Hoewel ik denk dat de hoeveelheden reizigers tussen de Almeerse stations niet verschrikkelijk enorm zijn in spits in vergelijking tot de hoeveelheid reizigers richting Amsterdam denk ik dat je wel moet uitkijken met het trekken van van conclusies. In 2009 waren er ongeveer 80.000 banen in Almere tegenover een beroepsbevolking van 95.800 mensen. Het zou mij dus niet zal verbazen als er toch redelijk wat reizigers tussen de stations zijn.
Binnen Almere zelf zijn er geen file's en zijn de afstanden wat korter waardoor de Auto, Bus en fiets al wat beter uit de bus komen ten opzichte van de trein. Daarom zou het minder bezwaarlijk kunnen zijn om alternerend stations over te slaan. Al vraag ik me wel af of dit oplossingen zijn waar we op zitten te wachten. Zeker omdat een goede binnenstedelijke bereikbaarheid natuurlijk positieve effecten kan hebben op het aantal banen in Almere zelf. (en dus op de pendel tussen Amsterdam en Almere.)
Extra inhaalsporen Flevolijn zijn overbodig
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Extra inhaalsporen Flevolijn zijn overbodig
Tussen Utrecht en Arnhem werkt het anders al jaren prima. Punt bij ETMET was denk ik ook dat het niet planmatig was om door te rijden, dus dan verwacht je dat een trein ergens gaat stoppen maar dan rijdt-ie door...Caspar schreef:Maarja het overslaan op bepaalde tijdstippen ligt bij de reiziger erg gevoelig. Dat bleek ook uit de ETMET proef volgens mij. Het maakt het een en ander er niet duidelijker op.
Re: Extra inhaalsporen Flevolijn zijn overbodig
Dat scheelt nogal, ja...
Zo keek ik nog een keer lelijk op mijn neus toen ik tentamen had in Leiden en dus een uur vroeger dan normaal de trein nam van HS en dat bleek dan zowat de enige trein van de dag te zijn die niet in Leiden stopte... En dat was nog altijd mijn eigen schuld omdat ik niet op de CTA gekeken had.
Zo keek ik nog een keer lelijk op mijn neus toen ik tentamen had in Leiden en dus een uur vroeger dan normaal de trein nam van HS en dat bleek dan zowat de enige trein van de dag te zijn die niet in Leiden stopte... En dat was nog altijd mijn eigen schuld omdat ik niet op de CTA gekeken had.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Extra inhaalsporen Flevolijn zijn overbodig
En niet op de trein zelf gelet had, want de enige trein vanaf HS die niet op Leiden stopt is de toch wel opvallend anders gekleurde Beneluxtrein
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Extra inhaalsporen Flevolijn zijn overbodig
Volgens mij stopte die toen (in 1996) nog in Leiden en was het de boottrein tussen Amsterdam en Hoek van Holland. Maar ik weet het niet zeker. Ik weet wel toen ik stage liep in Amsterdam in 1995 ik vaak die boottrein om 19.55 u vanaf Asd pakte terug naar huis. Die reed via Haarlem maar hij schoot wel lekker op.
Re: Extra inhaalsporen Flevolijn zijn overbodig
Was de boottrein een losse trein tussen Amsterdam en Schiedam dan? Ik ken hem vooral als aanhangsel van de Sneltrein of Intercity. In het laatste geval werd het laatste treinstel op Rotterdam Centraal afgekoppeld en reed die vanaf daar terug naar H.v.Holland Haven.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Extra inhaalsporen Flevolijn zijn overbodig
Voormalige treinserie 360: 2 x per dag Asd - Gv - Sdm - Hld.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten