Hij zou zelfs op elkaar kunnen doorrijden zonder te hoeven keren bij de halte Troelstralaan. Lijn 110 zou dan vanaf station Barneveld Centrum via de Gasthuisstraat, Stationsweg/Van Zuijlen van Nieveltlaan kunnen rijden naar de Wesselseweg (N800). Andersom lijn 104 dan dus via deze wegen naar het station laten rijden. Waarom is daar niet voor gekozen?
Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Ehm, je hoeft helemaal niks aan de routes aan te passen om ze op elkaar door te laten rijden. Daarom is het juist zo bijzonder dat er nu van beide kanten gekeerd wordt.
Lijn 110 komt nu vanaf de zuidkant aan bij de oostelijke halte van Barneveld Centrum, daar vertrekt ook lijn 104.
Lijn 104 komt nu vanaf de noordkant aan bij de westelijke halte van Barneveld Centrum, daar vertrekt ook lijn 110.
Lijn 110 komt nu vanaf de zuidkant aan bij de oostelijke halte van Barneveld Centrum, daar vertrekt ook lijn 104.
Lijn 104 komt nu vanaf de noordkant aan bij de westelijke halte van Barneveld Centrum, daar vertrekt ook lijn 110.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Ze doen dat dus al?! Dan is het natuurlijk al helemaal absurd
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Ik las dat sommige touringcars van Van Kooten een vorm van RRReis bestickering gaan krijgen. Krijgen ze dan ook vaste appratuur?
En ik heb het idee dat hun bussen op vaste lijnen rijden. Kan dat kloppen?
En ik heb het idee dat hun bussen op vaste lijnen rijden. Kan dat kloppen?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Voor de liefhebber nog een filmpje gemaakt door Nathan met de allerlaatste blik van vertrekkende Overijsselse Amba's en een Citaro afgelopen zaterdag op weg naar Womy.
https://youtu.be/xjUWzvYznVQ
https://youtu.be/xjUWzvYznVQ
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: za 11 jul 2020, 20:53
- Locatie: Ede
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
In Ede staan de 5413 en 5414 op de stalling. De 5414 is nog blauw, maar de 5413 is geheel wit.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Zou Van Kooten die op de lijnen naar Fruytier gaan inzetten?
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Ik zag de 24e trouwens op de A30 lijn 89 rijden (1 ri. Wageningen 1 ri. De Klomp). Waarom rijdt die lijn ook in de vakantie en waarom zelfs als de campus dicht zit vanwege de coronamaatregelen? De beide bussen zag ik dan zo snel ook geen enkele reizigers in zitten...
-
- Berichten: 630
- Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
De campus is nog gewoon open en blijft ook open.
Laatst gewijzigd door Gebruikersnaam op do 31 dec 2020, 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Precies, de Campus is geopend en blijft zij het in beperkte mate een functie vervullen voor studenten, onderzoekers en medewerkers (waaronder ondergetekende).
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Bussen van 89 zitten inderdaad wel meestal leeg. Zelfs na de corona periode lijken me op z'n minst de ritten in de avond en in het weekend onhoudbaar worden. Week dekkende bediening is niet echt nodig voor een lijn zonder unieke haltes.
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
En dat terwijl de 89 voor reizigers vanuit Utrecht en westelijker wel degelijk van meerwaarde is. Maar aangezien de WUR een campus heeft zullen er misschien weinig reizigers zijn die zo'n reis (bijna) dagelijks maken en zullen de reizen vooral geconcentreerd zijn rond het weekend, op de momenten dat studenten voor langere tijd de campus verlaten.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Op de campus wordt niet gewoond, wel elders in Wageningen
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Vanochtend een aantal mensen bij halte Barneveld centrum gesproken die niet echt te spreken zijn van het feit er in het weekend geen bus meer door Kootwijkerbroek en deels door Harskamp rijdt wat voorheen door 105/205 werd verzorgd. Men gaf al aan dat zij met Keolis hierover in discussie te willen gaan voor een oplossing hiervoor. (Al gaf ik ze hiervoor weinig kans tot slagen).
Ook zijn scholieren die doordeweeks vanuit Arnhem richting de school in Barneveld moeten zijn niet bepaald happy met die nieuwe dienstregeling die sinds 13 december is ingevoerd(men moet namelijk een stuk verder lopen als men richting Arnhem moet v.v.).
Begrijpelijk is het wel dat er in het weekend geen bus meer door Kootwijkerbroek en deels niet meer door Harskamp rijdt want het aantal passagiers was in de weekenden vrijwel bijna altijd minimaal.
Ook zijn scholieren die doordeweeks vanuit Arnhem richting de school in Barneveld moeten zijn niet bepaald happy met die nieuwe dienstregeling die sinds 13 december is ingevoerd(men moet namelijk een stuk verder lopen als men richting Arnhem moet v.v.).
Begrijpelijk is het wel dat er in het weekend geen bus meer door Kootwijkerbroek en deels niet meer door Harskamp rijdt want het aantal passagiers was in de weekenden vrijwel bijna altijd minimaal.
Laatst gewijzigd door MichOV op za 02 jan 2021, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Halte Barneveld?
Maar die scholieren kunnen nog altijd prima met de bus naar Arnhem. Of ze moeten 600 meter verder lopen, of ze nemen de 104 naar station Barneveld Centrum en gaan daar per trein verder naar Arnhem (is dat sowieso niet sneller?). Ik denk dat het probleem vooral voor Kootwijkerbroek is dat dan geen OV meer heeft (heeft Harskamp in het weekend niet nog de 107, of rijdt die dan ook niet?)
Maar die scholieren kunnen nog altijd prima met de bus naar Arnhem. Of ze moeten 600 meter verder lopen, of ze nemen de 104 naar station Barneveld Centrum en gaan daar per trein verder naar Arnhem (is dat sowieso niet sneller?). Ik denk dat het probleem vooral voor Kootwijkerbroek is dat dan geen OV meer heeft (heeft Harskamp in het weekend niet nog de 107, of rijdt die dan ook niet?)
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Grotendeels rijdt 107 door Harskamp voor zover ik weet ja maar bepaalde haltes waar de 105 dienst deed rijdt 107 niet maar Kootwijkerbroek ligt meer het knelpunt als het gaat om de weekenddienstregeling.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Ik lees in dit draadje op Twitter dat de 12m-gasbussen tijdelijk terugkomen: de tankinstallatie wordt verbouwd en bij de tijdelijke tank kunnen geen 18m-bussen tanken. Die zijn zolang in Zwolle opgeslagen.
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
De belbusroutes zijn inderdaad raar gekozen.MichOV schreef: ↑za 02 jan 2021, 15:21 Vanochtend een aantal mensen bij halte Barneveld centrum gesproken die niet echt te spreken zijn van het feit er in het weekend geen bus meer door Kootwijkerbroek en deels door Harskamp rijdt wat voorheen door 105/205 werd verzorgd. Men gaf al aan dat zij met Keolis hierover in discussie te willen gaan voor een oplossing hiervoor. (Al gaf ik ze hiervoor weinig kans tot slagen).
Ook zijn scholieren die doordeweeks vanuit Arnhem richting de school in Barneveld moeten zijn niet bepaald happy met die nieuwe dienstregeling die sinds 13 december is ingevoerd(men moet namelijk een stuk verder lopen als men richting Arnhem moet v.v.).
Begrijpelijk is het wel dat er in het weekend geen bus meer door Kootwijkerbroek en deels niet meer door Harskamp rijdt want het aantal passagiers was in de weekenden vrijwel bijna altijd minimaal.
Wittenberg-Barneveld lijkt me veel essentiëler dan Elspeet-Harderwijk. Tussen Elspeet en Harderwijk kan er nog makkelijk over Nunspeet gereisd worden.
Lijn 112 rijdt dan als belbus juist weer wel zijn hele traject, terwijl tussen Apeldoorn en Nieuw Millingen parallel wordt gereden aan de 102.
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Tussen Elspeet en Harderwijk liggen ook nog Leuvenum en Staverden, dus daar moet hij ook wel rijden. Eigenlijk hadden ze dus gewoon heel lijn 104 als belbus moeten houden.
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Leuvenum heeft 65 inwoners en Staverden 30. Dat zijn niet bepaald plaatsen die überhaupt door het OV bediend worden.
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Afgelopen dagen heb ik een paar keer met RRReis rond Arnhem gereisd. Nagenoeg alle ritten waren gratis omdat mijn OV-chipkaart niet werd geaccepteerd door de nieuwe chipkaart-apparatuur. Een enkele nieuwe bus heeft ook nog een 'oude' kaartlezer uit de Syntus bussen bij de achterdeur. Daar werkt het in- en uitchecken prima. Eén van de chauffeurs dacht dat het wellicht ligt aan een geladen abonnement (in mijn geval Dal Oost Voordeel). Inmiddels een bericht naar de klantenservice gestuurd: ik vind af en toe een gratis rit prima, maar ik vind het ook zeker niet verkeerd om netjes te betalen.
Hebben anderen dit probleem ook ervaren?
Hebben anderen dit probleem ook ervaren?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Je de ov-chipkaart is echt al sinds de start een drama in de nieuwe bussen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Klopt, problemen met de kaartlezers. Daarom zit er ook een oude in.
Meende gelezen te hebben dat het komende week of de week erna opgelost zou moeten zijn...
Meende gelezen te hebben dat het komende week of de week erna opgelost zou moeten zijn...
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
OK, we gaan het zien dan. Het merkwaardige vond ik dat de kaartlezers voor andere reizigers (zonder abonnement?) wel naar behoren werkten...
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Het probleem is dan ook dat verschillende abonnementen niet herkend worden en daardoor de kaart als ongeldig gezien wordt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten