Concessie Veluwe (Syntus)
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5
5299 rijdt nog netjes rond hoor :pos:
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5
Er is toentertijd door iemand gezegd dat de 5299 weg zou gaan bij de wijzigingen die plaats gingen vinden rond april/maart dit jaar. Waar dat is gezegd weet ik niet meer. Het was volgens mij wel speculatief, maar weet dat niet 100% zeker.
De 5298 daarentegen heb ik al tijden niet meer gezien. Hij staat noch in de remise noch heb ik hem op de weg gezien, misschien staat ie dan nog bij TSN Neede/Apeldoorn of is ie afgevoerd.
Daarnaast staat uiteraard de Whisper weer op z'n plekkie in de remise om op te laden, zag hem daar 2 uur geleden in ieder geval nog staan.
De 5298 daarentegen heb ik al tijden niet meer gezien. Hij staat noch in de remise noch heb ik hem op de weg gezien, misschien staat ie dan nog bij TSN Neede/Apeldoorn of is ie afgevoerd.
Daarnaast staat uiteraard de Whisper weer op z'n plekkie in de remise om op te laden, zag hem daar 2 uur geleden in ieder geval nog staan.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
-
- Berichten: 860
- Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
- Locatie: Wezep
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5
Volgens mij is de 5298 toen toch in een kettingbotsing beschadigd geraakt? :N
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen Universiteit Hasselt
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5
Dat klopt inderdaad dat was de 5298 ja. Vervolgens heeft ie nog een flink lange tijd in de remise gestaan van Syntus in Apeldoorn.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
-
- Berichten: 860
- Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
- Locatie: Wezep
Veluwelijn/lijn 201-202-203
Sinds 25 maart is de Veluwelijn geschrapt... Alle bussen zijn ontdaan van hun Veluwelijn-etiketten. Nu zijn er de 201-202 en de 203, wat vindt U daarvan? Wat is U mening/ervaring?
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen Universiteit Hasselt
Re: Veluwelijn/lijn 201-202-203
Veluwelijn bestaat nog, alleen zijn de bussen daar niet meer van opschriften (van veluwelijn) voorzien. Makkelijker uitwisselen met Valleilijnbussen, die hier ook al zijn gesignaleerd (en andersom)
Bij twijfel: gebruik beton.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Veluwelijn/lijn 201-202-203
En makkelijkere inzet op de streeklijnen en/of uitwisseling met de 12m bussen (die niet zijn voorzien van de Veluwelijn-huisstijl)
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5
was 2e Paasdag even in Apeldoorn- de elektr. aanwijzers busstation dachten dat het een gewone maandag was, dus dat was weer veel verwarring bij de schaarse reizigers. Is dat het gevolg van goedkope IT-specialisten in India afhuren, die geen benul van Easter/pasen etc. hebben?
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5
Je mag al blij zijn dat ze werken en ze informatie geven... Want fabrikant van de software failliet.
Provincie heeft het inmiddels(?) overgenomen en ze zouden de software die gebruikt wordt bij de schermen bij de haltes ook in het DRIS inbouwen.
Maar voorlopig is er nog niets veranderd...
Provincie heeft het inmiddels(?) overgenomen en ze zouden de software die gebruikt wordt bij de schermen bij de haltes ook in het DRIS inbouwen.
Maar voorlopig is er nog niets veranderd...
Bij twijfel: gebruik beton.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12541
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5
Zat deze afwijking wel al ingepland in de dienstregeling die in het begin van het jaar ingeladen is? Er kunnen zoveel oorzaken voor zijn, het lijkt me sterk dat in de displaysoftware pasen apart ingeprogrammeerd moet worden (normaliter zou je zoiets uit een database met de jaarplanning halen lijkt mij).midnet schreef:was 2e Paasdag even in Apeldoorn- de elektr. aanwijzers busstation dachten dat het een gewone maandag was, dus dat was weer veel verwarring bij de schaarse reizigers. Is dat het gevolg van goedkope IT-specialisten in India afhuren, die geen benul van Easter/pasen etc. hebben?
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5
Het ligt er gewoon aan dat die dingen nog steeds niet, en dus statisch, werken.
Zolang er geen vertragingstijd en/of volgorde wordt aangegeven zijn ze niet actueel. Ben benieuwd hoe lang de provincie en/of gemeente daarover gaan doen. Naar mijn gevoel gaat dit nog lang duren want ze zeiden dat dit in de herst (van 2011) al af had moeten zijn!
De buffer is ondertussen wel nieuwe belijning op gelegd.
Zolang er geen vertragingstijd en/of volgorde wordt aangegeven zijn ze niet actueel. Ben benieuwd hoe lang de provincie en/of gemeente daarover gaan doen. Naar mijn gevoel gaat dit nog lang duren want ze zeiden dat dit in de herst (van 2011) al af had moeten zijn!
De buffer is ondertussen wel nieuwe belijning op gelegd.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Veluwelijn Zwolle-Apeldoorn lijkt in orde
Veluwelijn Zwolle-Apeldoorn lijkt in orde
Geplaatst op: zaterdag 5 mei 2012 17:36
Laatst bijgewerkt: zaterdag 5 mei 2012 17:38
Het aantal klachten over de Veluwelijn tussen Zwolle en Apeldoorn is in april fors verminderd. Eind maart werd een nieuwe dienstregeling ingevoerd voor de buslijnen tussen de twee steden. De structurele problemen waar Syntus Gelderland sinds de start van de lijn in 2010 mee kampte, lijken nu definitief verleden tijd.
Lees verder
Geplaatst op: zaterdag 5 mei 2012 17:36
Laatst bijgewerkt: zaterdag 5 mei 2012 17:38
Het aantal klachten over de Veluwelijn tussen Zwolle en Apeldoorn is in april fors verminderd. Eind maart werd een nieuwe dienstregeling ingevoerd voor de buslijnen tussen de twee steden. De structurele problemen waar Syntus Gelderland sinds de start van de lijn in 2010 mee kampte, lijken nu definitief verleden tijd.
Lees verder
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5
Het heeft even geduurd, maar Syntus heeft een adviesaanvraag gedaan en gekregen bij ROCOV Gelderland! Dit allemaal in verband met nieuwe dienstregeling Veluwe waarbij met name de stadsdienst Apeldoorn zal gaan veranderen.
Het is hier te lezen: http://rocovgelderland.nl/download/publicaties/123
Voor de geïnteresseerden breidt dit deel door op een adviesaanvraag van november vorig jaar.
Deze kun je hier inzien: http://rocovgelderland.nl/download/publicaties/90
Als ik het zo bekijk is er een grote kans dat eind dit jaar er delen flink omgegooid zullen worden en er denk ik geen taxibusjes (van Connexxion) zullen gaan rijden in de avond. Dit beweerde een chauffeur die ik laatst sprak toen ik met de fluisterbus mee was!
Het is hier te lezen: http://rocovgelderland.nl/download/publicaties/123
Voor de geïnteresseerden breidt dit deel door op een adviesaanvraag van november vorig jaar.
Deze kun je hier inzien: http://rocovgelderland.nl/download/publicaties/90
Als ik het zo bekijk is er een grote kans dat eind dit jaar er delen flink omgegooid zullen worden en er denk ik geen taxibusjes (van Connexxion) zullen gaan rijden in de avond. Dit beweerde een chauffeur die ik laatst sprak toen ik met de fluisterbus mee was!
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5
Is er ook een document beschikbaar dat syntus richting Rocov Gelderland heeft gestuurd?
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5
Ook wel benieuwd naar...MdJ schreef:Is er ook een document beschikbaar dat syntus richting Rocov Gelderland heeft gestuurd?
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5
Dan had ie wel op de website gestaan he. Een van de grote wijzigingen is dat 1 lijn niet meer wijk-station-wijk gaat rijden, maar wijk-station lijnnummer wissel - wijk. Gelijktijdig is dat nog weer een van de zaken die onzeker is omdat beide varianten z'n voor- en nadelen heeft.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5
Ik heb de afgelopen jaren al herhaaldelijk verzocht tot publicatie van de adviesaanvragen. Zonder resultaat. Men weet het aan een gebrek aan mankracht en aan de vertrouwelijkheid van sommige gegevens, maar persoonlijk vind ik dat nogal lastig te rijmen met het wel online kunnen plaatsen van adviezen zelf, waarin vaak ook erg gedetailleerd wordt ingegaan op de voorstellen.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5
Hoe zou jij het vinden als iemand post van jou online gooit, wat hij/zij met de eigen post doet is voor iedereen vrij. En ga er maar vanuit dat zaken die online gezet worden in adviesbrieven niet vertrouwelijk zijn. Anders zouden ze toch niet online komen.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5
In het geval mijn post voor anderen van belang kan zijn, zoals hier het geval is, dan zal ik daar waarschijnlijk mijn toestemming voor geven. En als men mij vooraf inlicht over de plannen mijn brieven openbaar te willen maken, dan zal ik mijn berichten bewust zo opstellen dat publicatie geen bezwaar is.
Maar als in adviezen over toekomstige dienstregelingen hele routes en frequenties zonder problemen kunnen worden benoemd, waarom kan dan de adviesaanvraag met de voorgestelde dienstregelingen zelf niet openbaar gemaakt worden? En wat heb ik dan aan zo'n gepubliceerd advies?
Ter illustratie heb ik ook nog een willekeurig advies van het ROCOV gekozen dat pas gepubliceerd is, over de 'tarieven 2013' van Connexxion. Ik citeer:
Als een ROCOV zich enigszins serieus wil profileren, dan zie ik geen andere optie dan, net als het LOCOV, ook adviesaanvragen te publiceren. Nogmaals, ik begrijp dat het niet altijd kan, maar in de meeste gevallen zie ik geen enkel bezwaar. Toch constateer ik dat het nooit gebeurt, en ook dat er niet verteld wordt waarom dat dan is.
Maar als in adviezen over toekomstige dienstregelingen hele routes en frequenties zonder problemen kunnen worden benoemd, waarom kan dan de adviesaanvraag met de voorgestelde dienstregelingen zelf niet openbaar gemaakt worden? En wat heb ik dan aan zo'n gepubliceerd advies?
Ter illustratie heb ik ook nog een willekeurig advies van het ROCOV gekozen dat pas gepubliceerd is, over de 'tarieven 2013' van Connexxion. Ik citeer:
Ik heb als lezer geen flauw idee wat dit nieuwe abonnement inhoudt, welke voorwaarden eraan verbonden zijn, wat de geldigheid is, en, inderdaad, ook niet welke prijs dat nieuwe abonnement dan heeft. Wat heb ik dan aan zo'n advies? Welk belang meent het ROCOV dat er gediend is bij publicatie ervan? Voor wie is het überhaupt bedoeld?Het ROCOV vindt het bijzonder jammer dat uw nieuwe abonnement geen korting meer geen aan jongeren (t/m 11 jaar) en aan ouderen (65+) en dat deze kaart niet meer als jaarkaart (prijs gelijk aan 10 maandkaarten) verkrijgbaar is. De aanschafprijs van uw nieuwe abonnement, vergeleken met de huidige prijs voor een 2-ster abonnement (2 à 3-ster voor scholieren 11-18 jaar), is mogelijk zeer redelijk. U zult ongetwijfeld ook meer inkomsten krijgen omdat geen reductie (34%) gegeven wordt. Het effect van dit totaal is ons onduidelijk.
Vraag: Kunt u een onderbouwing geven voor de kosten van uw nieuwe abonnement ten opzichte van de prijs voor de verschillende sterabonnementen?
Als een ROCOV zich enigszins serieus wil profileren, dan zie ik geen andere optie dan, net als het LOCOV, ook adviesaanvragen te publiceren. Nogmaals, ik begrijp dat het niet altijd kan, maar in de meeste gevallen zie ik geen enkel bezwaar. Toch constateer ik dat het nooit gebeurt, en ook dat er niet verteld wordt waarom dat dan is.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5
Ben helemaal met je eens., maar dan is het wel essentieel dat de vervoerders die toestemming geven. Zolang die er niet is kun je niemand iets verwijten. Overigens zijn er diverse medewerkers van de verschillende vervoersbedrijven aanwezig, wie niet waagt wie niet wint. Vragen staat vrij, of het antwoord dan openbaar is beslissen de medewerkers.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5
Dan vraag je aan de OV-autoriteit of de adviesaanvragen in een vertrouwelijk deel en niet-vertrouwelijk deel kan laten doen en bij twijfel beslist de OV-autoriteit.
Het is een spectrum.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5
Moeten leden van de adviesraad een vertrouwelijkheidsverklaring tekenen? In principe behartigt het reizigersoverleg de belangen van de reizigers. Dan is het toch niet meer dan logisch dat de reizigers ook mogen weten hoe hun belangen worden behartigd?
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5
nee dat hoeven ze. In principe zijn de vergadering en stukken ook openbaar, zoveel vertrouwelijks zal er toch ook niet besproken worden dunkt me. Maar blijft het punt staan dat het niet aan een adviesraad is om zonder toestemming adviesaanvragen online te zetten. Het Locov heeft die toestemming blijkbaar wel, het rocov gelderland blijkbaar niet. Pech gehad, bovendien denk ik dat er op dit forum meer kennis aanwezig is dan er uit wordt gehaald.
wat betreft de controle op de inspraak geldt dat de deelnemers aan de adviesraden veelal afgevaardogd worden vanuit belangengroeperingen, binnen die groepen zal men toch verantwoording moeten afleggen.
wat betreft de controle op de inspraak geldt dat de deelnemers aan de adviesraden veelal afgevaardogd worden vanuit belangengroeperingen, binnen die groepen zal men toch verantwoording moeten afleggen.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5
Soms heb ik een beetje het idee dat het willekeurig is wat online wordt gezet. De gemeente Nijmegen heeft afgelopen jaar wel de documenten online gezet voor de stadsregio (die zijn inmiddels deels achterhaald, maar toch). Dus het kan wel. In dat document staat ook dat de lijnennetkaart "inmiddels openbaar" is. Dus de lijnennetkaart van Nijmegen voor komend jaar staat inmiddels online. In Arnhem heeft men kennelijk niet de moeite genomen dus die staat niet online, op wat fragmenten na (de meeste wijzigingen wel gelukkig). Het is dezelfde concessie nota bene.
Ik denk dat het geen slecht idee is voor meerdere partijen om dingen online te zetten. Ook het locov (misschien moeten ze maar aan de vervoerder om toestemming vragen, voor zover dat al niet wettelijk geregeld is). Ze hebben zelf wel kennis van het openbaar vervoer in de regio, maar volgens mij is het juist met busvervoer zo dat individuele reizigers best wel nuttige tips kunnen geven. Zelfs de vervoerder kan er denk ik nog enige mate van profijt van ondervinden.
Ik denk dat het geen slecht idee is voor meerdere partijen om dingen online te zetten. Ook het locov (misschien moeten ze maar aan de vervoerder om toestemming vragen, voor zover dat al niet wettelijk geregeld is). Ze hebben zelf wel kennis van het openbaar vervoer in de regio, maar volgens mij is het juist met busvervoer zo dat individuele reizigers best wel nuttige tips kunnen geven. Zelfs de vervoerder kan er denk ik nog enige mate van profijt van ondervinden.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5
Mwah, deze hele gang van zaken duurt al jaren. Ik heb er al meerdere mails aan gewijd. Inmiddels kon er toch wel iemand op het lumineuze idee gekomen zijn om die toestemming dan te gaan regelen? Ik verwijt niemand iets, maar verwonder me hier wel over.Freek schreef:wel essentieel dat de vervoerders die toestemming geven. Zolang die er niet is kun je niemand iets verwijten.
Zoals ik hierboven aangaf, kan de adviesraad toch goed zelf bedenken dat het waardevol zou zijn die adviezen ook openbaar te krijgen, en zich daarvoor in te spannen?Freek schreef:Maar blijft het punt staan dat het niet aan een adviesraad is om zonder toestemming adviesaanvragen online te zetten.
Ik zal over een paar weken, als ik wat meer tijd heb, wel weer eens een mail sturen om te zien of men ondertussen een andere reden bedacht heeft waarom dit toch allemaal niet mogelijk is. Een negatieve benadering, inderdaad, want ik proef gewoon onwil, en dat vind ik zo jammer.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten