Pagina 45 van 65

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 18 nov 2023, 14:47
door ovVeluwe
Daar gaan de Iveco's al naartoe zoals in dat topic al gemeld is.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 18 nov 2023, 20:16
door omaylie
Meltrain schreef: za 18 nov 2023, 13:41
omaylie schreef: vr 17 nov 2023, 20:17 Op de lijnnetkaarten die ik nu op de RRReis site zie lijkt het er niet op dat ze het lijnnummer van de Kampense lijn 510 veranderen naar lijn 520. Zijn ze dat vergeten door te voeren of gaat die wijziging überhaupt niet gebeuren?
Zijn er ook al aanklikbare lijnennetkaarten te vinden? De afbeeldingen die er nu staan, zijn te klein om goed te kunnen bekijken.
Nog niet, maar hier lijken ze de afbeeldingen vergroot te hebben.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 18 nov 2023, 21:00
door ovVeluwe
Op de nieuwe kaarten wordt lijn 231 ook nog weergegeven als lijn 371 :')

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 18 nov 2023, 22:50
door Petert87
Nickipedia schreef: za 18 nov 2023, 09:14
ovVeluwe schreef: za 18 nov 2023, 01:19 Citea's zullen wel her en der verdeeld worden.
Logistiek lijkt me dat niet handig, aangezien er geen stallingen meer zijn waar je diesel kan tanken. Ik heb gehoord dat stalling Nagele alleen dieselbussen krijgt.
In Nagele komen ook BYD's. In Zwartsluis (op de stalling) komen GEEN diesels.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 19 nov 2023, 11:25
door Herjanuitoverijssel
Gaat ebs zelf op lijn 150 (nu 160) tussen Zeewolde en almere rijden, Of blijft een onderaannemer dat doen?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 19 nov 2023, 11:32
door Milco
Deze vraag is al vaker voorbijgekomen hier en op Facebook. Ik heb geen idee, al verwacht ik een onderaannemer gezien de omlopen blijven starten en eindigen in Almere.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 19 nov 2023, 12:09
door flipje
Wordt door een onderaannemer gereden, net zoals alle scholierenlijnen. Uitgezonderd lijn 609 en 646 welke door EBS zelf gereden gaan worden.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 19 nov 2023, 14:22
door ovVeluwe
Dat ze de 609 hebben behouden in Zwolle blijf ik zo'n dom idee vinden. Hij is nu gelijk aan lijn 9, dan hadden ze net zo goed extra ritten daar aan kunnen toevoegen en met 12m rijden. Konden ze het lijnnummer gebruiken voor Eerbeek - De Maten ipv lijn 619.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 19 nov 2023, 15:03
door jensvdkroft
flipje schreef: zo 19 nov 2023, 12:09 Wordt door een onderaannemer gereden, net zoals alle scholierenlijnen. Uitgezonderd lijn 609 en 646 welke door EBS zelf gereden gaan worden.
Lijn 675 wordt straks ook door EBS zelf gereden.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 19 nov 2023, 16:23
door SuperGhost
ovVeluwe schreef: zo 19 nov 2023, 14:22 Dat ze de 609 hebben behouden in Zwolle blijf ik zo'n dom idee vinden. Hij is nu gelijk aan lijn 9, dan hadden ze net zo goed extra ritten daar aan kunnen toevoegen en met 12m rijden. Konden ze het lijnnummer gebruiken voor Eerbeek - De Maten ipv lijn 619.
Voor Eerbeek - De Maten was wellicht 643 een logischer nummer geweest?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 19 nov 2023, 16:51
door Milco
Ik gok dat het verschil tussen lijn 9 en 609 het materieel is. Lijn 609 zal met 12m gereden worden terwijl lijn 9 samen met lijn 7 met 21m rijdt.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 19 nov 2023, 20:46
door Milco
Weet iemand eigenlijk of het verbod op lokaal vervoer in Almere Stad bij de overgang van lijn 159 naar lijn 216 behouden blijft?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 19 nov 2023, 20:55
door flipje
Ja dat blijft ook op lijn 216 van kracht.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 19 nov 2023, 23:11
door Herjanuitoverijssel
De wiki is deels aangepast, De ebs stadslijnen voor kampen en lelystad staan erop, Materiaal is Byd k7u en Citea LLE 120

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 19 nov 2023, 23:32
door dezl
Weet iemand de reden waarom het lokaal vervoer daar niet is toegestaan?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 19 nov 2023, 23:33
door regenmaker
hschlepe schreef: zo 19 nov 2023, 23:11 De wiki is deels aangepast, De ebs stadslijnen voor kampen en lelystad staan erop, Materiaal is Byd k7u en Citea LLE 120
Ik ben nog bezig met de wiki bij te werken en ik zou het materieel dat ik er neer heb gezet met een korreltje zout nemen. Ik zal het aanpassen als ik meer informatie heb.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 20 nov 2023, 01:14
door ovVeluwe
Milco schreef: zo 19 nov 2023, 20:46 Weet iemand eigenlijk of het verbod op lokaal vervoer in Almere Stad bij de overgang van lijn 159 naar lijn 216 behouden blijft?
Jazeker, het wordt nu zelfs elke keer op de dienstkaarten vermeld.
dezl schreef: zo 19 nov 2023, 23:32 Weet iemand de reden waarom het lokaal vervoer daar niet is toegestaan?
Dat heeft te maken met concessie afspraken. EBS mag niet als stadsbus door Almere heen rijden.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 20 nov 2023, 04:59
door CamilleKreemers
Mag je wel naar Almere-Hout vanuit Almere? En vice-versa?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 20 nov 2023, 07:46
door Milco
Ja, want het verbod op lokaal vervoer geldt zoals gezegd in Almere Stad.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 20 nov 2023, 07:59
door gkw1969
Hey verbod op stadsvervoer komt bijna niet mee voor. Dit werd vroeger bij grotere steden ingesteld om te voorkomen dat ze inkomsten mis zouden lopen. Mensen mochten stad inwaarts wel uitstappen maar niet instappen en staduitwaarts wel instappen maar niet uitstappen.
In de grote steden zag je dat vroeger ook dat het streekvervoer linea recta door reed naar CS.
Vanuit het verleden weet ik dat buurtbus 90 van de OAD (nu 590 van EBS) dat ook had in Deventer. Dit was het geval tot aan de aanbesteding in 2004 toen alles onder een vervoerder ging vallen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 20 nov 2023, 10:12
door Meltrain
Milco schreef: ma 20 nov 2023, 07:46 Ja, want het verbod op lokaal vervoer geldt zoals gezegd in Almere Stad.
Almere is qua naamgeving een beetje verwarrend, dus ik snap best dat het onderscheid niet iedereen voor iedereen helder is. ;)
ovVeluwe schreef: ma 20 nov 2023, 01:14
dezl schreef: zo 19 nov 2023, 23:32 Weet iemand de reden waarom het lokaal vervoer daar niet is toegestaan?
Dat heeft te maken met concessie afspraken. EBS mag niet als stadsbus door Almere heen rijden.
Geldt dat verbod dan ook op lijn 160 150?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 20 nov 2023, 16:28
door nvdw
Nee, die mag 'gewoon' reizigers binnen Almere-Stad vervoeren.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 23 nov 2023, 19:17
door Philip
De buschauffeur van lijn 101 Harderwijk - Amersfoort is gewoon omgekeerd in Nijkerk, Tinbergenlaan, om vervolgens 18 minuten voor op dienst terug naar Harderwijk te rijden. Omdat het natuurlijk op zou vallen als hij veel te vroeg in Harderwijk aankwam, is hij steeds vijf minuten gestopt bij een aantal haltes. -0-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 23 nov 2023, 19:21
door Daniel
Heb je daadwerkelijk gezien dat 'ie daar gekeerd is of was de GPS van de bus gewoon stuk? (Je plaatjes doen het overigens ook niet)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 23 nov 2023, 19:23
door Philip
Ik heb het niet gezien, maar kon het op OVInfo live volgen, inclusief het tijd afwachten bij diverse haltes (en dan precies de haltes die daarvoor geschikt zijn/gewoonlijk daarvoor gebruikt worden). En ik probeer de plaatjes bij te voegen via Flickr, maar het lukt me niet.

Ik stond overigens wel bij de halte Nijkerk, Station, van vijf minuten voor tijd tot 30 minuten na tijd (volgende bus)

Edit: er zijn nu in ieder geval links naar plaatjes.
Edit 2: nu de plaatjes nog verkleinen.
Edit 3: dat lukt me niet. Als iemand me kan vertellen hoe, zou dat fijn zijn. Als het beheer het zelf doet, is dat natuurlijk ook prima.