Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
- ovVeluwe
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
In de BYD's kan de stoplamp nog wel gereset worden zonder dat men daarvoor hoeft te halteren en de deuren te openen. Dat deden bepaalde chauffeurs vaak nog wel bij het vermoeden dat de knop per ongeluk werd ingedrukt. Als men echt zou willen uitstappen en ze letten op, werd de stopknop vanzelf opnieuw ingedrukt.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Chauffeur bij Syntus Utrecht
Chauffeur bij Syntus Utrecht
- ThatPCDude
- Donateur
Er is een paar dagen geleden een proefrit gemaakt met een Ebusco 3.0 tussen Lelystad en Enkhuizen als (voorbereiding op) onderzoek om de verbinding tussen die twee plaatsen misschien op te waarderen tot vaste verbinding.
Bron en meer... (LinkedIn)
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
-
Dat is een best goed plan. Enkhuizen heeft al jaren geen reguliere lijnbus meer. (Alleen een buurtbusje).ThatPCDude schreef:Er is een paar dagen geleden een proefrit gemaakt met een Ebusco 3.0 tussen Lelystad en Enkhuizen als (voorbereiding op) onderzoek om de verbinding tussen die twee plaatsen misschien op te waarderen tot vaste verbinding.
Buschauffeur voor EBS-OV Nederland, concessie Zaanstreek - Waterland; MeerPlus. (Standplaats: Purmerend)
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Met Sprookjeswonderland in Enkhuizen, Bataviahaven en -Stad en treinverbindingen naar Noord- en Oost-Nederland in Lelystad lijkt mij een busverbinding over de Markerwaarddijk zeker geen slecht idee 

Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
-
- OVNL-beheerder
(Dat ding heet toch de Houtribdijk?)
-
Beide namen zijn in gebruik voor de dijk.
-
Dat is ook als zodanig aangeboden in de offerte. Op (termijn) onderzoeken of een vaste verbinding via de dijk weer een mogelijke optie is. Vroeger nog geregeld gedaan met een bus=dagkaart, ov-dagkaart of zomerzwerfkaart.BuschauffeurTroy schreef: ↑ma 16 jun 2025, 20:03Dat is een best goed plan. Enkhuizen heeft al jaren geen reguliere lijnbus meer. (Alleen een buurtbusje).ThatPCDude schreef:Er is een paar dagen geleden een proefrit gemaakt met een Ebusco 3.0 tussen Lelystad en Enkhuizen als (voorbereiding op) onderzoek om de verbinding tussen die twee plaatsen misschien op te waarderen tot vaste verbinding.
-
Vanochtend het vervoersplan mogen inzien.
Overall wat wijzigingen in tijden, kleine route wijzigingen en schrappen van ritten (lege ritten).
Rondom Zwolle/Kop van Overijssel op de streek vinden de grootste veranderingen plaats, in het kort:
- Lijn 40 = 1x p.u. tussen Zwolle en Meppel > tussen Isala en Lichtmis via de A28 ipv de Hessenpoort rijden. Stuk Oude Rijksweg in Staphorst komt te vervallen, nieuw route tussen Rouveen en Staphorst
- Lijn 140 = 1x p.u. rijdt grotendeels via de A28 tot aan Staphorst > vanaf halte snelweg oude route lijn 40.
- Lijn 41= Zwartluis - Zwolle. Vervanging van het gedeelte van lijn 161. Rijdt vanaf Zwartsluis via Hasselt naar de Lichtmis, vanaf de Lichtmis oude route lijn 40 (via Hessenpoort) naar Zwolle. Doordeweeks 1x p.u.
- Lijn 74 gaat vanaf Hasselt doorrijden naar Zwolle via Stadhagen. Doordeweeks nieuwe route via industrieterrein in Genemuiden. Rijdt van maandag t/m zaterdag 1x p.u.
- Lijn 77 = Wordt weer door EBS zelf gereden, koppeling met lijn 71.
- Lijn 161= rijdt nog maar tot halte Stadion in Zwolle. In Deventer niet meer via Europaplein (neemt lijn 4 over) maar Laan van Borgele.
- Lijn 171/174 = voortaan via de Hasselterweg (N331) ipv Stadshagen.
- Lijn 171 = traject Blokzijl <> Vollenhove komt te vervallen. Rijdt voortaan de zelfde route als lijn 174 via Katerdijk/Katwolderplein in de spitsrichting.
- Lijn 174 = rijdt nog maar 1x p.u.
- Lijn 201 = gaat ook in de weekenden rijden > 2x p.u.
- Lijn 217/301 = andere route in Dedemsvaart, stuk langs de Hoofvaart komt te vervallen. Vanaf De Pol via N377, daarna Halte Zwierstraat > De Magnolia etc eindhalte Dedemsvaart Busstation = begin- + eindpunt
-
Echt hè, gewoon. Niet luisteren daar bij EBS. Toen ze lijn 4 gingen strak trekken in Deventer waren er al een hoop protesten en bezwaren. Vervolgens lijn 161 dan maar omgeleid om toch Europaplein en Splithofstraat. En nu komt lijn 4 weer terug? Toevallig ook weer via Weezenlanden?
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
-
-
Ik begin me toch af te vragen wat je tegen EBS hebtgkw1969 schreef: ↑za 21 jun 2025, 10:30 Echt hè, gewoon. Niet luisteren daar bij EBS. Toen ze lijn 4 gingen strak trekken in Deventer waren er al een hoop protesten en bezwaren. Vervolgens lijn 161 dan maar omgeleid om toch Europaplein en Splithofstraat. En nu komt lijn 4 weer terug? Toevallig ook weer via Weezenlanden?

Het was namelijk Keolis die in december 2020 de lijn strekte.
Nog wijzigingen voor de Veluwe of blijft het daar op grote lijnen hetzelfde?
-
Ik heb niks tegen EBS. Maar voor mijn gevoel was die wijziging pas later, maar zie nu op de wiki dat die inderdaad bij Syntus is gedaan.
Ik heb wat tegen vervoerders die lukraak maar wat doen zonder te luisteren naar de reizigers. En helaas heb ik de meeste negatieve ervaring daarin met EBS en Syntus gehad.
Nu is er in ieder geval weer geluisterd naar de reizigers en nu woon ik er niet meer.
Ik heb wat tegen vervoerders die lukraak maar wat doen zonder te luisteren naar de reizigers. En helaas heb ik de meeste negatieve ervaring daarin met EBS en Syntus gehad.
Nu is er in ieder geval weer geluisterd naar de reizigers en nu woon ik er niet meer.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you