Pagina 41 van 66

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 24 sep 2023, 16:00
door iamthedutchdude
cassie127 schreef: zo 24 sep 2023, 15:39 Specifiek van/naar Windesheim rijden met extra materieel geeft hoge kosten tegen lage inkomsten van een studenten ov. (...)
Geldt een soortgelijk argument niet voor lijn 7 naar Landstede en lijn 9 naar Deltion (de twee Zwolse stadslijnen die met MB CapaCity L gereden worden)?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 24 sep 2023, 17:51
door CamilleKreemers
Het huidige EBS product wordt nog aangepast op bepaalde plekken voor komend jaar?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 24 sep 2023, 19:31
door cassie127
iamthedutchdude schreef: zo 24 sep 2023, 16:00
cassie127 schreef: zo 24 sep 2023, 15:39 Specifiek van/naar Windesheim rijden met extra materieel geeft hoge kosten tegen lage inkomsten van een studenten ov. (...)
Geldt een soortgelijk argument niet voor lijn 7 naar Landstede en lijn 9 naar Deltion (de twee Zwolse stadslijnen die met MB CapaCity L gereden worden)?
Klopt, maar die afstand is anders. Tevens leveren ritten vaak net iets meer op door de langere afstand en door de deeltijd studenten zonder reisproduct.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 25 sep 2023, 01:48
door SuperGhost
De afstand is weliswaar anders (wat overigens de inkomsten relatief lager maakt, aangezien het instaptarief gelijk blijft, dus het uiteindelijke bedrag per afgelegde afstand hoger is...), maar lijnen 7 en 9 zijn lijnen die specifiek voor die doelgroepen moeten worden ingelegd, terwijl voor lijn 14 het gaat om een lijn die sowieso al reed en het alleen wat extra reizigers in de tegenspits oplevert? Je hebt dus volgens mij meer inkomsten zonder extra kosten bij lijn 14, terwijl voor lijnen 7 en 9 er dus ook extra kosten aan vast zitten.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 25 sep 2023, 03:05
door CamilleKreemers
Heeft de 14 een goede aansluiting op de trein?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 25 sep 2023, 08:19
door VIRM
De huidige vertrektijd van de 14 vanaf het station is om :12 en :42, dus geen goede aansluiting. Aankomst op het station is :09 en :39, dus op zich prima aansluitingen. Maar misschien verschuift er nog wat in de tijden?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 25 sep 2023, 23:56
door Hainje
Aan de andere kant, als die bus weer een man of 20 kan afvangen, dan is dat ook weer winst.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 26 sep 2023, 16:37
door Sorry_geen_dienst
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of EBS nog wijzigingen gaat doorvoeren op de stadsdienst in Apeldoorn, nu ze na een jaar toch wel de balans kunnen opmaken van de dienstregeling die ze 1-op-1 van Keolis hebben overgenomen nadat Keolis de stadsdienst rigoureus gewijzigd had (niet in positieve zin). Persoonlijk zou ik lijn 11 naar het ziekenhuis graag weer via de Hoofdstraat laten rijden ipv achterlangs via de Kayersdijk, die nu overbediend wordt. Ook zou bespaard kunnen worden op de frequentie van lijn 1 naar de KW-III kazerne in de daluren en het weekend en die DRU gebruiken om de voormalige lijn 18 en 19 beide 1x per uur te herintroduceren 7 dagen per week van 's-ochtends tot na de avondspits tot een uurtje of 19.00 zodat Apeldoorn Zuid ook weer een lijnbus krijgt. Lijn 10 kan ook minder vaak rijden in de daluren om DRU's te besparen. Misschien wordt er wel mee gelezen, tip hier kan EBS flink wat punten mee scoren in Apeldoorn ;)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 26 sep 2023, 22:18
door CamilleKreemers
Ik zou lijn 10 (die Malkenschotenbus) juist in twee richtingen 2x/uur hebben.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 28 sep 2023, 17:17
door ovVeluwe
Ebusco's komen mogelijk pas vanaf april (of later). Tot die tijd zullen er een aantal dieselbussen ingezet gaan worden.

https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/3 ... cWO-r9k3Ic

Er staan in Vaassen momenteel ook nog een aantal ex Keolis BYD's, geruchten gaan dat deze ook nog overgenomen gaan worden.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 01 okt 2023, 12:49
door regenmaker

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 01 okt 2023, 16:47
door CamilleKreemers
Kan iemand me de route van de 215 even uitleggen in Kampen?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 01 okt 2023, 17:31
door Milco
N50 - Flevoweg - Oostzeestraat - IJsselkade - Station.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 01 okt 2023, 17:53
door CamilleKreemers
Dank je. Wel mooi dat scholen beter bereikbaar worden.

Ik ben benieuwd naar de dienstregeling van de nieuwe Dronten stadsdienst. Aansluiting op de treinen is niet zo eenvoudig lijkt me. Geloof dat westen ongeveer 10 minuten duurt en zuiden ongeveer 20 minuten.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 01 okt 2023, 20:07
door Meltrain
Op Urk
EBS houdt wel rekening met lokaal taalgebruik. :mrgreen:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 02 okt 2023, 03:39
door CamilleKreemers
Kan EBS de volgende wijzigingen nog onderzoeken:
- ComfortRRReis 301 (Dedemsvaart - Zwolle - Nunspeet) via Stadion / Zwembad in Zwolle. Dit kan misschien nog versterking schelen naar deze scholen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 02 okt 2023, 07:07
door gkw1969
Meltrain schreef: zo 01 okt 2023, 20:07
Op Urk
EBS houdt wel rekening met lokaal taalgebruik. :mrgreen:
EBS is dat al gewend met Marken, dat is ook “op Marken”.
En dat is geen lokaal taal gebruik maar officieel taal gebruik omdat zowel Urk als Marken van vroeger uit eilanden waren in de Zuiderzee.
Je ziet dit ook terug bij hoger gelegen dorpen op terpen etc. En volgens mij ook in Zeeland.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 02 okt 2023, 08:48
door Mdk
Natuurlijk is dat lokaal taalgebruik waar men vastgehouden heeft aan de oude situatie. Urk ligt sinds de inpoldering niet meer op een eiland, en dus verwijst de naam Urk naar de bebouwde kom, waar je alleen in kunt zijn.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 02 okt 2023, 11:47
door Philip
Urk ligt nog steeds op het oude eiland. Dat dat eiland inmiddels is verbonden met het vasteland, doet daarvoor niet ter zake. Het is ook nog steeds 'op' de Veluwe.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 02 okt 2023, 12:25
door VIRM
Goed dat de wijziging van lijn 11 in Zwolle wordt doorgezet, aangezien de lijn nu echt weinig nut heeft. Maar welke route gaat lijn 1 in Stadshagen rijden bij de bouw naast het winkelcentrum?
Ook de in dit topic genoemde wijziging van lijn 14 gaat door (halte bij het Windesheim). Ik ben echt benieuwd hoe vol die bussen gaan zitten.

En... Hoe zit het met het oplossen van het personeelstekort? Ik heb niet echt het idee dat het vlot verloopt. Hier op het forum wordt EBS geprezen voor de ambitie in de vervoersplannen, maar aan ambitie heb je weinig als er veel bussen uitvallen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 02 okt 2023, 15:23
door Mdk
Philip schreef: ma 02 okt 2023, 11:47 Urk ligt nog steeds op het oude eiland. Dat dat eiland inmiddels is verbonden met het vasteland, doet daarvoor niet ter zake. Het is ook nog steeds 'op' de Veluwe.
Een groot deel van het huidige dorp Urk zijn nieuwbouwwijken die in de polder liggen, volgens deze logica zou je naar deze delen van Urk dus niet op dezelfde manier kunnen refereren als de hoger gelegen wijken die zich op de grond van het oude eiland bevinden. M.a.w., deze redenering om voor het gehele dorp 'op Urk' te gebruiken gaat wat mij betreft niet ... op. Ik zie het nogsteeds als een nu technisch onjuist overblijfsel uit een vergane tijd. Maargoed dit heeft verder weinig met de nieuwe concessie te maken.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 03 okt 2023, 13:59
door Petert87
regenmaker schreef: zo 01 okt 2023, 12:49 Vervoerplan 2024 (pdf)
Dank hiervoor!

Zijn de lijn kaarten zoals beschreven in de inhoudsopgave ook ergens te vinden?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 03 okt 2023, 21:14
door Milco
Goed vervoerplan met nette onderbouwingen waarom iets wel/niet wordt doorgevoerd of wordt verschoven! Goed dat EBS zo te zien veelal wijzigingen doorvoert die de reiziger zou willen en niet die de vervoerder zelf het handigste uitkomt! :pos:

Wel vraag ik mij af of lijn 74 naar Kampen Zuid blijft rijden; dat wordt mij nog niet helemaal duidelijk.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 03 okt 2023, 22:04
door Philip
Is in beeld hoe vaak de halte Putten, Dorpsstraat wordt gebruikt door reizigers van lijn 101 (Harderwijk - Amersfoort). Anders zou je lijn 101 kunnen leiden via de Van Geenstraat. De haltes Dorpsstraat en Kerkstraat vervallen dan en kunnen worden vervangen door haltes aan de Van Geenstraat. De halte Kerkstraat ligt vlakbij de halte Centrum, dus die heeft niet veel meerwaarde.

Dit vanwege de geplande 30-kilometerzone op de Engweg en de bouw van de nieuwe woonwijk Putten-Zuid, die nu slecht wordt bediend.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 04 okt 2023, 01:27
door Petert87
Milco schreef: di 03 okt 2023, 21:14 Goed vervoerplan met nette onderbouwingen waarom iets wel/niet wordt doorgevoerd of wordt verschoven! Goed dat EBS zo te zien veelal wijzigingen doorvoert die de reiziger zou willen en niet die de vervoerder zelf het handigste uitkomt! :pos:

Wel vraag ik mij af of lijn 74 naar Kampen Zuid blijft rijden; dat wordt mij nog niet helemaal duidelijk.
Ik hoop het toch wel. Dat traject wordt vooral gebruikt voor scholieren van het Pieter Zandt college en Hoornbeek College.

Wat ik geen goede ontwikkeling vind: lijn 171 rijdt rechtstreeks via de Rieteweg naar het station "om de reistijd gelijk te houden". Want hij gaat door Stadshagen rijden. Maar de scholieren die uitstappen op de Katerdijk? Of mensen die naar het centrum willen? Die moeten dan alsnog een andere bus nemen. Rare keuze.