Pagina 16 van 47

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: wo 19 dec 2018, 16:10
door marvinkok
Laat daar nou net aan gewerkt worden :wink:
Maar dat vergt een hoop overleg, opleiding, enz., dus dat duurt nog even...

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: wo 19 dec 2018, 17:20
door SuperGhost
Is het dan niet gewoon beter de stoptrein Zutphen-Oldenzaal te verlengen naar Rheine?

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: wo 19 dec 2018, 17:22
door julsteren
Nee, dat gaat niet werken, want dan moet je een hele sloot nieuwe treinen gaan bestellen. Naast al dat extra personeel wat opgeleid moet worden, de Duitse taal leren en baanvakkennis moet hebben tot in Rheine. Plus een complete nieuwe concessie uitschrijven, want dat komt in conflict met de bestaande regionale treinen op Bad Bentheim-Rheine.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: wo 19 dec 2018, 17:22
door dennistd
Nee. Dan zou je de Linten uit moeten rusten met PZB en moet je altijd met twee stellen rijden vanwege de detectie.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: wo 19 dec 2018, 17:24
door SuperGhost
Bij een volgende concessie bedoelde ik dan, ik snap dat het binnen de bestaande concessie niet kan :wink:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: wo 19 dec 2018, 18:39
door marvinkok
Dat duurt nog 7 jaar, dus dat heeft voor de huidige problemen niet echt veel zin ;)

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: wo 19 dec 2018, 20:37
door Wubbo
Als personeel het probleem is, maakt doortrekken van een andere treinserie het probleem toch niet kleiner?

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: wo 19 dec 2018, 20:52
door Aking
Nou ja, misschien hebben we aan deze kant van de grens meer personeel?

Sowieso geloof ik dat je beter bij NS dan bij de DB kunt zitten (al is dat puur gebaseerd op verhalen van ICE personeel)

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: wo 19 dec 2018, 21:52
door Durashift
Tja, waarom moet.een NL machinist dan verder DLD in.rijden?
Die.Duitse machinist kan.toch ook verder door rijden naar de grens?
Kan ook een 'poppetje' schelen, denk?

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: wo 19 dec 2018, 21:57
door dennistd
In Duitsland is een groot tekort aan machinisten. Dan kun je beter een Nederlandse machinist door laten rijden naar Rheine.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: do 20 dec 2018, 01:51
door cassie127
Kunnen die machinisten tenminste een keer pauze houden in een kantine... Want ik zie ze nu vaak in de 1e klasse gaan zitten.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: do 20 dec 2018, 03:03
door dennistd
Er is geen pauzelocatie in Bad Bentheim, dus de Duitse machinist zit dan liever warm in de 1e klas dan op een koud perron.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: do 20 dec 2018, 10:49
door edje
De Duitse machinisten hebben geen rijbevoegdheid naar NL, daarom zijn er vanuit de Keolis standplaats Goor, diensten voor de RB61, ze rijden dan de hele dag tussen Hengelo en Bad Bentheim. De meeste machinisten hadden nog hun bevoegdheid voor Duitsland ivm de Grensland express.

Het personeelstekort in Duitsland is zo hoog, dat er binnenkort nog meer machinisten in NL worden opgeleid, voor de RB61 en dat er door wordt gereden naar Rheine.

Pauze lokatie in Bentheim is het onlangs geopende stationsrestauratie, waar het personeel tegen goedkoop tarief koffie kan halen.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: di 08 jan 2019, 19:28
door Rob357
Op Hengelo zag ik vanmiddag rond 17.15 een rood/grijze Arriva bus met een nummer 50 achterop, in lijn 53. Ging een beetje snel, dus heb niet meer informatie.

Ik weet niet zeker of ik het hier moet plaatsten, excuus als het verkeerd staat.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: di 08 jan 2019, 19:31
door marvinkok
Dat is een (tijdelijke) ex-Brabant bus van Arriva. Lijn 53 is sinds december doorgetrokken van Haaksbergen naar Eibergen en wordt overdag gedeeld gereden door Arriva (Achterhoek) en SyntusTwente. Arriva rijdt 1 omloop, Syntus 2.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: di 08 jan 2019, 19:52
door regenmaker
Zag net de 51 in Arnhem, zijn inderdaad tijdelijke bussen van Arriva.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: di 08 jan 2019, 19:59
door dennistd
Rob357 schreef:Op Hengelo zag ik vanmiddag rond 17.15 een rood/grijze Arriva bus met een nummer 50 achterop, in lijn 53. Ging een beetje snel, dus heb niet meer informatie.

Ik weet niet zeker of ik het hier moet plaatsten, excuus als het verkeerd staat.
Deze ja: viewtopic.php?f=32&t=12844&p=609651#p609651

Re: Concessie Twente

Geplaatst: wo 09 jan 2019, 10:09
door gkw1969
Die 50 is een voormalige Veolia bus die een tijd in Brabant heeft gereden nog en inmiddels in de Achterhoek is beland bij Arriva in Groenlo. Het is een reserve bus. De bus was ook om 18.45 in Hengelo.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: wo 09 jan 2019, 11:13
door Michael
Is zelfs nog bij de BBA in dienst gekomen.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: di 15 jan 2019, 06:56
door julsteren
De verwarming aanzetten in de bus? Neeeee airco is voldoende. Maar dan wel op de harde stand.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: di 15 jan 2019, 12:09
door dennistd
Waar heb je het over? In een Twentse Citea is er voor het passagiersdeel sowieso niks te regelen door de chauffeur.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: di 15 jan 2019, 17:00
door julsteren
In de Citea is het nagenoeg ook altijd prima, vind het ontzettend fijne bussen. In het andere materieel wat jouw werkgever mij graag voorschotelt is het een heel ander verhaal :')

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: di 15 jan 2019, 17:52
door marvinkok
Lint en Flirt is meestal best prima qua klimaat...

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: di 15 jan 2019, 22:53
door Daniel
Blijf het toch een rare situatie vinden met de onderlinge herkenning van producten op de lijnen die Syntus Utrecht en Gelderland samen uitvoeren: als ik in een Gelderse bus incheck bij Veenendaal-De Klomp en uitcheck bij Ede, Kievitsmeent dan herkent het systeem op een of andere manier m'n abonnement (hoewel het Sterabonnement Utrecht op heel lijn 5 niet geldig is) en rekent een ritprijs van € 0,00.
Vanmorgen had ik echter een Utrechtse omloop op diezelfde lijn 5 en dan kost hetzelfde ritje opeens € 1,52. Raar eigenlijk, want het blijft een transactie op hetzelfde product (komt met U-OV Ster Jaar in het transactieoverzicht) en als ik niet van product wissel zou ik toch geen 96 cent opstaptarief gerekend moeten krijgen?

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: wo 16 jan 2019, 06:34
door julsteren
marvinkok schreef:Lint en Flirt is meestal best prima qua klimaat...
Ik had het niet over de treinen, want die zijn ook prima, maar ik tref dagelijks een bustype waarvan het minder te doen is.


Vandaag in wagen 3310 wel verwarming, raar.