Pagina 92 van 140

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: di 07 feb 2017, 13:16
door regenmaker
Dat zijn de 91, 202 en 203 naar alle waarschijnlijkheid.

In het artikel staat ook iets over lijn 104. Lijn 104 zou veel aantrekkelijker worden als de route verder versneld wordt. Op dit moment is de trein frequenter en duurt ongeveer even lang of is zelfs sneller.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: di 07 feb 2017, 13:20
door SuperGhost
En lijn 84/88 dan (het busgedeelte van de Valleilijn, die bij de Veluwe hoort)?

Maar er werd bovendien niet gezegd "Veluwe", maar "Gelderland". Dus als het alleen die 3 zouden zijn, hoe zit het dan met bijv. lijn 74 in de Achterhoek en sommige stadsbussen in Arnhem en Nijmegen?

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: di 07 feb 2017, 13:26
door regenmaker
Lijn 88/84 heeft vooral studenten als reiziger, terwijl de 202, 203 en 91 een groter percentage forensen bevatten.

Het artikel lijkt wel alleen gefocust op de Veluwe, maar als ze heel Gelderland bedoelen is 3 wel echt weinig. Nouja op zich weet iedereen dat OV (zeker buiten de grote steden) net zoals bijvoorbeeld de zorg niet windgevend is en dus is het onuitputtelijk snoeien op deze voorziening niet wenselijk.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: di 07 feb 2017, 13:50
door SuperGhost
Windgevend? :')

Maar mag inderdaad hopen dat het alleen over de Veluwe bedoeld is. Dat daar veel lijnen niet rendabel zijn, lijkt me ook niet zo heel vreemd.
Maar lijnen 84 en 88 bedienen niet alleen studenten natuurlijk, voor veel Wageningers is dat natuurlijk ook de verbinding ri. Randstad. En het lijkt me dat een goedgevulde buslijn met studenten ook nog winstgevend zou moeten zijn.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: di 07 feb 2017, 14:02
door regenmaker
Lijnen 2 en 6 in Nijmegen en lijn 7 in Arnhem lijken mij ook wel rendabel. Die hebben (wat ik zie) altijd wel een goede bezettingsgraad.

Maar natuurlijk zijn de lijnen die de dorpjes op de Veluwe bedienen niet rendabel natuurlijk. Die bedienen ook veel bomen, maar om ze nou te gaan schrappen vind ik ook weer te ver gaan.

De stadsdienst in Apeldoorn zou ook wel efficiënter opgezet kunnen worden eerlijk gezegd. Zeker kunnen enkele ritten in de daluren en op zaterdag geschrapt worden. Ook al vind ik het huidige systeem prima.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: di 07 feb 2017, 14:48
door flipje
Het is een artikel van de Stentor. Deze 3 rendabele lijnen zullen dus wel op de Veluwe liggen.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: di 07 feb 2017, 15:00
door flipje
regenmaker schreef:Dat zijn de 91, 202 en 203 naar alle waarschijnlijkheid.
Ik vraag het me af of lijn 202 en 203 wel zo winstgevend zijn.
De inzet van 18m CNG bussen op deze lijnen en de hoge frequenties maakt het voor de vervoerder juist erg prijzig.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 08 feb 2017, 11:21
door Roeland
Volgens mij is lijn 100 ook redelijk rendabel.

Ik snap trouwens niet dat Rover ervoor pleit om lijn 104 niet meer door Elspeet en Uddel te laten rijden. Ja, het is gewenst dat Harderwijk - Apeldoorn sneller wordt. Maar lijn 104 heeft ook een functie voor de dorpen ertussen. Die zijn voor bijv. ziekenhuis en MBO-scholen op grotere plaatsen als Apeldoorn en Harderwijk aangewezen.
Een compromis zou zijn: lijn 104 rijdt non-stop, via de N302, van Harderwijk naar Uddel, en vandaar via de Aardhuisweg naar Apeldoorn. Die reis is nauwelijks langzamer dan via Nieuw-Milligen en dan bedien je toch nog 1 van de 2 tussenliggende dorpen. En met een beetje geluk sluit die 112 dan in Uddel een beetje redelijk aan op de 104 (in ieder geval in de spitsrichting).

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 08 feb 2017, 11:38
door Milco
Dat de route van lijn 104 al jaren hetzelfde is, klopt ook niet trouwens... Afgelopen december is de route gewijzigd en rijdt de bus niet meer via Ermelo maar via Harderwijk-Centrum en vervolgens om Ermelo heen (via de N302 uit mijn hoofd).

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 08 feb 2017, 15:45
door regenmaker
Dat was in het connexxion tijdperk ook al zo.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 08 feb 2017, 17:45
door MdJ
Zeer vroeger(MB200 tijdperk) reed de 104 ook de huidige route. Dat is +- in 2002 vervolgens gewijzigd naar via Ermelo.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: di 14 feb 2017, 07:23
door regenmaker
Syntus heeft nu een gratis dagkaart voor valentijnsdag (voor het hele syntus gebied) . :D Via de syntus app en de site http://www.syntusgelderland.nl/valentijn kan je er eentje bemachtigen. De actie is geldig t/m 15 februari.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: di 14 feb 2017, 10:56
door cassie127
Leuke actie! Code die je krijgt is overal hetzelfde

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: di 14 feb 2017, 11:13
door sirvinniei
Klopt, het is een dagkaart voor alle concessiegebieden

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: di 14 feb 2017, 18:52
door Hainje
sirvinniei schreef:Klopt, het is een dagkaart voor alle concessiegebieden
Ook Uterg?? :shock: Of alleen Syntus Gelderland? #dtv #bettersafethansorry #hipster #hashtag
Beschrijving op de site nog eens gelezen en het lijkt er dus wel op.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: di 14 feb 2017, 18:57
door sirvinniei
Ik heb geen reisgebied opgegeven en het ticket kostte 40 euro zonder "korting", ik ben vrijwel zeker dat het voor heel Syntus is

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: di 14 feb 2017, 18:59
door Hainje
Heb nu de app even gedownload en ik zie nu staan dat het geldig is in alle Syntus concessies. In zowel bus als trein.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 15 feb 2017, 00:57
door michiel71
Hainje schreef:Heb nu de app even gedownload en ik zie nu staan dat het geldig is in alle Syntus concessies. In zowel bus als trein.
Valentijnsdagkaart 2017
Gekocht wo 15/02/2017 om 00:50
Te gebruiken voor do 15/02/2018 om 00:50

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 15 feb 2017, 08:25
door cassie127
Ja, maar dat gebeurt wel vaker dat dat niet helemaal goed gaat.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 15 feb 2017, 12:43
door Hainje
michiel71 schreef:
Hainje schreef:Heb nu de app even gedownload en ik zie nu staan dat het geldig is in alle Syntus concessies. In zowel bus als trein.
Valentijnsdagkaart 2017
Gekocht wo 15/02/2017 om 00:50
Te gebruiken voor do 15/02/2018 om 00:50
Huh? Ik las dan weer dat het te gebruiken was tot 31-3 a s. :? Straks nog maar eens goed kijken en proberen of ik met een ander mailadres nog een tweede kaartje kan scoren, komt vast nog wel van pas.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 15 feb 2017, 13:26
door cassie127
Meerdere kaartjes kan, maar dan maar 1 code per account per toestel. Wel kan je het kaartje op die andere telefoon aan je andere account geven.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: do 16 feb 2017, 15:51
door NG²7²™
ArrivaBas schreef:Nummer 825 lijkt van Noot te zijn, vooral gezien de lijnen op het dashboard overeenkomen met het pakket van Noot rondom Ede. Voor de rest geen idee.
De 825 rijdt bij Syntus zelf (als Kolibrie), Noot rijdt niet meer op lijn 6.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: ma 27 feb 2017, 07:38
door regenmaker
Wat ik net weer zie. Een dubbeldekker touringcar van Gebo Tours die lijn 201 Apeldoorn - Zwolle versterkt. Er rijden dus een dubbeldekker en een gelede bus achter elkaar aan en ze zijn ook nog eens goed gevuld.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 01 mar 2017, 16:09
door TeamGewei
Zojuist op lijn 84 een bus gespot met bestemming "Busstation" in plaats van "Wageningen busstation"

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 01 mar 2017, 16:36
door regenmaker
Dat is in Apeldoorn ook wel is zo dan staat er op een streekbus station in plaats van Apeldoorn.