Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Best vreemd inderdaad. Er is nu i.p.v. de eerste spitslijn 215 een serieuze streeklijn van maandag tot en met vrijdag die daar ieder uur langs komt. Lijkt me een relevante halte daar.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10198
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
In 2024 heeft lijn 215 vanaf april niet meer gereden door personeelstekort. Nu rijdt de lijn pas weer sinds afgelopen december maar dan niet als spitslijn maar overdag 1x/uur. Het kan zijn dat men de halte nog moet aanleggen? Ik kan mij voorstellen dat dat in 2024 opzij is geschoven aangezien de lijn was opgeheven.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
-
- Berichten: 1306
- Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
- Locatie: Zwolle e.o.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Zal ook wel te maken hebben dat de N352 een redelijk drukke provinciale weg is, halte kommen zijn dus wel noodzakelijk. Ik verwacht dat de provincie Flevoland eerst wil aankijken hoe deze lijn stand houdt het komende jaar voordat men gaat investeren in de aanleg van haltes.
Een vergelijkbare situatie is namelijk gaande in Zwolle met lijn 11 waarbij EBS graag haltes aan de Zwartewaterallee wil thv Holtenbroek/Aa-landen.
Een vergelijkbare situatie is namelijk gaande in Zwolle met lijn 11 waarbij EBS graag haltes aan de Zwartewaterallee wil thv Holtenbroek/Aa-landen.
-
- Berichten: 8292
- Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Lijn 11 rijdt al meer dan een jaar de gewijzigde route in Zwolle. Waarom moeten ze dan nog nadenken of ze daar een halte willen gaan aanleggen?
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
- Locatie: Vleuten
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Wat ik mij eigenlijk meer afvraag - het valt me nu ineens op - is waarom de haltes Hortensiastraat en Dahliastraat (die laatste zelfs met abri en digitale reisinformatie) 5 jaar na het opheffen van lijn 3 door Assendorp nog altijd geen haltes in de tegenrichting gekregen hebben, en daarmee toch niet bijzonder nuttig zijn.
De reserveringen voor het plaatsen van een extra halte bij de Aa-landen snap ik op zich wel, want die zou echt wel wat lastiger in te passen zijn. Anderzijds: de toegevoegde waarde ervan lijkt mij echt groot, en al dan niet aanleggen van die halte kan ook bijdragen aan de mate waarin lijn 11 in de huidige opzet een succes wordt. Aangezien lokale overheden vaak meer waarde hechten aan dit soort 'tangentiële verbindingen' dan vervoerders kan ik mij voorstellen dat de gemeente het graag ziet slagen.
Het zou ook kunnen dat de vervoerders in IJssel-Vecht ook net niet helemaal doortastend genoeg zijn. Op de Apeldoornse lijn 11 wordt immers ook al jaren gesproken over een halte op de Ravenweg, die is er ook nog altijd niet.
De reserveringen voor het plaatsen van een extra halte bij de Aa-landen snap ik op zich wel, want die zou echt wel wat lastiger in te passen zijn. Anderzijds: de toegevoegde waarde ervan lijkt mij echt groot, en al dan niet aanleggen van die halte kan ook bijdragen aan de mate waarin lijn 11 in de huidige opzet een succes wordt. Aangezien lokale overheden vaak meer waarde hechten aan dit soort 'tangentiële verbindingen' dan vervoerders kan ik mij voorstellen dat de gemeente het graag ziet slagen.
Het zou ook kunnen dat de vervoerders in IJssel-Vecht ook net niet helemaal doortastend genoeg zijn. Op de Apeldoornse lijn 11 wordt immers ook al jaren gesproken over een halte op de Ravenweg, die is er ook nog altijd niet.
-
- Berichten: 302
- Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
- Locatie: Baarn
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Als vervoerkundige van Midden-Overijssel heb ik jaren geleden al geprobeerd daar haltes te realiseren. Als ik het me goed herinner kon/kan(?) dat niet, omdat er bij de Dahliastraat geen stoep is aan die kant en geen goede oversteekmogelijkheid te creëren is. De Hortensiastraat had volgens mij iets te maken met teveel kruisend verkeer en de bocht in de directe omgeving van een mogelijke halte.
Reactie op eigen titel, ik weet niet of mijn collega's nu nog tegen dezelfde uitdagingen aanlopen op die locaties.
Reactie op eigen titel, ik weet niet of mijn collega's nu nog tegen dezelfde uitdagingen aanlopen op die locaties.
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
- Locatie: Vleuten
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Hm, toch een wat raar verhaal. Als in, ik geloof best dat de gemeente aangegeven heeft om die reden de haltes niet aan te willen leggen, maar het lijkt me toch dat er met een beetje ambtelijke wil een oplossing te vinden moet zijn.
De Hortensiastraat kan ik inkomen gezien de grote hoeveelheden autos en fietsers die daar samenkomen, maar zou het echt onmogelijk zijn om een halte in de buurt van de Dahliastraat aan te leggen? Zelfs als men écht niet wil investeren in een oversteekplaats (op zich niet heel ongebruikelijk voor een bushalte volgens mij, maar goed) zou het redelijkerwijs mogelijk moeten zijn in overleg met de Boni een halte aan te leggen ten oosten van de bestaande oversteekplaats.
Zou het kunnen dat de gemeente er niet blij mee was dat de stadsbus door Assendorp opgeheven werd, en zich daardoor wat dwarser opstelt, wellicht vanuit de ijdele hoop dat die bus ooit nog terugkomt?
De Hortensiastraat kan ik inkomen gezien de grote hoeveelheden autos en fietsers die daar samenkomen, maar zou het echt onmogelijk zijn om een halte in de buurt van de Dahliastraat aan te leggen? Zelfs als men écht niet wil investeren in een oversteekplaats (op zich niet heel ongebruikelijk voor een bushalte volgens mij, maar goed) zou het redelijkerwijs mogelijk moeten zijn in overleg met de Boni een halte aan te leggen ten oosten van de bestaande oversteekplaats.
Zou het kunnen dat de gemeente er niet blij mee was dat de stadsbus door Assendorp opgeheven werd, en zich daardoor wat dwarser opstelt, wellicht vanuit de ijdele hoop dat die bus ooit nog terugkomt?
- ovVeluwe
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Het gebied rondom de Boni wordt momenteel opnieuw ingericht, het is jammer dat ze destijds daar geen halte bij hebben toegevoegd. Momenteel zit de Boni nog in een tijdelijk gebouw en is er een tijdelijke oversteekplaats (waarbij voetgangers geen voorrang hebben i.t.t. de oversteek verderop), dus ik zou een halte daar echt niet onmogelijk achten, maar daar moet de gemeente dus wel aan meewerken.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Chauffeur bij Syntus Utrecht
Chauffeur bij Syntus Utrecht
-
- Berichten: 1306
- Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
- Locatie: Zwolle e.o.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Scania 1010 en 1023 hebben vanochtend hun eerste slagen gemaakt op lijn 141.
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Er komt in Kampen waarschijnlijk dus een 2e buurtbus aan. Ben erg benieuwd naar de route.Na recordjaar moet de stadsbuurtbus ook naar nieuwe plekken in Kampen gaan rijden: ‘Dit is al langer een wens’
Het gaat uitstekend met de stadsbuurtbus van Kampen. Afgelopen jaar vervoerde de bus een recordaantal passagiers. Daarom moet de bus langs meer plekken in Kampen gaan rijden. ,,Die betrokkenheid is echt heel mooi om te zien.”
Er ligt een plan bij de provincie Overijssel om op zijn vroegst in december van dit jaar ook een bus te laten rijden van station Kampen naar de wijken Brunnepe, Greente en industrieterrein Haatland.
https://www.destentor.nl/kampen/na-reco ... ~a46fb73e/
-
- Berichten: 1306
- Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
- Locatie: Zwolle e.o.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
De eerste 12m Scania (4080) is vandaag ingezet in IJV.
-
- Berichten: 816
- Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Correctie: 12.8 meter.
-
- Berichten: 1306
- Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
- Locatie: Zwolle e.o.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Als we dan toch gaan muggenziften, 12,76 meter..
Tevens kregen we vandaag het bericht dat de 31 Ebusco 3.0 van de zomer geleverd gaan worden. De bussen die bestemd waren voor Qbuzz gaan naar EBS, dus 12 meter wagens ipv 13,5 meter (Bron).
Tevens kregen we vandaag het bericht dat de 31 Ebusco 3.0 van de zomer geleverd gaan worden. De bussen die bestemd waren voor Qbuzz gaan naar EBS, dus 12 meter wagens ipv 13,5 meter (Bron).
-
- Berichten: 1306
- Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Hoe zit het met de 13,5 meter wagens dan? Zijn die niet al (bijna) af? Lijkt nu net alsof ze daar nog niet mee begonnen waren.
-
- Berichten: 104
- Lid geworden op: ma 05 sep 2022, 12:20
- Locatie: Velserbroek
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Wel vreemd dat die dan niet meer geleverd gaan worden, of komen deze 31 12 meter bussen bovenop de in november 2022 (!!!) geplaatste order? Op zich ook wel jammer, ik was erg benieuwd naar de 13,5 meter variant.
Frequent reiziger in Haarlem IJmond.
- ovVeluwe
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Sowieso zou er nog een gat blijven van ruim 20 bussen als je het aantal vergelijkt met het huidige wagenpark. Er zijn nu 40 VDL's, 4 (van de 8?) 13m Scania's en 3 (van de 5) 18m Scania's.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Chauffeur bij Syntus Utrecht
Chauffeur bij Syntus Utrecht
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
En een deel van de K7U's is naar ZaWa en blijft daar voorlopig ook. Volgens mij gaan die zelfs omgestickerd worden.
-
- Berichten: 1306
- Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Klopt, uiterlijk in juni (pas). https://www.deorkaan.nl/vermindering-ri ... er-gebied/
-
- Berichten: 1306
- Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
- Locatie: Zwolle e.o.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Die 13,5 meter bussen zijn nooit geproduceerd vanwege de financiële prikkelen van Ebusco.
Klopt voor de zomer krijgen deze een blauw Meerplus jasje.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10198
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Wilde gok hoor, maar zou het niet kunnen dat EBS de VDL's tijdelijk huurt, wellicht van Keolis, en dat ze wellicht binnenkort een deel van de VDL's vervangen voor eigen tijdelijk materieel wat ze toch al in bezit hebben?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
-
- Berichten: 144
- Lid geworden op: do 21 mar 2024, 16:32
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Persoonlijk vind ik kapitaalvernietiging wanneer je bussen tijdelijk gaat om stickeren. Is het overigens de bedoeling dat de bussen weer terug komen naar deze concessie.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10198
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Wat is tijdelijk: een paar maanden of 3 jaar?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
- ovVeluwe
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Dat zou inderdaad kunnen, maar door de vele schades is er al een tekort aan bussen. Dus gaan er waarschijnlijk nog geen VDL's terug naar Womy. Daarnaast zijn er bij Ebusco's geen geledes besteld en is er nog steeds een verschil tussen 40 VDL's en 31 Ebusco's.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Chauffeur bij Syntus Utrecht
Chauffeur bij Syntus Utrecht
-
- Berichten: 104
- Lid geworden op: ma 05 sep 2022, 12:20
- Locatie: Velserbroek
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Er zullen sowieso bussen bij besteld moeten worden om dat gat op te vangen, aangezien de 10 gelede Citea SLFA-181 Electric uit Waterland niet zullen komen. Of dat dan bij Ebusco gaat zijn is dan nog maar de vraag. Ik denk dat EBS sowieso eerst wacht op de 31 12 meter Ebusco’s en dat ze dan (pas!) een beslissing gaan nemen over een eventuele vervolgorder bij Ebusco of een nieuwe order bij een andere fabrikant voordat het oude tijdelijke materieel aan de kant zal gaan.
Frequent reiziger in Haarlem IJmond.
-
- Berichten: 1306
- Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
- Locatie: Zwolle e.o.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
EBS heeft helemaal geen haast om elektrische bussen bij te bestellen, gezien de beperkte laadcapaciteit (lees: vol stroomnet) op de stallingen in Flevoland. Er is voorlopig geen plek om meer bussen op te laden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten