Pagina 3 van 5

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Geplaatst: ma 15 jun 2009, 15:40
door Ruben
Vinny schreef:Nou én? Liever een paar haltes extra stoppen dan een stressverhogende overstap. Bovendien is dit nu al het geval voor bijvoorbeeld de verbinding Randstad-Zwolle-Leeuwarden en Randstad-Zwolle-Groningen. Geen enkel probleem dus. Het is juist een mooie manier om Enschede de zo graag gewenste directe verbinding met Amsterdam Centraal weer terug te geven.
Een stop op Barneveld Noord door de huidig rijdende IC's is door NS altijd afgehouden vanwege de negatieve effecten op de rest van de reizigers (de goed betalende lange afstand). Met de opening van de 2 stations tussen Apd en Dv kwam dezelfde discussie op, en dit is toen opgelost door het (logisch) doortrekken van de s7000. Eerstgenoemde is wiskundig onderbouwd afgekeurd, daar een nieuw station 1000 instappers moet hebben en Barneveld Noord daar niet aan zou komen door het negatieve effect op de lange afstandrelatie (die werd van het aantal instappers afgetrokken). Die stressverhogende overstap, die mijns inziens vaak door Prorail gepruts stress veroorzaakt, geldt dus enkel voor deze minderheidsgroep die al een onevenredig negatief effect op de meerderheid heeft door het überhaupt laten stoppen van ICs. Men moet daar dus maar genoegen meenemen.

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Geplaatst: ma 15 jun 2009, 16:09
door pytoyo123
NS-Reiziger schreef:
Vinny schreef:Nou én? Liever een paar haltes extra stoppen dan een stressverhogende overstap. Bovendien is dit nu al het geval voor bijvoorbeeld de verbinding Randstad-Zwolle-Leeuwarden en Randstad-Zwolle-Groningen. Geen enkel probleem dus. Het is juist een mooie manier om Enschede de zo graag gewenste directe verbinding met Amsterdam Centraal weer terug te geven.
Een stop op Barneveld Noord door de huidig rijdende IC's is door NS altijd afgehouden vanwege de negatieve effecten op de rest van de reizigers (de goed betalende lange afstand). Met de opening van de 2 stations tussen Apd en Dv kwam dezelfde discussie op, en dit is toen opgelost door het (logisch) doortrekken van de s7000. Eerstgenoemde is wiskundig onderbouwd afgekeurd, daar een nieuw station 1000 instappers moet hebben en Barneveld Noord daar niet aan zou komen door het negatieve effect op de lange afstandrelatie (die werd van het aantal instappers afgetrokken). Die stressverhogende overstap, die mijns inziens vaak door Prorail gepruts stress veroorzaakt, geldt dus enkel voor deze minderheidsgroep die al een onevenredig negatief effect op de meerderheid heeft door het überhaupt laten stoppen van ICs. Men moet daar dus maar genoegen meenemen.
lees http://www.barneveldsekrant.nl/page/Lok ... 77837.news ze kijken wel voor een IC stop van Intercity's naar Apeldoorn/Deventer.

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Geplaatst: ma 15 jun 2009, 16:31
door Vinny
geldt dus enkel voor deze minderheidsgroep die al een onevenredig negatief effect op de meerderheid heeft door het überhaupt laten stoppen van ICs. Men moet daar dus maar genoegen meenemen.
Ah kom op nou zeg. Tot vorig jaar stond de s1500 10 minuten te nixen in Apeldoorn. Nou maak daar dan effectief gebruik van, in deze tijd kun je ook op drie stations stoppen. In plaats daarvan is er natuurlijk weer belastinggeld over de balk gesmeten door Deventer een extra tijdelijk perron te geven...

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Geplaatst: ma 15 jun 2009, 16:34
door Suus
Barneveld Noord als Intercitystation? Dan kunnen we alle stoptreinstations in de Randstad wel zo'n beetje intercity station maken. Er woont daar bijna niemand, het ligt vlakbij een groot industriegebied. Mensen in Barneveld zelf zullen eerder uitwijken naar Barneveld Centrum. Barneveld Noord trekt vooral reizigers uit Voorthuizen, en dat is nu ook niet zo heel erg groot, 5000 inwoners ofzo.

Stroe is voorzien van ongeveer 1000 inwoners, dus wil dat een rendabel station zijn dan zullen alle inwoners elke dag met de trein moeten gaan. Nou zitten daar de bussen nog niet eens vol, dus dat kan je wel vergeten. Het dorpje Garderen, wat vanuit de bus van Stroe bereikbaar is, heeft ook niet een enorme hoeveelheid inwoners, en is toch een aardig stukje fietsen nog.

Kootwijk, er wonen daar meer mensen in de vakantiehuisjes van Landal Greenparks (Sporthuis Centrum) dan het hele dorp zelf volgens mij, dus ook daar is een station bijzonder uitgestorven.

Assel is misschien vijf huizen groot, een station daar is binnen een week overwoekerd met onkruid (omdat alleen Fles langskwam voor een foto van het bordje).

Nee, dan zie ik nog meer heil in het opnieuw aanleggen van de spoorlijn Apeldoorn - Zwolle (maar dat is een ander onderwerp). Het is niet voor niets dat er geen stations (meer) zijn tussen Amersfoort en Apeldoorn.

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Geplaatst: ma 15 jun 2009, 17:45
door Wubbo
Vinny schreef:Ah kom op nou zeg. Tot vorig jaar stond de s1500 10 minuten te nixen in Apeldoorn. Nou maak daar dan effectief gebruik van, in deze tijd kun je ook op drie stations stoppen. In plaats daarvan is er natuurlijk weer belastinggeld over de balk gesmeten door Deventer een extra tijdelijk perron te geven...
En het is vooral geen verspilling van belastinggeld om dat perron nu maar weer af te breken? :?

Bovendien rijdt de s1500 vanaf de nieuwe dienstregeling niet meer naar Deventer maar gaat de s2800 dat doen (incl korte kering op Deventer) en zou je als je ook in de andere richting wilt stoppen de dienstregeling wel aan moeten passen, met alle negatieve gevolgen van dien.

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Geplaatst: ma 15 jun 2009, 20:39
door Vinny
Dat is mij bekend. Wat mij betreft wordt de s1500 ook geen IC maar een zonetrein, die vanaf Amersfoort slechts stopt te Hilversum en Amsterdam Centraal, en wordt de s2800 niet doorgetrokken naar Deventer. :idea:

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Geplaatst: ma 15 jun 2009, 20:48
door Fles
Vinny schreef:Wat mij betreft [..] wordt de s2800 niet doorgetrokken naar Deventer. :idea:
Nee. Wat mij betreft zou daar om te beginnen een behoorlijk stukje bermcrossen voor nodig zijn. :idea: .

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Geplaatst: ma 15 jun 2009, 20:51
door Karl
Wat mij betreft wordt de 2800 doorgetrokken naar Berlijn.
:roll:

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Geplaatst: ma 15 jun 2009, 21:16
door Ruben
Vinny schreef: Ah kom op nou zeg. Tot vorig jaar stond de s1500 10 minuten te nixen in Apeldoorn. Nou maak daar dan effectief gebruik van, in deze tijd kun je ook op drie stations stoppen. In plaats daarvan is er natuurlijk weer belastinggeld over de balk gesmeten door Deventer een extra tijdelijk perron te geven...
2 minuten daarna vertrok dan de werkelijke stoppert, die doorreed naar Aml. Nu willen we dus liever een 9 baks ICL trein dát totale traject laten doen, want dát is goedkoper?

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Geplaatst: ma 15 jun 2009, 21:32
door Vinny
VIRM of ICM zou beter materieel zijn inderdaad. Overigens zoals ik al zei, helemaal niets nieuws onder de zon want de s7000 werd vroeger planmatig met ICM gereden...

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Geplaatst: ma 15 jun 2009, 21:57
door Fles
Vinny schreef: natuurlijk weer belastinggeld over de balk gesmeten
Wubbo schreef:En het is vooral geen verspilling van belastinggeld om dat perron nu maar weer af te breken? :?
Prorailers die zich druk maken om verspilling van belastinggeld :lol: Het moet niet gekker worden :lol:

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Geplaatst: do 18 jun 2009, 20:14
door pytoyo123
je kan gewoon het station barneveld noord een aantal meter(tjes) verplaatsen om ook bijvoorbeeld s2800 een stop te laten maken. met overstap met de stoptrein naar Ede-Wageningen

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Geplaatst: do 18 jun 2009, 20:17
door Suus
Gewoon een paar metertjes verplaatsen :lol: Een station verplaats je niet gewoon even, het is geen lego-bouwpakket: snel uit elkaar, ergens anders weer snel in elkaar.

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Geplaatst: do 18 jun 2009, 20:19
door Jurjen
En bedoel je nu dat de s2800 dus niet meer naar Schothorst, maar richting Dv rijdt, en dan aan de hoofdlijn een halte krijgt, waarbij reizigers naar Ed dan een tocht a la Amsterdam Muiderpoort moeten maken voor een overstap die ze op Amf zelf makkelijker kunnen maken? Of begrijp ik je verkeerd. ;-)

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Geplaatst: do 18 jun 2009, 21:00
door Vinny
Ik denk dat hij gewoon bedoelt om Barneveld-Noord voor de aansluiting te leggen. Daar valt op zich nog wel wat voor te zeggen, alleen jammer dat je dan weer zover moet lopen vanaf het Transferium.

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Geplaatst: vr 19 jun 2009, 11:55
door Fles
Dan verleg je dat transferium toch een paar metertjes :pos: :mrgreen:

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Geplaatst: vr 19 jun 2009, 13:01
door reisthijs
Behalve dat dan alle treinen naar Amersfoort van hetzelfde perron kunnen vertrekken, zie ik geen voordelen in verplaatsen? Een vorkstation lijkt me hier een prima oplossing, dan kan het bestaande perron gewoon blijven. Een overstap Barneveld-->Apeldoorn zou dan heel eenvoudig zijn omdat die perrons in een punt samenkomen.

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Geplaatst: vr 19 jun 2009, 13:09
door Oud forumgebruiker
IC's laten stoppen op Bnn, waar hebben we het over... Bnn + transferium is al één grote flop op zichzelf.

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Geplaatst: za 20 jun 2009, 09:53
door pytoyo123
geen treinen in de herfstvakantie van/naar Deventer.

als die 3e perron niet binnen 9 dagen klaar is wat gebeurt er dan met de s1500?

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Geplaatst: za 20 jun 2009, 12:17
door dennistd
Die gaat dan zonder stop in Deventer door naar Glanerbrug, nou goed...

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Geplaatst: za 20 jun 2009, 17:47
door Vinny
Dan wordt de dienst beperkt tot Amersfoort. Glanerburg is natuurlijk een idioot voorstel, hetgeen technisch trouwens ook nogal lastig is. Zo diep is ProRail nog niet gezonken hoor, om daar dan belastinggeld aan uit te geven... :wink:

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Geplaatst: za 20 jun 2009, 18:28
door Jurjen
Gezien de technische problemen naar Glanerbrug, stel ik voor om na Apd dan non-stop door te rijden naar Berlin Zoologischer Garten. Technisch wél haalbaar en natuurlijk een fijne bestemming. ;-)

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Geplaatst: za 20 jun 2009, 19:24
door Vinny
Hé dat is de klassieke s140 8-)

Ik vind het onverkoopbaar dat deze via de Zuidtak wordt geleid... :roll:

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Geplaatst: za 20 jun 2009, 19:45
door playertwo
Dat deze treinserie in Schiphol start is nog te begrijpen, maar leidt de trein van wel via Amsterdam Centraal.

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Geplaatst: za 20 jun 2009, 19:54
door Jurjen
Maak de Noordzuidverbinding af. ;-)

Maar goed, treinen laten stoppen op een of ander afgelegen station zijn ze in de stad van herkomst ook gewend; Berlin Hauptbahnhof ligt nu niet echt in de nabijheid van welk point of interest ook. Wat dat betreft zou het ding beter op Zoo en Alex kunnen stoppen i.p.v. Spandau, Hbf en Ostbahnhof.