Pagina 21 van 73

Re: Concessie Twente

Geplaatst: vr 07 nov 2014, 08:38
door zone2000
De damage controle is trouwens zeer belabberd bij Syntus.. Het verwijderen van reacties en vragen op de Facebook pagina.. :N
omgaan met sociale media blijft lastig :')

Re: Concessie Twente

Geplaatst: zo 09 nov 2014, 21:41
door Niek
Als je met een volle bus (met staanplaatsen) met een aardig gangetje door een nogal scherpe bocht gaat kan ik me er iets bij voorstellen dat deze beste man op non-actief is gezet

Re: Concessie Twente

Geplaatst: zo 09 nov 2014, 22:31
door OV-Hobbyist
Maurice Hooikammer schreef:Bij HTM(Buzz) kan de radio niet eens meer uit. Zoniet elke rit die ik er maak wordt opgeluisterd met radiotonen.

Belachelijk dat ze iemand die het OV plezierig maakt de laan uit sturen. Maar goed, als Syntus ook zelf graag het meest kleurloze bedrijf van Nederland wil worden...
Bij de RET (bus) kan de de chauffeur ook naar de radio luisteren die standaard in elke bus is ingebouwd. Ook kan hij/zij er voor kiezen de radio over de omroepinstallatie af te spelen, zodat ook de passagiers van de radio kunnen genieten.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: do 13 nov 2014, 19:39
door cassie127
Volgens syntus zelf kan het nog tot eind november duren voordat de nieuwe dienstregeling bekend is.... vraag me dan af wanneer in 9292 die nieuwe dienstregelingen zijn verwerkt..

http://www.syntus.nl/over-syntus/nieuws ... -2015.aspx

Re: Concessie Twente

Geplaatst: zo 16 nov 2014, 00:51
door dennistd
dennistd schreef:
Om 0:50 uur is er, in aansluiting op de laatste Intercity, een extra rit toegevoegd van Enschede naar Haaksbergen. Aankomst in Haaksbergen is 1.15 uur.
Dat staat wel in schril contrast met Denekamp, waarheen de laatste bus vanuit Enschede al om 22.43u vertrekt.
Ik ben even met het bestand in viewtopic.php?p=348530#p348530 bezig geweest. Op zaterdag en zondag gaat de laatste rit naar Oldenzaal (Enschede v 23.43) doorrijden naar Denekamp, dus dat wordt deels gerepareerd.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: do 27 nov 2014, 19:13
door cassie127
De Dienstregelingfolders staan on online op de site van syntus: http://syntus.nl/reisinformatie/folders ... hures.aspx

Re: Concessie Twente

Geplaatst: do 27 nov 2014, 23:53
door dennistd
dennistd schreef:Vanmiddag zag ik in Almelo deze bus bij de stalling staan, blijkbaar dus ook een Duvedec op Lijn 80 Hardenberg Centrum - Holten Scholengemeenschap richting Hardenberg dus!
Afbeelding

Re: Concessie Twente

Geplaatst: vr 28 nov 2014, 06:20
door gkw1969
Die bus wordt als versterking ingezet 8.17 Westerhaar - Hardenberg.

Dan nog even een ander stukje nieuws: vanaf a.s. zaterdag tot eind maart rijdt lijn 802 in Enschede iedere zaterdag. Lijn 802 is de P+R bus.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: vr 28 nov 2014, 10:04
door qiribi
cassie127 schreef:De Dienstregelingfolders staan on online op de site van syntus: http://syntus.nl/reisinformatie/folders ... hures.aspx
Jammer dat de 2 in Enschede vanaf de Helmerhoek -> Roombeek in de vroege ochtend 5 minuten naar achter wordt gelegd, waardoor de (krappe) overstap op de s7900 verdwijnt.
Ik kijk er wel van op dat men buiten de vakantie tot 6:47 een halfuursdienst rijdt, maar in de vakanties tot 7:00 een 20/10 dienst. Zou er in de vakantie dan meer vraag naar vervoer zijn? :?

Re: Concessie Twente

Geplaatst: vr 28 nov 2014, 11:08
door marvinkok
gkw1969 schreef:Die bus wordt als versterking ingezet 8.17 Westerhaar - Hardenberg.

Dan nog even een ander stukje nieuws: vanaf a.s. zaterdag tot eind maart rijdt lijn 802 in Enschede iedere zaterdag. Lijn 802 is de P+R bus.
Het rijden van lijn 802 staat ook op de infoschermen in de bus en ik zag het ook in OVinfo-app staan.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: vr 28 nov 2014, 12:10
door marvinkok
Overigens, die 802 zal wel door een toerboer gereden worden neem ik aan?

Re: Concessie Twente

Geplaatst: za 29 nov 2014, 22:48
door marvinkok
Antwoord heb ik uit eigen observatie, gewoon Twents-bussen met Syntuschauffeurs ;)

Re: Concessie Twente

Geplaatst: zo 30 nov 2014, 11:39
door gkw1969
marvinkok schreef:Antwoord heb ik uit eigen observatie, gewoon Twents-bussen met Syntuschauffeurs ;)
Wij gaan het als Syntus zelf rijden(wij zijn Connexxion niet). Vanaf 20 december zit het zelfs voor een deel in de gewone dienst.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: zo 30 nov 2014, 15:01
door marvinkok
Dacht ik al ;)
Zag ook dat lijn 160 (Holten-Deventer) bij sommige stallingen in het pakket komt. Betekend dat rode bussen in Deventer?

Re: Concessie Twente

Geplaatst: zo 30 nov 2014, 18:17
door dennistd
Nee, dit is de stadsdienst Rijssen. Die wordt gereden in het halfuur dat je met lijn 96 stilstaat in Rijssen 's avonds en op zaterdag. Het is alleen het deel van lijn 160 binnen Rijssen, tot de rotonde voor de tunnel waar je met lijn 96 ook langskomt. De echte lijn 160 rijdt dan maar van Deventer tot Bathmen volgens mij.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: zo 30 nov 2014, 18:56
door regenmaker

Re: Concessie Twente

Geplaatst: zo 30 nov 2014, 19:06
door cassie127
zag ook dat lijn 513 niet meer langs halte vrieswijk gaat rijden in de nieuwe dienstregeling. Als lijn 513 nu op station van raalte komt rijd die naar de Zwolsestraat keert daar op de rotonde en rijd terug naar het station van Raalte en rijd vervolgens via de route van lijn 162 raalte uit richting nijverdal.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: zo 30 nov 2014, 22:06
door marvinkok
dennistd schreef:Nee, dit is de stadsdienst Rijssen. Die wordt gereden in het halfuur dat je met lijn 96 stilstaat in Rijssen 's avonds en op zaterdag. Het is alleen het deel van lijn 160 binnen Rijssen, tot de rotonde voor de tunnel waar je met lijn 96 ook langskomt. De echte lijn 160 rijdt dan maar van Deventer tot Bathmen volgens mij.
Ochja, das waar ook... alleen komt de 160 normaal toch niet in Rijssen... Wel een raar nummer dan

Re: Concessie Twente

Geplaatst: zo 30 nov 2014, 22:37
door Hans
Nee, de 160 komt normaal niet in Rijssen. Maar met ingang van de nieuwe dienstregeling wel.
Lijn 54 van Arriva wordt ingekort tot Zutphen-Laren.
Lijn 160 neemt het resterende traject over!

Re: Concessie Twente

Geplaatst: ma 01 dec 2014, 02:44
door SuperGhost
Lijn 54 van Arriva zal ook blijven rijden op Laren-Holten, alleen wel veel minder vaak en zal er een knip zijn in Laren.

Lijn 54 zal op Zutphen-Laren v.v. een uurdienst rijden, aangevuld tot een halfuursdienst in de ochtendspits en brede middagspits.
Op Laren-Holten v.v. zal de dienstregeling drastisch ingeperkt worden. Er zullen nog maar 3 ritten per richting in de ochtendspits rijden (7:10, 7:40 en 8:10 vanaf Holten, 6:55, 7:25 en 7:55 vanaf Laren) en 3 ritten in de brede middagspits (14:15, 15:15 en 16:15 vanaf Holten, 14:00, 15:00 en 16:00 vanaf Laren). De ritten van/naar Holten zullen een overstap van resp. 1 minuut (ri. Holten) tot 3 minuten (ri. Zutphen) hebben in Laren.

Bron: Arriva.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: do 11 dec 2014, 00:08
door OVwatcher
gkw1969 schreef:Het volledige overzicht van de wijzigingen in Twente:

Zondag
Als aanvulling op lijn 9 hebt u op zondagmiddag en -avond een extra reismogelijkheid met lijn 1 en 16. Voor de verbinding Enschede - Hengelo kunt u vanaf Enschede Centraal Station ook gebruik maken van lijn 1 naar de UT. Deze rijdt vanaf de halte UT/Langenkampweg door als lijn 16 naar Hengelo Centraal station.
Andersom kunt u voor de verbinding Hengelo - Enschede vanaf Hengelo Centraal Station ook gebruik maken van lijn 16 naar de UT. Deze rijdt vanaf de halte UT/Langenkampweg door als lijn 1 naar Enschede Centraal station.
Ze vertellen er alleen niet bij dat het met lijn 1/16 een half uur duurt tegenover een kwartier voor lijn 9. Bovendien is er bij 9292 niet doorgekomen dat lijn 1 en 16 op elkaar overlopen. 9292 laat je op de Calslaan uitstappen en wachten op dezelfde bus (op de andere lijn).
De tijden zijn wel mooi verdeeld. In Hengelo is het bijna een 30/30 frequentie tussen 9 en 1/16.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: do 11 dec 2014, 00:14
door cassie127
de nieuwe dienstregeling voor lijn 513 is wederom weer verkeerd (in de syntus folder) keek in zo'n folder die ze me bij die buurtbus gaven en ze hadden daar hun eigen dienstregeling in gedaan met andere tijden dan in die syntus folder... lekker verwarrend duus

Re: Concessie Twente

Geplaatst: do 11 dec 2014, 00:53
door dennistd
OVwatcher schreef:
gkw1969 schreef:Het volledige overzicht van de wijzigingen in Twente:

Zondag
Als aanvulling op lijn 9 hebt u op zondagmiddag en -avond een extra reismogelijkheid met lijn 1 en 16. Voor de verbinding Enschede - Hengelo kunt u vanaf Enschede Centraal Station ook gebruik maken van lijn 1 naar de UT. Deze rijdt vanaf de halte UT/Langenkampweg door als lijn 16 naar Hengelo Centraal station.
Andersom kunt u voor de verbinding Hengelo - Enschede vanaf Hengelo Centraal Station ook gebruik maken van lijn 16 naar de UT. Deze rijdt vanaf de halte UT/Langenkampweg door als lijn 1 naar Enschede Centraal station.
Ze vertellen er alleen niet bij dat het met lijn 1/16 een half uur duurt tegenover een kwartier voor lijn 9. Bovendien is er bij 9292 niet doorgekomen dat lijn 1 en 16 op elkaar overlopen. 9292 laat je op de Calslaan uitstappen en wachten op dezelfde bus (op de andere lijn).
De tijden zijn wel mooi verdeeld. In Hengelo is het bijna een 30/30 frequentie tussen 9 en 1/16.
Als ik het snel bekijk (vertrek en aankomsttijd):

Hengelo-Enschede:
.12 - .40 (lijn 16+1)
.42 - .10 (lijn 16+1)
.47 - .03 (lijn 9)

Enschede-Hengelo:
.20 - .48 (lijn 1+16)
.50 - .18 (lijn 1+16)
.59 - .15 (lijn 9)

Lijn 16 heeft in Hengelo een goede aansluiting vanaf de IC (5 minuten), terwijl lijn 1 op Drienerlo een goede aansluiting vanaf de stopper uit Zwolle heeft naar de UT (7 minuten). En mocht je toch nog wel willen van de UT dan heb je op Drienerlo een aansluiting van 10 minuten naar Zwolle en op Hengelo een aansluiting van 6 minuten naar Amersfoort.

Re: Concessie Twente

Geplaatst: do 11 dec 2014, 01:00
door dennistd
cassie127 schreef:de nieuwe dienstregeling voor lijn 513 is wederom weer verkeerd (in de syntus folder) keek in zo'n folder die ze me bij die buurtbus gaven en ze hadden daar hun eigen dienstregeling in gedaan met andere tijden dan in die syntus folder... lekker verwarrend duus
Wie bedenkt eigenlijk de dienstregeling voor een buurtbus? Doet de vervoerder (Syntus) dat of wordt dat door de buurtbusvereniging gedaan?

Re: Concessie Twente

Geplaatst: vr 12 dec 2014, 08:51
door MdJ
Ter vervaning van de 3049 OF 3054, de 3057 en een nog onbekende ambassador, komen er 3 groene stadsamabssadors (5021, 5023, 5024) van Apeldoorn. Inmiddels voorzien van reclame en (nog) rijdend op de Veluwe.