Pagina 10 van 136

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 31 jan 2019, 10:18
door Mdk
Maar ook het grootste groene bussen gebied (A)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 31 jan 2019, 11:12
door cassie127
Ik heb in Overijssel (oke, zo af en toe in Zwolle dan) en Flevoland de laatste jaren alleen maar blauwe bussen gezien... En dat is straks toch het grootste deel van wat onder IJssel-Vecht gaat vallen, waar ook nog genoeg aansluitende blauwe treinen rijden :6

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 31 jan 2019, 11:21
door diederickx
SuperGhost schreef:Rijn-Waal zie ik gewoon de merknaam Breng voortzetten
Breng is toch een bedrijfseigen merknaam van Transdev?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 31 jan 2019, 17:32
door JothamvW
Nee, is tegenwoordig van de provincie.
Was wel van Novio toen het daar nog onder viel.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 31 jan 2019, 19:55
door Abus
Ik hoop niet dat die afschuwelijke huisstijl van Overijssel doorgezet wordt met die poppetjes op de zijkant. Went na al die jaren nog steeds niet, zo lelijk. 1 op 1 doorzetten kan overigens zonder meer niet, want nu staat in IJsselmond op de bussen aan de ene zijkant Flevoland, en aan de andere zijkant Overijssel. Of Gelderland moet op het dak of de achterkant geschreven worden...

Breng uitrollen naar de hele regio Oost zou ik nog wel wat vinden. Maar de provincies willen vast af van de bedenksels van de Stadsregio's (Breng en Twents).

De fantasie van de concessieverleners zal wel beperkt zijn tot GOFnet of zo.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 31 jan 2019, 20:17
door SuperGhost
Wat is je bron dat men van Breng af zou willen?

Dat men van Twents afwilde is logisch, aangezien men één naam voor Twente en Midden-Overijssel wilde en dan kun je moeilijk een streeknaam als Twents gebruiken. Ze zouden in Midden-Overijssel niet staan te springen om als Twente gezien worden.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 31 jan 2019, 21:05
door jelmerrr
Kunnen de treinen niet blaiwnet blijven? Reputatie is volgens mij beter dan NS, iig Keolis.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 31 jan 2019, 21:11
door BrengMe
Abus schreef:Ik hoop niet dat die afschuwelijke huisstijl van Overijssel doorgezet wordt met die poppetjes op de zijkant. Went na al die jaren nog steeds niet, zo lelijk. 1 op 1 doorzetten kan overigens zonder meer niet, want nu staat in IJsselmond op de bussen aan de ene zijkant Flevoland, en aan de andere zijkant Overijssel. Of Gelderland moet op het dak of de achterkant geschreven worden...
Tja, smaken verschillen... Ik vind de huisstijl van Overijssel wel mooi, die mag wat mij betreft wel voortgezet worden. Dat met die logo's moet geen probleem zijn, het is ook een optie om deze gewoon uit de huisstijl te verwijderen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 31 jan 2019, 22:24
door Abus
SuperGhost schreef:Wat is je bron dat men van Breng af zou willen?

Dat men van Twents afwilde is logisch, aangezien men één naam voor Twente en Midden-Overijssel wilde en dan kun je moeilijk een streeknaam als Twents gebruiken. Ze zouden in Midden-Overijssel niet staan te springen om als Twente gezien worden.
Geen bron, maar een vermoeden. De provincies wilden dolgraag van de Stadsregio's af, en ik vermoed ook van hun producten. De concessie Rijn-Waal wordt ook groter dan de SAN. Ik vermoed dat alle drie concessies in Oost-Nederland dezelfde merknaam gaan krijgen, ook vanwege de gebiedswisselingen. Over die merknaam wordt zo geheimzinnig gedaan, dat het geen Breng wordt. Dat had nu al gewoon vermeld kunnen worden. We gaan het meemaken, als het bestek voor IJssel-Vecht ooit op de markt komt.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 31 jan 2019, 22:31
door Abus
BrengMe schreef: Tja, smaken verschillen... Ik vind de huisstijl van Overijssel wel mooi, die mag wat mij betreft wel voortgezet worden. Dat met die logo's moet geen probleem zijn, het is ook een optie om deze gewoon uit de huisstijl te verwijderen.
Geef mij maar een ouderwetse bus in signaalkleur (geel), zoals U-OV. Maar een goed bedachte merknaam als Breng doet het ook wel, net als Qliner of Interliner. Een fantasieloze naam als R-net dan weer niet. Daar heb ik niets mee.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: zo 03 feb 2019, 14:26
door regenmaker
De Stentor heeft Arriva en Connexxion over de nieuwe concessie gesproken.

De Stentor

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: ma 04 feb 2019, 16:17
door HOV38
Vorige week zag ik dat er met een elektrische bus werd proef gereden op lijn 3 (Berkum - Station) in Zwolle. Niet in reizigersdienst overigens. Of dit ook op andere lijnen heeft plaats gevonden heb ik niet kunnen zien.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: ma 04 feb 2019, 16:37
door cassie127
Kan het ook een wagerstofbus geweest zijn? Die staat iig komende zaterdag op het nieuwe busstation van Zwolle

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: ma 04 feb 2019, 17:22
door Daniel
Nee het was een Ebusco 2.1, zag er een foto van langskomen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: ma 04 feb 2019, 20:07
door Lijn 45
Het zal dan die witte 2.0 zijn geweest. :wink:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: ma 04 feb 2019, 20:14
door Daniel
Nope, hij was grijs. Is een exemplaar van het Belgische Multiobus, opvallend wel met Nederlands kenteken: https://pbs.twimg.com/media/DyjtOU-XQAASNdq.jpg:large

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: ma 04 feb 2019, 20:17
door Lijn 45
Dat blijkt een ex-Qbuzz te zijn.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: ma 04 feb 2019, 20:19
door Daniel
Meer een demobus van Ebusco die toevallig in de kleuren van een gebruiker gestickerd is dan, dat verklaart ook waarom hij met Nederlands kenteken bij een Belgisch bedrijf rondrijdt en nu makkelijk even in Zwolle langs kon.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: di 05 feb 2019, 16:22
door NG²7²™
Bij Multiobus zijn inmiddels de twee eigen wagens afgeleverd, dus daar zal deze niet meer rijden.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: wo 06 feb 2019, 18:43
door regenmaker
In ieder geval is de aanbesteding vandaag gepubliceerd.

Negometrix

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: wo 06 feb 2019, 21:27
door dennistd
--- Blijkbaar mag het PvE niet verspreid worden, lang leve de openbaarheid van de politiek :X ---

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: wo 06 feb 2019, 21:52
door PHS
Opvallend: de stadsdienst van Apeldoorn is grotendeels ingedeeld in de categorie B, net als Zwolle, Lelystad en Deventer. Er zijn nauwelijks lijnen ingedeeld in de categorie A, maar gek genoeg wel weer relatief veel in Flevoland (lijnen 71, 140, 141, 144, 147 en 148).

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: wo 06 feb 2019, 21:55
door regenmaker
De hele stadsdienst Apeldoorn is geüpgradet naar de B-status met uitzondering van de lijnen 12 en 16. Ik ben allang blij. *bus* *bus*

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: wo 06 feb 2019, 22:11
door Mdk
Maar aan het abc systeem is dus vastgehouden? We hoeven dus geen innovatie op het lijnennet te rekenen van de inschrijvers?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: wo 06 feb 2019, 22:28
door regenmaker
Nou niet helemaal, de vervoerder mag B lijnen combineren, koppelen, andere route kiezen of andere locaties bedienen die aansluiten op de vervoerbehoeften van reizigers.

Wat ik opvallend vind is dat de provincie Overijssel lijn 31 (Ommen - Balkbrug) wil ruilen voor lijn 40 (Meppel - Steenwijk) met het OVBGD.

De capacities in Zwolle moeten worden overgenomen van Keolis.