Pagina 102 van 136

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: zo 13 dec 2020, 11:29
door Milco
En ik sta Deventer te terroriseren met mijn camera :p

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: zo 13 dec 2020, 11:33
door Lijn 45
Wordt reserveerRRReis door Keolis zelf gereden?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: zo 13 dec 2020, 12:08
door regenmaker
Nee regio taxi bedrijf.

Overigens zit in nu in lijn 112 en die rijdt nu direct van Nunspeet naar Apeldoorn dus via Epe en dan de A50 op richting Apeldoorn. :)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: zo 13 dec 2020, 12:24
door dennistd
Tja, waarom zou je de langzamere normale route nemen als er verder niet gereserveerd is?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: zo 13 dec 2020, 13:04
door ovVeluwe
Leuk gezicht in Ede; er staan momenteel een aantal oude bussen klaar om afgevoerd te worden op het tvv busstation. Oa. 5001, 5267, 5270 en een viertal MAN stadsbussen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: zo 13 dec 2020, 13:11
door regenmaker
Ik hoor de meeste chauffeurs in Apeldoorn praten over dat ze regelmatig stadsdiensten in Zwolle moeten gaan draaien net zoals ritten naar Dedemsvaart. Daar zien sommige wel tegen op. :mrgreen:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: zo 13 dec 2020, 14:04
door cassie127
En in Zwolle hebben ze ineens lijn 43 erbij gekregen

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: zo 13 dec 2020, 16:24
door CamilleKreemers
Wat is er mis met het rijden van die lijnen als daarmee je werkpakket afwisselender wordt gemaakt?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: zo 13 dec 2020, 16:33
door Tom98
Probleem is vooral dat Keolis er voor gekozen heeft om geen lijnverkenning te organiseren. Er zit routebegeleiding in de bussen, dus dat is voldoende vinden ze. Als chauffeur zit je dan toch minder prettig achter het stuur omdat je de omgeving en het straatbeeld nog nooit gezien hebt.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: zo 13 dec 2020, 17:38
door Karl
"routbegeleiding" is een ander woord voor TomTom?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: zo 13 dec 2020, 17:45
door Tom98
Ja, soortgelijk. Full-screen kaarten van Openstreetmap waarop een blauwe lijn de route laat zien en gele bolletjes de haltes vertegenwoordigen. Kennen we al van PU en Almere waar dat een jaartje terug is ingevoerd.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: zo 13 dec 2020, 18:03
door MichOV
Ook ik heb voor de 1e keer met de nieuwe BYD gereisd. Er zijn weinig bussen die ik ken die zo confortabel zitten, in dat opzicht een grote vooruitgang. :Y
Met deze bussen hoor je ook weer als mensen die oordopjes in hebben de muziek hard aan hebben staan wat je niet erg merkte als je in die Amba's zat door het geluid van een gasgevende Amba. _O-

Zoals hier meermaals al verwoord, een einde van een tijdperk!! De afgelopen jaren met veel plezier met de Amba's gereisd. Met name de blauwe kleurstelling van de Amba's ga ik missen iets wat naar mijn gewoon in de omgeving hoort maar wellicht verandert er over 2 jaar wat aan die saaie witte kleurstelling wat. Met die logo's is niets mis mee. _O_

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: zo 13 dec 2020, 18:33
door ovVeluwe
Blijf dromen, deze witte kleurstelling zal alleen maar meer worden. Ook de concessies Berkel-Dinkel en Rijn-Waal gaan het krijgen. Bovendien zal er over 2 jaar qua materieel weinig veranderen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: zo 13 dec 2020, 18:42
door MichOV
Zeg nooit nooit ovVeluwe. Met OV bedrijven weet je het maar nooit als het gaat om veranderingen of aanpassingen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: zo 13 dec 2020, 18:46
door regenmaker
De provincie heeft deze huisstijl opgelegd.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: zo 13 dec 2020, 18:48
door cassie127
Wat regenmaker inderdaad zegt dit is gewoon een eis van de provincies die de provincies ook willen gaan toepassen in Berkel Dinkel en Rijn Waal. Daarnaast moeten de regionale treinen uiteindelijk ook in het RRReis jasje komen. Dat laatste zal in de komende vijf tot tien jaar gaan gebeuren. In 2025 zul je gaan zien dat alle Dieseltreinen over zijn op RRReis en het lijkt mij dat de Blauwnet treinen tegen die tijd dan ook omgaan om alles gelijk aan elkaar te hebben

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: zo 13 dec 2020, 18:50
door MichOV
De politieke macht vanuit de provincies ahh zo.. het zal eens niet. :N

Maar goed verder bevallen die BYD's prima, positief verrast. :pos:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: zo 13 dec 2020, 18:52
door cassie127
Nouja politieke macht.... Als consument doe je het zelf ook... Als jij online een blauwe telefoon koopt en je krijgt een rode met andere specificaties, dan houdt de verkoper zich niet aan de verkoopovereenkomst. Eigenlijk is dat wat o.a. ook in zo'n contract staat voor de bussen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: zo 13 dec 2020, 18:56
door gkw1969
Ehm.... alleen is het wel de politiek die bepaald dat de kleur wit is en de letters RRReis zijn, dus inderdaad politiek macht. Ze hadden ook wat anders kunne bedenken

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: zo 13 dec 2020, 18:59
door The Greyhound
regenmaker schreef: zo 13 dec 2020, 18:46 De provincie heeft deze huisstijl opgelegd.
Wat vandaag op de eerste dag van de concessie al wel pijnlijk duidelijk werd is dat de witte kleur heel besmettelijk is.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: zo 13 dec 2020, 18:59
door cassie127
gkw1969 schreef: zo 13 dec 2020, 18:56 Ehm.... alleen is het wel de politiek die bepaald dat de kleur wit is en de letters RRReis zijn, dus inderdaad politiek macht. Ze hadden ook wat anders kunne bedenken
Misschien moet je in mijn voorbeeld even het woord telefoon vervangen door het woord schoenen. Bij nike kun je zelf je schoen pimpen bijvoorbeeld.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: zo 13 dec 2020, 19:01
door Lijn 45
Gkw1969 schreef: zo 13 dec 2020, 18:56 Ehm.... alleen is het wel de politiek die bepaald dat de kleur wit is en de letters RRReis zijn, dus inderdaad politiek macht. Ze hadden ook wat anders kunne bedenken
Maar het publiek heeft dan wel weer voor deze naam gestemd. ;)

Ander feitje, het is Keolis al op de eerste dag niet gelukt om de comfortRRReisbussen op hun eigen lijnen te houden. :') :|

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: zo 13 dec 2020, 19:07
door cassie127
In dat filmpje hoor je vanaf 2 minuut 36 ook heel goed wat ik vandaag mee maakte toen ik het busstation van Deventer af liep


Eerst even kijken en luisteren en dan op de spoiler klikken:
Spoiler: show
dat de halte omroep ineens buiten de bus te horen is. Dus ik stond op het busstation in Deventer en zag lijn 1 vertrekken en hoorde ineens "Schouwburg/Centrum"

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: zo 13 dec 2020, 19:51
door Daniel
Lijn 45 schreef: zo 13 dec 2020, 19:01Ander feitje, het is Keolis al op de eerste dag niet gelukt om de comfortRRReisbussen op hun eigen lijnen te houden. :') :|
Andersom ook niet trouwens... de foto mislukte jammerlijk maar in Apeldoorn kwam ik een normale witte BYD tegen op lijn C2.

Dingetje wat me ook wel opviel waren de bestemmingsdisplays: op een stadsdienst werkt het uitstekend om de bestemming groot en de via klein te hebben staan. Maar op streeklijnen levert dat ook bestemmingen op als "Station Ede-Wageningen" en daar is het dan weer minder handig. Dan zie je dus een bus met groot "Station" aan komen rijden terwijl die juist van het station vandaan rijdt (in Apeldoorn trof ik die situatie)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: zo 13 dec 2020, 19:55
door Tom98
Viel mij ook op dat de gelede wagens geen letter kunnen weergeven op het bestemmingsscherm. Hierdoor stond er in plaats van C3 helemaal geen lijn op het scherm, alleen bestemming ''Wageningen Busstation''.