de verkeerslichting Onderlangs/Utrechtseweg slechter afgesteld als je vanaf CS komt. Gisteren 15 minuten voor gestaan voordat ik er door was. Iedere keer maar 3 voertuigen en dan weer rood.
You only live once, but if you do it right, once is enough
-
- Berichten: 623
- Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
- Locatie: Arnhem
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Busvervoer naar GelreDome tijdens thuiswedstrijden Vitesse is iig de komende tijd afgedekt, volgens mij is er nu een constructie bedacht waarbij zowel Vitesse, Breng, de provincie Gelderland als de gemeente Arnhem ervoor betalen. Opzich geen slecht idee om de kosten gewoon te splitsen.
Lijnen 7, 11 en 331 worden 1,5 uur voor de wedstrijd versterkt met versterkingsritten die van dezelfde perrons als de reguliere lijnen vertrekken en iedereen er bij de halte aan de Batavierenweg uitgooit. (Dat dat gevaarlijke situaties op zou leveren blijkt dus ook wel mee te vallen)
Dat snap ik eerlijk gezegd niet, want daardoor staan de supporters op 3 plekken verspreid op het station, ook gevaarlijk lange rijen op de perrons (en half op de weg). En dan heb je V&S die iedereen weer van het ene naar het andere perron stuurt omdat daar de versterkingsrit van een andere lijn klaar staat.. volgens mij pendelen die ritten ook alleen maar GelreDome op en en neer (overal stond ook Vitesse op de lijn film dus een reguliere busreiziger zal er sowieso niet zo snel instappen) dus dan kun je toch net zo goed alles van hetzelfde perron (of beter nog achterin in het overdekte busstation) laten vertrekken lijkt me?
En na de wedstrijd rijden er wel gewoon pendel bussen vanaf de perrons op het terrein van de Dome. Het is een bijzondere constructie, maar goed beter dan niks.
Lijnen 7, 11 en 331 worden 1,5 uur voor de wedstrijd versterkt met versterkingsritten die van dezelfde perrons als de reguliere lijnen vertrekken en iedereen er bij de halte aan de Batavierenweg uitgooit. (Dat dat gevaarlijke situaties op zou leveren blijkt dus ook wel mee te vallen)
Dat snap ik eerlijk gezegd niet, want daardoor staan de supporters op 3 plekken verspreid op het station, ook gevaarlijk lange rijen op de perrons (en half op de weg). En dan heb je V&S die iedereen weer van het ene naar het andere perron stuurt omdat daar de versterkingsrit van een andere lijn klaar staat.. volgens mij pendelen die ritten ook alleen maar GelreDome op en en neer (overal stond ook Vitesse op de lijn film dus een reguliere busreiziger zal er sowieso niet zo snel instappen) dus dan kun je toch net zo goed alles van hetzelfde perron (of beter nog achterin in het overdekte busstation) laten vertrekken lijkt me?
En na de wedstrijd rijden er wel gewoon pendel bussen vanaf de perrons op het terrein van de Dome. Het is een bijzondere constructie, maar goed beter dan niks.
Laatst gewijzigd door albertjan96 op do 31 okt 2024, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Ik verwacht niet dat Breng mee betaald. Ik denk als ze de opbrengst mochten houden wel, maar alle opbrengsten van de losse kaartjes en het inchecken gaat naar de provincie.
Dus ik verwacht dat de provincie een deel van de kosten op zich neemt. Het zal toch raar zijn dat de inhurende partij zelf een deel van het werk betaald. Wellicht geven ze korting, dat zou kunnen.
Dus ik verwacht dat de provincie een deel van de kosten op zich neemt. Het zal toch raar zijn dat de inhurende partij zelf een deel van het werk betaald. Wellicht geven ze korting, dat zou kunnen.
You only live once, but if you do it right, once is enough
-
- Berichten: 623
- Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
- Locatie: Arnhem
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Maar als ze korting geven, kost het Breng zelf toch ook geld?
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Zou het dan niet logischer zijn om tijdens deze wedstrijden de lijnen 7, 11 en 331 vanaf 1 perron te laten vertrekken ipv 3 verschillende? Dat moet toch best met een tijdelijk bordje en/of een aanpassing in de digitale informatie op te lossen zijn?albertjan96 schreef: ↑do 31 okt 2024, 20:35Lijnen 7, 11 en 331 worden 1,5 uur voor de wedstrijd versterkt met versterkingsritten die van dezelfde perrons als de reguliere lijnen vertrekken en iedereen er bij de halte aan de Batavierenweg uitgooit. (Dat dat gevaarlijke situaties op zou leveren blijkt dus ook wel mee te vallen)
Dat snap ik eerlijk gezegd niet, want daardoor staan de supporters op 3 plekken verspreid op het station, ook gevaarlijk lange rijen op de perrons (en half op de weg).
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Of de pendels vanaf perron L zoals ook gebeurd met TVV.
Overigens: ik dacht dat bij deze concessie de concessiehouder opbrengstverantwoordelijk is?
De concessieverlener als opbrengstverantwoordelijke is toch alleen in Groningen-Drenthe en Veluwe-Zuid? (kan zijn dat ik me vergis met de oude Veluwe-concessie)
Overigens: ik dacht dat bij deze concessie de concessiehouder opbrengstverantwoordelijk is?
De concessieverlener als opbrengstverantwoordelijke is toch alleen in Groningen-Drenthe en Veluwe-Zuid? (kan zijn dat ik me vergis met de oude Veluwe-concessie)
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Korting wordt altijd betaald uit de winst. Voor aanvullend vervoer of versterking zal vast wel iets in het contract staan. Daar kunnen ze natuurlijk wat mee schuiven.albertjan96 schreef: ↑do 31 okt 2024, 22:22 Maar als ze korting geven, kost het Breng zelf toch ook geld?
You only live once, but if you do it right, once is enough
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Vrijwel alle concessies zijn inmiddels de concessieverleners opbrengstverantwoordelijk, zo ook Arnhem Nijmegen en de Rrreis concessies. De concessieverlener heeft dan meer invloed op het product. Alleen vergeten ze dat de concessiehouder geen initiatief meer toont om meer passagiers in de bus te krijgen.JothamvW schreef: ↑vr 01 nov 2024, 11:39 Of de pendels vanaf perron L zoals ook gebeurd met TVV.
Overigens: ik dacht dat bij deze concessie de concessiehouder opbrengstverantwoordelijk is?
De concessieverlener als opbrengstverantwoordelijke is toch alleen in Groningen-Drenthe en Veluwe-Zuid? (kan zijn dat ik me vergis met de oude Veluwe-concessie)
You only live once, but if you do it right, once is enough
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Die 3 lijnen van dezelfde halte laten vertrekken is niet logisch, want dan ga je voor 4 of 5 uurtjes lijn 7 de hal in laten rijden(daar is meer mogelijk) terwijl de vaste passagiers buiten staan.
Er moet gewoon gependeld worden, dus er moet gewoon een sponsor opstaan die dat wil betalen (of uitvoeren als hij zelf bussen heeft)
Er moet gewoon gependeld worden, dus er moet gewoon een sponsor opstaan die dat wil betalen (of uitvoeren als hij zelf bussen heeft)
You only live once, but if you do it right, once is enough
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Waar baseer je dit op?gkw1969 schreef: ↑vr 01 nov 2024, 13:51
Vrijwel alle concessies zijn inmiddels de concessieverleners opbrengstverantwoordelijk, zo ook Arnhem Nijmegen en de Rrreis concessies. De concessieverlener heeft dan meer invloed op het product. Alleen vergeten ze dat de concessiehouder geen initiatief meer toont om meer passagiers in de bus te krijgen.
Bij noodconcessies komt het vaker voor maar het grootste deel van de concessies in Nederland is de vervoerder nog steeds opbrengstverantwoordelijke. Dat is ook aantrekkelijker voor de vervoerder.
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Ik zag vanochtend een tekstkar staan met 7 - 11 november. Vanaf Oosterbeek gezien. Tekstkar stond in versperring voor de kruising richting het hotel, zeg maar. Beetje raar, want vanaf die kant zit Onderlangs al (lang) dicht, dus wat is de toegevoegde waarde? Ik dacht eerder: die 7 november zal wel een foutje zijn, moet september zijn ofzo.
Zal het probleem niet snel opgelost zijn nu de deal / overname door Franke niet doorgaat? Nu schijnt het zo te zijn dat de begroting voor dit speelseizoen afgedekt is door enkele sponsoren / lokale Vitesse filantropen dus dan zijn er nog wel ettelijke maanden pendelritjes nodig maar daarna zal het doel toch wel vallen voor Vitesse?gkw1969 schreef:(..)Er moet gewoon gependeld worden, dus er moet gewoon een sponsor opstaan die dat wil betalen (of uitvoeren als hij zelf bussen heeft)
-
- Berichten: 623
- Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
- Locatie: Arnhem
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Ik lees die opmerking vaker in dit topic en vind dat toch wel een beetje ruw om daar nu al zo over na te denken , lk hoop als Vitessesupporter dat er desondanks alles toch nog weer een oplossing gevonden wordt. En dat de club kan blijven bestaan. Pendelbussen zijn dan een tweede zorg. Ik weet dat dit een OV-forum is en geen voetbal / Vitesse-forum maar vind dit wel een beetje respectloos overkomen.
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Voor de Willemstunnel en op de Apeldoornseweg staat 4-7 november.Durashift schreef: ↑vr 01 nov 2024, 22:48Ik zag vanochtend een tekstkar staan met 7 - 11 november. Vanaf Oosterbeek gezien. Tekstkar stond in versperring voor de kruising richting het hotel, zeg maar. Beetje raar, want vanaf die kant zit Onderlangs al (lang) dicht, dus wat is de toegevoegde waarde? Ik dacht eerder: die 7 november zal wel een foutje zijn, moet september zijn ofzo.
You only live once, but if you do it right, once is enough
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
inmiddels zijn de vertrekstaten te zien op breng.nl. Je moet dan de dienstregeling zoeken en een willekeurige pdf aanklikken.gkw1969 schreef: ↑do 19 sep 2024, 22:22 Voor de rest als reactie op het vervoerplan:
De verdeling van de lijnen is beter; de tussenslagen naar Huissen Stadswal laten vervallen is niet verkeerd, vaak zijn die ritten slecht bezet.
Wat me wel opvalt is dat er gezegd wordt dat per saldo hetzelfde aantal DRU geboden wordt, maar dat ik alleen maar afschalingen zie:
Lijn 33 de tussenslagen
Lijn 10 in de daluren en het weekend
Lijn 352 niet meer door naar Velperplein
Lijn 8 Nijmegen later naar een kwartierdienst op zaterdag
Lijn 12 Nijmegen niet meer rijden in de vakantie
Lijn 76 afschalen naar 1 rit in de ochtend 4 maanden lang
Lijn 89 2 ritten inkorten
Ik zie nergens die uren terugkomen. Of ze moeten her en der een omloop er bij in doen om de rijtijden te halen.
Lijn 10 is vooralsnog ongewijzigd.
Lijn 33 tussenslagen zijn wel vervallen.
Lijn 352 staat inderdaad tot Arnhem CS (hierover straks meer)
Lijn 12 blijft wel rijden in de vakantie.
You only live once, but if you do it right, once is enough
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Inmiddels is bekend wat we met lijn 352 gaan doen. Deze wordt ingekort tot Arnhem CS, de bus komt binnen op perron C of D in de hal en vanaf daar dus weer terug naar Wageningen. De bocht weer terug is schijnbaar haalbaar, het is alleen niet duidelijk waar we weer aan de bovenleiding gaan. Er wordt gezegd halte Museum Arnhem, maar daar kun je niet veilig stil staan. Wordt vervolgd.
You only live once, but if you do it right, once is enough
-
- Berichten: 866
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Het is weer één grote chaos in het Arnhemse busvervoer, veel uitval en (stads) bussen met 20 tot 60 minuten vertraging. Waarschijnlijk oorzaken zijn oa een ongeval op de Pleijroute waardoor er een gedeeltelijk afsluiting op deze route en mensen een alternatief gaan zoeken.
- AppleMoose
- Berichten: 6112
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Het is een puinzooi in en om Arnhem. Overal files, dus logisch dat ook het busvervoer hier last van heeft.
En blandning av sött och salt.
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Het was een lekkere puinhoop en de oorzaak hiervan is o.a. het wanbeleid van de gemeente Arnhem:
Werkzaamheden:
1. Onderlangs in beide richtingen afgesloten, dus het verkeer van en naar Oosterbeek moet zich een baan wurmen door het centrum van de Amsterdamseweg en Utrechtseweg; de omleiding vanuit zuid was via de John Frostbrug.
2. Velperweg afgesloten, dus al dat verkeer moet kiezen tussen Rozendaalseweg (gemiddeld 30 min) en Johan de Wittlaan (gemiddeld 60 min)
3. Noord-zuid verbinding Laan van Presikhaaf - Huygenslaan afgesloten, dus ook het noord-zuid verkeer moet zich nu een weg banen via de St Jans Buitensingel of Bronbeekweg (als deze laatste nou een week was uitgesteld tot 10-11, dan was de druk wat lager in het centrum)
Hoe kun je nou als gemeente 2 belangrijke verkeersaders tegelijk afsluiten zonder een goed alternatief te bieden;
Incidentele problemen:
1. Aanrijding N325 waarbij deze geheel was afgesloten en het verkeer via de John Frostbrug moest (dit moeten we nog een jaar of 6 volhouden tot eindelijk de doortrekking A15 klaar is
2. Afsluiting rijstroken A50
3. Afsluiting rijstroken A12
4. Vanaf 17.30 geen treinverkeer meer tussen Dieren en Arnhem (lijnen 21, 29, 43 en 26 stampensvol)
5. Overweg Elsweide afgesloten i.v.m. springer voor de trein
Bussen vanaf Presikhaaf kwamen met ca. 75-80 minuten vertraging binnen.
En als je dat als passagier al lastig vindt...... bedenk dan even wat dit voor de chauffeur betekent:
soms tot wel een half uur doen over 2 haltes
gemiste pauzes
dienst uitloop
weggebruikers die egoïstisch zijn en de bus niet in willen laten voegen
Maar vooral: klagende, drammerige, vervelende en kwade passagiers omdat zij niet inzien dat de hele stad een puinhoop is en de chauffeur overal de schuld van geven.
Zelf had ik +30 vanaf Geitenkamp en na mijn pauze +77 richting Schuytgraaf.
Werkzaamheden:
1. Onderlangs in beide richtingen afgesloten, dus het verkeer van en naar Oosterbeek moet zich een baan wurmen door het centrum van de Amsterdamseweg en Utrechtseweg; de omleiding vanuit zuid was via de John Frostbrug.
2. Velperweg afgesloten, dus al dat verkeer moet kiezen tussen Rozendaalseweg (gemiddeld 30 min) en Johan de Wittlaan (gemiddeld 60 min)
3. Noord-zuid verbinding Laan van Presikhaaf - Huygenslaan afgesloten, dus ook het noord-zuid verkeer moet zich nu een weg banen via de St Jans Buitensingel of Bronbeekweg (als deze laatste nou een week was uitgesteld tot 10-11, dan was de druk wat lager in het centrum)
Hoe kun je nou als gemeente 2 belangrijke verkeersaders tegelijk afsluiten zonder een goed alternatief te bieden;
Incidentele problemen:
1. Aanrijding N325 waarbij deze geheel was afgesloten en het verkeer via de John Frostbrug moest (dit moeten we nog een jaar of 6 volhouden tot eindelijk de doortrekking A15 klaar is
2. Afsluiting rijstroken A50
3. Afsluiting rijstroken A12
4. Vanaf 17.30 geen treinverkeer meer tussen Dieren en Arnhem (lijnen 21, 29, 43 en 26 stampensvol)
5. Overweg Elsweide afgesloten i.v.m. springer voor de trein
Bussen vanaf Presikhaaf kwamen met ca. 75-80 minuten vertraging binnen.
En als je dat als passagier al lastig vindt...... bedenk dan even wat dit voor de chauffeur betekent:
soms tot wel een half uur doen over 2 haltes
gemiste pauzes
dienst uitloop
weggebruikers die egoïstisch zijn en de bus niet in willen laten voegen
Maar vooral: klagende, drammerige, vervelende en kwade passagiers omdat zij niet inzien dat de hele stad een puinhoop is en de chauffeur overal de schuld van geven.
Zelf had ik +30 vanaf Geitenkamp en na mijn pauze +77 richting Schuytgraaf.
You only live once, but if you do it right, once is enough
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Gemeente Arnhem heeft er op social media van veel woedende mensen die hun onvrede uiten over de gang van zaken rondom arnhem wat betreft al die afsluitingen er flink van langs gekregen. Erg begrijpelijk want er is duidelijk qua planning bij de gemeente Arnhem veel misgegaan dat blijkt wel. Het is voor chauffeurs best klote dit soort situaties want ja die krijgen vaak veel gezeik over zich heen van passagiers die ongeduldig raken als ze door wat voor oorzaak dan ook lang stilstaan of simpelweg te laat zijn. Heb het soms wel te doen met de chauffeurs want ik heb veel respect voor het werk wat ze allemaal verrichten om ervoor te zorgen dat passagiers veilig van a naar b komen wat dat betreft mogen chauffeurs imo vaker worden gewaardeerd door hoger personeel en passagiers. Ik begroet een chauffeur altijd heel vriendelijk met een glimlach en neem ik heel soms een bakkie koffie voor diegene mee puur uit waardering ook al is die soms te laat want ja veel mensen vergeten dat als een bus te laat is dat dit niet zomaar zonder reden is.
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
En door dit soort gein kom je ook altijd je tegenligger op vervelende plekken tegen. Op lijn 7 kwam ik mijn tegenligger precies tegen in de bocht op de Raapopseweg met alleen maar auto's en verkeersborden om te ontwijken. Dankzij een vriendelijke vrouw die nog een stukje achteruit kon kon ik deels over de stoep nog passeren anders hadden we nu misschien nog muurvast gestaan.
Maar toch.... buschauffeur is de leukste baan
Maar toch.... buschauffeur is de leukste baan
You only live once, but if you do it right, once is enough
-
- Berichten: 1023
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Ik snap dat aanpassingen aan de trolleyleidingen de nodige kosten met zich meebrengen, maar is het niet makkelijker om de bovenleiding toch aan te passen dat het station verlaten kan worden aan de draad? Aankoppelen bij Museum Arnhem lijkt me geen doen.gkw1969 schreef: ↑vr 08 nov 2024, 09:36 Inmiddels is bekend wat we met lijn 352 gaan doen. Deze wordt ingekort tot Arnhem CS, de bus komt binnen op perron C of D in de hal en vanaf daar dus weer terug naar Wageningen. De bocht weer terug is schijnbaar haalbaar, het is alleen niet duidelijk waar we weer aan de bovenleiding gaan. Er wordt gezegd halte Museum Arnhem, maar daar kun je niet veilig stil staan. Wordt vervolgd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten