Pagina 19 van 59

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Geplaatst: ma 08 jun 2015, 09:37
door cassie127
Sjoemelende NS mag nog steeds meebieden op regionaal treinvervoer Overijssel
Ondanks dat het gesjoemel met een aanbesteding de hoogste baas van de Nederlandse Spoorwegen (NS) de kop heeft gekost, mag het bedrijf vooralsnog meedoen aan de biedingsstrijd voor regionaal treinvervoer in Overijssel. Dat meldt de Telegraaf maandagochtend.
Deze week hoopt Overijssel de aanbesteding af te ronden van twee spoorlijnen, Kampen-Zwolle en Zwolle-Enschede. Op dat laatste traject moet naast een stoptrein ook een sneltrein gaan rijden. NS is volgens de krant in de race voor die concessie, net als Syntus en Arriva.

Bron & Lees verder: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.as ... 9659&cat=1

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Geplaatst: ma 08 jun 2015, 13:55
door Abracadabram
Wat is eigenlijk de waarde van het verslag van de ACM?

Is de NS nu al 'gestraft'. Want anders geldt het principe onschuldig tot het tegendeel bewezen is en lijkt het me onlogisch dat ze uitgesloten worden.

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Geplaatst: di 09 jun 2015, 10:48
door flipje
Er is weer nieuws!
'Even wachten met aanbesteding spoorlijnen Overijssel'

Statenleden in Overijssel willen wachten met het gunnen van concessies voor twee spoorlijnen in de provincie. Aanleiding is de fraude bij de aanbesteding van het openbaar vervoer in Limburg. VVD en PvdA in Overijssel hebben nog vragen over de aanbestedingsprocedure en willen zeker weten dat bij de aangemelde vervoerders geen integriteitsproblemen spelen.

Gedeputeerde Staten beslissen deze maand welk bedrijf de komende jaren mag rijden op de trajecten Zwolle-Kampen en Zwolle-Enschede. De PvdA ziet het liefst dat het provinciebestuur de hele aanbestedingsprocedure nog een keer onder de loep neemt. Statenlid Nooter zegt dat er geen aanwijzingen zijn voor misstanden, maar wil toch beter worden geïnformeerd.

Ook de VVD vindt dat "enige voorzichtigheid is geboden". Fractieleider Joosten zei in het NOS Radio 1 Journaal dat integriteit net zo'n belangrijke factor is als de prijs en de kwaliteit van de nieuwe vervoerder. Tegelijk waarschuwt hij ervoor om de NS in het verdomhoekje te zetten. "De NS is een heel groot bedrijf. De top is hard aangepakt, maar we hoeven daarmee niet het hele bedrijf weg te gooien."

bron en meer

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Geplaatst: di 09 jun 2015, 11:43
door Statler Rail
Abracadabram schreef:Is de NS nu al 'gestraft'. Want anders geldt het principe onschuldig tot het tegendeel bewezen is en lijkt het me onlogisch dat ze uitgesloten worden.
Tenzij je natuurlijk zoals NS zélf een schuldbekentenis hebt gedaan. In dat geval erken je zélf dat je strafbare feiten hebt gepleegd en geldt "onschuldig tot het tegendeel bewezen wordt" dus niet meer. Althans, doordat je schuld hebt bekend kunnen de feiten al direct als bewezen worden beschouwd.

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Geplaatst: di 09 jun 2015, 21:22
door waldo79
Statler Rail schreef:
Abracadabram schreef:Is de NS nu al 'gestraft'. Want anders geldt het principe onschuldig tot het tegendeel bewezen is en lijkt het me onlogisch dat ze uitgesloten worden.
Althans, doordat je schuld hebt bekend kunnen de feiten al direct als bewezen worden beschouwd.
Ik zou dat wat genuanceerder uitdrukken. Een bekentenis betekent niet automatisch dat feiten bewezen zijn. ..Ik ben niet zo gecharmeerd van dit soort reacties.

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Geplaatst: di 16 jun 2015, 15:26
door marvinkok
En de winnaar is Syntus!

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Geplaatst: di 16 jun 2015, 15:29
door Thom91

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Geplaatst: di 16 jun 2015, 15:31
door webguy
ZWOLLE - Gedeputeerde Staten van Overijssel hebben besloten het treinvervoer tussen Zwolle-Kampen en Zwolle-Enschede te gunnen aan Syntus B.V. voor een periode van 15 jaar.
Dat is de uitkomst van de Europese aanbestedingsprocedure die de provincie in oktober 2014 is gestart en waarop in totaal drie offertes zijn ontvangen van Syntus B.V., NS Reizigers B.V. en Arriva
Bron: http://www.tubantia.nl/regio/enschede/t ... -1.5006323

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Geplaatst: di 16 jun 2015, 15:36
door Maxim

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Geplaatst: di 16 jun 2015, 15:36
door SuperGhost
Wel gunstig met het omliggende busvervoer en de Hengelose knoop.

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Geplaatst: di 16 jun 2015, 16:08
door Freek
Syntus gaat een sneltrein rijden. Kan dat qua capaciteit?

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Geplaatst: di 16 jun 2015, 16:09
door SuperGhost
Die sneltrein was verplicht :wink:

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Geplaatst: di 16 jun 2015, 16:11
door Meltrain
Leuk voor Syntus. :) :pos:
Het materieel verbaast me niet echt, het zou me niks verbazen als alledrie de vervoerders de FLIRT 3 wilden inzetten. :wink:

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Geplaatst: di 16 jun 2015, 16:31
door cassie127
Dat wordt dus in Zwolle dezelfde situatie als in Zutphen 3 verschillende paaltjes :')
Het zelfde komt dan ook nog in Almelo

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Geplaatst: di 16 jun 2015, 16:32
door flipje
Een (deels) verrassende winnaar :). Ben benieuwd of er nog bezwaren gaan komen.

Re: Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Geplaatst: di 16 jun 2015, 16:35
door flipje
En nog een plaatje van de nieuw aan te schaffen Flirt 3 treinstellen
Afbeelding

Re: Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Geplaatst: di 16 jun 2015, 16:39
door Niek
Goed nieuws! Wat zien die treinen er goed uit van binnen, als ik het filmpje mag geloven. Stopcontacten, brede tafels en luxe hoofdsteunen in de 2de klasse, ik teken ervoor! Ben benieuwd hoe dit in praktijk gaat.

Re: Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Geplaatst: di 16 jun 2015, 16:40
door cassie127
Onder welke naam gaat Syntus eigenlijk rijden? Syntus Overijssel of gewoon Syntus?

En nog even wat anders:
Hebben de werkzaamheden die de komende weekenden tussen Zwolle - Enschede zijn nog wat te maken met de elektrificatie?

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Geplaatst: di 16 jun 2015, 16:47
door starx
Aan het plaatje te zien, zou ik zeggen dat het Syntus Overijssel wordt. De treinen worden immers ook "Overijsselstijl"

Het verrast me best wel een beetje dat Syntus dit heeft weten te winnen. Naast Zwolle wordt Almelo dan trouwens ook een station met 3 vervoerders.

Voor NS is dit in ieder geval een zoveelste nederlaag. In 2017 zullen ze best wel wat trajecten verliezen.

Re: Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Geplaatst: di 16 jun 2015, 16:52
door cassie127
Zie nu ook dat er in totaal 17 Flirt 3 treinstelen komen... Hoeveel treinstellen heeft NS nu eigenlijk voor Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen?

Zou wel mooi zijn als je straks zo'n Syntus Trajectkaart kan kopen die voor de bus & trein geldig is (zoals nu in Twente) ook al hebben ze dan het openbaar vervoer in concessie Midden Overijssel nog maar een half jaar

Re: Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Geplaatst: di 16 jun 2015, 16:55
door MdJ
Op Zwolle-Kampen: 1x2 =2
Op Zwolle-Enschede: 2x3+4x2 =14.
Samen=:16 treinstellen van 2 bakken.

Syntus zal Zwolle-Kampen wel nog steeds met 1 compositie rijden, op Zwolle-Enschede met 5 composities (kort keren te Enschede). Die 20 minuten reistijdwinst zal wel door de sneltrein komen...

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Geplaatst: di 16 jun 2015, 17:00
door cassie127
Uit de delfde bron trouwens: http://www.sallandcentraal.nl/article.p ... e&id=58903 (Het nieuws is alleen net te laat voor hun weekelijkse krant :'))
Syntus heeft het hoogste voorzieningenniveau aangeboden. Op alle werkdagen rijdt er ieder kwartier een trein in de drukst bezette richting. De helft van deze treinen zijn sneltreinen: de reis tussen Zwolle en Enschede duurt bijna 20 minuten korter. Syntus biedt groter reisgemak, hogere snelheid én een betere prijs-kwaliteitverhouding voor reizigers in de regio.
Dat is best wel een tijdwinst van de huidige 1:06 uur die je er over doet om van Zwolle naar Enschede te gaan.
Maar waar gaat die sneltrein onderweg eigenlijk stoppen? Zwolle, Almelo, Hengelo, Enschede lijkt me logisch maar verder zou ik het niet weten.
MdJ schreef:Op Zwolle-Kampen: 1x2 =2
Op Zwolle-Enschede: 2x3+4x2 =14.

Samen=:16 treinstellen van 2 bakken.
Ah dankje.

Re: Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Geplaatst: di 16 jun 2015, 17:06
door dennistd
MdJ schreef:Op Zwolle-Kampen: 1x2 =2
Op Zwolle-Enschede: 2x3+4x2 =14.

Samen=:16 treinstellen van 2 bakken.
Waarbij er ook nog wel reserve is: er zijn momenteel 22 stellen DM'90 beschikbaar (3426-3449, behalve de 3441 en 3442).

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Geplaatst: di 16 jun 2015, 17:10
door dennistd
cassie127 schreef:
Syntus heeft het hoogste voorzieningenniveau aangeboden. Op alle werkdagen rijdt er ieder kwartier een trein in de drukst bezette richting. De helft van deze treinen zijn sneltreinen: de reis tussen Zwolle en Enschede duurt bijna 20 minuten korter. Syntus biedt groter reisgemak, hogere snelheid én een betere prijs-kwaliteitverhouding voor reizigers in de regio.
Dat is best wel een tijdwinst van de huidige 1:06 uur die je er over doet om van Zwolle naar Enschede te gaan.
Maar waar gaat die sneltrein onderweg eigenlijk stoppen? Zwolle, Almelo, Hengelo, Enschede lijkt me logisch maar verder zou ik het niet weten.
Dat is wel de bedoeling voor zover ik weet. Overigens gaat de sneltrein volgens de plannen vertrekken uit Zwolle als de stoptrein daar aankomst, en aankomen als de stoptrein vertrekt. Je zit dan dus net buiten de knoop, met vertrek rond .10/.40 en aankomst rond .20/.50. Je hebt er dus alleen wat aan als je echt in Zwolle moet zijn. De kruising met de stoptrein is dan in Raalte.

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Geplaatst: di 16 jun 2015, 17:12
door ArrivaBas
http://www.tubantia.nl/regio/enschede/t ... -1.5006323
Deze link vond ik op het Treinpunt. Inhoud misschien puntje van discussie.