Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Sergej1969

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)

Bericht door Sergej1969 »

De Transdev en Keolis hebben zich hiervoor ingeschreven. Mijn voorkeur gaat naar Keolis omdat deze een duidelijke reisinformatie hebben op de monitoren in de bussen. Als er op andere lijnen verder gereden worden geeft deze bij minimaal 3 haltes van tevoren aan op welke lijn die dan verder rijdt. Als Transdev de concessie wint is dat ook goed. Deze bied ook voor meer mogelijkheden.
Sergej1969

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)

Bericht door Sergej1969 »

Ik ben zelf lid van de Nederlandse trolleybus Vereniging. Hiermee ben ik ook van de buitenlandse trolley bedrijven van op de hoogte. Zelf ga ik altijd op vakantie naar Zwitserland. Daar hebben ze meerdere steden met trolleybussen. Met de ontwikkelingen met trolley 2.0 zijn ze in Zwitserland veel verder dan bij ons in Arnhem. Ook daar hebben ze ZE bussen. Die pak ik dus ook mee. Waar netcongestie is wordt aldaar met hybride bussen gereden. Die zijn gedeeltelijk elektrisch. Ze kunnen voor deze wel CNG bussen toestaan voor deze nieuwe concessie. Er zijn ook hybride bussen die op CNG rijden. Die zouden ze eventueel aan kunnen besteden. Ik heb verder wel gelezen dat beide inschrijvers voor eigen energie transitie willen zorgen zoals extra zonnepanelen en HVO diesel aggregaten om het elektriciteitsnet te ontlasten. Ook tijdens de NTV avond heb ik ook zoiets gehoord dat alles elektrisch wordt. Ik ben benieuwd wat het gaat worden.
Plaats reactie