Pagina 92 van 136

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 19 nov 2020, 15:50
door sirvinniei
Het is dat het zo politiek correct is verwoord...

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 19 nov 2020, 16:31
door SuperGhost
Respect voor de autisten ja! :mrgreen: (A)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 19 nov 2020, 16:32
door PHS
Hainje schreef: do 19 nov 2020, 14:46
regenmaker schreef: ma 16 nov 2020, 19:06 Ik snap nooit dat nummertjes geneuzel hier. Waarom moet elke lijnnummer precies mooi in een reeks vallen en moet dat voor heel Nederland hetzelfde zijn.
Mensen met autisme hebben nogal de neiging zich met/op details en/of nummertjes bezig te houden, het toeval wil dat er op dit forum tamelijk veel mensen met autisme actief zijn. Dus ik denk dat dit wel een goed antwoord op je (retorische) vraag. :D
You just..., you just..., you just....
Used the A*-word! :shock:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 19 nov 2020, 17:08
door Hainje
sirvinniei schreef: do 19 nov 2020, 15:50 Het is dat het zo politiek correct is verwoord...
Het is gewoon een kenmerk van autisme, wat helemaal niet negatief hoeft te zijn. Dat jij die 'fiep' met cijfers wellicht niet hebt doet daar verder niets aan af.
PHS schreef: do 19 nov 2020, 16:32 You just..., you just..., you just....
Used the A*-word! :shock:
Ik heb mijn plekje in de hel al gereserveerd. :twisted:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 19 nov 2020, 17:20
door SuperGhost
Klopt Hainje, ik nam als autist ook geen aanstoot aan jouw bericht hoor. ;)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 19 nov 2020, 17:23
door Jef400
Hainje schreef: do 19 nov 2020, 17:08
sirvinniei schreef: do 19 nov 2020, 15:50 Het is dat het zo politiek correct is verwoord...
Het is gewoon een kenmerk van autisme, wat helemaal niet negatief hoeft te zijn. Dat jij die 'fiep' met cijfers wellicht niet hebt doet daar verder niets aan af.
Oh god, ik hoef hier niet de lichtgeraakte somda-achtige woke cultuur.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: vr 20 nov 2020, 15:56
door ovVeluwe
Stalling Vaassen is inmiddels helemaal klaar en de eerste BYD's staan aan de lader! Onder andere 2014 en 2017 gezien daar. Volgens mij staan er nu 13 bussen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: vr 20 nov 2020, 20:05
door busfanNL
Ik weet niet of dit al bekend was:
https://www.pouwvervoer.nl/nieuws/pouw- ... ssel-vecht
Ik zie net op Linkedin dat Pouw de nieuwe onderaannemer wordt in IJssel-Vecht. Ze gaan rijden in de RRReis kleuren staat er. *bus*

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: vr 20 nov 2020, 20:09
door AlbertPool
In Ede wordt nu ook druk gewerkt, gisteravond bij de uitstaphalte:

Afbeelding

En 2 bij de halteperrons, zoals al eerder in dit topic besproken werd.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: vr 20 nov 2020, 20:19
door Lijn 45
busfanNL schreef: vr 20 nov 2020, 20:05 Ik weet niet of dit al bekend was:
https://www.pouwvervoer.nl/nieuws/pouw- ... ssel-vecht
Ik zie net op Linkedin dat Pouw de nieuwe onderaannemer wordt in IJssel-Vecht. Ze gaan rijden in de RRReis kleuren staat er. *bus*
Dat ze chauffeurs uit de omgeving van Amersfoort zoeken zou betekenen dat ze op de 102 gaan rijden, in de vacature staat echter regio Elburg Kampen. Zou dat betekenen dat ze ook de lijnen van VTS overnemen?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: vr 20 nov 2020, 20:34
door Daniel
Elektrische ritten door een onderaannemer zou wel voor het eerst zijn, dus of de 102 zo logisch is?

Maar chauffeurs zoeken rond Amersfoort en Elburg/Kampen combineert op zich wel logisch met het scholierenvervoer naar de grote gereformeerde scholen in Amersfoort en Kampen natuurlijk. En kan een onderaannemer makkelijk met dieselmaterieel rijden.
Op de afbeeldingen bij het persbericht lijkt ook geen BYD te staan immers...

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: vr 20 nov 2020, 20:47
door Lijn 45
Die afbeelding is dan ook de eerste impressie van de RRReis huisstijl die werd vrijgegeven voordat bekend werd wie IJssel-Vecht heeft gewonnen. ;)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: vr 20 nov 2020, 21:34
door Milco
Ik vermoed een combinatie van scholierenlijnen en de spitsritten van lijn 102 tussen Amersfoort en Hoevelaken.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: vr 20 nov 2020, 23:23
door Stadsbus
Er blijven veertien gelede Citaro bussen in de nieuwe concessie welke de nieuwe comfortrrreis kleuren gaan krijgen, aldus een bericht in een besloten groep.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: vr 20 nov 2020, 23:35
door Tom98
Het interieur wordt ook vervangen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: za 21 nov 2020, 00:02
door regenmaker
Ik zit nu net naar de dienstregeling van lijn 170 te kijken. Ik vind het jammer dat de lijn niet direct vanaf Terwolde doorrijdt naar Deventer, lijkt mij dat daar meer vraag voor is dan voor een directe verbinding naar Twello. In Twello wordt nu een nutteloos lusje naar de IJsbaanweg gemaakt. Had je beter De Worp kunnen ontsluiten met een nieuwe halte aan de N344 ter hoogte van de Wilpsedijk.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: za 21 nov 2020, 00:21
door Daniel
Stadsbus schreef: vr 20 nov 2020, 23:23 Er blijven veertien gelede Citaro bussen in de nieuwe concessie welke de nieuwe comfortrrreis kleuren gaan krijgen, aldus een bericht in een besloten groep.
Was te verwachten natuurlijk, lijn C3 ligt immers in het gebied wat uiteindelijk naar Rijn-Waal over gaat en wat sowieso al grotendeels het bestaande materieel houdt.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: za 21 nov 2020, 00:42
door ovVeluwe
De andere wagens gaan de verkoop in?
Het is me ook opgevallen dat sommige Citaro's al een groene klep rechtsachter hebben.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: za 21 nov 2020, 10:15
door Globetrotter
Lijn 45 schreef: vr 20 nov 2020, 20:19
busfanNL schreef: vr 20 nov 2020, 20:05 Ik weet niet of dit al bekend was:
https://www.pouwvervoer.nl/nieuws/pouw- ... ssel-vecht
Ik zie net op Linkedin dat Pouw de nieuwe onderaannemer wordt in IJssel-Vecht. Ze gaan rijden in de RRReis kleuren staat er. *bus*
Dat ze chauffeurs uit de omgeving van Amersfoort zoeken zou betekenen dat ze op de 102 gaan rijden, in de vacature staat echter regio Elburg Kampen. Zou dat betekenen dat ze ook de lijnen van VTS overnemen?
Is het eigenlijk al bekend wie de lijnen naar de Jacobus Fruytierschool in Apeldoorn gaan rijden? Of gaat Keolis dit zelf doen?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: zo 22 nov 2020, 00:44
door gkw1969
Het antwoord van littlebusdriver komt niet overeen met de tekst die hij quote, waardoor de reactie van sirvinniei ook nergens op slaat.

Even helderheid:
De coronatestbussen zijn bussen die uitgerust zijn als rijdende teststraat voor de GGD en hebben dus niks met Fruytiercollege te maken.
Pouw heeft een contract afgesloten met Keolis, volgens hun eigen site, en gezien de vacatures die er zijn, voor de korte diensten.
Het is niet ondenkbaar dat Pouw het vervoer voor het Fruytiercollege gaat verzorgen.

En achterin stappen.... heeft hier dus helemaal niks mee te maken.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: zo 22 nov 2020, 00:50
door cassie127
Ik neem trouwens aan dat je bij de start van IJssel-Vecht weer voorin de bus mag instappen? Lijkt me toch nu het makkelijkste om de bussen nu ze nog niet worden ingezet, coronaproef te maken...

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: zo 22 nov 2020, 06:35
door marvinkok
Dat is wel het streven ja.
De BYD worden direct van scherm voorzien, maar pas als ook alle bussen die blijven uit de huidige concessies voorzien zijn gaat concessiebreed de voordeur weer open.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: zo 22 nov 2020, 09:22
door sirvinniei
gkw1969 schreef: zo 22 nov 2020, 00:44 Het antwoord van littlebusdriver komt niet overeen met de tekst die hij quote, waardoor de reactie van sirvinniei ook nergens op slaat.

Even helderheid:
De coronatestbussen zijn bussen die uitgerust zijn als rijdende teststraat voor de GGD en hebben dus niks met Fruytiercollege te maken.
Pouw heeft een contract afgesloten met Keolis, volgens hun eigen site, en gezien de vacatures die er zijn, voor de korte diensten.
Het is niet ondenkbaar dat Pouw het vervoer voor het Fruytiercollege gaat verzorgen.

En achterin stappen.... heeft hier dus helemaal niks mee te maken.
Pffft, "nergens op slaat", is pas een ongefundeerde uitspraak.
Om je even uit je taalkundige moeilijkheid te helpen: het woord "test" heeft meerdere betekenissen.

Prima dat je zegt dat ik niet goed heb begrepen heb wat littlebusdriver probeerde te zeggen, maar om mijn uitspraak volledig ongefundeerd te noemen is totaal belachelijk.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: zo 22 nov 2020, 10:40
door Dafdriver
Kijk ik naar de nieuwe dienstregeling / lijnenpakket rond Zwolle zie ik dat de streeklijnen 161, 166 en 167 niet meer op het station in Zwolle halteren maar dat de reizigers bij het ziekenhuis moeten overstappen en de bussen het eindpunt hebben op het industrieterrein. De gemiddelde OV reiziger stapt het liefst zo min mogelijk over maar zo jaag je de OV reiziger naar mijn idee ook de bus uit.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: zo 22 nov 2020, 10:49
door teun
Voor reizigers naar het station is er voor al die lijnen natuurlijk een erg mooi alternatief in de trein :Y