Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus
Wat staat er voor bijzonders in? Als er iets is mag je dat gewoon neerzetten hoor... (A)
Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus
Hoezo puntje van discussie, er staat niks in dat we nog niet wisten :')
Ben wel blij dat Syntus heeft gewonnen :D We hebben al veels te veel Arriva xD
Ben wel blij dat Syntus heeft gewonnen :D We hebben al veels te veel Arriva xD
Ik doe ook maar wat
Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus
Inderdaad, Nederland begint op OV Radar enz. Arriva Blauw te kleuren.Ardan schreef:Hoezo puntje van discussie, er staat niks in dat we nog niet wisten :')
Ben wel blij dat Syntus heeft gewonnen :D We hebben al veels te veel Arriva xD
Hier staan wel wat dingen die we waarschijnlijk nog niet wisten:
http://www.sallandcentraal.nl/article.p ... e&id=58903
http://www.syntus.nl/over-syntus/nieuws ... ampen.aspx
Verder meld Syntus dat ze in spitsrichting iedere 15 minuten wil rijden maar, heeft deze lijn niet een spitsrichting zowel richting Enschede als richting Zwolle?
Anders vind ik het wel raar dat de lange treinstellen (3x Buffel) zo vroeg weer richting Enschede vertrekken
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus
Ik wist zelf nog niks over elektrificatie.Z2N schreef:Wat staat er voor bijzonders in? Als er iets is mag je dat gewoon neerzetten hoor... (A)
Daar heb je HELEMAAL gelijk in.Ardan schreef:Ben wel blij dat Syntus heeft gewonnen :D We hebben al veels te veel Arriva xD
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus
Volgens mijArrivaBas schreef: Ik wist zelf nog niks over elektrificatie.
Laatst gewijzigd door cassie127 op di 16 jun 2015, 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus
Daar staat het niet, maar ik zit pas 2 maanden op dit forum, mot er ff inkomen.cassie127 schreef:Volgens mij (weet niet zeker) stond dat al in het eerste bericht van dit topicArrivaBas schreef: Ik wist zelf nog niks over elektrificatie.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus
stond er toch welArrivaBas schreef:Daar staat het niet, maar ik zit pas 2 maanden op dit forum, mot er ff inkomen.cassie127 schreef:Volgens mij (weet niet zeker) stond dat al in het eerste bericht van dit topicArrivaBas schreef: Ik wist zelf nog niks over elektrificatie.
Maar maakt niet uit joh, Ik lees ook zo vaak ergens overheen (A)Op 30-10-2014: Salland Centraal schreef:Naar verwachting kan in april 2015 tot gunning worden overgegaan. De aankoop, bouw en het testen van treinen neemt ongeveer 2,5 jaar in beslag. Daarnaast start in 2016 het ombouwen van beide spoortrajecten naar een geëlektrificeerd netwerk en de aanleg van station Stadshagen in het traject Zwolle-Kampen. Dit betekent dat in principe in december 2017 de nieuwe concessieperiode voor Zwolle-Kampen en Zwolle-Enschede van start kan gaan.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus
Wat ik begrijp wil Syntus gebruik maken van de bestaande OV-chipkaartapparatuur van NS en krijgt de reiziger dus niet te maken met andere apparatuur of omcheckgezanik. Dat is dan opzich nog wel positief.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: di 16 jun 2015, 18:05
Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus
Effe een vraagje,
Hoe zit het dan met de poortjes op Enschede?
Want Zwolle-Enschede maakt op dit moment gebruik van drie sporen, het lijkt mij een beetje duur om nu de poortjes weer weg te halen? Of gaat deze dan gebruik maken van maar een spoor?
Hoe zit het dan met de poortjes op Enschede?
Want Zwolle-Enschede maakt op dit moment gebruik van drie sporen, het lijkt mij een beetje duur om nu de poortjes weer weg te halen? Of gaat deze dan gebruik maken van maar een spoor?
Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus
Dat lijkt me niet de bedoeling, poortjes slopen. Maar kun je dan even uitleggen hoe dat dan zit met die Zl-Es (drie sporen snap ik niet)?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: di 16 jun 2015, 18:05
Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus
De trein komt regelmatig in het weekend aan op spoor twee en vertrekt van spoor drie en vier. (Heeft dus met de station sporen te maken)
Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus
Als dit inderdaad waar is hoeft er dus niets aan de poortjes van Enschede te gebeuren.Bee schreef:Wat ik begrijp wil Syntus gebruik maken van de bestaande OV-chipkaartapparatuur van NS en krijgt de reiziger dus niet te maken met andere apparatuur of omcheckgezanik. Dat is dan opzich nog wel positief.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus
Maar dan heb je in Hengelo natuurlijk de onlogische situatie dat je moet in- en uitchecken voor een overstap op dezelfde vervoerder. Dat heb je (zover ik weet) nergens anders in Nederland en aangezien er (landelijk) wordt gecommuniceerd dat je dat alleen moet doen bij het overstappen op een andere vervoerder zou dat nog wel eens zeer verwarrend kunnen worden.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: di 16 jun 2015, 18:05
Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus
en waar moet je dan uitchekken op Heneglo? Bij NS of Syntus?
Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus
Hopelijk maakt NS van de nood een deugd en integreren ze Zutphen-Hengelo-Oldenzaal ook meteen in het OV-chipsysteem van NS.
Maar eigenlijk hoop ik dat het hele overcheckgezeur tegen die tijd is afgelopen. Zo moeilijk kan het toch allemaal niet zijn... Voor reizen die met verschillende vervoerders gemaakt kan worden, kun je gewoon een verdeelsleutel afspreken.
Maar eigenlijk hoop ik dat het hele overcheckgezeur tegen die tijd is afgelopen. Zo moeilijk kan het toch allemaal niet zijn... Voor reizen die met verschillende vervoerders gemaakt kan worden, kun je gewoon een verdeelsleutel afspreken.
Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus
Het makkelijkste is als Overijssel gewoon één paal/poortje voor al haar concessies verplicht stelt, dus zowel voor de huidige Vechtdallijnen en regio Twente als Zwenzwoka.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: di 16 jun 2015, 18:05
Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus
En op de ander stations dan als ik in den haag moet uitchekken, wat dan?
Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus
Waar lees je dat precies? Ik zie het niet namelijk.Bee schreef:Wat ik begrijp wil Syntus gebruik maken van de bestaande OV-chipkaartapparatuur van NS en krijgt de reiziger dus niet te maken met andere apparatuur of omcheckgezanik. Dat is dan opzich nog wel positief.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9201
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus
IK gok: Zwolle - Nijverdal - Wierden - Almelo - Borne - Hengelo - Enschede?cassie127 schreef:Maar waar gaat die sneltrein onderweg eigenlijk stoppen? Zwolle, Almelo, Hengelo, Enschede lijkt me logisch maar verder zou ik het niet weten.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus
Vergeet niet dat syntus ook hun trajectkaart geldig kan maken op Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen (waar nu het sterabonnement geldig is) dan moeten ze dus wel wat gaan regelen dat je in Enschede (later ook in Zwolle als ze daar poortjes hebben) het station op kan.
Wisten ze eigenlijk al op het moment dat ze de poortjes in Enschede plaatsten dat Zwolle - Enschede van het rijk naar de provincie ging? Anders hebben ze daar niet heel goed over nagedacht :X
Wisten ze eigenlijk al op het moment dat ze de poortjes in Enschede plaatsten dat Zwolle - Enschede van het rijk naar de provincie ging? Anders hebben ze daar niet heel goed over nagedacht :X
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus
Anders gewoon een Amsterdam Amstel-constructie, links Syntuspoortjes en rechts NS-poortjes
Ik doe ook maar wat
Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus
Woordvoerder van Syntus tegen treinreiziger.nlMeltrain schreef:Waar lees je dat precies? Ik zie het niet namelijk.Bee schreef:Wat ik begrijp wil Syntus gebruik maken van de bestaande OV-chipkaartapparatuur van NS en krijgt de reiziger dus niet te maken met andere apparatuur of omcheckgezanik. Dat is dan opzich nog wel positief.
Maar sowieso wordt van de vervoerders verwacht dat in december 2016 een single check-in gerealiseerd is, anders gaat de staatssecretaris het verplichten via wetgeving.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus
Ja, dat was toen al bekend.cassie127 schreef:Wisten ze eigenlijk al op het moment dat ze de poortjes in Enschede plaatsten dat Zwolle - Enschede van het rijk naar de provincie ging? Anders hebben ze daar niet heel goed over nagedacht :X
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 4402
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus
Waarom rijden de sneltreinen alleen in een richting? Het is toch efficiënter en "goedkoper" om in beide richtingen een spitssneltrein te hebben? Hiermee kun je namelijk meer reizigers trekken lijkt me.
Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus
Dan moet er wel capaciteit zijn. Die lijn is grotendeels enkelsporig, dus meer treinen zal waarschijnlijk niet zomaar te realiseren zijn.
Aha. :pos:Bee schreef:Woordvoerder van Syntus tegen treinreiziger.nlMeltrain schreef:Waar lees je dat precies? Ik zie het niet namelijk.Bee schreef:Wat ik begrijp wil Syntus gebruik maken van de bestaande OV-chipkaartapparatuur van NS en krijgt de reiziger dus niet te maken met andere apparatuur of omcheckgezanik. Dat is dan opzich nog wel positief.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten