Pagina 49 van 73

Re: Concessie Twente

Geplaatst: zo 12 nov 2017, 14:47
door MarlinOV
De n18 is eigenlijk omgekeerd gelegd, het meeste asfalt ligt er al. Ze zijn nu alleen nog erg druk met de kunstwerken en daar zijn ze al erg ver mee.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: zo 12 nov 2017, 15:48
door qiribi
marvinkok schreef:Nee, die is pas eind 2018 klaar..
Er is meer tijd nodig om de plannen van de vervoerder door te voeren. Er is nog overleg gaande tussen provincie en vervoerder, en dat is nog niet rond voor december.
Zijn dit voornamelijk plannen voor frequentie-aanpassingen of worden er ook lijnen afgestoten/omgelegd?

Re: Concessie Twente

Geplaatst: zo 12 nov 2017, 20:19
door nsimmelink94
MarlinOV schreef:De n18 is eigenlijk omgekeerd gelegd, het meeste asfalt ligt er al. Ze zijn nu alleen nog erg druk met de kunstwerken en daar zijn ze al erg ver mee.
Daar is de stichting achter de aanleg het niet mee eens ;) die zegt toch echt dat er met name nog aan viaducten gewerkt wordt en er nog op hele stukken de tweede rijbaan moet worden aangelegd.

Voortgang is de volgen met de naober18 app.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: zo 12 nov 2017, 20:23
door SuperGhost
MarlinOV schreef:De n18 is eigenlijk omgekeerd gelegd, het meeste asfalt ligt er al. Ze zijn nu alleen nog erg druk met de kunstwerken en daar zijn ze al erg ver mee.
Op zich is dat ook wel logisch, aangezien de aanleg van die kunstwerken juist verstoring voor het overige verkeer inhoudt en die aanhoudt totdat de nieuwe N18 af is.

Met de aanleg van die kunstwerken moet de huidige N18 bijv. omgelegd worden en die wordt daarna ook nooit meer (volledig) teruggelegd aangezien die afgewaardeerd wordt en het verkeer daarna op de nieuwe weg verder zal gaan.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: ma 13 nov 2017, 00:37
door MarlinOV
Wel grappig kijk wekelijks op de app van noaber18, kan me niet herinneren dat ze veel vertraging gemeld hebben. Wel hebben ze gemeld dat ze op de avonden door gingen werken en op de zaterdaggen. Hier ook een link met de doelstellingen die ze hebben voor wanneer wat af moet zijn in grote lijnen. https://www.rijkswaterstaat.nl/wegen/pr ... index.aspx

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: zo 19 nov 2017, 15:22
door treinleven
Op de website van Keolis vond ik dat je inmiddels bij het lijnenoverzicht naar dienstregeling kan gaan en de dienstregeling vanaf 10 december 2017 kan selecteren. Op de lijnen die mij bekend zijn (vooral Twents) zie ik echter nog weinig tot geen verschil met de huidige dienstregeling, en Keolis heeft nog geen aankondiging van een nieuwe dienstregeling gedaan.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: zo 19 nov 2017, 16:18
door marvinkok
Er veranderd (zoals in andere topics ook al is aangegeven) niks in december wat Twente betreft. Dat gebeurd pas in maart...

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: di 21 nov 2017, 17:58
door RTBS
Klopt, Keolis/Twents krijgt in maart 2018 pas een nieuwe dienstregeling. Voor lijn 51 komt er vanaf dan een belangrijke wijziging, deze gaat in de avonduren en op zondag weer tot Hengelo station rijden (ipv in Borne te keren). Men was ff vergeten dat de belangrijkste bushaltes aan deze route (Ikea/Westermaat Plein) op genoemde tijden niet meer bedient werden. Maar waarom ze die fout niet met een tussentijdse wijziging herstellen is ook vreemd.

Overigens wordt lijn 30 in Borne volgend jaar weer opgeheven, niet zo vreemd want daar maakt nooit iemand gebruik van, ze hadden beter lijn 50 kunnen behouden want daar zaten wel veel mensen in....

Re: Concessie Twente

Geplaatst: do 23 nov 2017, 15:06
door MarlinOV
Zag in goor bij een bushalte een briefje voor de bus tijden staan, waarop werd uitgelegd dat ze de nieuwe dienstregeling niet in december gingen veranderen, maar dat het pas 4 maart 2018 wordt veranderd.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: do 23 nov 2017, 15:14
door dennistd
Als het goed is hangen in de hele regio inmiddels stickers bij de haltevertrekstaat met daarop dat de dienstregeling pas op 4 maart wijzigt en wanneer tot die tijd de vakantiedienstregeling geldt.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: do 23 nov 2017, 16:25
door MarlinOV
Zat laatst in de nieuw beplakte lint. Wat me opviel was dat er nu een deel stilte coupe is geworden :'). Lijkt mij zinloos, je hebt namelijk geen gesloten ruimte.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: do 23 nov 2017, 16:49
door dennistd
En je zit boven de niet zo heel stille motor :X

Re: Concessie Twente

Geplaatst: do 23 nov 2017, 17:02
door MarlinOV
Haha inderdaad _O-.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: do 23 nov 2017, 19:04
door marvinkok
MarlinOV schreef:Lijkt mij zinloos, je hebt namelijk geen gesloten ruimte.
Ik zit eigenlijk altijd in een afgesloten ruimte, net weinig last of geluid van reizigers, en dat zonder "stilte" op de ruiten (A)

Re: Concessie Twente

Geplaatst: do 23 nov 2017, 21:51
door nsimmelink94
Ja, jij wel :')

Re: Concessie Twente

Geplaatst: vr 24 nov 2017, 11:56
door Roeland
Gaat lijn 74 (Arriva) al wel vanaf december 2017 die andere route om Haaksbergen rijden?
Dan krijg je tussen december en maart misschien wel een probleem (aansluiting of capaciteit) rond Haaksbergen.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: vr 24 nov 2017, 11:59
door nsimmelink94
Nee, de 73 en 74 blijven tot opening nieuwe N18 door Haaksbergen rijden.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: vr 24 nov 2017, 13:11
door MarlinOV
Ze gaan Haaksbergen toch niet overslaan als de nieuwe n18 open gaat? Dan er rijdt er vanaf Haaksbergen geen lijn meer naar Enschede, of komt er totaal een nieuwe lijn?

Re: Concessie Twente

Geplaatst: vr 24 nov 2017, 13:16
door MarlinOV
marvinkok schreef:
MarlinOV schreef:Lijkt mij zinloos, je hebt namelijk geen gesloten ruimte.
Ik zit eigenlijk altijd in een afgesloten ruimte, net weinig last of geluid van reizigers, en dat zonder "stilte" op de ruiten (A)
Heb je nog wat ruimte over? Kom graag bij je zitten :wink:

Re: Concessie Twente

Geplaatst: vr 24 nov 2017, 13:45
door nsimmelink94
MarlinOV schreef:Ze gaan Haaksbergen toch niet overslaan als de nieuwe n18 open gaat? Dan er rijdt er vanaf Haaksbergen geen lijn meer naar Enschede, of komt er totaal een nieuwe lijn?
Jawel, 73 en 74 komen in zijn geheel niet meer in Haaksbergen vanaf opening N18. Syntus rijdt nog altijd de 62 Borculo-Denekamp die via Neede en Haaksbergen rijdt naar Enschede en verder. Die blijft er ook gewoon komen. Reizigers die van de 73 of 74 naar Haaksbergen of Hengelo willen kunnen bij Assinkbos overstappen op de 62.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: vr 24 nov 2017, 16:53
door chemie
Dat zijn de plannen in ieder geval (:

Re: Concessie Twente

Geplaatst: vr 24 nov 2017, 23:49
door MarlinOV
Oke was lijn 62 vergeten, maar deze lijn is echt waardeloos. Gaat dwars door Enschede heen, waardoor hij erg vol is en vaak stopt in Enschede. Wat tot gevolg heeft dat hij vaak met vertraging rijdt. Dan hoop ik dat ze net als een paar jaar terug in de spits via de snelweg naar Enschede gaan rijden.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: za 25 nov 2017, 01:30
door dennistd
Zoveel haltes heeft lijn 62 niet in Enschede: het zijn er 5 meer dan lijn 73/74 volgens mij. Probleem is nu vaak de drukte voor Usselo (daar hebben 73/74 ook last van nu), voor de Usselerrondweg en voor de Singel. Daar hou je straks alleen die laatste nog van over als druk punt, hoewel ik denk dat het ook daar een stukje rustiger zal gaan worden.

Overigens verwacht ik dat door de drukte uit Haaksbergen zelf lijn 62 straks in de spits ook wel vaker zal gaan rijden dan nu het geval is. En mocht je echt niet via de Haaksbergerstraat willen: je kunt in Usselo bij de kerk uitstappen en een klein stukje lopen naar de halte Usserlerhofweg om vanaf daar lijn 506 naar Enschede te pakken die wel via de Zuiderval rijdt.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: zo 26 nov 2017, 12:07
door nsimmelink94
MarlinOV schreef:Oke was lijn 62 vergeten, maar deze lijn is echt waardeloos. Gaat dwars door Enschede heen, waardoor hij erg vol is en vaak stopt in Enschede. Wat tot gevolg heeft dat hij vaak met vertraging rijdt. Dan hoop ik dat ze net als een paar jaar terug in de spits via de snelweg naar Enschede gaan rijden.
Heb 5 jaar lang vrijwel elke werkdag met 62 gereisd en inderdaad dikwijls ‘s ochtends de snelbus gepakt die alleen busstations aandeed en via de A35 en Zuiderval reed. Qua terugweg weinig keus gezien ik nog moest overstappen in Borculo en dan zijn de knelpunten het verkeerslicht bij het oude MST, de Singel en de Usselerrondweg.
Maar qua hoeveelheid haltes vind ik Neede eigenlijk erger. Omdat de bus door het hele dorp slingert zijn er extra veel haltes en de rijtijden zijn daar niet op berekend. Maar goed dat er altijd een paar minuten marge tot Borculo in zit want anders had ik nog vaker kunnen blauwbekken :X

Re: Concessie Twente

Geplaatst: zo 26 nov 2017, 13:12
door dennistd
De rijtijd Neede-Borculo is ruim zat. Haaksbergen-Neede is wat krapper, en vooral slechter verdeeld: tot Rietmolen/Wheemergaarden zit er meer dan genoeg tijd in, maar vervolgens wordt het al krapper richting het busstation.