Pagina 9 van 56

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: vr 07 jun 2013, 20:00
door Bartjk
Kan de provincie die gunnings criteria nog wijzigen dan? Want dit klinkt niet zo goed voor de kwaliteit van het vervoer. Want het lijkt mij sterk dat een vervoerder die zo min mogelijk ritten maakt gaat winnen. Het zou toch de afweging prijs/kwaliteit moeten zijn?

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: ma 10 jun 2013, 17:07
door Klaasje
Uiteraard kan je geen gunningscriteria wijzigen nadat de aanbiedingen binnen zijn.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 11 jun 2013, 10:07
door Edwin
Klaasje schreef:Uiteraard kan je geen gunningscriteria wijzigen nadat de aanbiedingen binnen zijn.
Daar denken KNSB en NOC*NSF anders over :wink:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 11 jun 2013, 11:07
door Klaasje
Dan mag je vanzelf voor de rechter verschijnen als de belangen maar groot genoeg zijn.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 11 jun 2013, 11:41
door flipje
Statler Rail schreef: De huidige dienstregeling is door Connexxion enorm opgeblazen omdat zij zo meer geld krijgen (immers: als je een rit van 25 minuten rekt naar 29 minuten krijg je 4 minuten extra betaald, op zo'n rit is dat 16% extra subsidie). Ook een perverse prikkel die de concessieverlener niet door heeft gehad, maar dat terzijde.
Aanleiding voor het verruimen van de rijtijden heeft mede te maken met waar een groot gedeelte van IJsselmond ligt.. De Kop van Overijssel is een waterrijk gebied waar veel bruggen liggen, wat zeer veel invloed heeft op de dienstregeling. Daarom zijn de rijtijden destijds ruimer geworden om (mocht je enkele bruggen tegen hebben) de overstappen te waarborgen. Om een voorbeeld te geven, lijn 71 heeft op de route 6 bruggen waarvan 2 met sluis.
Milco schreef:Ik vind IJsselmond wel een mooie voor Syntus: het grenst mooi aan de concessies Veluwe en Overijssel. Arriva is ook wel een goeie, aangezien het dan aan stadsdienst Lelystad en Friesland grenst. Ik ben benieuwd welke vervoerder Almere (erbij) krijgt :)
Ik denk dat IJsselmond voor Syntus heel nuttig kan zijn. Zo zou een gedeelte van de spitsritten naar Zwolle (lijn 70,74,171,641) de scholierenlijn 9 kunnen versterken (wordt voor een gedeelte 's ochtends gereden met touringcars).

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: ma 17 jun 2013, 20:35
door flipje
Net even lopen Googlen en kwam deze afbeelding tegen:
Afbeelding

Is afkomstig van de DVG (bron). Tevens staat er bij vermeld dat ze zich als DVG mee doen, het is dus geen franchisenemer wat onder hun naam mee doet.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: ma 17 jun 2013, 20:39
door mijack1985
Mooi. Zelf zou ik het wel leuk vinden als DVG wint. Keer wat anders dan de gevestigde orde .

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: ma 17 jun 2013, 21:26
door Klaasje
flipje schreef:
Statler Rail schreef: De huidige dienstregeling is door Connexxion enorm opgeblazen omdat zij zo meer geld krijgen (immers: als je een rit van 25 minuten rekt naar 29 minuten krijg je 4 minuten extra betaald, op zo'n rit is dat 16% extra subsidie). Ook een perverse prikkel die de concessieverlener niet door heeft gehad, maar dat terzijde.
Aanleiding voor het verruimen van de rijtijden heeft mede te maken met waar een groot gedeelte van IJsselmond ligt.. De Kop van Overijssel is een waterrijk gebied waar veel bruggen liggen, wat zeer veel invloed heeft op de dienstregeling. Daarom zijn de rijtijden destijds ruimer geworden om (mocht je enkele bruggen tegen hebben) de overstappen te waarborgen. Om een voorbeeld te geven, lijn 71 heeft op de route 6 bruggen waarvan 2 met sluis.
Typisch voorbeeld van lokale kennis die alleen een zittende vervoerder heeft. Als een nieuwe vervoerder dat vergeet mee te nemen dan kom je per ongeluk beter uit qua prijs.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: do 20 jun 2013, 02:29
door Michael 1988
flipje schreef:Net even lopen Googlen en kwam deze afbeelding tegen:
Afbeelding

Is afkomstig van de DVG (bron). Tevens staat er bij vermeld dat ze zich als DVG mee doen, het is dus geen franchisenemer wat onder hun naam mee doet.
We zien nu ook gelijk dat DVG mogelijk voor Citaro's gaat kiezen dus. Maar dit is overigens grotendeels de huisstijl van Overijssel. Ik vraag me af wat de reden ervoor is. Het grootste deel van de concessie ligt namelijk niet in Overijssel.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: do 20 jun 2013, 07:11
door BrengMe
Volgens mij hebben de provincies Overijssel en Flevoland gezamenlijk aan de huisstijl gewerkt. Het was al het plan vanaf de eerste aanbesteding om deze huisstijl te gebruiken.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: do 20 jun 2013, 09:42
door zone2000
Maar dit is overigens grotendeels de huisstijl van Overijssel. Ik vraag me af wat de reden ervoor is. Het grootste deel van de concessie ligt namelijk niet in Overijssel.
ik zie juist een mooie 50/50. linker zijde overijssel, rechts flevoland

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: do 20 jun 2013, 10:16
door Suus
En de kleur blauw is natuurlijk een schitterende kleur voor bussen :Y

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: do 20 jun 2013, 21:02
door Michael 1988
zone2000 schreef:
Maar dit is overigens grotendeels de huisstijl van Overijssel. Ik vraag me af wat de reden ervoor is. Het grootste deel van de concessie ligt namelijk niet in Overijssel.
ik zie juist een mooie 50/50. linker zijde overijssel, rechts flevoland
Enige verschil is de tekst provincie flevoland en de afbeeldingen. Voor de rest is de structuur hetzelfde.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: vr 21 jun 2013, 07:47
door BrengMe
Citaat van de wiki:
De provincies Flevoland en Overijssel hebben de handen ineen geslagen, en gaan een uniforme huisstijl op al het openbaar vervoer in de regio gebruiken. De regiotaxi's rijden al een tijdje in deze kleurstelling. Vanaf 2011 wordt bijna exact dezelfde huisstijl ook voorgeschreven voor de concessie IJsselmond.
De kleurstelling van het openbaar vervoer in Overijssel/Flevoland-Noord is blauw. De bussen verschillen per regio qua uiterlijk. Op de zijkanten zijn verschillende reizigersgroepen te zien. Op de achterkant pronken op bussen verschillende gedichten.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: ma 24 jun 2013, 22:20
door NintendoC
Klopt het dat morgen de winnaar bekend zou moeten zijn?
Ik ben best wel een beetje benieuwd :P

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: ma 24 jun 2013, 22:35
door BR628
Als ze in Zwolle inderdaad een besluit genomen hebben, wel ja.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: ma 24 jun 2013, 23:27
door flipje
Ze zullen wel moeten..

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: ma 24 jun 2013, 23:29
door Somoht
Ach er volgt ongetwijfeld nog een rechtszaak ;)

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 25 jun 2013, 09:45
door student
Ik begreep via via dat de Gunning met een week is uitgesteld....

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 25 jun 2013, 09:48
door jesperhaverkamp
Lekker lang implementeren :lol. Naja, dat weekje kon er ook nog wel bij.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 25 jun 2013, 10:55
door flipje
Ik heb nu ook bevestiging van een Cxx buschauffeur (kennis) dat het besluit is uitgesteld tot 2 juli...

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 25 jun 2013, 14:35
door Meltrain
Zouden de prijzen weer te hoog zijn? :?

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 25 jun 2013, 14:48
door Statler Rail
Nee. Er is een minimum-DRU-prijs. En dat is nou juist het probleem, zoals ik eerder hier heb uitgelegd. Daarmee stimuleer je de inschrijvers om zo min mogelijk uren aan te bieden. Of allerlei kromme redeneringen te bedenken waarom uren niet meegeteld hoeven te worden. Of om bepaalde ritten überhaupt niet op te geven.

Het is net als vorig jaar: de gunningscriteria kloppen niet en daardoor wordt de aanbesteding een rommeltje. Zoiets is makkelijk te voorkomen: de concessieverleners hadden betere adviseurs moeten inhuren. Dat de huidige club volstrekt incompetent is om een OV-aanbesteding te begeleiden, is inmiddels toch wel keihard bewezen.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 25 jun 2013, 16:14
door Freek
Of men had geen vijf inschrijvers verwacht en heeft gewoonweg extra tijd nodig om te kunnen beoordelen.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: wo 26 jun 2013, 09:21
door abctje0
zou het ook niet kunnen dat 1 van de inschrijvers tijd gevraagd heeft
om de bankgarantie in orde te maken?
banken staan op dit moment niet echt open voor garant staan
of 1 van de twee cowboys moet nog wat aanleveren