Pagina 129 van 136

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: za 16 apr 2022, 15:54
door DDietzen
regenmaker schreef: vr 01 apr 2022, 20:16 Nee dat is geen goed plan, want in de haltetaxiRRReis kan je niet betalen met je OV-chipkaart wat een gemis is aangezien RRReisabonnementen dan ook niet geldig zijn. Anders dan de naam van het product doet vermoeden overigens.
In de praktijk kun je in de reserveerRRReis, althans in Apeldoorn, ook niet betalen met je OV-chipkaart. Ik heb meermaals reserveerRRReis gebruikt en telkens klonk het "nee je hoeft niet in te checken, stap maar in" en reisde iedereen dus effectief gratis. Er was dan ook nergens een kaartlezer te bekennen, of überhaupt een plek waar een kaartlezer logischerwijs zou kunnen zitten.

Vindt Keolis het gewoon niet de moeite om kaartlezers te installeren in die minibusjes? Gezien de schijnbaar relatief hoge bezetting - gisteravond laat waren althans alle busjes die ik zag in Apeldoorn tot mijn verbazing voor meer dan de helft bezet - lijkt me dat zonde van het geld dat ze mislopen, althans voor zover de reizigers niet al met afgekochte reisproducten reizen.
Of is het een Groot Complot(TM) om aan de concessieverleners te kunnen 'aantonen' dat er geen kip in die reserveerRRReis-busjes zit en ze dus prima opgeheven kunnen worden? :twisted:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: za 16 apr 2022, 22:27
door DrechtBlub
De Familie "geen-kip" zal niet blij worden van dat complot. :N

In alle serieusheid: Zou het een idee zijn om eens een mailtje te sturen naar de reizigersorganisatie die actief is in de regio Apeldoorn en ze op te hoogte te stellen van het gebrek aan OV-Chip apparatuur in de ReserveerRRReis busjes? Dat zullen ze ongetwijfeld al zijn, máár voor het geval dat ze dat niet zijn, zou het waardevolle informatie kunnen zijn: Het zou niet de eerste keer zijn dat er telcijfers gebruikt worden in Nederland die op basis van incomplete OV-Chipdata zijn, om te snijden in lijnen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: za 16 apr 2022, 22:55
door nvdw
Cijfers over het aantal ritten zullen er hoe dan ook zijn: reken maar dat het taxibedrijf Keolis een rekening stuurt voor de geleverde diensten.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: za 16 apr 2022, 23:41
door cassie127
Reken er maar op dat dat gewoon contract werk is en ze hiervoor een vast bedrag per maand aan de uitvoerende bedrijven betalen.

De taxi's die voor NS rijden (zowel personeel als die voor dat jij je laatste aansluiting gemist hebt) zijn ook gewoon contractwerk tegen een vast afgesproken bedrag met Transvision.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: zo 17 apr 2022, 11:40
door busfanNL
Het is inderdaad contractwerk wat gereden wordt door Munckhof. Die rijden tegen een vast afgesproken bedrag die ritjes. Bijvoorbeeld bij station Apeldoorn staat er altijd een busje klaar voor reserveerRRReis.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: wo 20 apr 2022, 22:55
door VIRM
Volgens de website van Rrreis kun je vanaf vandaag in achttien Zwolse stadsbussen met je betaalpas en creditcard in- en uitchecken.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: wo 20 apr 2022, 23:03
door sirvinniei
Heeft iemand al ervaring met de Hessenpoortlijnen? Is het reizigersaantal verminderd sinds ze niet meer naar station Zwolle rijden? Wordt er meer via andere stations gereisd?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: vr 22 apr 2022, 11:15
door berend31
Lijn 3 (Station - Berkum - Hessenpoort) wordt best goed gebruikt. Maar zie hoogstens enkele mensen in lijn 166/167 zitten als ik bij bushalte Dokter Hengeveldweg sta.

Weet iemand wat de reden is dat Keolis lijn 83 nog steeds alleen een paar ritten (vaak met twee bussen tegelijk) in de spits in de spitsrichting laat rijden terwijl dit voorheen gedurende de hele dag een goed gebruikte lijn was?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: vr 22 apr 2022, 12:02
door Roeland
Misschien hebben ze de 83 deels geschrapt om de parallelle C1 gevuld te krijgen?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: vr 22 apr 2022, 12:16
door Milco
Wordt er niet gewoon nog een vakantiedienst gereden waardoor de 83 enkel in de spits rijdt?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: za 23 apr 2022, 00:50
door Tjekken
regenmaker schreef: vr 01 apr 2022, 20:16 Nee dat is geen goed plan, want in de haltetaxiRRReis kan je niet betalen met je OV-chipkaart wat een gemis is aangezien RRReisabonnementen dan ook niet geldig zijn. Anders dan de naam van het product doet vermoeden overigens.
Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten. Elke keer als ik nieuwe of bestaande flex-diensten bekijk, blijf ik mij verbazen over de nodeloos ingewikkelde opzet, hoge kosten en gebrek aan betaalmogelijkheden. (in zeeland kan je zelfs alleen contant betalen en heb je een speciale gebruikerspas nodig... hallo het is 2022! :shock: )

En dat terwijl er al een goed werkend flex systeem bestaat: U-flex.
-duidelijke weergave van haltes waartussen gereisd kan worden.
-betalen met ov-chipkaart mogelijk en abonnementen zijn geldig
-ritprijs ligt niet bijzonder hoog, afhankelijk van de regio 2,50 tot 3,50
-ruime bedieningstijden, doordeweeks van 06:00 tot 00:30, za 07:00 - 00:30, zo 08:00-00:30

Zelf meermaals gebruik van gemaakt en je wordt keurig op de afgesproken tijden opgehaald.

Waarom zelf een niet werkend systeem ontwerpen als er allang een werkend alternatief is?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: zo 24 apr 2022, 10:00
door marcel1970
In Arnhem Nijmegen werkte het Flex systeem ook prima maar werd te duur bevonden.
Het was de bedoeling dat Avan in Regio Nijmegen zou verdwijnen en worden vervangen door RRReis taxi.
Maar ik zie nog steeds Avan voertuigen rijden.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: zo 24 apr 2022, 13:09
door sirvinniei
Ja werkte prima. Ik gebruikte m'n gratis ritjes om net iets sneller dan met de bus bij het station te zijn :')

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: di 10 mei 2022, 13:24
door Ardan
Ik reed net langs de halte Snipperling in Deventer en daar was men druk doende met het vervangen van het DRIS-paneel. Er lagen een aantal oude op de aanhanger (die de laatste tijd een sticker hadden met 'Hier komt binnenkort reisinformatie' - eh, dat was er toch al?) en er stond al zo'n nieuwe grijze paal met een beeldbuis eraan in de grond.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: di 10 mei 2022, 15:49
door gkw1969
In de hele regio Oost worden de LED DRIS borden vervangen door schermen.
Een echte volgorde zit er niet in, wat ik begrepen heb wordt alles in het najaar tegelijk ingeschakeld.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: di 10 mei 2022, 16:49
door ovVeluwe
Tot nu toe werkt alleen het scherm op Transferium Horsthoek. Daarnaast zijn er op een aantal plekken oude kleine Syntus Overijssel haltepaalschermpjes geplaatst. Ik weet niet of hier later nog anderen voor komen of dat ze definitief zijn.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: vr 20 mei 2022, 12:51
door VIRM
gkw1969 schreef: di 10 mei 2022, 15:49 In de hele regio Oost worden de LED DRIS borden vervangen door schermen.
Een echte volgorde zit er niet in, wat ik begrepen heb wordt alles in het najaar tegelijk ingeschakeld.
Ik zag in Zwolle ook een nieuwe, met een hele grote knop op de paal. Hij deed niks, maar ik vermoed voor de gesproken reisinformatie?

Overigens wist een chauffeur van een Zwolse stadsbus mij vandaag te vertellen dat 13 van de ruim 80 diensten nie twaren ingevuld door personeelstekort.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: vr 20 mei 2022, 23:59
door gkw1969
Gemiddeld valt er in de concessie IJssel-Vecht zo’n 12 tot 15 diensten per dag uit door personeelsgebrek.
Niet verwonderlijk als je uitzendkrachten niet in vaste dienst neemt en je bestaand personeel niet serieus neemt.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: ma 23 mei 2022, 13:22
door Milco
Als ik de ovinfo-app mag geloven rijdt RRReis vanaf aanstaande zondag de reguliere dienstregeling, zo zie ik vanaf die datum (meer) ritten op de lijnen 83, 101, 103 en 687.

Klopt dit wel eigenlijk?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: ma 23 mei 2022, 16:23
door Selivio
Hoorde van de Collega's op Dedemsvaart wel dat er zondag een nieuw (efficiënter) dienstenpakket in ging, dus dat zal wel kloppen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: ma 23 mei 2022, 16:36
door CamilleKreemers
Efficiënter werken is dan meer rijden of minder lange wachttijden tussen ritten?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: di 24 mei 2022, 13:27
door Philip
Zie dit bericht: https://www.rrreis.nl/rrreis-past-diens ... per-29-mei

De vakantiedienstregeling gaat er dus blijkbaar af. Alle buslijnen rijden weer de gewone dienstregeling. Verbazingwekkend, want dan is er juist meer personeel nodig zou ik zeggen. Ik zou nog even een slag om de arm houden, want rrreis vermeldt niets op de site daarover.

Verder wordt er het volgende gewijzigd:

Lijn C1 (Nunspeet-Zwolle-Dedemsvaart) rijdt overdag voortaan 2 keer per uur in plaats van 4 keer per uur. Daarnaast is een groot aantal vertrektijden gewijzigd.
Lijn C3 (Wageningen-Station Ede-Wageningen) rijdt voortaan ook in de spits 6 keer per uur in plaats van 8 keer per uur. Ook zijn er ritten gewisseld die via Campus/Forum of via Hoevestein rijden. Hierdoor kan het zijn dat een bus die nu via Campus/Forum rijdt, straks via Hoevestein rijdt, of omgekeerd.
Lijn 10 in Apeldoorn (Station-Achmea-Station) rijdt voortaan 2 keer per uur in plaats van 4 keer per uur.
Lijn 1 in Deventer (Station-De Vijfhoek via Blauwenoord) rijdt voortaan ook in de spits 2 keer per uur in plaats van 4 keer per uur.
Lijn 5 in Deventer (Station-De Vijfhoek via ziekenhuis) rijdt voortaan ook in de spits 2 keer per uur in plaats van 4 keer per uur.
Lijn 202 (Apeldoorn-Zwolle) rijdt voortaan ook in de spits 2 keer per uur in plaats van 4 tot 6 keer per uur.
Lijn 203 (Apeldoorn-Zwolle) rijdt voortaan ook in de spits 2 keer per uur in plaats van 4 tot 6 keer per uur.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: di 24 mei 2022, 13:44
door Roeland
Tja, wanneer je de concessie toch hebt verloren, hoef je niet meer voor reizigersgroei te zorgen. Dus kun je gewoon ritten op je potentiële groeilijnen uitdunnen. En dan op de minder gebruikte (krimp)lijnen wel gewoon de volledige drg rijden.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: di 24 mei 2022, 13:47
door Philip
Zou goed kunnen. Niet geheel toevallig wordt de gunning vandaag mogelijk definitief.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: di 24 mei 2022, 14:47
door teun
Met al die frequentieverlagingen op normaal hoogfrequente lijnen bespaar je natuurlijk wel flink wat uit, wellicht meer dan dat het kost om ritten die wegens de vakantiedienstregeling niet reden weer regulier te laten rijden.