Pagina 55 van 73

Re: Concessie Twente

Geplaatst: di 06 mar 2018, 08:57
door SuperGhost
regenmaker schreef:Ja, waarom de provincie lijn 95 Almelo - Rijssen niet heeft opgedoekt snap ik niet. Rijssen - Holten is al opgeheven en Enschede - Glanerbrug rijdt elke 10 min in de spits, dat zal wel zijn omdat het station niet gunstig ligt.
Omdat lijn 95 (vanaf Enter gezien) niet én in Goor (treinen naar Zutphen en Oldenzaal) én in Rijssen (trein naar Almelo) betrouwbaar kan aansluiten, de benodigde reistijd is daarvoor te lang. De huidige gekozen oplossing is natuurlijk al helemaal dramatisch, want met het doorrijden van/naar Almelo zou je dan juist in Goor goed moeten aansluiten (in Rijssen maakt dan immers niet uit, omdat je toch al door rijdt) en dat gebeurd juist niet.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: di 06 mar 2018, 09:03
door Chrysa
erjeebee schreef:Almelo-Rijssen (hoe heet die lijn tegenwoordig? is net weer omgenummerd geloof ik): OPHEFFEN
Rijssen-Hoiten (idem): OPHEFFEN
Enschede-Glanerbrug: OPHEFFEN

Stations in Aadorp en Zenderen knutselen -> 51 en 83 OPHEFFEN

U begrijpt het al, ik ben niet zo van de visgraat
Mogen we daar nog een argument bij?

Re: Concessie Twente

Geplaatst: di 06 mar 2018, 09:21
door jelmerrr
Nou ja lijn 95 is in de spits nog niet voor de helft gevuld (zag het vanmorgen)

Re: Concessie Twente

Geplaatst: di 06 mar 2018, 09:29
door SuperGhost
Hij zegt dat je in een visgraatmodel geen enkele parallelle buslijn mag hebben, waarbij hij vergeet dat het bij het visgraatmodel alleen gaat om parallelle buslijnen die tussen de stations geen (belangrijke) bestemmingen meer aan doen of grotere kernen bedienen en waarbij er dan ook voldaan kan worden aan een belangrijke voorwaarde: het resterende busnet kan dan ook goed aansluiten op de trein.

Van die 3 diensten die hij roept, voldoet er geen een hieraan:
- Almelo-Rijssen voldoet niet aan het feit dat je goed op de treinen moet kunnen aansluiten (je kunt niet én in Rijssen én in Goor goed aansluiten)
- Rijssen-Holten bestaat niet eens (meer). Een buslijn die niet rijdt kun je dus onmogelijk opheffen.
- Enschede-Glanerburg bedient tussendoor nog veel woonwijken in Glanerbrug en Enschede en voldoet dus ook niet aan de 'eisen' voor een visgraatmodel.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: di 06 mar 2018, 10:02
door cassie127
Daarnaast ligt station de Eschmarke nou niet echt gunstig. Niet voor niets een van de rustige stations van Overijssel. Daarnaast is de bus door de frequentie en route aantrekkelijker. En die frequentie van 6× per uur zal wel niet gekozen zijn omdat ze graag lucht vervoeren

Re: Concessie Twente

Geplaatst: di 06 mar 2018, 10:10
door Chrysa
Was Eschmarke niet het rustigste station van NL met iets van 50 gebruikers per dag? :p

Re: Concessie Twente

Geplaatst: di 06 mar 2018, 11:16
door dennistd
Glanerbrug rijdt in de brede spits een 10-minutendienst. Zou je de reizigers met de trein willen laten gaan dan:
- kunnen ze nog maar 2x per uur reizen
- moeten ze een heel eind lopen/fietsen naar het niet zo centraal gelegen station
- moeten ze in Enschede nog weer een bus nemen of verder lopen naar het Van Heekplein

Om nog maar niet te spreken van reizigers naar alle haltes onderweg waar vrijwel altijd wel iemand in- of uitstapt.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: di 06 mar 2018, 14:28
door chemie
Chrysa schreef:Was Eschmarke niet het rustigste station van NL met iets van 50 gebruikers per dag? :p
Correct.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: di 06 mar 2018, 16:36
door ArrivaBas
Het is nu zelfs het minst gebruikte station in Nederland. (A)

Re: Concessie Twente

Geplaatst: di 06 mar 2018, 22:39
door erjeebee
Chrysa schreef:Mogen we daar nog een argument bij?
Nee :)
Want het was sarcastisch/ironisch.

Ik vind dat ze doorslaan in hun parallellismefanatisme.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: wo 07 mar 2018, 08:25
door regenmaker
Vanaf juli gaat Twents in Rijssen-Holten een nieuw flex concept invoeren: de flexibele buurtbus.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: wo 07 mar 2018, 08:30
door Etienne
En even een linkje bij bovenstaand: https://www.rijssen-holten.nl/actueel/n ... en-in-2018

Re: Concessie Twente

Geplaatst: wo 07 mar 2018, 09:02
door Roeland
jelmerrr schreef:Nou ja lijn 95 is in de spits nog niet voor de helft gevuld (zag het vanmorgen)
Waar heb je hem gezien? Misschien is-ie op sommige lijndelen beter gevuld dan op andere?
Zijn het trouwens vooral reizigers uit Enter die de 95 gebruiken om op een station te komen, of zitten er ook veel doorgaande reizigers tussen Goor en Rijssen in?

Re: Concessie Twente

Geplaatst: wo 07 mar 2018, 10:47
door jelmerrr
In Wierden zoals meestal

Re: Concessie Twente

Geplaatst: wo 07 mar 2018, 10:56
door marvinkok
Dan noem je ook een plaats :')
95 wordt best veel gebruikt voor Goor-Rijssen voor overstappen op de trein aldaar naar wierden en dan door naar Zwolle. Almelo-rijssen is inderdaad erg rustig. Goor-Borculo is ook met name in de spitsen drukker.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: wo 07 mar 2018, 12:25
door dennistd
Aan het begin van de middagspits (zo rond 14u-15u) was het altijd nog wel redelijk druk vanaf Almelo richting Rijssen. Maar goed, dat was een jaar of twee terug, kan best veranderd zijn nu :X

Re: Concessie Twente

Geplaatst: zo 11 mar 2018, 08:28
door BdRiet
Busmaterieel inzet Optares

Er zijn sinds de nieuwe dienstregeling naar ik meen vier Optares ingezet op twee lijnen en ieders twee omlopen naar ik meen.

De twee omlopen op lijn 51; Almelo - Hengelo, en de andere twee omlopen op de lijn 12 in Hengelo? :roll: :N :6

Re: Concessie Twente

Geplaatst: zo 11 mar 2018, 08:46
door dennistd
1x 10
2x 12
2x 51

En op lijn 7 rijdt sprinter 2301

Re: Concessie Twente

Geplaatst: zo 11 mar 2018, 09:08
door BdRiet
En lijn 96 Rijssen - Nijverdal dan?

Re: Concessie Twente

Geplaatst: zo 11 mar 2018, 09:17
door marvinkok
12 meter. Goor heeft geen Optares meer.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: zo 11 mar 2018, 09:19
door BdRiet
Pauzes Oldenzaal
Vanaf de nieuwe dienstregeling krijgen de almelose chauffeurs een extra pauze (niet iedere dienst!) in hun dienst dat de lijnen 66 en 64 onderbreekt; 66 naar oldenzaal, pauze (kan variëren van een kleine plaspauze van ongeveer 10 minuten tot een grote pauze) en met de volgende 66 weer terug naar almelo, of met de 64 weer terug naar almelo. De andere optie is; met de 64 vanuit almelo naar oldenzaal, overdinkel en op de terugweg in oldenzaal pauze, zie per definitie voorgaande, en met de andere 64 weer richting almelo.

Gezellig, half almelo pauzeert in oldenzaal, wordt het daar toch nog gezellig.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: zo 11 mar 2018, 09:21
door BdRiet
marvinkok schreef:12 meter. Goor heeft geen Optares meer.
maar Apeldoorn denk ik nog wel ... *bus* _O_ :lol:

Re: Concessie Twente

Geplaatst: zo 11 mar 2018, 09:22
door dennistd
Wat bedoel je nou te zeggen? Almelose chauffeurs hebben altijd al pauzes in Oldenzaal hoor?

Re: Concessie Twente

Geplaatst: zo 11 mar 2018, 09:25
door BdRiet
Nu wel vaker Dennis ... we zaten er vd week met 3 collega's tegelijk ...

Re: Concessie Twente

Geplaatst: ma 12 mar 2018, 09:11
door nsimmelink94
BdRiet schreef:
marvinkok schreef:12 meter. Goor heeft geen Optares meer.
maar Apeldoorn denk ik nog wel ... *bus* _O_ :lol:
Maar wat heeft Apeldoorn met Twente te maken? Twee compleet andere concessies ;)