Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Zal afhangen van wat Hermes wil. Zelf hoop ik dat Hermes haar ritten zelf gaat rijden en koppelt aan lijn 121. Ja, dat zal nooit gebeuren, maar ik mag toch zeker wel dromen
Die Ambassadors zijn zover ik weet overgekocht. Dat vertelde mij in ieder geval een chauffeur ooit. Zijn baas was niet zo blij dat deze Ambassadors echter alleen voor streekvervoer ingezet mochten worden. Als eigen OAD bussen eens defect zijn, dan mag zo een Ambassador niet als vervangende bus ingezet worden. Als ze blijven rijden dan krijgen ze waarschijnlijk nieuwe bussen, volgens mij voldoen die Ambassadors namelijk niet meer aan de concessieeisen.
Inderdaad de Amba's voldoen niet aan de concessie-eisen. Die verdwijnen dus sowieso, zullen vervangen worden door MAN's. Of OAD wordt ingehuurd weet ik niet, dat zou met het eisenpakket dat er ligt wel mogen.
Ik weet ook niet wat de rationale was achter het inhuren van OAD. De lijn is geen eilandlijn, sluit in Nijmegen aan op andere Novio lijnen, koppelingsmogelijkheden genoeg in Nijmegen. In Uden was er overdag wel vaak stilstand van een kwartier wat dan meteen als pauze gebruikt werd. Wellicht dat ze daar vanaf wilden. Maar dat geldt voor lijn 9 in Grave ook.
Blijft lijn 99 in 2013 voor de helft bij het KAN (en dus Hermes)? Het zou namelijk ook kunnen dat men die lijn gewoon geheel afstoot aan Noord-Brabant (of andersom, maar dat lijkt me niet omdat men de lijn juist is gaan delen twee jaar terug).
Als Amsterdammer even de perikelen gelezen over de concessie Arnhem-Nijmegen 2013 met nieuwe vervoerder Hermes. Begrijp ik het goed dat alle oude bussen vervangen worden door nieuwe (aardgas?) bussen. Behalve dan de trolleybussen, die worden overgenomen door Hermes. Dat concept BRENG met die kleuren, wit/blauw voor Arnhem en wit/roze voor Nijmegen is apart. Ik heb alleen een, misschien domme, vraag. Waarom rijden de trolleybussen in Arnhem niet in de BRENG kleuren, maar zijn die bussen blauw? Zit daar een bepaalde filosofie achter, misschien dat ze extra op moeten vallen, omdat het trolley's zijn?
Bijvoorbaat dank voor uw reactie(s)!
Oeps, ik zie dat ik een oud draadje naar boven heb gehaald I'am so sorry
fred1954 schreef:Als Amsterdammer even de perikelen gelezen over de concessie Arnhem-Nijmegen 2013 met nieuwe vervoerder Hermes. Begrijp ik het goed dat alle oude bussen vervangen worden door nieuwe (aardgas?) bussen. Behalve dan de trolleybussen, die worden overgenomen door Hermes. Dat concept BRENG met die kleuren, wit/blauw voor Arnhem en wit/roze voor Nijmegen is apart. Ik heb alleen een, misschien domme, vraag. Waarom rijden de trolleybussen in Arnhem niet in de BRENG kleuren, maar zijn die bussen blauw? Zit daar een bepaalde filosofie achter, misschien dat ze extra op moeten vallen, omdat het trolley's zijn?
Bijvoorbaat dank voor uw reactie(s)!
Oeps, ik zie dat ik een oud draadje naar boven heb gehaald I'am so sorry
fred1954 schreef:Als Amsterdammer even de perikelen gelezen over de concessie Arnhem-Nijmegen 2013 met nieuwe vervoerder Hermes. Begrijp ik het goed dat alle oude bussen vervangen worden door nieuwe (aardgas?) bussen. Behalve dan de trolleybussen, die worden overgenomen door Hermes. Dat concept BRENG met die kleuren, wit/blauw voor Arnhem en wit/roze voor Nijmegen is apart. Ik heb alleen een, misschien domme, vraag. Waarom rijden de trolleybussen in Arnhem niet in de BRENG kleuren, maar zijn die bussen blauw? Zit daar een bepaalde filosofie achter, misschien dat ze extra op moeten vallen, omdat het trolley's zijn?
Bijvoorbaat dank voor uw reactie(s)!
Oeps, ik zie dat ik een oud draadje naar boven heb gehaald I'am so sorry
Ja, daar heb ik wat aan, bedankt. Zo, die hebben even een flink aantal nieuwe bussen aangekocht. *bus*
Zit ik alleen nog met mijn brandende vraag: Waarom de trolley's in blauw en niet in BRENG kleuren?
Frank schreef:Mensen moeten me maar verbeteren als ik mis zit, maar volgens mij was de blauwe kleur van de trolleys geëist in de concessie.
Dat klopt volgens mij, maar de reden was volgens mij ook "omdat het altijd al zo geweest is". Alsof mensen de trolley ineens niet meer zien als hij wit is.
De concessie is gegund aan Hermes, dat een dochterbedrijf is van Connexxion, en het vervoersconcept Breng gebruikt. De rechten voor het Breng-gebeuren liggen bij de Stadsregio, dus als de volgende concessie aan een andere vervoerder gegund mocht worden, dan kan er onder de naam Breng gereden blijven worden.
Ik denk ook dat ze dit gedaan hebben omdat Connexxion al een spoorvergunning heeft en Hermes nog niet. Overigens wel leuk om te zien dat mijn foto's bekeken worden op flickr *O*
Een chauffeur van Arriva zei gisteren dat zij geen ritten kwijt raken op lijn 99. Dus de situatie zou voor de klant hetzelfde blijven. Het enige verschil zou zijn dat straks in Breng bussen geen chauffeurs van OAD uit Zeeland maar Hermes chauffeurs van Hermes/Breng uit Nijmegen zitten. Wat gaat het nu zijn?
Dafdriver schreef:Dat zou inhouden dat OAD / Van Dongen het "Breng" werk kwijt raakt.
Dat was het enige wat al zeker was. Maar er was in de wandelgangen het gerucht dat lijn 99 geheel naar Breng zou gaan. En dat laatste schijnt dus bij nader inzien toch niet zo te zijn. Tenminste, bij Breng wel, bij Arriva niet
Diamond zou naar eigen zeggen in de ochtend een spitsrit blijven rijden.
We zullen wel zien. Maar ik zou onderhand wel graag weten waar ik straks aan toe ga zijn ivm mijn financiële planning.
fogeltje schreef:Een chauffeur van Arriva zei gisteren dat zij geen ritten kwijt raken op lijn 99. Dus de situatie zou voor de klant hetzelfde blijven. Het enige verschil zou zijn dat straks in Breng bussen geen chauffeurs van OAD uit Zeeland maar Hermes chauffeurs van Hermes/Breng uit Nijmegen zitten. Wat gaat het nu zijn?
Nou lijn 99 wordt niet geknipt of niet naar een vervoerder overgedragen. Waar die 'fanta'-verhalen vandaan komen.
Wat wel zo kan zijn is dat OAD al het werk kwijtraakt. Maar dat heeft verder niets te maken met de concessie... wellicht heeft OAD niet de goede bussen wat betreft milieunormen. En Breng/Hermes zal niet zomaar wat bussen gaan stallen daar, er zal wel goed over zijn nagedacht wat het goedkoopst is..... wellicht dat het met ed OV-Chipkaart data/apparatuur te maken heeft.
OAD heeft geen eigen aardgasinstallatie zover ik kan zien en het zal voor hen ook niet rendabel zijn om zoiets aan te leggen. Een optie zou natuurlijk kunnen zijn om in Nijmegen te gaan tanken na de laatste rit. Maar wellicht is het ook gewoon een eis dat alles wat onder de kleur van Breng gaat rijden, niet meer uitbesteed mag worden aan een onderaannemer (met uitzondering van spitsritten of versterkingsritten).
uitbesteden mag nog steeds, maar cf huidige concessie-eisen. Dus volgens dezelfde eisen als gesteld aan Breng. Daarom ook amba's in Brengkleuren bij OAD. Dat het vanaf december niet door OAD uitgevoerd gaat worden kan tal van redenen hebben.
Freek schreef:uitbesteden mag nog steeds, maar cf huidige concessie-eisen. Dus volgens dezelfde eisen als gesteld aan Breng. Daarom ook amba's in Brengkleuren bij OAD. Dat het vanaf december niet door OAD uitgevoerd gaat worden kan tal van redenen hebben.
Gisteren van een chauffeur van Arriva gehoord dat er vanuit Nijmegen redelijk wat klachten over de uitbesteding waren omdat chauffeurs van OAD volgens een goedkopere CAO rijden en er dus werk voor Breng chauffeurs verloren is gegaan en vervangen is door goedkoper personeel. Of dit dan een van die redenen zou zijn, weet ik niet.
huibf schreef:Waar die 'fanta'-verhalen vandaan komen.
Overigens kan ik de toekomstige lijnen 12-16 en de nieuwe lijn 3 (oude lijn 3 ook niet) en 31 niet in het menu vinden. Ze zijn wel te benaderen als de opbouw van URLs kent. Ik dacht dat het komt omdat daarvan nog geen oude lijnen bestaan (want de nieuwe lijn 1 kun je bijvoorbeeld vinden door bij de huidige lijn 1 te gaan kijken en dan de periode aan te passen), maar lijn 89 staat dan weer wel in het menu. Heb Breng maar via Twitter verwittigd, heb te horen gekregen dat ze ernaar kijken en dat in ieder geval lijn 3 er spoedig weer bij moet staan (dat van lijn 12-16 heb ik pas later doorgegeven).
Lijnen 3 en 12 kan ik inderdaad niet vinden; lijnen 13, 15 en 16 staan vermeld onder "niteliner", omdat die lijnnummers dat momenteel zijn, maar ze staan er dus wel gewoon in. Lijn 14 staat onder het Arnhemse stadslijntje 14 tussen Kronenburg en Het Duifje. Lijn 31 zie ik er gewoon instaan; ze hebben kennelijk alleen een onderscheid gemaakt tussen de huidige lijn 31 en de toekomstige lijn 31 waardoor hij tweemaal in de lijst staat.