Pagina 20 van 38

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Geplaatst: vr 03 nov 2023, 16:53
door Mdk
Ik ga er vanuit dat alles wat nu blauwnet is op termijn (lees: na het aflopen van de resp. concessies) ook RRReis zal worden, zodat alle regionale ov in de drie provincies daadwerkelijk onder 1 formule rijdt. De combi RRReis/blauwnet zal wel nodig zijn in de periode voorafgaand wanneer nog niet alle blauwnet concessies afgelopen zijn. Opzich goed dat ze een helder ontwerp hiervan van tevoren uitgedacht hebben.

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Geplaatst: vr 03 nov 2023, 17:24
door Daniel
Maar als er dan toch aan een combi gedacht is, waarom dan de bussen in Twente in RRReis kleuren en de treinen in Blauwnet kleuren in dezelfde concessie? De enige overlap zit notabene op station Hengelo.

Krijgen we trouwens in Zutphen trouwens ook een omcheck bij overstappen van Arriva (Blauwnet) op Arriva?

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Geplaatst: vr 03 nov 2023, 17:41
door Mdk
Goeie vraag, als ik even terugrefereer naar de openingspost van de topic zou ik gokken op het feit dat het een korte concessie is waar hopelijk in de opvolgende concessie de switch naar nieuw materieel (want electrificatie, mocht dat er daadwerkelijk van komen) wordt gemaakt. Meteen van blauwnet afstappen is niet noodzakelijk gezien keolis ook nog wel even in het blauw rijdt en er bestond een goede kans dat de huidige linten gewoon gebruikt zouden worden door de nieuwe vervoerder. Maargoed, dat is allemaal speculatie.

Het lijkt me idd dat je in zutphen zal moeten omchecken wanneer je van de rode arriva treinen overstapt op blauwnet (ook arriva), omdat blauwnet natuurlijk als apart systeem fungeert met verschillende vervoerders. Ik hoop ga er wel vanuit dat alle regionale trajecten op termijn tot één groot RRReis-net á la blauwnet worden samengevoegd met single check in, onafhankelijk van de vervoerder.


Edit:
Op basis van de huidige situatie zou ik de uitrol van de RRReis-formule over de RRRegionale treindiensten als volgt verwachten:

2024
Valleilijn/Kippenmobiel/Amersfoort-Ede-Wageningen, dit staat al vast en is makkelijk te doen gezien de valleilijn nou geen heel sterk merk was en de lijn geïsoleerd van het overige regionale net ligt.

2025
Huidig Achterhoek-Rivierenland. Hoe de concessie volgend op de huidige eruit gaat zien kom ik op dit moment echt niet achter, maar hoe dan ook zou de concessiewissel na 2025 een mooi moment zijn om de huidige treindiensten vanuit Apeldoorn, Winterswijk en Tiel om te bouwen naar RRReis. Als de provincie slim is eist ze dat er bij de start van deze concessie ook meteen aansluiting bij het huidige Blauwnet single-check in systeem zodat dit niet later nog moet. Dat zou betekenen dat vanaf dit moment de poortjes/paaltjes op het hele systeem naar gecombineerd Blauwnet/RRReis moeten totdat alles ver-RRReist is.

2027
Vechtdallijnen. Bij de concessieafloop in 2027 denk ik dat de treinen ook wel aan het einde van hun levensduur zijn en vervangen moeten worden, mooi moment om van formule te wisselen. De provincie Drenthe moet als mede-concessiegever wel meegaan in de keuze voor RRReis, maar ze zijn ook meegegaan met Blauwnet, hebben geen concurrerende treinformule (of andere lokale lijnen) en het grootste deel van het spoor en de reizigers bevind zich op Overijssels gebied.

2028
Zutphen-Oldenzaal, bij de wissel naar de opvolgende concessie. Hopelijk met nieuw, elektrisch materieel onder waslijn.

20??
Zwolle - Kampen/Enschede. Deze concessie heeft nog de langste looptijd, tot 2033. Ik zou het het meest logisch vinden om hier ergens in het midden van de concessie, wanneer de treinen groot onderhoud krijgen de voertuigen en haltes om te bouwen naar RRReis.

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Geplaatst: vr 03 nov 2023, 19:40
door willie
Alsof RRReis zo'n sterk merk is...

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Geplaatst: vr 03 nov 2023, 19:43
door Selivio
Die vechtdalstellen (net als de achterhoekstellen trouwens) zijn in 2027 15 jaar oud, dus die mogen waarschijnlijk na een revisie nog wel een rondje mee denk ik. Anders zou het wel een beetje kapitaalvernietiging zijn.

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Geplaatst: vr 03 nov 2023, 21:09
door Nickipedia
Lijn 45 schreef: do 02 nov 2023, 17:53 Deze Amba is ook weer anders gekleurd dan de standaard , en dan zijn de kleuren voor de TVV-bussen voor de Valleilijn nog niet bekend.. :p
Die krijgen dezelfde huisstijl als Arriva nu op z’n Ambassadors aan het plakken is ;)

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Geplaatst: zo 05 nov 2023, 09:37
door RTBS
willie schreef: vr 03 nov 2023, 19:40 Alsof RRReis zo'n sterk merk is...
Mee eens. Ik vind Blauwnet een veel sterker merk. RRReis is zo'n wazige en nietszeggende naam.

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Geplaatst: zo 05 nov 2023, 10:26
door teun
Blauwnet daarentegen weer je meteen waar het over gaat. :Y

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Geplaatst: zo 05 nov 2023, 11:37
door gkw1969
Heeft dat met de giro te maken? Blauwnet? Vroeger had je toch "giroblauw past bij jou"? Of is het Reccket Blauw.
En welk net hebben ze dan? Nederland 1 of 2.

Bij Rrreis weet je in ieder geval dat het om een reisorganisatie gaat. Dat je op Rrreis gaat, je weet alleen nog niet waar naar toe _O-

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Geplaatst: zo 05 nov 2023, 13:32
door Gartlin9
Tja je bent nu gewend aan het merknaam, en dan komt er een nieuwe en dan is die onduidelijk, en over x jaar is de “nieuwe” weer duidelijk en dan de mogelijke nieuwere niet

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Geplaatst: ma 06 nov 2023, 18:42
door RTBS
teun schreef: zo 05 nov 2023, 10:26 Blauwnet daarentegen weer je meteen waar het over gaat. :Y
Wat heeft het weer ermee te maken? _O-

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Geplaatst: ma 06 nov 2023, 19:15
door Herjanuitoverijssel
https://over.arriva.nl/ons-nieuws/namen ... jd-twente/
Er kunnen namen worden ingezonden voor op de treinen, er kunnen ook prijzen mee worden gewonnen.

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Geplaatst: wo 08 nov 2023, 12:00
door omaylie
De eerste Volvo's zijn inmiddels op kenteken gezet.

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Geplaatst: wo 08 nov 2023, 12:40
door VIRM
willie schreef: vr 03 nov 2023, 19:40 Alsof RRReis zo'n sterk merk is...
Als ik het goed heb begrepen, geeft Rrreis de OV-samenwerking aan tussen drie provincies (Overijssel, Gelderland en Flevoland). Waar komt Blauwnet vandaan?
Maar Rrreis is beter dan het MeerPlus-geneuzel wat in Zaanstreek-Waterland wordt ingevoerd.

hschlepe schreef: ma 06 nov 2023, 19:15 https://over.arriva.nl/ons-nieuws/namen ... jd-twente/
Er kunnen namen worden ingezonden voor op de treinen, er kunnen ook prijzen mee worden gewonnen.
Het valt mij op dat de treinen geen persoonsnamen mogen hebben. Maar hebben de treinen in Groningen/Friesland nu niet juist wel persoonsnamen?

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Geplaatst: wo 08 nov 2023, 12:56
door waldo79
Vrij veel treinen van regionale vervoerders hebben een naam, vaak ook gerelateerd aan een persoon.

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Geplaatst: wo 08 nov 2023, 13:18
door omaylie
Klopt, maar dat is vaak het geval bij treinen met een bouwjaar van voor 2013. Sinds 2016 is Arriva namen van lokale trekpleisters gaan gebruiken voor op de treinen in plaats van personen, met hier en daar een uitzondering.

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Geplaatst: wo 08 nov 2023, 13:34
door dennistd
Ik zou ze Oldenzaal, Hengelo, Delden, Goor, Lochem, Laren-Almen en Zutphen noemen.

(komt dat even goed uit dat Markelo weggesaneerd is, anders moest er een extra treinstel komen (A) )

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Geplaatst: wo 08 nov 2023, 16:18
door RTBS
dennistd schreef: wo 08 nov 2023, 13:34 Ik zou ze Oldenzaal, Hengelo, Delden, Goor, Lochem, Laren-Almen en Zutphen noemen.

(komt dat even goed uit dat Markelo weggesaneerd is, anders moest er een extra treinstel komen (A) )
Goede suggestie. En/of Tichelbeekse Waard, Twickel, Hulsbeek etc.

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Geplaatst: wo 08 nov 2023, 17:56
door iamthedutchdude
VIRM schreef: wo 08 nov 2023, 12:40 Het valt mij op dat de treinen geen persoonsnamen mogen hebben. Maar hebben de treinen in Groningen/Friesland nu niet juist wel persoonsnamen?
De WINK's in Groningen/Friesland hebben ook bestemmingsnamen gekregen. Volgens mij is Arriva van de persoonsnamen afgestapt sinds er geen GTW's meer gekocht (kunnen) worden.
Of sinds dat akkefietje in Overijssel met Keolis, dat kan ook...

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Geplaatst: wo 08 nov 2023, 18:05
door omaylie
De FLIRTs in Limburg komen uit 2016 en hebben ook bestemmingsnamen.

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Geplaatst: wo 08 nov 2023, 18:05
door ArrivaBas
Het akkefietje van Keolis met de provincie speelde een kleine vier jaar nadat Arriva begon met het gebruik van bestemmingen in plaats van personen als namen op hun materieel.

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Geplaatst: wo 08 nov 2023, 21:25
door AnderzamNL
Hey! Look out!

flexRRReis.

Afbeelding

Nog een nieuwe productformule! -0-

(screenshot van https://www.rrreis.nl/dienstregeling-bus. Klikken op de link brengt me naar https://www.rrreis.nl/flex, wat nu nog Error 404 oplevert.)

Maar we hebben dus reserveerRRReis (Salland + Veluwe Noord + IJsselmond), flexRRReis (Twente) én haltetaxiRRReis (heel Gelderland). Houdt u het nog bij?

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Geplaatst: wo 08 nov 2023, 21:36
door ovVeluwe
FlexRRReis vervangt het huidige TwentsFlex. In Hengelo zullen ze ReserveerRRReis toepassen.

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Geplaatst: wo 08 nov 2023, 22:05
door AnderzamNL
Ah, dat is wat beter te begrijpen.
Wel vreemd dat de website het dan ook in Hengelo flexRRReis noemt.
Waarschijnlijk een foutje dan.

Re: Concessie Twente (2024-2028)

Geplaatst: wo 08 nov 2023, 23:31
door ovVeluwe
Misschien dat ze hun beslissing toch hebben veranderd en voor beide FlexRRReis gaan toepassen. Ik haalde die gegevens namelijk uit het vervoerplan, toen was die naam nog niet bekend.