Pagina 46 van 66

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 23 nov 2023, 20:11
door Philip
Daniel schreef: do 23 nov 2023, 19:21 Heb je daadwerkelijk gezien dat 'ie daar gekeerd is of was de GPS van de bus gewoon stuk? (Je plaatjes doen het overigens ook niet)
Als je trouwens denkt dat er een andere verklaring mogelijk is, dan hoor ik het ook graag (als je daar zin in hebt, natuurlijk). Het kwam me allemaal net een beetje te toevallig over (meestal geen passagiers 's avonds, precies lange stops bij de gebruikelijke haltes). En op een dag dat je al vertraging had bij de NS en 's ochtends iets minder vrolijk wakker werd (ik tenminste), was dit net een ding teveel.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 24 nov 2023, 03:14
door Hainje
Zo te zien laad je je batterij vrij laat op. Niet te vaak doen, het is heel slecht voor de batterij om tot de 0% te gaan.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 24 nov 2023, 07:47
door Philip
Ik was mijn oplader vergeten. Gelukkig kostte mijn telefoon € 79, dus dan maakt het net iets minder uit.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 24 nov 2023, 07:56
door Daniel
Philip schreef: do 23 nov 2023, 20:11 Als je trouwens denkt dat er een andere verklaring mogelijk is, dan hoor ik het ook graag (als je daar zin in hebt, natuurlijk).
De rit ervoor heeft bij Corlaer College de laatste actuele info. Vind ik verdacht veel lijken op een chauffeur die verkeerd gereden is (oude route richting Nijkerkerveen?) en toen maar ergens gekeerd is op een rotonde.
Praat het te vroeg vertrekken niet goed natuurlijk.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 24 nov 2023, 08:00
door Philip
Dank je! Dan ga ik toch een klacht indienen. Ik ben daar een beetje voorzichtig mee omdat chauffeurs onder hoge werkdruk in slechte bussen moeten werken, maar dit lijkt echt een bewuste actie.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 24 nov 2023, 09:13
door waldo79
Ik zou niet zo gauw in kwaad opzet denken, maar leg het maar aan de vervoerder voor.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 24 nov 2023, 10:51
door Philip
De reden dat ik de chauffeur verdenk van een bewuste actie is het tijd afwachten bij verschillende haltes. Stel dat je er halverwege achter zou komen, dan hoor je gewoon te wachten tot de vertrektijd. En als je niet weet dat je te vroeg bent, ga je ook geen tijd afwachten.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 24 nov 2023, 14:15
door waldo79
Als dat zo zou zijn, dan is zulk gedrag reden voor een stevig gesprek met deze chauffeur.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 25 nov 2023, 22:34
door VIRM
Eerder vanavond liep ik naar mijn bus toe op het busstation van Zwolle, en een klein groepje jongeren kreeg een stevige reprimande dat ze zelf de deur van de bus hadden geopend (iets met uit de kou staan). En volgens mij checkte iemand uit die groep na het inchecken weer bij de achterdeur uit, wat niet werd getolereerd door de chauffeur. :pos:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 25 nov 2023, 22:39
door Speedmaster
Bij mij mogen ze dan direct vertrekken, ik neem ze dan niet (meer) mee.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 25 nov 2023, 23:40
door sirvinniei
VIRM schreef: za 25 nov 2023, 22:34 Eerder vanavond liep ik naar mijn bus toe op het busstation van Zwolle, en een klein groepje jongeren kreeg een stevige reprimande dat ze zelf de deur van de bus hadden geopend (iets met uit de kou staan). En volgens mij checkte iemand uit die groep na het inchecken weer bij de achterdeur uit, wat niet werd getolereerd door de chauffeur. :pos:
Wacht, je kunt zonder sleutel de bus opendoen?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 25 nov 2023, 23:47
door ovVeluwe
Bussen hebben geen sleutels en sommige buitenstaanders weten jammer genoeg de juiste knoppen te vinden. Dat heeft een paar maanden geleden helaas ook geleid tot een joyride incident met een bus in Harderwijk, die moest overnachten op het station. Er was daarna wel de instructie gegeven aan de laatste dienst om bij eventuele achtergebleven bussen de deuren met een vierkantsleutel te vergrendelen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 26 nov 2023, 05:14
door erjeebee
Bussen in NL niet.
Hier wel. Bus verlaten -> sleutel mee.

Maar laten ze een bus op het bussstation overnachten?
Daar heb ik nog nooit van gehoord.
Hoe komt de chauffeur van de laatste rit dan terug op de stalling?
(en die van de eerste rit van de volgende dag van de stalling naar het busstation)

Uber?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 26 nov 2023, 05:16
door erjeebee
Speedmaster schreef: za 25 nov 2023, 22:39 Bij mij mogen ze dan direct vertrekken, ik neem ze dan niet (meer) mee.
Inderdaad. Dit valt onder wangedrag.
Wangedrag -> Wegwezen. Ga maar lopen/liften/je ouders bellen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 26 nov 2023, 07:58
door SuperGhost
erjeebee schreef: zo 26 nov 2023, 05:14 Bussen in NL niet.
Hier wel. Bus verlaten -> sleutel mee.

Maar laten ze een bus op het bussstation overnachten?
Daar heb ik nog nooit van gehoord.
Hoe komt de chauffeur van de laatste rit dan terug op de stalling?
(en die van de eerste rit van de volgende dag van de stalling naar het busstation)

Uber?
transportwagen die er nog stond?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 26 nov 2023, 08:47
door kristuipan
vaak gebeurt het dat er een dienst openstaat en dat een chauffeur een bus naar de stalling had moeten rijden volgens planning, maar dat door personeelstekort die chauffeur er dan niet is.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 26 nov 2023, 09:05
door regenmaker
Wat gebeurt er eigenlijk met lijn 247 tussen Harderwijk en Walibi? ik zie die niet terugkomen in dienstregeling.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 26 nov 2023, 09:10
door NintendoC
Ik denk dat er iemand bij EBS ligt te slapen. Het pretpark geeft op haar website dat de 247 aanstaande kerst gewoon rijdt. Ook niets gelezen dat deze verbinding zou verdwijnen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 26 nov 2023, 10:13
door Lijn 45
Volgens het vervoersplan zou de 247 ongewijzigd voortgezet worden.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 26 nov 2023, 10:17
door Meltrain
Lijn 247 staat wel op de lijnennetkaart. Misschien is die lijn nog niet ingeladen in de reisinformatie omdat (EBS denkt dat) die dit kalenderjaar niet meer rijdt.
Ik had overigens wel verwacht dat die lijn vernummerd zou worden (naar 847 ofzo), aangezien de 200-serie straks voor snelRRReis is.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 26 nov 2023, 10:38
door Milco
Dat de dienstregeling van lijn 247 nog niet bekend is, is logisch: de huidige dienstregelingen van IJssel-Vecht zijn slechts bekend tot en met 23 december 2023 en in die periode rijdt lijn 247 immers nog niet.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 27 nov 2023, 06:52
door flipje
Ik heb gisteravond de nieuwe omlopen doorgespit, daarbij viel het één en ander op:
- Lelystad krijgt 5 á 6 BYD K7 busjes (9m) voor de stadsdienst
- De andere 7 BYD K7 busjes blijven rijden op lijnen 166/167 vanuit Zwolle
- De rest van stadsdienst Lelystad zal met BYD 9KUB (12m) worden gereden

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 27 nov 2023, 07:07
door NintendoC
Waar zijn de omlopen te vinden? :)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 27 nov 2023, 07:19
door flipje
Interne informatie

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 27 nov 2023, 08:25
door VIRM
Ik snap iets niet aan de routewijziging van de 171 en 174: die gaan vanaf 10 december door Stadshagen rijden, waardoor ze als ik het goed zie enkele minuten later op station Zwolle aankomen. Zo komt de 171 dan om :13 en :43 aan op station Zwolle. Zie ik dat goed? En wat is dan het nut van het aanbieden van een sneldienst van Stadshagen naar het station, als de aansluitingen op sommige treinen dan wel heel krap worden?