Pagina 2 van 2

Re: Omleiding serie 140 via Zwolle

Geplaatst: do 17 apr 2008, 19:49
door playertwo
Anders zetten ze er een 2200 / 2400 voor. Die zijn namelijk wel geschikt om met treinstammen en hebben dit in het verleden ook gedaan op diesellijnen, hebben ATB (anders stoppen ze er eenmalig ATB-eenvoudig in) en zijn zeker toegelaten op het Nederlandse net. NS-R of wie die trein ook mag exploiteren in Nederland kan vast wel tot een akkoord komen met een spoormuseum dat een van deze mooie loc's bezit.

@ Wubbo
Die hebben toch nog een aantal stellen staan in Zwolle? Zou overigens wel een mooie stunt zijn als ze dat zouden doen. :mrgreen:

Re: Omleiding serie 140 via Zwolle

Geplaatst: do 17 apr 2008, 19:54
door Freek
Waar ergens op internet kan ik dit vinden dan? Amateur als ik ben ken ik hafas niet. Via google vind ik wel iets, maar nergens dat de pimpelexpress om rijd of zo iets dergelijks

Re: Omleiding serie 140 via Zwolle

Geplaatst: do 17 apr 2008, 20:15
door mb90
Als je bij Google Hafas intypt dan kom je de Hafas-planner tegen. Als je hierin een reisje Amersfoort - Bad Bentheim of iets in die richting invoert met een datum van 9 t/m 15 augustus, dan zie je bij de 140'jes dat ze vanaf Amersfoort direct naar Deventer gaan.

Re: Omleiding serie 140 via Zwolle

Geplaatst: do 17 apr 2008, 20:32
door Daan
playertwo schreef:Anders zetten ze er een 2200 / 2400 voor.
En wat hadden die locs niet? Juist, treinverwarming/hoogspanning ;) Vandaar ook de energiewagen in die treinen in de winter.

Re: Omleiding serie 140 via Zwolle

Geplaatst: do 17 apr 2008, 23:25
door STF
Wubbo schreef:Anders gaan we gewoon met plan U rijden :D
Ik ga je niet helpen met aanduwen van de dieselmotor ;)

Re: Omleiding serie 140 via Zwolle

Geplaatst: vr 18 apr 2008, 08:54
door deadlock
Wubbo schreef:Anders gaan we gewoon met plan U rijden :D
Er is ook nog wel DM90 met Indusi verkrijgbaar toch? ^^

Re: Omleiding serie 140 via Zwolle

Geplaatst: vr 18 apr 2008, 11:11
door Cookie
Momenteel is de Indusi verwijderd uit de DM90 jammergenoeg. Dit is gebeurd nadat ze niet meer op Heerlen-Aachen Hbf hoefden te rijden, omdat daar Talenten kwamen...

Re: Omleiding serie 140 via Zwolle

Geplaatst: zo 20 apr 2008, 13:21
door Meltrain
playertwo schreef:Anders zetten ze er een 2200 / 2400 voor. Die zijn namelijk wel geschikt om met treinstammen en hebben dit in het verleden ook gedaan op diesellijnen, hebben ATB (anders stoppen ze er eenmalig ATB-eenvoudig in) en zijn zeker toegelaten op het Nederlandse net.
Nee joh. Gewoon de 65018 van de SSN huren. 8-)
Enige nadeel: hij mag maar 85 km/h. :(

Re: Omleiding serie 140 via Zwolle

Geplaatst: zo 20 apr 2008, 23:57
door deadlock
meltrain schreef:
playertwo schreef:Anders zetten ze er een 2200 / 2400 voor. Die zijn namelijk wel geschikt om met treinstammen en hebben dit in het verleden ook gedaan op diesellijnen, hebben ATB (anders stoppen ze er eenmalig ATB-eenvoudig in) en zijn zeker toegelaten op het Nederlandse net.
Nee joh. Gewoon de 65018 van de SSN huren. 8-)
Enige nadeel: hij mag maar 85 km/h. :(
De 01-1075 kan dan ook nog wel dingen ;)

Re: Omleiding serie 140 via Zwolle

Geplaatst: ma 21 apr 2008, 23:09
door Meltrain
Ja, maar die mag maar 50 km/h achteruit. :(
En ik weet niet of ze zowel in Hengelo/Bad Bentheim als Amersfoort of Zwolle een draaischijf hebben. :wink:

Re: Omleiding serie 140 via Zwolle

Geplaatst: ma 21 apr 2008, 23:19
door deadlock
meltrain schreef:Ja, maar die mag maar 50 km/h achteruit. :(
En ik weet niet of ze zowel in Hengelo/Bad Bentheim als Amersfoort of Zwolle een draaischijf hebben. :wink:
Hehe, dat heb je niet nodig op de heenweg joh, alleen terug, en dan kan er wel ergens gedriehoekt worden