Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Ik snap alleen helemaal niks van de dienstregeling van lijn 1 in Enschede.
Die heeft ('s avonds) doordeweeks, op zaterdag en op zondag een andere dienstregeling. Doordeweeks doet ie CS->UT in 18 minuten, zaterdag in 16 minuten en op zondag in 17 minuten. Andersom is het 18-17-17, maar op zaterdag wel weer 2 minuten eerder dan op zondag.
Daarnaast is (bij de lange stilstand op de Langenkampweg) de aansluiting vanaf de UT op de trein naar Zwolle op Kennispark bedroevend: respectievelijk 2, 3 en 0 minuten. Waarom niet 2-3 minuten minder op de Langenkampweg stilstaan denk ik dan?
Op de site van Syntus Gelderland staat op de nieuwe lijnnetkaart Buurtbus 505 wederom verkeerd ingetekend. Net als in de lijnfolders. Op de kaart van Syntus Utrecht staat lijn 505 wél goed ingetekend. Blijft bijzonder.
Gelderland heeft ook wel een beetje een aparte kaart vergeleken met de andere vervoerders. Op de Gelderse kaart is alleen maar het net van Syntus zelf te zien en geen omliggende lijnen uit andere concessies... Dat hebben de kaarten uit de meeste andere concessies wel.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Nou die van Twetne loopt op dit moment al op de zaken (van Midden-Overijssel) vooruit, behalve dan de mogelijk nieuwe buurtbus die nog mist
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Enschede is dan ook overgegaan van koopzondag op de eerste en laatste zondag naar een koopzondag op alle zondagen. Blijkbaar niet lonend om alle zondagen een kwartiersdienst te rijden. Wel lullig voor de P+R trouwens, een halfuursdienst. Dat zal de nodige achterblijvers geven rond 17u-18u :X
Edit: even zitten rekenen. Lijn 2 staat toch 17 minuten stil op het station. Als je bij de P+R een keerlus maakt (thv de inrit van de brandweer) kun je net nog een keertje naar de P+R rijden in die tijd. Dan krijg je een 13/17 dienst daar. Sla je tot ±15u het Van Heekplein ri. P+R over en na die tijd ri. CS dan past het zelfs goed volgens mij.
dennistd schreef:Enschede is dan ook overgegaan van koopzondag op de eerste en laatste zondag naar een koopzondag op alle zondagen. Blijkbaar niet lonend om alle zondagen een kwartiersdienst te rijden. Wel lullig voor de P+R trouwens, een halfuursdienst. Dat zal de nodige achterblijvers geven rond 17u-18u :X
Edit: even zitten rekenen. Lijn 2 staat toch 17 minuten stil op het station. Als je bij de P+R een keerlus maakt (thv de inrit van de brandweer) kun je net nog een keertje naar de P+R rijden in die tijd. Dan krijg je een 13/17 dienst daar. Sla je tot ±15u het Van Heekplein ri. P+R over en na die tijd ri. CS dan past het zelfs goed volgens mij.
Er is sprake van dat lijn 802, de P+R bus elke zondag gaat rijden. Het is alleen nog niet definitief.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
cassie127 schreef:Nou die van Twetne loopt op dit moment al op de zaken (van Midden-Overijssel) vooruit, behalve dan de mogelijk nieuwe buurtbus die nog mist
Twente loopt niet op de zaken van MO vooruit. Lijn 81 is NOOIT een lijn geweest van MO, maar MO reed deze in opdracht van Twente.
Met de wijziging van de dienstregeling in Twente vervalt ook de inhuur van MO op deze lijn. Hierop worden de diensten van MO, waar lijn 81 in zat, gewijzigd. Niet meer, niet minder.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
Ik heb het niet over lijn 81, maar reageerde hierboven op eerdere berichten over de lijnennetkaart (van meerdere regio's) waarop al aanpassingen in het lijnennet van Overijssel te zien zijn vanaf februari.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
dennistd schreef:Enschede is dan ook overgegaan van koopzondag op de eerste en laatste zondag naar een koopzondag op alle zondagen. Blijkbaar niet lonend om alle zondagen een kwartiersdienst te rijden. Wel lullig voor de P+R trouwens, een halfuursdienst. Dat zal de nodige achterblijvers geven rond 17u-18u :X
Edit: even zitten rekenen. Lijn 2 staat toch 17 minuten stil op het station. Als je bij de P+R een keerlus maakt (thv de inrit van de brandweer) kun je net nog een keertje naar de P+R rijden in die tijd. Dan krijg je een 13/17 dienst daar. Sla je tot ±15u het Van Heekplein ri. P+R over en na die tijd ri. CS dan past het zelfs goed volgens mij.
Er is sprake van dat lijn 802, de P+R bus elke zondag gaat rijden. Het is alleen nog niet definitief.
Kijk, dat zou goed nieuws zijn. Hopelijk dan ook (enigszins) in de diensten verweven zodat er niet iemand de hele dag op en neer mag rijden? :X
Ik kom in het busboekje ritten van lijn 6 in Ede tegen op zondag. Die zouden dan de gehele dag als kolibrie rijden. Deze zijn niet in het digitale systeem opgenomen, iemand die meer weet? Daarnaast blijkt dat de kolibrie ritten van lijn 509 op zondag vervallen, zonder enig woord hierover? Als laatste klopt de bediening van Camping De Bosgraaf van buurtbus lijn 510 niet helemaal. De halte zou alleen in de zomerperiode bediend moeten worden. Het wijzigingsoverzicht van Syntus Gelderland op de website klopt niet vanaf Streeklijnen Veluwelijn en regio Zwolle, daar gaat het halverwege over op de oude wijzigingen van vorig jaar.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Wat bedoel je precies met het digitale systeem? Als ik kijk in OVinfo staan de ritten op zondag vanaf 9 december er gewoon in. Weliswaar onder een andere lijn: Syntus rijdt Kolibries als een aparte lijn (op Ede-Wageningen is er een lijn 6 naar Ziekenhuis en een lijn 6 naar Kolibrie/Ziekenhuis).
Inmiddels weet ik dat bij het servicepunt in Enschede de nieuwe lijnfolders verkrijgbaar zijn (maar alleen als je er zelf naar vraagt) dus ik ga er vanuit dat de andere servicepunten ze inmiddels ook hebben
Zijn ze dit jaar eens mooi op tijd mee in vergelijking met voorgaande jaren.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Vanmorgen stonden er op stalling Almelo ook dozen met de nieuwe lijnfolders en de nieuwe dienstregeling boekjes. Hoorde in de gesprekken vanmorgen ook dat het nieuwe dienstenpakket al bekend en goedgekeurd is. Ben benieuwd.
Tom98 schreef:Vanmorgen stonden er op stalling Almelo ook dozen met de nieuwe lijnfolders en de nieuwe dienstregeling boekjes. Hoorde in de gesprekken vanmorgen ook dat het nieuwe dienstenpakket al bekend en goedgekeurd is. Ben benieuwd.
Ben benieuwd naar jou wandelgangen, Tom98. Er is nog helemaal niks goedgekeurd in Twente. A.s. vrijdag staat het op de agenda bij de OR.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
Dat werd 's ochtends voor aanvang dienst gezegd aan de koffietafel op de stalling. Ik weet niet wie het zei, want ik was ook verwikkeld in een gesprek.
Ik heb al zoveel verhalen gehoord waar uiteindelijk niks van bleek te kloppen dat ik tegenwoordig maar een pak zout in de tas heb zitten. Er gaan dagelijks heel wat korreltjes doorheen (A)