Weet ik, maar op de ZHO is dat niet noodzakelijk. De ZH hoeft niet doorgetrokken te worden naar O aangezien slechts een enkeling doorreist, vrijwel iedereen stapt in Hengelo uit of over op een andere trein.
Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
-
- Berichten: 206
- Lid geworden op: di 21 nov 2017, 17:38
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
-
- Berichten: 550
- Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Leuk en aardig dat je ZHO op zou willen splitsen vanwege de dieseltreinen, je wint er alleen enkel maar een paar jaar mee. Voor ZHO is het immers ook de bedoeling dat het onder de draad komt...
Grt. Stefan
-
- Berichten: 206
- Lid geworden op: di 21 nov 2017, 17:38
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Paar jaar? Volgens mij is het elektrificeren vele jaren uitgesteld. Vraag me ook af hoe lang Arriva er nog met die krakkemikkige Lintjes blijft rijden, die zijn gewoon op. Momenteel veel uitval op de ZHO.
https://www.tubantia.nl/hengelo/kapotte ... ~aeb43260/
Maar mijn punt gaat meer om het kruisend verkeer in Hgl tegen te gaan, vandaar de opknipping, zie de berichten ervoor.

-
- Berichten: 100
- Lid geworden op: vr 04 nov 2022, 12:49
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Wat ook mooi zou zijn in Hgl is als de overstap vanuit Zp op de Sprinter naar Es v.v. crossplatform zou zijn ipv van de a naar de b fase te moeten lopen wat minimaal 2 minuten lopen is. Zou er wel een extra perron bijgebouwd moeten worden maar daar is ruimte genoeg voor in Hgl op het emplacement.
Bovenleiding staat nu gepland voor minimaal eind 2032... Tegen die tijd zullen er wel GTW's van de Maaslijn gaan rijden op ZHO zodat Arriva van die Linten af kan.
Bovenleiding staat nu gepland voor minimaal eind 2032... Tegen die tijd zullen er wel GTW's van de Maaslijn gaan rijden op ZHO zodat Arriva van die Linten af kan.
-
- Berichten: 7245
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Alleen is de huidige concessie dan alweer afgelopen en moet je maar afwachten of Arriva de volgende wint
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3836
- Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Berichten over de RB61 op verzoek afgesplitst naar een eigen topic. Omdat er twee discussies door elkaar liepen ging dat niet zonder dat er in dat topic berichten terecht kwamen die ook over ZHO gingen.
-
- Berichten: 5706
- Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Het voordeel van Hengelo is wel dat een overstap in alle richtingen mogelijk is, dus ook Delden-Borne of Hengelo Oost-Enschede. Dat ben je kwijt dan.Sorry_geen_dienst schreef: ↑do 22 mei 2025, 11:00 Wat ook mooi zou zijn in Hgl is als de overstap vanuit Zp op de Sprinter naar Es v.v. crossplatform zou zijn ipv van de a naar de b fase te moeten lopen wat minimaal 2 minuten lopen is. Zou er wel een extra perron bijgebouwd moeten worden maar daar is ruimte genoeg voor in Hgl op het emplacement.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten