Pagina 78 van 96

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: di 11 jun 2019, 10:11
door T-hijs
Wat mij trouwens opvalt: in ieder geval in Asperen staan nog overal Arriva-halteborden waarop lijn 73 is aangegeven... Heb er al een paar keer melding van gemaakt bij Arriva, maar blijkbaar voelen ze zich niet geroepen om de 73 van de borden te verwijderen...

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: di 11 jun 2019, 10:30
door The Greyhound
Roeland schreef:Ik kan mij voorstellen dat een nieuwe buurtbuslijn die Haaften en Herwijnen met Leerdam verbindt, nog wel wat kans kan hebben.

Verder denk ik inderdaad dat die 141, die deels parallel loopt aan de 260, beter had gekund. Bijvoorbeeld: een uurdienst Leerdam - Heukelum - Spijk - Gorinchem (dus niet meer door Asperen, daarvoor heb je de 260) is met één omloop mogelijk.
Voor die uurdienst moet je wel flink doorrijden, en niet een al te grote slinger door Gorinchem maken. Ook vervalt daarmee de verbinding Asperen-Gorinchem, waar in de spits vraag naar is. Die zou je kunnen blijven afvangen met scholierenritten van lijn 673. Of 141 dan buurtbus 241 moet worden, laat ik even in het midden.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: wo 12 jun 2019, 20:55
door Nitein-Repart
Bollenstad schreef:Wat mij trouwens opvalt: in ieder geval in Asperen staan nog overal Arriva-halteborden waarop lijn 73 is aangegeven... Heb er al een paar keer melding van gemaakt bij Arriva, maar blijkbaar voelen ze zich niet geroepen om de 73 van de borden te verwijderen...
Kost teveel geld denk ik

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: do 13 jun 2019, 07:54
door Roeland
The Greyhound schreef:Ook vervalt daarmee de verbinding Asperen-Gorinchem, waar in de spits vraag naar is. Die zou je kunnen blijven afvangen met scholierenritten van lijn 673. Of 141 dan buurtbus 241 moet worden, laat ik even in het midden.
Die Asperse scholieren kunnen prima fietsen naar de nieuwe halte Heukelum (rotonde Provinciale weg), zonder dat die 141 (of 241) 10 minuten verliest met geslinger door de nauwe straatjes van Asperen.
Wie dan toch echt graag in Asperen-dorp wil instappen, kan de 260 nemen naar station Leerdam, en vandaar de trein naar Gorinchem nemen.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: do 13 jun 2019, 11:14
door The Greyhound
In de spits is er een duidelijk vraag naar de verbinding Asperen-Heukelum Gorinchem. Waarom zou je die dan niet bieden met de 673. Een buurtbus of 141/241 kan de rest van de dag de route Leerdam-Heukelum-Gorinchem rijden. Om in dit soort gebieden het OV aantrekkelijk te moet je maatwerk leveren.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: do 13 jun 2019, 11:56
door nvdw
Als er iets op de oude route van de 73 moet gaan rijden, dan moet dat idealiter zo dat het niet meer DRU kost dan de huidige 141 doet. Die rijdt nu ook vrijwel leeg zijn rondjes, dus ik verwacht geen massale protesten als je die halfuursverbinding vervangt door een uurdienst met een ruimer bedieningsgebied.

Leerdam-Gorinchem zou best kunnen in een halfuur enkele reis, mits je
- Asperen geheel overslaat en rechtstreeks van station Leerdam naar Heukelum rijdt, zoals lijn 141 nu deels ook doet
- in Gorinchem een zo strak mogelijke route rijdt, dus niet via de oude stad (Walstraat) of via Wijdschild, of in elk geval niet allebei

Dan kun je bovendien zowel in Gorinchem als in Leerdam blijven aansluiten op de trein.

Of je die midibus die er nu rijdt dan wel een beetje gevuld krijgt: nee, bij lange na niet.
Nitein-Repart schreef:
Bollenstad schreef:Wat mij trouwens opvalt: in ieder geval in Asperen staan nog overal Arriva-halteborden waarop lijn 73 is aangegeven... Heb er al een paar keer melding van gemaakt bij Arriva, maar blijkbaar voelen ze zich niet geroepen om de 73 van de borden te verwijderen...
Kost teveel geld denk ik
Ik denk dat het gewoon 'vergeten gebied' is. Voorheen deed de palenman van het DAV-gebied dit erbij.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: do 13 jun 2019, 20:27
door The Greyhound
nvdw schreef:Als er iets op de oude route van de 73 moet gaan rijden, dan moet dat idealiter zo dat het niet meer DRU kost dan de huidige 141 doet. Die rijdt nu ook vrijwel leeg zijn rondjes, dus ik verwacht geen massale protesten als je die halfuursverbinding vervangt door een uurdienst met een ruimer bedieningsgebied.

Leerdam-Gorinchem zou best kunnen in een halfuur enkele reis, mits je
- Asperen geheel overslaat en rechtstreeks van station Leerdam naar Heukelum rijdt, zoals lijn 141 nu deels ook doet
- in Gorinchem een zo strak mogelijke route rijdt, dus niet via de oude stad (Walstraat) of via Wijdschild, of in elk geval niet allebei

Dan kun je bovendien zowel in Gorinchem als in Leerdam blijven aansluiten op de trein.

Of je die midibus die er nu rijdt dan wel een beetje gevuld krijgt: nee, bij lange na niet.
Gezien het feit dat het grootste deel van de passagiers bestaat uit scholieren, is het rondje door Wijkschild in ieder geval in de spitsrichting wel wenselijk. Buiten de spits zou een buurtbus volstaan en in de avonduren vraag afhankelijk vervoer. Met het huidige budget voor 141 en 673 zou dat haalbaar moeten zijn. Om ook de scholieren uit Asperen een goede verbinding met Gorinchem te geven is een combi 673 en buurtbus wellicht de beste oplossing.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: do 13 jun 2019, 20:30
door The Greyhound
Nitein-Repart schreef:
Bollenstad schreef:Wat mij trouwens opvalt: in ieder geval in Asperen staan nog overal Arriva-halteborden waarop lijn 73 is aangegeven... Heb er al een paar keer melding van gemaakt bij Arriva, maar blijkbaar voelen ze zich niet geroepen om de 73 van de borden te verwijderen...
Kost teveel geld denk ik
Een deel van de haltes op de route tussen Asperen en Gorinchem heeft inmiddels bestikkering en vertrekstaten voor lijn 673.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: do 13 jun 2019, 21:17
door Daniel
Inmiddels? Zijn ze dan niet zo'n 12 jaar te laat?

Of bedoel je 673 :wink:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: do 13 jun 2019, 21:54
door The Greyhound
De huidige Gelderse haltenborden zijn nog geen 8 jaar oud. Toen besloot de provincie Gelderland opeens de groene Arriva borden te vervangen door Gelderse palen, blijkbaar tot verrassing van de palenman van DAV. Pas Na een paar maanden verscheen er een vertrekstaatje op de nog kompleet witte worden en pas na 18 maanden werden de borden bestikkerd...

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: di 16 jul 2019, 18:29
door Tom024
Vandaag gesignaleerd op de stalling in Tiel: de 9151. Gaat de vernieuwring in Rivierenland dan ook beginnen?

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: di 16 jul 2019, 19:00
door Milco
De mini-Citea's schijnen van de Achterhoek naar Rivierenland te verhuizen omdat de 10-meterbussen daar beter tot hun recht komen.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: wo 17 jul 2019, 16:14
door Tom024
Dat lijkt inderdaad te kloppen. 9158 inmiddels ook present.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: wo 17 jul 2019, 20:29
door Hainje
Hoe oud zijn de 12-meters uit Tiel eigenlijk?

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: wo 17 jul 2019, 21:15
door Lijn 45
Hun bouwjaar is 2010.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: wo 17 jul 2019, 22:21
door T-hijs
Milco schreef:De mini-Citea's schijnen van de Achterhoek naar Rivierenland te verhuizen omdat de 10-meterbussen daar beter tot hun recht komen.
Zag vandaag in Culemborg tussen 11.00 en 11.30 op de route van lijn (1)46 inderdaad een korte Citea rijden, in het nieuwe kleurenschema. Nummer niet kunnen zien overigens.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: wo 17 jul 2019, 22:32
door Hainje
Lijn 45 schreef:Hun bouwjaar is 2010.
Oh oké. Het gerucht gaat onder chauffeurs in Tilburg namelijk dat de bussen uit Tiel richting Tilburg zouden gaan. Gezien de leeftijd is dat niet geheel onrealistisch, ben benieuwd in hoeverre dat gemengd gaat met de van Hool Hybrides.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: do 18 jul 2019, 07:21
door bartjemestrom
Bollenstad schreef:
Milco schreef:De mini-Citea's schijnen van de Achterhoek naar Rivierenland te verhuizen omdat de 10-meterbussen daar beter tot hun recht komen.
Zag vandaag in Culemborg tussen 11.00 en 11.30 op de route van lijn (1)46 inderdaad een korte Citea rijden, in het nieuwe kleurenschema. Nummer niet kunnen zien overigens.
Wss de 9151, daar zag ik foto's van langskomen.
Hainje schreef:
Lijn 45 schreef:Hun bouwjaar is 2010.
Oh oké. Het gerucht gaat onder chauffeurs in Tilburg namelijk dat de bussen uit Tiel richting Tilburg zouden gaan. Gezien de leeftijd is dat niet geheel onrealistisch, ben benieuwd in hoeverre dat gemengd gaat met de van Hool Hybrides.
Geloof dat er ook een serie 9300 naar Tilburg gaat.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: do 25 jul 2019, 13:01
door Rikkel
Afbeelding

Bijzonder dit...

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: do 25 jul 2019, 15:04
door SuperGhost
Heeft NS dan wel tijdelijke paaltjes in Zevenaar, Duiven en Westervoort neergezet? (A)

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: do 25 jul 2019, 18:54
door Rikkel
Volgens de NS medewerker op Twitter rijdt NS daar al jaren. En toen ik zei dat Breng en Arriva daar rijden was die er niet van te spreken, maar goed Breng zou er vast wel rijden en dit een foutje in de app zijn?

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: do 25 jul 2019, 19:10
door T-hijs
Rijdt Abellio daar niet ook? Zou dat soms toch als NS worden gezien?

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: do 25 jul 2019, 20:25
door Durashift
Vanmiddag een korte Citea gezien tussen Wageningen en Rhenen. Ziet er prima uit, zo in dat strakke blauw, wat mij betreft. :pos:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: vr 26 jul 2019, 06:04
door ArrivaBas
Bollenstad schreef:Rijdt Abellio daar niet ook? Zou dat soms toch als NS worden gezien?
Abellio's RE19 rijdt non-stop tussen Arnhem Centraal en Zevenaar.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: vr 26 jul 2019, 06:48
door T-hijs
Ah. Dat had ik natuurlijk kunnen nakijken, dan had ik dat geweten... :X