Pagina 3 van 8

Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)

Geplaatst: di 11 jan 2011, 14:12
door Meltrain
Ik ben vooral benieuwd hoe ze dat met Mariënberg gaan doen.:
T/m december 2012: NS en Syntus (i.o.v. Connexxion)
Decmber 2012 t/m december 2013: Arriva en Syntus (i.o.v. Connexxion)
Vanaf december 2013: alleen Arriva.

Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)

Geplaatst: di 11 jan 2011, 16:46
door Fles
papieren kaartjes tot en met 2013 :mrgreen:

Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)

Geplaatst: di 11 jan 2011, 22:32
door Lyntus
Fles schreef:papieren kaartjes tot en met 2013 :mrgreen:
Mag hopen dat dat niet gebeurt op de Valleilijn :lol:

Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)

Geplaatst: di 11 jan 2011, 23:00
door Fles
Lyntus schreef:
Fles schreef:papieren kaartjes tot en met 2013 :mrgreen:
Mag hopen dat dat niet gebeurt op de Valleilijn :lol:
Nou het wordt anders vanzelf 2013 hoor. En ik hoor op Ed al meer dan een jaar dat "tot nader order de OV Chipkaart nie geldig is op de Valleilijn". Ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat we de afgelopen anderhalf jaar een stap dichter bij invoering gekomen zijn :)

Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)

Geplaatst: di 11 jan 2011, 23:13
door Lyntus
Wat ik me ook afvraag is wanneer er nou een of andere tekening komt van station Barneveld Zuid. Hoevelaken heeft al een ontwerp, ik wil ook wat van Barneveld Zuid zien :P

Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)

Geplaatst: wo 12 jan 2011, 13:31
door reisthijs
Lyntus schreef:
Fles schreef:papieren kaartjes tot en met 2013 :mrgreen:
Mag hopen dat dat niet gebeurt op de Valleilijn :lol:
Dat gebeurt dus wel. Het ziet niet echt naar uit (en er wordt ook nog niet over gesproken) dat papieren NS-kaartjes op hele korte termijn worden afgeschaft. Daarvoor moet ook eerst de OV-chipkaart zijn ingevoerd in héél Nederland.

(Het assortiment wordt door NS wel steeds verder uitgedund maar de 'enkele reis' zal voorlopig niet verdwijnen.)

Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)

Geplaatst: wo 12 jan 2011, 18:35
door Lyntus
reisthijs schreef:
Lyntus schreef: Mag hopen dat dat niet gebeurt op de Valleilijn :lol:
Dat gebeurt dus wel. Het ziet niet echt naar uit (en er wordt ook nog niet over gesproken) dat papieren NS-kaartjes op hele korte termijn worden afgeschaft. Daarvoor moet ook eerst de OV-chipkaart zijn ingevoerd in héél Nederland.

(Het assortiment wordt door NS wel steeds verder uitgedund maar de 'enkele reis' zal voorlopig niet verdwijnen.)
Ik bedoelde het meer in de zin van als enige vervoersbewijs. Van mij mogen die kaartjes best blijven hoor, maar de OV chipkaart moet er gewoon naast komen.

Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)

Geplaatst: wo 12 jan 2011, 18:49
door reisthijs
Het ging hier dacht ik toch om de vraag, hoe moet dan nou met overstappen wanneer de OV-chipkaart bij alle vervoerders is ingevoerd? Antwoord: koop een papieren kaartje voor de hele reis! :wink: Dat is hoogstwaarschijnlijk ook in 2013 nog steeds de beste manier.

Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)

Geplaatst: wo 12 jan 2011, 21:04
door Lyntus
reisthijs schreef:Het ging hier dacht ik toch om de vraag, hoe moet dan nou met overstappen wanneer de OV-chipkaart bij alle vervoerders is ingevoerd? Antwoord: koop een papieren kaartje voor de hele reis! :wink: Dat is hoogstwaarschijnlijk ook in 2013 nog steeds de beste manier.
Ik reis toch alleen op de Valleilijn en soms naar Arnhem, maar dat kan gewoon met de OV chipkaart. Ik vind het niet zo erg om steeds in en uit te checken. De voordelen van de OV chipkaart wegen voor mij zwaarder dan de nadelen.

Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)

Geplaatst: wo 12 jan 2011, 21:34
door Joshua
Lyntus schreef:Hoe maakt een OV-chipkaart dan eigenlijk onderscheid tussen eerste en tweedeklas reizen?
Je kunt online aangeven of je 1ste of 2de klas wil reizen. Maar je kunt op het automaat dan ook nog aangeven voor VANDAAG 1ste/2de klas. En om 4 uur 's nachts ga je vanzelf terug naar je vorige keuze.

Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)

Geplaatst: wo 12 jan 2011, 23:55
door Michael 1988
De ouderen beginnen te klagen over de Valleilijn.

Ouderenbonden: 'Stations langs Valleilijn kunnen beter'

dinsdag 11 januari 2011 11:23

BARNEVELD - Treinstations langs de Valleilijn zijn niet altijd goed toegankelijk voor ouderen en mindervaliden. Dat meldt de SBOG, de koepelorganisatie van de ouderenbonden ANBO, KBO en PCOB op basis van eigen onderzoek. Stations scoren een onvoldoende op bijvoorbeeld veiligheid en voorzieningen als toiletten.


Lees meer

Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)

Geplaatst: do 13 jan 2011, 20:59
door Lyntus
Ja, ik ben het best met ze eens. Ik geloof dat ProRail al bezig was met 'comfortabele wachtruimten' op station Barneveld Noord. Helaas zit dat loket bij Barneveld Centrum vrijwel altijd dicht en dus hebben we daar geen wachtruimten en voorzieningen als toiletten. Zeker bij Barneveld Centrum zijn er nog veel gebreken, dat hele stationsgebouw mag van mij plat en iets nieuws in de richting van 'type Randstadspoor' maar dat zal er wel niet in zitten.

Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)

Geplaatst: do 13 jan 2011, 21:42
door Wubbo
Geheimpje: vrijwel alle stations van het kaliber Barneveld Centrum in Nederland hebben geen toiletten.

Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)

Geplaatst: do 13 jan 2011, 23:39
door webguy
En die loketruimte is geloof ik van alles geweest, van wijkhuis tot gemeenteloket tot snackbar...

Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)

Geplaatst: vr 14 jan 2011, 01:05
door Fles
Wubbo schreef:Geheimpje: vrijwel alle stations van het kaliber Barneveld Centrum in Nederland hebben geen toiletten.
Niet dat dat een argument is, maar okee.

Ede centrum heeft er minsten 4 trouwens, daar staan van die piskwadranten op het plein *O*

Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)

Geplaatst: vr 14 jan 2011, 01:23
door Justin
Fles schreef:1. in Beesd bij Arriva,
2. in Geldermalsen bij Arriva,
3. in Geldermalsen bij NS,
4. in Tiel bij NS,
5. in Tiel bij Syntus,
6. in Elst bij Syntus,
7. in Elst bij NS,
8. in Nijmegen bij NS,
9. in Nijmegen bij Veolia en
10. in Nijmegen Heyendaal bij Veolia.

En dus 5 keer het opstaptarief betalen, alsof je 5 reizen aan het maken bent. En WAAG het niet om 1 bliep te vergeten of er 2 in de verkeerde volgorde te doen, want dan word je nog veel harder genaaid. Bijkomend voordeel: Iedereen die dat nodig vindt kan minimaal tot en met januari 2018 terugvinden wanneer je dat precies hoe laat en waar gedaan hebt. Mooi ding man *O*
Damn ik heb nu al zin om dit uit te voeren :lol: .

Enniewee die omroep op Ed over de Chippert op Ed-Amf ben ik ook al beu. Kan het niet meer aanhoren...

Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)

Geplaatst: vr 14 jan 2011, 07:58
door reisthijs
Lyntus schreef:Zeker bij Barneveld Centrum zijn er nog veel gebreken, dat hele stationsgebouw mag van mij plat en iets nieuws in de richting van 'type Randstadspoor' maar dat zal er wel niet in zitten.
Er worden in Barneveld als plannen gemaakt om dat gebouw te slopen maar niet om daar iets moderns voor in de plaats te zetten, integendeel: het idee is om het oorspronkelijke station (dat vergelijkbaar was met Ede Centrum) te herbouwen.

Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)

Geplaatst: za 15 jan 2011, 00:18
door Lyntus
reisthijs schreef:
Lyntus schreef:Zeker bij Barneveld Centrum zijn er nog veel gebreken, dat hele stationsgebouw mag van mij plat en iets nieuws in de richting van 'type Randstadspoor' maar dat zal er wel niet in zitten.
Er worden in Barneveld als plannen gemaakt om dat gebouw te slopen maar niet om daar iets moderns voor in de plaats te zetten, integendeel: het idee is om het oorspronkelijke station (dat vergelijkbaar was met Ede Centrum) te herbouwen.
Ja, ik ben er helaas al van op de hoogte. Ben het er natuurlijk niet mee eens, ik zie liever een modern station, misschien in de richting van Hoevelaken om dan toch aan te sluiten op de Valleilijn.

Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)

Geplaatst: wo 23 feb 2011, 22:03
door Lyntus
OV-Chipkaart update:
http://barneveldsekrant.nl/page/Lokaal/ ... 67109.news
,,Wij willen die kaart op de Valleilijn zo snel mogelijk, laat dat duidelijk zijn", zegt manager Coen Storm van Connexxion. ,,Maar we lopen tegen verschillende problemen aan waarvoor nog geen oplossingen gevonden zijn." Een van die problemen situeert zich op station Amersfoort Centrum. ,,De Valleilijn vertrekt daar niet van één vast perron, dat wisselt sterk. Om reizigers de mogelijkheid te geven met hun kaart uit te checken bij NS en in te checken bij ons, zou je dus op alle perrons zo'n speciale Valleilijnpaal moeten realiseren, dat is voor ons erg kostbaar."
Hier een oplossing Connexxion: doe die apparatuur nou gewoon ín de Valleilijn, veel goedkoper.

Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)

Geplaatst: wo 23 feb 2011, 23:09
door webguy
Voor die 5 treinen...
Nadeel daarvan is dus weer wel dat je zit met het uitwisselen van gegevens met een centrale server. Echter zijn alle Protos stellen uitgerust met internet, dus een keer per dag even uploaden moet kunnen...

Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)

Geplaatst: wo 23 feb 2011, 23:32
door Freek
Maar de richtlijn is dat paaltjes op de wal komen. Bovendien wordt Amf op termijn afgesloten door poortjes, hoe moet dat dan als je met Cxx wil reizen. Overstappen van Cxx/NS vv kan op de wal in 1 handelingen, met apparatuur op het voertuig vereist het weer 2 handelingen.

Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)

Geplaatst: wo 23 feb 2011, 23:44
door MdJ
Je zou in Amersfoort (als savonds de s31300 ongeveer van elk perron kan vertrekken, wat verschilt in dag) op elk perron de CXX-paaltjes neer kunnen zetten (ja dat kost geld... maar Jullie wilden zo graag dat ding) en dan op het perron waar het niet gebruikt wordt (dus 5 van de 6) uit zetten.

Maar verder: Is er uberhaupt iemand die bij het bedenken van dat hele pasje "goh, met de trein en verschillende aanbieders... misschien moeten we iets bedenken VOORDAT we ook dat ding aanraken"...? :neg:

Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)

Geplaatst: do 24 feb 2011, 00:25
door Geert
Freek schreef:Maar de richtlijn is dat paaltjes op de wal komen. Bovendien wordt Amf op termijn afgesloten door poortjes, hoe moet dat dan als je met Cxx wil reizen. Overstappen van Cxx/NS vv kan op de wal in 1 handelingen, met apparatuur op het voertuig vereist het weer 2 handelingen.
Het is op zich wel opmerkelijk dat er blijkbaar richtlijnen bestaan over waar de poortjes moeten komen en dat dat handiger is voor overstappers, maar blijkbaar maakt niemand zich druk over het feit dat je moet uitchecken en weer inchecken bij een overstap. Als je reist van Amsterdam CS naar Barneveld dan moet een computersysteem toch ook wel kunnen bedenken dat je dan Amsterdam - Amersfoort reist met NS en Amersfoort - Barneveld met CXX?? :neg:

Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)

Geplaatst: do 24 feb 2011, 10:25
door Freek
Niet ter verdediging van het huidige systeem, ik ben ook voor single check in, check out. Voor Amsterdam-Barneveld is het eenvoudig, maar wat te denken van Elst - Arnhem Velperpoort? Of Amersfoort-Ede-Wageningen? Het kan op meerdere manieren, dat is het probleem. En ja dat is technisch wel op te lossen, maar vereist natuurlijk wel een verdeelsleutel. Daar zit het probleem, NS wijst naar de regionale vervoeders en de regionale vervoerders naar NS. Commissie Meijdam onderzoekt wel het dubbele instaptarief, mogelijk gaat die er dan uit. Dat is stap 1, maar een single check in zal er in mijn ogen niet komen.

Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)

Geplaatst: do 24 feb 2011, 11:53
door Ennes
Lyntus schreef:Verwarring met die paaltjes kunnen ze makkelijk oplossen door bijvoorbeeld een bordje van de Valleilijn op het Valleilijn-paaltje te hangen. Als het dan nog verwarring geeft dan ben je gewoon dom.
Maargoed, er zal wel weer meer achter zitten :(
We hebben het wel over een gemiddelde reiziger hé! die gaan ook braaf bovenin zitten als ze als antwoord krijgen alleen heb bovenste deel op de vraag of die trein naar schiphol gaat. en braaf naar voren lopen na het antwoord dat ze het snelst in den haag zijn als ze voorin instappen!