Bartjk schreef:Klaasje schreef:Om jullie maar even uit het lijden te verlossen: Het wordt een Crossway LE van 10,6 meter. (Ja, echt een LE van 10,6 meter)
Klopt. Een fabrikant vind het vast niet erg om het ontwerp een beetje aan te passen. Zolang ze maar geld krijgen

Zolang ze maar geld krijgen... maar dat krijgen ze niet van Arriva. Daar zit meer achter dan alleen geld.
Ik heb dus bij voorbaat al medelijden met de collega's die met die dingen moeten gaan rijden. Een 12 meter bus door midden knippen, 1,4 meter er tussen uit halen en vervolgens weer aan elkaar plakken..... daar moet je niet vrolijk van worden. Want dan gaan ze weer het wiel opnieuw uitvinden en een product maken terwijl er ander 10 meter materiaal te bestellen is:
MAN Lion's City M
Mercedes Citaro K (hier had Syntus overigens mee ingeschreven voor de stadsdienst Lelystad)
Van Hool A308
Of het wordt een slap aftreksel van de 12 meter variant of ze moeten compleet nieuw 10,6 meter chassis ontwikkelen of ze moeten de bus op een Citelis of GX127 onderstel zetten. Ik moet het nog zien of dat wel een succes wordt.
Korte bus varianten zijn vrijwel alleen maar in Nederland, Groot Brittanië en Luxemburg te slijten. Andere landen heb ik ze nog bijna nooit zien rijden.
Want.... waar zijn de 10 meter CXX Amba's en 10 meter Arriva Wrights naar toe gegaan? Die van CXX staan allemaal stil in Tiel. Die van Arriva zijn volgens mij ook nog niet verkocht.