Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Het was een voorstel van de GroenLinks wethouder van verkeer en milieu van Nijmegen, en de gemeenteraad ging ermee akkoord. Omdat de wethouder ook bij de KAN/SAN de verantwoordelijke is voor verkeer, is het uiteindelijk ook in de PvE terecht gekomen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
De 8173 is ook ooit bestickerd in de rode Twents outfit tbv de perspresentatie, en die rijdt nu ook gewoon nog ' zo ' rond... Ook toen daar alles nog groen was
Weet iemand toevallig of de huidige Amba's van Hermes (1831-1850) in de nieuwe concessie worden gebruikt?
Ik zat vrijdag namelijk in de 1845 en daar was het interieur al veranderd. Er waren aan de linkerkant 4 stoelen weggehaald zodat er een 2e plek is voor een rolstoel. (wat zou moet volgens het plan van eisen in de nieuwe concessie verplicht zijn in elke bus).
Eventjes teruggezocht: er zouden inderdaad bussen moeten zijn met een interieuraanpassing die later pas in Breng-kleuren worden geplakt, daar is dit er dus aannemelijk één van.
Exacte nummers van de bussen die ver-breng-t worden moet ik even navragen, dat weet ik zelf niet en het staat ook nergens in m'n mail.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Als ik het goed heb zouden dat dan dus de 1831-1835, 1841, 1842 en de 1845-1849 moet zijn?
Of zouden ze ook de nog de 1801-1830 ook nog gebruiken? Want daar zouden ze eventueel ook het interieur kunnen veranderen, en die bussen zijn ook airconditioned.
Al zijn de 1814, 1829 en 1830 alweer omgestickerd van Hermes naar Connexxion... waar zouden die bussen dan naartoe gaan?
Laatst gewijzigd door --Stefan-- op ma 12 okt 2009, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
In Arnhem rijden nu al een aantal 8600'en en 8700'en in Breng-kleuren rond. Ze zullen rond Nijmegen in ieder geval niet alle huidige Hermes-bussen nodig hebben aangezien er ook stadslijnen door Hermes gereden worden en daar aardgasbussen op moeten gaan rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Er komen 75 aardgasbussen van Mercedes voor de lijnen 1 tot 10 in Nijmegen, en er komen wat lijnwijzigingen aan in dat gebied. Een deel van deze lijnen wordt nu gereden met Hermes-amba's (onder andere 1 en 9 bijvoorbeeld). De streeklijnen worden wel gereden door amba's, dus die gaan nog wel een verbouwing krijgen, en de bussen die over zijn kunnen in Arnhem aan de slag om de Integro's en Alliances eruit te werken
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mijn bron voor dit soort dingen heeft inmiddels gemeld dat 'ie de lijst met te verbrengen bussen heeft (onder voorbehoud van wijzigingen), maar we moeten nog 'n weekje geduld hebben want hij heeft 'm niet thuis en is deze week vrij
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Bee schreef:Er komen 75 aardgasbussen van Mercedes voor de lijnen 1 tot 10 in Nijmegen, en er komen wat lijnwijzigingen aan in dat gebied. Een deel van deze lijnen wordt nu gereden met Hermes-amba's (onder andere 1 en 9 bijvoorbeeld). De streeklijnen worden wel gereden door amba's, dus die gaan nog wel een verbouwing krijgen, en de bussen die over zijn kunnen in Arnhem aan de slag om de Integro's en Alliances eruit te werken
Gaan ze alweer alle lijnen omgooien? Nu rijd Hermes met Amba's op de lijnen 1, 5, 9 en heel soms ook nog op lijn 3 en 4. En de Heyendaalshuttle (lijn 10) komen dus ook weer Citaro-G's op te rijden?
Maar voor de streekbussen worden weer nieuwe Amba's besteld?
@ --Stefan--: de enige nieuwe bussen die er komen zijn de aardgasbussen voor Nijmegen, de rest worden allemaal bestaande bussen die worden omgestickerd. Ja je leest 't goed, gestickerd en niet gespoten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...