Concessie Vechtdallijnen (2029-2043)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Nitein-Repart
Berichten: 4154
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie Vechtdallijnen (2028-2043)

Bericht door Nitein-Repart »

Arriva of Keolis kan natuurlijk wel de 10 GTW's van de Merwede-Lingelijn aanschaffen van QBuzz en deze GTW's zoveel mogelijk op Almelo-Hardenberg en op de spitsritten inzetten. Zolang de treinstellen die op de Vechtdallijnen geen ERMTS benodigd hebben, kun je prima tweedehands GTW's inzetten op de Vechtdallijnen. Zeker voor Almelo-Hardenberg en de spitsritten is nieuw materieel aanschaffen behoorlijk zonde.
-
iamthedutchdude
Berichten: 1788
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Concessie Vechtdallijnen (2028-2043)

Bericht door iamthedutchdude »

cassie127 schreef: di 08 apr 2025, 19:56 Stond er in de concessie eisen niet iets over nieuw aan te schaffen materieel (en dst gebruikt niet was toegestaan?)
Nee, bestaand werd juist specifiek ook toegestaan:
PvE Concessie Vechtdallijnen 2028-2043, p. 27 schreef:De Concessiehouder zet ook Extra Materieel in
De hoeveelheid Overnamematerieel met de huidige zitplaatscapaciteit biedt onvoldoende capaciteit om de huidige dienstregeling van de RE20, RS20 en RS21 te kunnen rijden conform de eisen in dit Programma van Eisen. Daarom zet de Concessiehouder hiernaast ook Extra Materieel in bestaande uit Nieuw Materieel en/of Bestaand Materieel.
VIRM
Berichten: 8290
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Concessie Vechtdallijnen (2028-2043)

Bericht door VIRM »

Ik lees op treinreiziger.nl dat de Vechtdallijnen verder gaan onder de merknaam Rrreis. Wat gaat er dan gebeuren op de overige Blauwnettrajecten die station Zwolle aandoen? Is het dan niet handiger die ook meteen over te laten gaan op Rrreis?
Beul van de blindegeleidelijn
dennistd
Berichten: 5705
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Vechtdallijnen (2028-2043)

Bericht door dennistd »

Die zullen in 2032 wel overgaan bij de nieuwe concessie.
cassie127
Berichten: 7240
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22

Re: Concessie Vechtdallijnen (2028-2043)

Bericht door cassie127 »

Blauwnet blijft voorlopig nog op Zwolle - Enschede, Zwolle - Kampen en Zutphen - Hengelo - Oldenzaal. Alleen in Zutphen, Almelo en Zwolle moeten de paaltjes/poortjes hiervoor een combinatie bestickering van Blauwnet en RRReis krijgen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
VIRM
Berichten: 8290
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Concessie Vechtdallijnen (2028-2043)

Bericht door VIRM »

Ojee, is dat dan duidelijk voor de reiziger? Je kunt bij dat ene paaltje of poortje inchecken voor zowel Blauwnet als Rrreis. Of Blauwrrreis? Of Rrreisnet?
Beul van de blindegeleidelijn
cassie127
Berichten: 7240
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22

Re: Concessie Vechtdallijnen (2028-2043)

Bericht door cassie127 »

Gewoon de oplossing zoals je die nu ook al in Arnhem hebt.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
iamthedutchdude
Berichten: 1788
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Concessie Vechtdallijnen (2028-2043)

Bericht door iamthedutchdude »

cassie127 schreef: wo 09 apr 2025, 15:07 Alleen in Zutphen, Almelo en Zwolle moeten de paaltjes/poortjes hiervoor een combinatie bestickering van Blauwnet en RRReis krijgen.
Waarbij ze de bestickering van Zutphen later nog naar Hengelo moeten verplaatsen, want de concessie ZHO (2029-2032) gaat ook onder RRReis vallen. :X
Gartlin9
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 10 jul 2019, 00:18
Locatie: Groningen

Re: Concessie Vechtdallijnen (2028-2043)

Bericht door Gartlin9 »

iamthedutchdude schreef: wo 09 apr 2025, 17:20
cassie127 schreef: wo 09 apr 2025, 15:07 Alleen in Zutphen, Almelo en Zwolle moeten de paaltjes/poortjes hiervoor een combinatie bestickering van Blauwnet en RRReis krijgen.
Waarbij ze de bestickering van Zutphen later nog naar Hengelo moeten verplaatsen, want de concessie ZHO (2029-2032) gaat ook onder RRReis vallen. :X
Nee want blijft een gebied rrreis en blauwnet gaan onder een incheck regeling vallen (hopelijk al vanaf eind dit jaar met de komst van rrreis op Apeldoorn-zutphen-winterswijk waardoor die paaltjes op Zutphen juist zullen verdwijnen)
Ben erg geïnteresseerd in het ov in Nederland
iamthedutchdude
Berichten: 1788
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Concessie Vechtdallijnen (2028-2043)

Bericht door iamthedutchdude »

En juist doordat ze onder één incheckregeling gaan vallen moet er combinatie-bestickering komen. ;) Want hoe moet de nietsvermoedende reiziger anders begrijpen dat ze bij een Blauwnet-paaltje (of -poortje) moeten in-/uitchecken terwijl ze in/uit een RRReis-trein stappen?
Selivio
Berichten: 549
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Concessie Vechtdallijnen (2028-2043)

Bericht door Selivio »

https://brandguide.rrreis.nl/toepassing ... -check-out En laten ze dat allemaal nou net al uitgedacht hebben in de brandguide hoe het één en ander uit zou moeten gaan zien ;)
Grt. Stefan
Dennisg
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 01 dec 2023, 23:11

Re: Concessie Vechtdallijnen (2028-2043)

Bericht door Dennisg »

Eventueel zouden ze ZwenZwoka per dienstregeling 2029 (ingaande op 10-12-2028) ook al de bestickering aan de buitenkant kunnen doen qua RRReis. Hadden ze in 2017 ook bij de Twente concessie gedaan die toen liep t/m december 2023. Is ongeveer dezelfde qua periode
Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 13834
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Vechtdallijnen (2028-2043)

Bericht door Vinny »

Hoe kan een merknaam als rrreis nou duidelijker zijn voor de reiziger dan 'blauwnet' :N :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
gkw1969
Berichten: 2348
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Arnhem

Re: Concessie Vechtdallijnen (2028-2043)

Bericht door gkw1969 »

Dennisg schreef: wo 09 apr 2025, 19:28 Hadden ze in 2017 ook bij de Twente concessie gedaan die toen liep t/m december 2023. Is ongeveer dezelfde qua periode
Waar haal je die onzin vandaan. Rrreis en de kleurstelling is pas in 2019 bekend gemaakt bij de aanbesteding van IJssel-Vecht. Twente kreeg pas de eerste Rrreis bussen in december 2023.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
cassie127
Berichten: 7240
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22

Re: Concessie Vechtdallijnen (2028-2043)

Bericht door cassie127 »

Er wordt hier gesproken over de overgang van de Twents trein naar de Blauwnet trein.
Laatst gewijzigd door cassie127 op do 10 apr 2025, 00:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dennisg
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 01 dec 2023, 23:11

Re: Concessie Vechtdallijnen (2028-2043)

Bericht door Dennisg »

had het er inderdaad bij moeten vermelden dat het om de twents treinen ging
Sebbo
Berichten: 28
Lid geworden op: za 10 feb 2024, 19:39

Re: Concessie Vechtdallijnen (2028-2043)

Bericht door Sebbo »

Selivio schreef: wo 09 apr 2025, 19:04 https://brandguide.rrreis.nl/toepassing ... -check-out En laten ze dat allemaal nou net al uitgedacht hebben in de brandguide hoe het één en ander uit zou moeten gaan zien ;)
Ik vind het dan wel mooi dat ze in het voorbeeld van dat paaltje dan specifiek het éne station in heel Gelderland, Flevoland en Overijssel hebben gekozen dat nooit RRReis zal krijgen
iamthedutchdude
Berichten: 1788
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Concessie Vechtdallijnen (2028-2043)

Bericht door iamthedutchdude »

Dat zijn er wel een paar meer. Gelderland, Overijssel en Flevoland hebben ook nog gewoon NS-Sprinters en -Sprintercity's ;)
Dennisg schreef: wo 09 apr 2025, 19:28 Eventueel zouden ze ZwenZwoka per dienstregeling 2029 (ingaande op 10-12-2028) ook al de bestickering aan de buitenkant kunnen doen qua RRReis.
Eventueel kan dat zelfs een jaar eerder ;) , om daarmee gelijk te lopen met de ingang van de concessie Vechtdallijnen (weer terug on-topic)
gkw1969
Berichten: 2348
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Arnhem

Re: Concessie Vechtdallijnen (2028-2043)

Bericht door gkw1969 »

Dennisg schreef: wo 09 apr 2025, 21:09 had het er inderdaad bij moeten vermelden dat het om de twents treinen ging
Alleen ging het bij ZHO er om dat ze al vanaf 10 december 2017 onder de productformule Blauwnet vielen. De treinen zijn overigens 1 maand eerder in Blauwnet huisstijl gemaakt i.v.m. de combinatie van onderhoud en beschikbaarheid van de werkplaats van Transit Oost. Maar ZHO maakte al vanaf het begin deel uit van Blauwnet.

Vandaar dus ook mijn verbazing over het jaren eerder in een andere huisstijl brengen, dat is dus niet gebeurd. Ik heb tot 2020 zelf in de concessie Twente gewerkt en vanuit de medezeggenschap alles van dichtbij meegemaakt.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
Dennisg
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 01 dec 2023, 23:11

Re: Concessie Vechtdallijnen (2028-2043)

Bericht door Dennisg »

iamthedutchdude schreef: do 10 apr 2025, 10:29 Dat zijn er wel een paar meer. Gelderland, Overijssel en Flevoland hebben ook nog gewoon NS-Sprinters en -Sprintercity's ;)
Dennisg schreef: wo 09 apr 2025, 19:28 Eventueel zouden ze ZwenZwoka per dienstregeling 2029 (ingaande op 10-12-2028) ook al de bestickering aan de buitenkant kunnen doen qua RRReis.
Eventueel kan dat zelfs een jaar eerder ;) , om daarmee gelijk te lopen met de ingang van de concessie Vechtdallijnen (weer terug on-topic)
De nieuwe vechtdallijnen concessie start ook op 10 december 2028. Dus dat gaat helaas niet. Maar dan hebben ze wel alle concessies op hetzelfde moment de RRReis bestickering. Anders gaat ZwenZwoka pas op 12 december 2032 over
iamthedutchdude
Berichten: 1788
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Concessie Vechtdallijnen (2028-2043)

Bericht door iamthedutchdude »

Dat is mijn fout. Doordat in de titels van concessietopics verschillende notaties van concessieperiodes gehanteerd worden dacht ik dat deze concessie per dienstregeling 2028 (dus op 12 december 2027) zou starten, maar het is pas per dienstregeling 2029 :oops:
Dennisg
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 01 dec 2023, 23:11

Re: Concessie Vechtdallijnen (2028-2043)

Bericht door Dennisg »

Bedoeling was dat het in december 2027 in zou gaan.

Maar door uitloop van electrificatie van Almelo - Mariënberg is het met 1 jaar uitgesteld.

Misschien een idee om dit in de titel aan te passen zodat het hier ook gelijk loopt met de rest
cassie127
Berichten: 7240
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22

Re: Concessie Vechtdallijnen (2029-2043)

Bericht door cassie127 »

iamthedutchdude schreef: do 10 apr 2025, 15:41 Dat is mijn fout. Doordat in de titels van concessietopics verschillende notaties van concessieperiodes gehanteerd worden dacht ik dat deze concessie per dienstregeling 2028 (dus op 12 december 2027) zou starten, maar het is pas per dienstregeling 2029 :oops:
Bij deze aangepast (A)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
iamthedutchdude
Berichten: 1788
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Concessie Vechtdallijnen (2029-2043)

Bericht door iamthedutchdude »

Dank!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten