Concessie Vechtdallijnen (2029-2043)
-
- Berichten: 4154
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Concessie Vechtdallijnen (2028-2043)
Arriva of Keolis kan natuurlijk wel de 10 GTW's van de Merwede-Lingelijn aanschaffen van QBuzz en deze GTW's zoveel mogelijk op Almelo-Hardenberg en op de spitsritten inzetten. Zolang de treinstellen die op de Vechtdallijnen geen ERMTS benodigd hebben, kun je prima tweedehands GTW's inzetten op de Vechtdallijnen. Zeker voor Almelo-Hardenberg en de spitsritten is nieuw materieel aanschaffen behoorlijk zonde.
-
-
- Berichten: 1788
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Concessie Vechtdallijnen (2028-2043)
Nee, bestaand werd juist specifiek ook toegestaan:
PvE Concessie Vechtdallijnen 2028-2043, p. 27 schreef:De Concessiehouder zet ook Extra Materieel in
De hoeveelheid Overnamematerieel met de huidige zitplaatscapaciteit biedt onvoldoende capaciteit om de huidige dienstregeling van de RE20, RS20 en RS21 te kunnen rijden conform de eisen in dit Programma van Eisen. Daarom zet de Concessiehouder hiernaast ook Extra Materieel in bestaande uit Nieuw Materieel en/of Bestaand Materieel.
-
- Berichten: 8290
- Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02
Re: Concessie Vechtdallijnen (2028-2043)
Ik lees op treinreiziger.nl dat de Vechtdallijnen verder gaan onder de merknaam Rrreis. Wat gaat er dan gebeuren op de overige Blauwnettrajecten die station Zwolle aandoen? Is het dan niet handiger die ook meteen over te laten gaan op Rrreis?
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 5705
- Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42
Re: Concessie Vechtdallijnen (2028-2043)
Die zullen in 2032 wel overgaan bij de nieuwe concessie.
-
- Berichten: 7241
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Concessie Vechtdallijnen (2028-2043)
Blauwnet blijft voorlopig nog op Zwolle - Enschede, Zwolle - Kampen en Zutphen - Hengelo - Oldenzaal. Alleen in Zutphen, Almelo en Zwolle moeten de paaltjes/poortjes hiervoor een combinatie bestickering van Blauwnet en RRReis krijgen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 8290
- Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02
Re: Concessie Vechtdallijnen (2028-2043)
Ojee, is dat dan duidelijk voor de reiziger? Je kunt bij dat ene paaltje of poortje inchecken voor zowel Blauwnet als Rrreis. Of Blauwrrreis? Of Rrreisnet?
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 7241
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Concessie Vechtdallijnen (2028-2043)
Gewoon de oplossing zoals je die nu ook al in Arnhem hebt.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 1788
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Concessie Vechtdallijnen (2028-2043)
Waarbij ze de bestickering van Zutphen later nog naar Hengelo moeten verplaatsen, want de concessie ZHO (2029-2032) gaat ook onder RRReis vallen.

-
- Berichten: 254
- Lid geworden op: wo 10 jul 2019, 00:18
- Locatie: Groningen
Re: Concessie Vechtdallijnen (2028-2043)
Nee want blijft een gebied rrreis en blauwnet gaan onder een incheck regeling vallen (hopelijk al vanaf eind dit jaar met de komst van rrreis op Apeldoorn-zutphen-winterswijk waardoor die paaltjes op Zutphen juist zullen verdwijnen)iamthedutchdude schreef: ↑wo 09 apr 2025, 17:20Waarbij ze de bestickering van Zutphen later nog naar Hengelo moeten verplaatsen, want de concessie ZHO (2029-2032) gaat ook onder RRReis vallen.![]()
Ben erg geïnteresseerd in het ov in Nederland
-
- Berichten: 1788
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Concessie Vechtdallijnen (2028-2043)
En juist doordat ze onder één incheckregeling gaan vallen moet er combinatie-bestickering komen.
Want hoe moet de nietsvermoedende reiziger anders begrijpen dat ze bij een Blauwnet-paaltje (of -poortje) moeten in-/uitchecken terwijl ze in/uit een RRReis-trein stappen?

-
- Berichten: 549
- Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02
Re: Concessie Vechtdallijnen (2028-2043)
https://brandguide.rrreis.nl/toepassing ... -check-out En laten ze dat allemaal nou net al uitgedacht hebben in de brandguide hoe het één en ander uit zou moeten gaan zien 

Grt. Stefan
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: vr 01 dec 2023, 23:11
Re: Concessie Vechtdallijnen (2028-2043)
Eventueel zouden ze ZwenZwoka per dienstregeling 2029 (ingaande op 10-12-2028) ook al de bestickering aan de buitenkant kunnen doen qua RRReis. Hadden ze in 2017 ook bij de Twente concessie gedaan die toen liep t/m december 2023. Is ongeveer dezelfde qua periode
- Vinny
- Berichten: 13834
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07
Re: Concessie Vechtdallijnen (2028-2043)
Hoe kan een merknaam als rrreis nou duidelijker zijn voor de reiziger dan 'blauwnet'



Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 2348
- Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
- Locatie: Arnhem
Re: Concessie Vechtdallijnen (2028-2043)
Waar haal je die onzin vandaan. Rrreis en de kleurstelling is pas in 2019 bekend gemaakt bij de aanbesteding van IJssel-Vecht. Twente kreeg pas de eerste Rrreis bussen in december 2023.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
-
- Berichten: 7241
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Concessie Vechtdallijnen (2028-2043)
Er wordt hier gesproken over de overgang van de Twents trein naar de Blauwnet trein.
Laatst gewijzigd door cassie127 op do 10 apr 2025, 00:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: vr 01 dec 2023, 23:11
Re: Concessie Vechtdallijnen (2028-2043)
had het er inderdaad bij moeten vermelden dat het om de twents treinen ging
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: za 10 feb 2024, 19:39
Re: Concessie Vechtdallijnen (2028-2043)
Ik vind het dan wel mooi dat ze in het voorbeeld van dat paaltje dan specifiek het éne station in heel Gelderland, Flevoland en Overijssel hebben gekozen dat nooit RRReis zal krijgenSelivio schreef: ↑wo 09 apr 2025, 19:04 https://brandguide.rrreis.nl/toepassing ... -check-out En laten ze dat allemaal nou net al uitgedacht hebben in de brandguide hoe het één en ander uit zou moeten gaan zien![]()
-
- Berichten: 1788
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Concessie Vechtdallijnen (2028-2043)
Dat zijn er wel een paar meer. Gelderland, Overijssel en Flevoland hebben ook nog gewoon NS-Sprinters en -Sprintercity's 
, om daarmee gelijk te lopen met de ingang van de concessie Vechtdallijnen (weer terug on-topic)

Eventueel kan dat zelfs een jaar eerder

-
- Berichten: 2348
- Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
- Locatie: Arnhem
Re: Concessie Vechtdallijnen (2028-2043)
Alleen ging het bij ZHO er om dat ze al vanaf 10 december 2017 onder de productformule Blauwnet vielen. De treinen zijn overigens 1 maand eerder in Blauwnet huisstijl gemaakt i.v.m. de combinatie van onderhoud en beschikbaarheid van de werkplaats van Transit Oost. Maar ZHO maakte al vanaf het begin deel uit van Blauwnet.
Vandaar dus ook mijn verbazing over het jaren eerder in een andere huisstijl brengen, dat is dus niet gebeurd. Ik heb tot 2020 zelf in de concessie Twente gewerkt en vanuit de medezeggenschap alles van dichtbij meegemaakt.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: vr 01 dec 2023, 23:11
Re: Concessie Vechtdallijnen (2028-2043)
De nieuwe vechtdallijnen concessie start ook op 10 december 2028. Dus dat gaat helaas niet. Maar dan hebben ze wel alle concessies op hetzelfde moment de RRReis bestickering. Anders gaat ZwenZwoka pas op 12 december 2032 overiamthedutchdude schreef: ↑do 10 apr 2025, 10:29 Dat zijn er wel een paar meer. Gelderland, Overijssel en Flevoland hebben ook nog gewoon NS-Sprinters en -Sprintercity's
Eventueel kan dat zelfs een jaar eerder, om daarmee gelijk te lopen met de ingang van de concessie Vechtdallijnen (weer terug on-topic)
-
- Berichten: 1788
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Concessie Vechtdallijnen (2028-2043)
Dat is mijn fout. Doordat in de titels van concessietopics verschillende notaties van concessieperiodes gehanteerd worden dacht ik dat deze concessie per dienstregeling 2028 (dus op 12 december 2027) zou starten, maar het is pas per dienstregeling 2029 

-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: vr 01 dec 2023, 23:11
Re: Concessie Vechtdallijnen (2028-2043)
Bedoeling was dat het in december 2027 in zou gaan.
Maar door uitloop van electrificatie van Almelo - Mariënberg is het met 1 jaar uitgesteld.
Misschien een idee om dit in de titel aan te passen zodat het hier ook gelijk loopt met de rest
Maar door uitloop van electrificatie van Almelo - Mariënberg is het met 1 jaar uitgesteld.
Misschien een idee om dit in de titel aan te passen zodat het hier ook gelijk loopt met de rest
-
- Berichten: 7241
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Concessie Vechtdallijnen (2029-2043)
Bij deze aangepastiamthedutchdude schreef: ↑do 10 apr 2025, 15:41 Dat is mijn fout. Doordat in de titels van concessietopics verschillende notaties van concessieperiodes gehanteerd worden dacht ik dat deze concessie per dienstregeling 2028 (dus op 12 december 2027) zou starten, maar het is pas per dienstregeling 2029![]()

Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 1788
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten