Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
- Lijn 45
- Berichten: 5832
- Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
- Contacteer:
- The Greyhound
- Berichten: 891
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Mechanisch is een en ander makkelijk te koppelen. Dat was ook een eis bij de aanbesteding. Of ze qua aansturing ook te koppelen zijn weer ik niet. Er zullen aan de software en wellicht ook aan apparatuur aanpassingen zijn geweest die niet altijd hetzelfde waren. Het lijkt mij wel dat dit rechtgetrokken kan worden.Michael schreef: ↑wo 18 dec 2024, 09:50Volgens bijgevoegde post zijn de Arriva stellen en de Breng stellen te combineren met elkaar:
Daniel schreef: ↑di 23 jul 2024, 22:15 Overigens zijn de Breng-stellen vanuit de concessie wel verplicht compatibel met de Arriva-stellen, dus zou je daarmee ook treinen kunnen versterken. (Als Arriva-machinisten daar niet mee mogen rijden kan je nog altijd een Breng-stel tussen twee Arriva-stellen zetten.
- Lijn 45
- Berichten: 5832
- Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
- Contacteer:
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Ze waren bewust identiek aan elkaar bij aflevering (behalve de kleuren) omdat ze de treindiensten toen al in een concessie wilden hebben. In theorie moeten ze nu dus gecombineerd kunnen rijden
- The Greyhound
- Berichten: 891
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Tenzij de aanbieder vanuit een andere concessie kan beschikken over reserve materiaal. Arriva stellen uit Groningen hebben ook in andere concessies gereden. Je moet als provincie gewoon garanties vragen over de beschikbaarheid van reserve materiaal. Hoe de uitvoerende maatschappij dit oplost moeten ze zelf weten en als dat niet lukt niet inschrijven.
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22807
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Maar dan krijg je een scenario dat slechts één of enkele vervoerders überhaupt zullen inschrijven en er bijna een monopolie ontstaat. Dat gaat juist in tegen het hele systeem van aanbesteden.
Veel beter zou het zijn als de aanbestedende overheid voor het materieel zorgt.
Veel beter zou het zijn als de aanbestedende overheid voor het materieel zorgt.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- Berichten: 6954
- Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Dat kan echter problemen opleveren als er in die concessie een bepaling is dat materieel ter overname aangeboden moet worden bij verlies van de concessie. Als Keolis reservematerieel zou delen tussen de concessies Kampen - Zwolle - Enschede en Amersfoort - Ede-Wageningen zou er de situatie kunnen ontstaan dat in 2033 de eerstgenoemde concessie verliest en daarmee ook het reservematerieel kwijt is, of juist een stel niet kan overdragen aan de nieuwe vervoerder.The Greyhound schreef: ↑do 19 dec 2024, 22:47 Tenzij de aanbieder vanuit een andere concessie kan beschikken over reserve materiaal. Arriva stellen uit Groningen hebben ook in andere concessies gereden.
-
- Berichten: 5708
- Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Dat zorgt voor een ongelijk speelveld: als jij als bedrijf X al 5 andere concessies hebt, hoe moet het veel kleinere bedrijf Y met slechts één andere concessie of nieuwkomer bedrijf Z daar dan tegenop kunnen concurreren?The Greyhound schreef: ↑do 19 dec 2024, 22:47Tenzij de aanbieder vanuit een andere concessie kan beschikken over reserve materiaal. Arriva stellen uit Groningen hebben ook in andere concessies gereden. Je moet als provincie gewoon garanties vragen over de beschikbaarheid van reserve materiaal. Hoe de uitvoerende maatschappij dit oplost moeten ze zelf weten en als dat niet lukt niet inschrijven.
- Nickipedia
- Berichten: 86
- Lid geworden op: vr 07 okt 2022, 20:35
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Revisietermijnen zijn in Duitsland anders geregeld dan in Nederland, de Flirt’s van de eurobahn hebben nu een revisietermijn van 6+2 en worden dus volgend jaar aangepakt. Zodra de stickers op de zijkant verlopen zijn (zonder toevoegen datum+6jaar), mag de trein niet meer ingezet worden, wat vorig jaar rond december dus ook gebeurt is. Op de Protossen zitten deze stickers ook, die zijn nog van de aflevering

Stillstand ist der sicherste Betriebszustand
- The Greyhound
- Berichten: 891
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Hoezo ongelijk speelveld. Waarom zou een opdrachtgever genoegen moeten nemen met de groeistuipen van een startende spoorwegonderneming die zich geen reserve materiaal kan permitteren of daarover afspraken kan maken met een 3e partij. Ook de reizigers zitten daar niet op te wachten. Een spoorwegbedrijf runnen is iets anders dan busbedrijf runnen en vraagt om een zekere schaalgrootte.dennistd schreef: ↑vr 20 dec 2024, 15:54Dat zorgt voor een ongelijk speelveld: als jij als bedrijf X al 5 andere concessies hebt, hoe moet het veel kleinere bedrijf Y met slechts één andere concessie of nieuwkomer bedrijf Z daar dan tegenop kunnen concurreren?The Greyhound schreef: ↑do 19 dec 2024, 22:47Tenzij de aanbieder vanuit een andere concessie kan beschikken over reserve materiaal. Arriva stellen uit Groningen hebben ook in andere concessies gereden. Je moet als provincie gewoon garanties vragen over de beschikbaarheid van reserve materiaal. Hoe de uitvoerende maatschappij dit oplost moeten ze zelf weten en als dat niet lukt niet inschrijven.
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 13757
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
- Locatie: Utrecht
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Dat betekent wel dat er niemand meer toetreedt (die heeft immers geen schaalgrootte). Er als je een grote concessie verliest heb je ook geen schaalgrootte meer. Uiteindelijk eindig je dan met één aanbieder.
Of je wordt als opdrachtgever eigenaar van het materieel, dan ben je zelf verantwoordelijk voor je schaalgrootte.
Of je wordt als opdrachtgever eigenaar van het materieel, dan ben je zelf verantwoordelijk voor je schaalgrootte.
-
- Berichten: 51
- Lid geworden op: za 02 jan 2021, 12:33
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Dat zou bestwel mooi zijn, als dit echt komtjelmerrr schreef: ↑zo 15 dec 2024, 10:34 Op treinreiziger staat ook dat het op z'n vroegst pas in januari komt: https://www.treinreiziger.nl/apekop-wel ... gerstrein/

Rijdt de train dan alleen in vroegspits of rijdt die ook in de ochtendspits?
Heeft iemand misschien de omlooptijden?

Beste groeten uit Mülheim ruhr
Moritz
Moritz
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10199
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
De Plan V zou enkel gaan rijden op twee slagen Amersfoort-Barneveld in de ochtendspits, vertrek 6:55 en 7:55 uit Amersfoort.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
- Lijn 45
- Berichten: 5832
- Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
- Contacteer:
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Hij gaat doordeweeks op de ritten rijden waar hier mat'64 boven staat. https://treinposities.nl/treinseries/31400/2025-1-6
-
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Maar het is nog altijd niet zeker of ze ingezet gaan worden (anders pas half januari)
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10199
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Dat wordt komende periode in de ochtend de webcam van Amersfoort checken:
https://www.nsesoftware.nl/erikbaas/webcams/?sel=nl.
https://www.nsesoftware.nl/erikbaas/webcams/?sel=nl.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
- Lijn 45
- Berichten: 5832
- Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
- Contacteer:
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Waarom staat Arriva bij die link? Dat is de enige vervoerder die nooit planmatig bij Amf is geweest. 

-
- Berichten: 51
- Lid geworden op: za 02 jan 2021, 12:33
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Dankje

Beste groeten uit Mülheim ruhr
Moritz
Moritz
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10199
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Op de webcam bij Amersfoort zag ik gister- en vanochtend een Protos rijden op de "Plan V-omloop".
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
- Lijn 45
- Berichten: 5832
- Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
- Contacteer:
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
De mat '64 staat nog steeds in Rsd en hij zal niet heel snel in dienst komen volgens de berichten die ik er over heb gelezen.
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22807
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
"Oude Materieel '64 stoptrein keert terug bij RRReis op de Valleilijn"
https://www.treinenweb.nl/nieuws/10946/ ... ilijn.html
https://www.treinenweb.nl/nieuws/10946/ ... ilijn.html
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- Berichten: 499
- Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Dat is natuurlijk echt geweldig!
Hier zullen ongetwijfelt vele spotters op af gaan komen.
Ik ga ook maar eens een kijkje nemen en een ritje ervaren in die trein na lange tijd.

Hier zullen ongetwijfelt vele spotters op af gaan komen.

Ik ga ook maar eens een kijkje nemen en een ritje ervaren in die trein na lange tijd.
-
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Lekker in de drukke ochtendspits, zullen andere reizigers blij mee zijn. 

-
- Berichten: 499
- Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Niet alles gelijk op een weegschaaltje leggen he Jelmerrr.
Ik denk dat zelfs reigers in de spits dit best bijzonder vinden met zo'n trein want zoiets maak je niet vaak mee.

-
- Berichten: 1899
- Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Ik denk dat de jongere (<35) niet-treinfapper het óf niet doorheeft, óf denkt "van welke schroothoop hebben ze dit geplukt" of gewoon niet instapt omdat het de verkeerde kleur is (in ieder geval in Ede of Amersfoort)
- Hainje
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
- Locatie: Tilburg
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
De verkeerde kleur zal wel meevallen, aangezien in het artikel staat dat de trein in een RRReis-jasje wordt gestoken.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten