Kan ik deze informatie / vervoersplan al ergens openbaar vinden?Gydo schreef: ↑zo 30 mar 2025, 11:53 Vanaf de nieuwe dienstregeling eind dit jaar worden ook een paar lijnen samengevoegd zoals de lijnen 28 en 82 zodat er een bus van Zutphen naar Gendringen komt, ook 23 en 40 worden samengevoegd naar een lijn Borculo- Dinxperlo. En ook 72 Lichtenvoorde - Neede gaat door rijden naar Borculo. Ik las ook iets van spitsbussen tussen Aalten en Groenlo (lijn 75) en een bus tussen Didam en 's-Heerenberg. Zo hoeven reizigers niet meer over te stappen wat wel erg fijn is!
Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)
-
Juist met een lus. Kost zo weer 5-10 minuten extra. Lijkt me beter om er een spitslijntje in aansluiting met de werkshifts voor aan te leggen.
Ik heb geen onderschrift
Even graven in de Stateninformatie: https://gelderland.stateninformatie.nl/ ... id=1015082
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
-
Dank! Dat zijn flinke verbeteringen. Waaronder het terugbrengen van een paar geschrapte lijnen (stadsdienst Doetinchem en doorkoppeling 65/165).
Ook de zitplaatsgarantie is erg boeiend. Ik vraag me af of die haalbaar is.
De extra lijn in Zutphen lijkt me erg onnodig. Ik vraag me uberhaupt af hoe die moet gaan rijden. In de tekst staat Ziekenhuis-Station-GGnet, maar dan krijg je een soort ringlijn die parallel rijdt aan 82/83 en 58. Wel goed dat er aandacht is voor industrieterreinen, ook in Tiel.
Ook de zitplaatsgarantie is erg boeiend. Ik vraag me af of die haalbaar is.
De extra lijn in Zutphen lijkt me erg onnodig. Ik vraag me uberhaupt af hoe die moet gaan rijden. In de tekst staat Ziekenhuis-Station-GGnet, maar dan krijg je een soort ringlijn die parallel rijdt aan 82/83 en 58. Wel goed dat er aandacht is voor industrieterreinen, ook in Tiel.
Ik heb geen onderschrift
Overstapvrij reizen over de concessiegrenzen (koppelen lijn 23 Borculo-Doetinchem met lijn
63 uit concessie Twente/ZHO; koppelen lijn 28 Gendringen-Doetinchem met lijn 27/29 uit
concessie Arnhem-Nijmegen en lijn 165 ‘s-Hertogenbosch-Druten met lijnen 12/89 uit
concessie Arnhem-Nijmegen).
Ik ben benieuwd hoe dit gaat uitwerken. Vooral met 27/29. Alleen de Arriva ritjes?
63 uit concessie Twente/ZHO; koppelen lijn 28 Gendringen-Doetinchem met lijn 27/29 uit
concessie Arnhem-Nijmegen en lijn 165 ‘s-Hertogenbosch-Druten met lijnen 12/89 uit
concessie Arnhem-Nijmegen).
Ik ben benieuwd hoe dit gaat uitwerken. Vooral met 27/29. Alleen de Arriva ritjes?
-
Het nadeel van de huidige opzet in Zutphen (alleen lijn 83 en 84 die een eenrichtingsrondje maken) is dat er minder makkelijk tussen de wijken gereisd kan worden en vanuit de wijken naar het ziekenhuis. Ook kan er niet in beide richtingen in Zutphen op de treinen aangesloten worden omdat de huidige rondjes te lang duren waardoor het allemaal niet echt optimaal is momenteel. Zelf heb ik zitten kijken naar een aantrekkelijk alternatief voor de stadsdienst in Zutphen https://live.staticflickr.com/65535/544 ... 85c2_o.jpg. Ook zou ik de lijnnummers van de stadsdienst weer laag gaan nummeren zoals 1, 2 etc. i.p.v. de hoge nummers zoals 83 en 84, waarschijnlijk ooit ontstaan toen de mobilofoon werd ingevoerd en daarna nooit meer gewijzigd. Tot aan de corona-periode reed in Zutphen nog lijn 80 die alle wijken met het ziekenhuis en het centrum bediende, maar die is stilletjes vervallen en nooit meer teruggekomen.sirvinniei schreef: ↑zo 30 mar 2025, 16:49 ...
De extra lijn in Zutphen lijkt me erg onnodig. Ik vraag me überhaupt af hoe die moet gaan rijden. In de tekst staat Ziekenhuis-Station-GGnet, maar dan krijg je een soort ringlijn die parallel rijdt aan 82/83 en 58. Wel goed dat er aandacht is voor industrieterreinen, ook in Tiel.
In het bovengenoemde document staat een render van een VDL Citea in Snelrrreis uitvoering, dus we mogen hieruit ook aannemen dat er VDL's gaan rijden(?). Qua materieel betekent dat dus minimaal:
- 9x solaris waterstof vanuit de huidige concessie
- 14x 15 meter Solaris
- ??? VDL Citea (12 of 13 meter?)
In totaal zouden er 99 nieuwe bussen moeten komen dus er zou nog wel wat bij moeten komen of het zouden 85 Citea's moeten worden.
Ook wordt er gesproken over 4 extra treinstellen die al wel voorzien zijn van wc maar alsnog gemoderniseerd zullen worden. Aannemelijk zijn dit stellen die nu op de maaslijn rijden?
Lijn 72 doortrekken van Neede naar Borculo zal dus betekenen dat lijn 20 niet meer tussen Neede en Borculo zal rijden, 4x per uur een bus op dat traject is zwaar overdreven overdag. Hier lijkt een bestuurlijke afbakening plaats te vinden tussen de 2 provincies. Een bijzondere move aangezien er al een (buurt)bus verbinding is tussen Groenlo en Borculo en die doortrekking alleen nut heeft voor mensen van Eibergen naar Borculo v.v.
Sommige mensen zijn net wolken: als ze weggaan wordt het een mooie dag.
Lijn 20? Die bus heeft al sinds december 2013 het lijnnummer 62 (en sinds december 2023 de 63). En dat zou dan ook weer in tegenspraak zijn met "overstapvrij reizen over de concessiegrenzen (koppelen lijn 23 Borculo-Doetinchem met lijn 63 uit concessie Twente/ZHO; ". Maar als je dat dan weer combineert met "Lijn 23 en lijn 40 worden gekoppeld tot één gecombineerde snelRRReis lijn 23: Borculo - Ruurlo - Doetinchem - Terborg - Dinxperlo. " zou je dus een lijn Enschede-Dinxperlo gaan krijgen 

-
Kan die accu dat aan?
Vast niet, dus dat wordt volvo's wegslepen met een vrachtwagen van de Wegenwacht (ook Volvo). Laats sprak ik met een buschauffeur dat zij als zij in Enschede begon gewoon weigerde om met een elektrische Volvo te vertrekken uit Enschede om de N18 op te gaan met 8% Want dan zit je daar op de N18 met een lege accu....
Met 8% de N18 op gaan vanuit Enschede? Dat lijkt me wel heel gek, waar wil je heen dan? Voor een slag op lijn 63 moet je toch wel minstens 30% hebben om nog wat over te hebben bij terugkomst, en dan moet het ook niet te koud zijn.
Zal wel lukken zolang je niet twee hele slagen vanuit Enschede wil maken. Schat dat je zo'n 150-175kWh kwijt bent met een retourrit Enschede-Dinxperlo als die er zou komen.
Met slechts 8% resterende batterijlading hoort een elektrisch voertuig wat mij betreft al lang en breed aan de stekker te staan. Ik weet niet wat de range van de Volvo's is volgens de fabrieksopgave, maar dat komt waarschijnlijk neer op slechts 20 tot 30 kilometer aan resterende actieradius. Ik ben bij de PLUS ook wel eens goed pissig op mijn collega's geworden toen iemand een dieselbusje met slechts 40 kilometer actieradius in de tank had achtergelaten.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Ik bedoel ook de 63, Dennis. Maar goed, weet jij of deze dan samen met de 72 door rijdt naar Borculo of dat deze daarvoor in de plaats komtdennistd schreef: ↑di 01 apr 2025, 16:59 Lijn 20? Die bus heeft al sinds december 2013 het lijnnummer 62 (en sinds december 2023 de 63). En dat zou dan ook weer in tegenspraak zijn met "overstapvrij reizen over de concessiegrenzen (koppelen lijn 23 Borculo-Doetinchem met lijn 63 uit concessie Twente/ZHO; ". Maar als je dat dan weer combineert met "Lijn 23 en lijn 40 worden gekoppeld tot één gecombineerde snelRRReis lijn 23: Borculo - Ruurlo - Doetinchem - Terborg - Dinxperlo. " zou je dus een lijn Enschede-Dinxperlo gaan krijgen![]()
-
Zou het kunnen dat één van de twee (waarschijnlijk in dat geval de 72) via Noordijk gaat rijden, en bus 198 vervangt?
Ik heb er nog helemaal niks over gehoord, niemand weet iets (of wil er iets over kwijt). Enige uit het geruchtencircuit is dat er in Enschede een aantal 15-meters zou komen te staan waarmee de 74 gereden zou gaan worden. Maar ook dat wordt door sommigen alweer tegengesproken.gkw1969 schreef: ↑wo 02 apr 2025, 00:13Ik bedoel ook de 63, Dennis. Maar goed, weet jij of deze dan samen met de 72 door rijdt naar Borculo of dat deze daarvoor in de plaats komtdennistd schreef: ↑di 01 apr 2025, 16:59 Lijn 20? Die bus heeft al sinds december 2013 het lijnnummer 62 (en sinds december 2023 de 63). En dat zou dan ook weer in tegenspraak zijn met "overstapvrij reizen over de concessiegrenzen (koppelen lijn 23 Borculo-Doetinchem met lijn 63 uit concessie Twente/ZHO; ". Maar als je dat dan weer combineert met "Lijn 23 en lijn 40 worden gekoppeld tot één gecombineerde snelRRReis lijn 23: Borculo - Ruurlo - Doetinchem - Terborg - Dinxperlo. " zou je dus een lijn Enschede-Dinxperlo gaan krijgen![]()
Mwoah, met 2-3% zijn ze ook wel eens binnengekomen hoor. Vaak bu'j te bangeArrivaBas schreef: ↑di 01 apr 2025, 21:07 Met slechts 8% resterende batterijlading hoort een elektrisch voertuig wat mij betreft al lang en breed aan de stekker te staan. Ik weet niet wat de range van de Volvo's is volgens de fabrieksopgave, maar dat komt waarschijnlijk neer op slechts 20 tot 30 kilometer aan resterende actieradius. Ik ben bij de PLUS ook wel eens goed pissig op mijn collega's geworden toen iemand een dieselbusje met slechts 40 kilometer actieradius in de tank had achtergelaten.

Moet je ze alleen niet uit zetten, want daarna starten ze niet meer

In het Engels hebben we daar de term "range-anxiety" voor 
In het begin (toen ik mij elektrieke autootje net had) was ik ook een beetje "bange"
Maar dat gaat vanzelf over.
Ik heb recent de accus tot 2% leeggereden. Ging prima.
Wel iets rustiger gereden de laatste 20 km, je moet het lot natuurlijk niet tarten.

In het begin (toen ik mij elektrieke autootje net had) was ik ook een beetje "bange"
Maar dat gaat vanzelf over.
Ik heb recent de accus tot 2% leeggereden. Ging prima.
Wel iets rustiger gereden de laatste 20 km, je moet het lot natuurlijk niet tarten.
Dan kom je met goed fatsoen niet in Borculo uit via de boerenweggetjes.Dionysusnu schreef: ↑wo 02 apr 2025, 00:49 Zou het kunnen dat één van de twee (waarschijnlijk in dat geval de 72) via Noordijk gaat rijden, en bus 198 vervangt?
Ik zie de meerwaarde er niet anders in dan dat de 63 ingekort gaat worden tot Neede.
Ik had het logischer gevonden als lijn 72 door was gaan rijden naar Delden, dan konden de spitsritten van lijn 98 vervallen in Twente.
Om een keer te proberen niet erg maar, afhankelijk van je type accu, is beneden de 10% leeg rijden én boven de 80/90 % vol laden ook weer niet verstandig, voor de levensduur, zegt men

-
Na al die tijd wordt lijn 146 gewoon weer lijn 46 – toch wel opvallend. Ik vraag me af (misschien weet iemand hier er meer over) of dit ook iets gaat veranderen aan de frequentie van de dienstregeling. Het blijft een bijzondere lijn, die voor een groot deel door concessiegebied Utrecht rijdt. Eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat deze bus nog steeds zou bestaan.nvdw schreef: ↑zo 30 mar 2025, 15:51Even graven in de Stateninformatie: https://gelderland.stateninformatie.nl/ ... id=1015082
Als deze lijn weer in het weekend gaat rijden en eventueel vaker wordt ingezet, zou dat zeker een verbetering zijn. Al is het de vraag of dat ook echt leidt tot meer reizigers.
Anders dan bij de andere ‘bullet points’ staat er bij lijn 46 niks over frequenties genoemd, dus ik verwacht weinig nieuws. Het lijkt erop dat het traject naar Passewaaij geheel overgaat naar het ‘stadslijntje’ 48 (dat wel vaker gaat rijden).
De knip in Culemborg is er destijds gekomen om op het stuk Vianen-Culemborg een van de Juijn-Sprinters in een omloop te kunnen parkeren. Al een heel tijd lang rijdt Arriva de 146 weer zelf en zijn de meeste ritten in Culemborg aan elkaar gekoppeld.
De knip in Culemborg is er destijds gekomen om op het stuk Vianen-Culemborg een van de Juijn-Sprinters in een omloop te kunnen parkeren. Al een heel tijd lang rijdt Arriva de 146 weer zelf en zijn de meeste ritten in Culemborg aan elkaar gekoppeld.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
-
Die tijd met de Juijn-Sprinters kan ik me nog goed herinneren – geen geweldige tijd, eerlijk gezegd. Ik had trouwens geen idee dat dát de reden was dat de lijn gesplitst is. We wachten het vervoersplan maar even af dan.
Arriva gaat eerder dan Keolis zijn met de eerste echte RRReis-trein als het zo door gaat. Is als het goed is de 10374.
Foto's van Arriva's Instagram.

Foto's van Arriva's Instagram.

- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Ah, daarvoor staat die GTW dus in de voormalige Connexxion werkplaats in Amersfoort. Viel me al een tijdje op maar zag er tot op heden weinig aan veranderen zover door de ramen uit een passerende trein te zien was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Laatst gewijzigd door Tom024 op za 26 apr 2025, 11:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aub geen foto's quoten
Reden: Aub geen foto's quoten
Ik vermoed dat het alleen de buitenkant is in mei.